De Neiuwe Hyundai Tucson 2019 Beoordeling

3.5

Hyundai Tucson 2019 prijs:

Aanbevolen catalogusprijs(incl.BTW) € 25.299,-

Aanbod Mei 2019 -€ 3.800,-

Huidig aanbod(incl.BTW) € 21.499,-

Ecobon -€ 1.500,-

Huidig aanbod inclusief alle kortingen € 19.999,-

Uitrusting

  •  16″ aluminium velgen met banden 215/70R16
  •  Automatische koplampen (lichtsensor)
  •  Boordcomputer met 3,5″ TFT scherm
  •  Lederen stuurwiel
  •  Audio stuurwielbediening
  •  Centrale armsteun met bekerhouders achteraan
  •  Parkeersensoren achteraan

Hyundai Tucson 2019 afmetingen

Exterieur
Lengte (mm)
4475
Breedte (mm)
1850
Hoogte (mm)
1650
Wielbasis (mm)
2670
Laadruimte
Laadruimte
513
Max. laadruimte
1503

Hyundai Tucson 2019 Technische gegevens:

Algemeen
Type
SUV
Versie
Feel 1.6 CRDi 115pk
Model
New Tucson
Prijs
30899

Hyundai Tucson 2019 Prestaties:

Motor
Aantal cilinders
4
Cilinderinhoud
1598
Aantal kleppen
4
Compressieverhouding
15.9
Vermogen (Kw)
85
Vermogen (pk)
115
Vermogen (tpm)
4000
Koppel (Nm)
280
Koppel (tpm)
1500-2750
Fiscaal vermogen
9
Emissie norm
EU6d-TEMP
Brandstof
Diesel
Transmissie
Transmissie
MT
Aantal versnellingen
6
NEDC 2.0 metingen
Gemiddeld verbruik (l/100 km) NEDC 2.0
4,9
Gemiddeld CO² uitstoot (g/km) NEDC 2.0
130
WLTP metingen
Gemiddeld verbruik (l/100 km) WLTP
5,7
Gemiddeld CO² uitstoot (g/km) WLTP
150
Prestaties
Topsnelheid (km/u)
175
Min. gewicht (kg)
1507
Max. gewicht (kg)
1664
Hoogst toegelaten gewicht (kg)
2120

Overzicht:

Hoewel de associatie van Noord-Korea met de VS vermoedelijk het beste wordt afgeschilderd als ‘slecht gehumeurd’, is er een marginaal, steeds losser wordende manier om het Westen over de rand te behandelen. Ondanks het feit dat er hoogstwaarschijnlijk niet veel te zien is in politiek, heeft de Zuid-Koreaanse producer Hyundai gemotiveerd van Stateside om zijn familie SUV de Hyundai Tucson 2019 te noemen.

Als je op de markt bent voor een SUV voor gezinnen, is de standaardbeslissing de Nissan Qashqai. Talloze auto’s proberen dit gerespecteerde model te verslaan, maar toch weinig.

De Hyundai Tucson 2019 is de meest recente poging van het Koreaanse merk. Het is de opvolger van de ix35 en neemt een andere naam (of als niets anders de gebruikte tot 2009 herovert) in het licht van het feit dat Hyundai het niet nodig had om te worden gerelateerd aan het uitstekende maar niet bijzonder beminnelijke voertuig dat daarvoor ging het.

Hyundai brengt een enorme line-up van modellen naar voren om elk aantal mensen te trekken dat redelijkerwijs te verwachten is. Kopers kunnen kiezen uit olie en dieselmotoren, waarvan sommige toegankelijk zijn met vierwielaandrijving en geprogrammeerde versnellingsbakken, daarnaast zijn er vier standaardlijsten om over te kijken.

Lees de volgende paar pagina’s door voor alles wat u moet weten of u aan een Hyundai Tucson 2019 denkt, inclusief welke motor, trim en alternatieven u moet kiezen.


Hyundai Tucson 2019 testrit

Motor & versnellingsbak

Er zijn drie diesel en twee petroleummotoren om over na te kijken, waarbij de meeste kopers verwachten zich op een diesel te vestigen.

Er is een 114 pk sterke 1,6 liter dieselmotor met een sectie, gevolgd door een 134 pk variant van een vergelijkbare motor, die een 0-62 mph tijd heeft die rond een groot deel van een seconde snappier is dan zijn minder ongelooflijke soortgenoten (maar het is niet sneller in de gebeurtenis dat u een geprogrammeerde versnellingsbak selecteert).

Daarboven is er een 182 pk sterke 2.0-liter motor, die eigenlijk wordt geclassificeerd als een zachte half en half aangezien hij wordt gecombineerd met een kleine 48V lithium deeltjesbatterij, en het is de enige die we tot nu toe hebben gereden in de gefacelifte Hyundai Tucson 2019. Het is de snelste dieselmotor die wordt aangeboden en biedt een beter dan gemiddelde uitvoering die stevig aanvoelt in de stad en voldoende is voor het gebruikelijke gebruik op de snelweg, met een waardevolle mate van low-end push om te helpen met slepen.

Met betrekking tot de benzine, zult u waarschijnlijk de 1.6-liter normaal aangezogen eenheid heel moeilijk moeten slaan om snel terrein te winnen. Er is ook een 1,6-liter turbomotor met aanzienlijk meer vermogen en de snelste motor in de line-up. We kunnen echter nog steeds niet allebei deze twee rijden.

Vering en rijcomfort

Matig stevige suspensie zorgt ervoor dat het lichaam van de Hyundai Tucson 2019 feilloos wordt vastgezet op plunges en pieken, zodat uw reizigers zich waarschijnlijk niet ziek zullen voelen langs golvende straten van landen. Niettemin, de uitwisseling ervandoor is een echt ferme rit op lage snelheden; de Tucson is minder sympathiek over scherpe stoten dan, staat, een Nissan Qashqai en kronkelt veel, ongeacht je snelheid.

U kunt bladeren door een assortiment van amalgaamwielmaten. De grootste 19-inch wielen leiden tot een veel ruigere rit op slecht aangelegde straten, maar kunnen het best op een strategische afstand worden onderhouden.

Zorgen voor

De Hyundai Tucson 2019 beweegt niet veel door hoeken positief niet bepaald een Qashqai en er is veel houvast, zelfs in slechte klimaatomstandigheden. Er is echter weinig in de methode waarvoor geen specifieke reden is te krijgen vanwege het enigszins obscure uiterlijk van de besturing over de rechtuitstand en een gebrek aan input van de voorwielen.

De besturing is licht genoeg om in ieder geval een briesje te stoppen en laadt genoeg op de snelweg om de Hyundai Tucson 2019 huiverig of schokkerig te houden. Bij de kans dat u kiest voor het 2.0 dieselmodel, voelt de verzorging niet zo scherp, met het argument dat de extra belasting van het frame van de halve fokken ervoor zorgt dat de Tucson zich in de bochten enigszins progressief voelt, ondanks de het feit dat het sneller en sneller is dan de verschillende diesels. We gaan ervan uit dat de minder goed geregelde motoren geleidelijk nauwelijks beter zullen blijken.

Opschudding en vibratie

We hebben tot nu toe alleen de 2.0 diesel gereden in de meest recente Hyundai Tucson 2019 en het is aangenaam stil van versnelling en tijdens het varen; niettegenstaande, klinkt het grof, terwijl het versnelt en er is een vleugje vibratie gevoeld door de leidende afleiding.

De handgeschakelde versnellingsbak van de Hyundai Tucson 2019 is licht en echt precies, als een beetje nerveus, terwijl de zeven-snelheid dubbele greep geprogrammeerd aangeboden net met de 1.6 T-GDi snel verandert en toch heel lang aan versnellingen kan blijven hangen.

Je zou nu in staat zijn om een ​​achttraps geprogrammeerde versnellingsbak te krijgen met de 2.0 diesel die soepel en soepel is. Die motor biedt bovendien een buitengewoon soepel stop-begin-raamwerk een voordeel van milde, halve en halve innovatie en toch heeft het rempedaal, dat gebruik maakt van de vitaliteit van remmen om de accu te doen herleven, een elastische vibe en grijpereffect, wat betekent dat soepele stops hard zijn oordeel vellen.


Hyundai Tucson 2019 Interieur:

Rijpositie en dashboard

Het is allesbehalve moeilijk om je te vestigen in de Hyundai Tucson 2019. Er is een groot aantal stoelen aan vervanging toe en het richtgedeelte beweegt voor zowel formaat als bereik, dus het is niet moeilijk om uw ideale rijpositie te vinden. De stoelen zijn delicaat en toch vrij sterk genoeg om te voorkomen dat ze spinale pijn veroorzaken bij langere excursies, zo weinig zouden er gedