Land Rover Discovery Sport 2019 Beoordeling

Prijs: € 38.250,-
  • Prestaties
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Bagageruimte
  • Veiligheid
  • Betrouwbaarheid
  • Transmissies
3.7

Land Rover Discovery Sport 2019 review en rating:

Na een vernieuwing of revitalisering van het grootste deel van het assortiment in de afgelopen jaren, past Land Rover eindelijk dezelfde procedures toe voor het instapmodel. Land Rover Discovery Sport 2019 is nu in zijn vierde productiejaar, maar de vernieuwing is meer dan een knip-and-tuck – veel nieuw metaal onder de huid krijgen, het interieur is up-to-date en een gloednieuwe reeks motoren.

2019 Land Rover Discovery Sport side

De buitenkant van de auto is zelfs een beetje verandert. Slechts een deel van de kenmerken van de auto is gestroomlijnder gemaakt om beter aan te sluiten bij de nieuwste designtaal van Land Rover.

Maar hij kent meer concurrentie dan ooit tevoren – met premium SUV’s als de Audi Q5 en Mercedes GLC die het hart van de auto raken, terwijl praktische, maar goedkopere concurrenten als de Hyundai Santa Fe en Skoda Kodiaq een mix van dezelfde eigenschappen bieden als de Hyundai Santa Fe en de Skoda Kodiaq, die in een praktische zevenzitsbank in een goed te gebruiken en modern pakket zitten. Sport kan worden verbeterd ontdekking echt concurreren.

Hoewel het exterieur van de Land Rover Discovery Sport vrijwel onveranderd, heeft Land Rover onder de carrosserie hard gewerkt. De gehele voorzijde van de Discovery Sport is veranderd en lijkt nu veel meer op de kleinere Range Rover Evoque.

Dat betekent dat hij in staat is om de Evoque-motor te delen, waardoor de iets traditionelere eenheden van het vorige model worden vervangen door een veel moderner aanbod.

Je hebt de keuze uit drie diesel- en twee benzinemotoren maken een assortiment. Alle viercilinders van de familie Ingenium Jaguar Land Rover, en alle vier de cilinders van de familie Ingenium Jaguar Land Rover, met uitzondering van de instapdiesel 150pk, voorzien van vierwielaandrijving, automatische versnellingsbak en mild-hybrid technologie.

Hij maakt gebruik van een kleine accu en een motor om de auto rechtstreeks aan te drijven, maar om het brandstofverbruik te verbeteren door de motor te helpen en het systeem in het begin de stop-start te omzeilen.

Hij het dashboard opgewaardeerd, waarmee het een van de zwakste punten van pre-facelift auto’s aanpakt. In plaats van de lelijke knoppen en het kleine, moeilijk te bedienen touchscreen vindt u nu het infotainmentsysteem en de allernieuwste Land Rover-multifunctioneel paneel met grote klimaat- en rijfuncties voor het tweede huis.

Hij is uitgerust met een uitzonderlijke afstandsbediening, zoals u dat van Land Rover zou verwachten – hij zal zeker alles overwinnen wat de meeste eigenaren ertegen kunnen gebruiken.

Discovery Sport 2019 Prestaties en Rijtest:

Tot nu toe hebben we slechts twee van de vijf motoren uitgeprobeerd: 247 pk benzine (P250) en de 237 pk sterke diesel (D240).

Daarvan is de Land Rover Discovery Sport benzinemotor ruimschoots snel genoeg en heeft voldoende lage toerentallen, alhoewel je het moeilijk moet toeren om het beste uit de benzinemotor te halen. Deze dieselmotor was sterk bij lage tot middelhoge toerentallen, dus is hij beter geschikt voor grote, gezinsvriendelijke SUV’s – vooral als u van plan bent om te slepen.

2019 Land Rover Discovery Sport performance

Helaas kan de automatische versnellingsbak die op beide motoren is gemonteerd traag zijn; vaak zijn er lange pauzes tussen het gaspedaal en de door u gevraagde elektrische golven.

Kwesties die verband houden met de stad, vooral als u hebt gekozen voor uw ontdekking van Sport shod met super-sized 20 of 21inch wielen. Maar zelfs op de snelweg struikel je meer dan in veel grote SUV-rivalen.

Op basis van onze ervaring met de pre-facelift-modellen is de kans groot dat het vasthouden aan de kleinere wielen (liefst 17 of 18 inch) bij alle snelheden tot een comfortabeler rijgedrag leidt.

Voor het beste comfort stellen we echter voor om te kijken naar de Audi Q5 met de optionele luchtvering. Of, aan de goedkopere kant van het spectrum van grote SUV’s, maken veel versies van de Peugeot 5008 ook de hobbels vrij goed glad.

Bij hem is er een merkbare hoeveelheid body lean in de bochten. Het resultaat is dat hij zich nooit zo wendbaar voelt op kronkelende landwegen als de concurrentie, waaronder de Q5, BMW X3 en Jaguar F-Pace. Gelukkig heeft hij echter veel grip en houdt hij de weg niet goed vast. En met de juiste besturing geeft hij je veel vertrouwen.

Alle Discovery modellen zijn vierwielaangedreven en worden geleverd met Terrain Response 2 – een systeem dat de vierwielaandrijving automatisch kan aanpassen aan verschillende ondergronden, waaronder gras, modder en zand. Dit helpt hem een betere manier te zijn dan zo’n beetje al het andere in deze prijsklasse.

2019 Land Rover Discovery Sport towing

D240 dieselmotor is vrij stil tijdens het rijden, maar maakte zijn aanwezigheid bekend als je op snelheid komt; je zult wat trillingen voelen door de bedieningselementen en het geluidsniveau van de diesel horen. Voor de meest verfijnde dieselmotor in deze klasse, probeer Q5 of X3 20d 40 TDI.

De benzine P250 is helemaal soepeler en stiller, dus hij heeft geprobeerd om tenminste de machine te gebruiken die de voorkeur geeft aan rust en stilte.

Zowel de Q5 als de X3 zijn ook in andere opzichten veel stiller dan de Discovery Sport. de buitenspiegel  heeft een behoorlijke hoeveelheid windgeruis op de snelweg gezet en er is ook meer weglawaai om mee om te gaan, hoewel het probleem niet als onhandelbaar kan worden omschreven.

Het Interieur van de 2019 Discovery Sport:

Het interieur met sterke horizontale lijnen trekken de aandacht naar het verbeterde infotainmentsysteem op de middenconsole.

2019 Land Rover Discovery Sport dashboard

Deze nieuwste In Control Land Rover unit, en werkt goed – een grote verbetering ten opzichte van de eerder geïnstalleerde systemen. Hij is glad en gemakkelijk te gebruiken, ondanks de zeer hoge beeldverhouding van een breedbeeldbreedbeeldscherm dat net zo nutteloos is als een schermafbeelding bij het gebruik van een autonavigatiesysteem – het is niet gemakkelijk om aanwijzingen te zien die zullen komen.

De kwaliteit van interieur is een stap verder gegaan dan de vorige auto en elke bestuurder raakt het oppervlak regelmatig aan en voelt stevig en leuk aan. Stap echter buiten deze gebieden en er zijn enkele kunststofverdachten – zo voelt de omgeving van de kiezerstanden erg hol en plastisch aan.

Dezelfde kritiek kan worden geuit op het nieuwe klimaatcontrolepaneel. Als de auto wordt uitgeschakeld, kan hij door het infotainmentscherm, maar het is eigenlijk een reeks van aanraakgevoelige toetsen die op het oppervlak van de glanzende, zwarte piano worden aangebracht.

2019 Land Rover Discovery Sport controls

De meeste mensen zijn geen fan van aanraakgevoelige toetsen, omdat ze meestal het slechtste van twee werelden geven – ze geven geen feedback op een gewone schakelaar of configureerbaarheid van het aanraakscherm. Erger nog, het glanzende oppervlak verzamelt vingerafdrukken zoals billy-o, waardoor de sfeer van de hele auto naar beneden met zich meebrengt.

Tot nutoe worden alle sportuitvindingen automatisch geleverd met de pop-updraaibewegingen van de drive selector om de modi Park, Reverse, Drive en Sport te selecteren. Deze is vervangen door een meer traditionele versnellingskeuzeschakelaar, samen met een groot aantal andere auto’s van Jaguar Land Rover. Daarachter is een kubusvormig gedeelte en een armleuning die omhoog gaat, met een diepe opslagput.

2019 Land Rover Discovery Sport steering wheel

Smartphones (Android en Apple) kunnen ook worden aangesloten via USB om toegang te krijgen tot de toepassing In Control Land Rover en is compatibel met Apple en Android CarPlay Auto. Anders kunnen smartphones en andere audiospelers ook via Bluetooth verbinding maken.

Land Rover’s top-spec auto zit ook vol met technologie. Hoogtepunten zijn onder meer een camera met landzicht die de motorkap ‘onzichtbaar’ maakt, wat ideaal is voor off-road, maar nog meer ideaal om te voorkomen dat de wielen van je krappe stad worden geklemd. De kap is ook voorzien van een ClearSight-achteruitkijkspiegel, die de camerabewegingen van wat er zich achter je in de binnenspiegel bevindt, weergeeft. Het is moeilijk om aan te wennen, maar na een paar uur werken is het een schitterend gezicht dat een echt uitgebreid gezichtsveld biedt dat niet wordt aangetast door de achterpassagiers, hoofdsteunen of bagage.

Zelfs zeer lange bestuurders kunnen zich comfortabel voelen, heeft een grote passageirsruimte. De beenruimte en hoofdruimte behoren tot de beste in hun klasse – zolang u niet het optionele glazen panoramadak toevoegt, dat het plafond iets verlaagd heeft, is er voldoende beenruimte en hoofdruimte.

Een centraal kubusvormig huis en een USB-aansluiting zijn de ideale plek om uw telefoon uit het zicht te houden, terwijl twee bekerhouders achter de versnellingskeuzeschakelaar een grote afhaalveilige beker kunnen plaatsen. Deurvakken, elk genoeg om een 750ml fles mee te nemen is groot genoeg, terwijl het handschoenenkastje groot genoeg is om een paar kleine spullen in op te bergen, evenals het handboek voor in de auto.

Als de tweede rij zetels zo ver mogelijk naar achteren schuiven, dan schuift iedereen die met massa’s beenruimte wordt behandeld, naar achteren. Als u de stoel helemaal naar voren schuift, vindt de hogere volwassene de knieën met de rugleuning van de voorstoelen, maar dit hoeft u niet vaak te doen.

2019 Land Rover Discovery Sport seating

In de versie met zeven zitplaatsen, is de achterste rij duidelijk smal en het meest geschikt voor jonge tieners of volwassenen zijn zeer kort – 5ft 3in de meeste compacte tester voelen we ons nog steeds krap. Beenruimte was krap en de toegang is ook niet geweldig, omdat de wielkast in de passagier uitsteekt, omdat hij door een gat moest knijpen om in of uit te stappen.

De tweede rij zitplaatsen delen 40/20/40 en u kunt elk van de drie onafhankelijke zitplaatsen schuiven en achterover leunen. U kunt ook elke rugleuning plat in de kofferruimtevloer klappen; er zijn verschillende indelingsconfiguraties die overeenkomen met het aantal passagiers of het vrachtvolume dat u moet vervoeren.

Trek de onderste hendel aan de zijkant van de middelste rij stoelen naar buiten en deze veert naar voren om toegang te krijgen tot de derde rij (indien gemonteerd). Ze keren echter niet automatisch terug naar de oorspronkelijke positie. In plaats daarvan blijven ze op hun plaats om ruimte op de achterste voet vrij te maken.

De derde rij stoelen kunnen in de koffervloer worden weggeklapt wanneer ze niet nodig zijn, om een veel grotere bagageruimte te creëren.

Een bootlip die vlak bij de vloer van de boot ligt, maakt het gemakkelijk om zware spullen achter. In de vijfzitsversie, of met de derde rij neergeklapt, is de kofferbak groter dan veel rivalen; met uitzondering van Santa Fe, Q5 en 5008.

2019 Land Rover Discovery Sport open trunk

De laadruimte is een handige vorm en groot genoeg om bagage mee te nemen voor de meeste gezinnen. Om een idee te geven van de aangeboden ruimte, kunnen we acht stuks in de koffer van Discovery Sport plaatsen, vergeleken met negen stuks in de Audi Q5. Een elektrische achterklep is standaard op de SE-uitvoering en daarboven.

Aan de andere kant is er geen opslagruimte onder de vloer en een plek om de tonneau cover op te bergen als u deze moet verwijderen – iets wat u moet doen voordat u de zesde en zevende stoel gebruikt.

Is Land Rover Discovery 2019 Sportmodel geschikt voor mij?

Hij wordt geleverd in vier uitrustingsniveaus: SE, HSE, HSE, HSE Luxury en Landmark Edition. Elke stap op de ladder brengt veranderingen in de styling, een geweldige traktatie in de auto en nieuwe opties om uw SUV verder aan te passen. De aandrijflijn is standaard op alle modellen uitgerust met een viercilinder 237 pk, die is gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met negen versnellingen. Vierwielaandrijving is standaard in het programma. Voor HSE en HSE Luxury, een 286 pk sterke motor die beschikbaar is voor een extra euro’s, afhankelijk van de uitvoering.

In plaats van de hoogste afwerkingsniveaus te verfraaien met een schat aan faciliteiten, biedt Land Rover het grootste deel van het upgradepakket aan. Bijvoorbeeld, bundelt het Koude pakket van het Klimaat samen verwarmde voor en achterzetels, geventileerde voorzetels (slechts uitgezochte versiering), verwarmd stuurwiel en verwarmd windscherm. Geavanceerde hulpkenmerken voor de bestuurder – zoals een surroundcamera, autonome noodrem en verkeersbordenherkenning – zijn verkrijgbaar in verschillende pakketten. U kunt ook een derde rij zitplaatsen toevoegen voor elke editie die wordt aangedreven door de standaardmotor.

Wij raden u aan om de HSE van dichtbij te bekijken voor de prijs en een interessante verzameling functies maken het een goede waarde. Extra’s zoals een panoramisch schuifdak en geperforeerde lederen zetels zorgen ervoor dat deze veel luxueuzer is dan het basismodel. Bovendien zullen veel mensen het gemak van de sleutelloze instroom, handsfree power liftgate en parkeersensoren aan de voorkant waarderen.

Is Discovery Sport 2019 een goeie auto?

De Sport versie is middelmatig. Aan de andere kant biedt  hijde mogelijkheid om off-road en een ruw uitziende houding aan te nemen die u van een Land Rover verwacht. Volwassenen zullen warm zijn voor een mooie tweede rij stoelen en een flinke lading biedt veel ruimte voor uw uitrusting. U kunt dit ook upgraden vanuit de twee lijnen naar een Discovery met drie rijen, wat ongebruikelijk is in deze klasse.

Aan de andere kant voldoet deze kleine SUV niet in alle opzichten aan de eisen van het merk. Hoewel de materialen, vormgeving en techniek van het interieur zeker passen bij een luxe auto, is hij als geheel niet zo luxueus als broers en zussen. Bovendien is hij niet zo goed gemanierd als sommige concurrenten op de snelweg, behoort het brandstofverbruik tot de slechtste in de klasse en heeft hij een ondergemiddelde betrouwbaarheidsklasse.

Over de Betrouwbaarheid:

Land Rover biedt de goodwill aan de getroffen eigenaren, maar helaas is het nooit het laatste nummer van Discovery Sport geweest. Teleurstellend genoeg hebben veel eigenaren melding gemaakt van kraken en rammelaars, en andere problemen zoals het uitvallen van de lagering van de balansas. Dit alles moet u in gedachten houden bij het overwegen van het gebruik – en als de nieuwe aankoop, moet u de auto te dienen in termen van garantie, zodat u enige dekking hebt mocht er iets mis gaan.

Hoe Veilig is hij?

Land Rover Discovery Sport heeft ooit de standaard gezet voor veiligheid in deze klasse en ontvangt in 2015 al vijf volle sterren van Euro NCAP. Het moet echter worden opgemerkt dat de test vandaag de dag veel zwaarder is dan toen.

Automatische noodrem- en rijstrookassistentie standaard in het hele gamma. Verkeersbordherkenning, die de snelheidslimiet op het dashboard weergeeft, ook standaard op alle uitrustingsniveaus behalve de instapmodellen, terwijl de controle van de jaloezieën en rolluiken van de SE-uitvoering en hoger komt. Twee buitenste tweede rij stoelen en de voorpassagiersstoel hebben allemaal Isofix-bevestigingspunten voor kinderzitjes en verhogingskussens.

Alle modellen zijn standaard voorzien van een alarm en u kunt zelfs een GPS-tracker toevoegen om uw sportuitvinding te helpen herstellen als deze wordt gestolen.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: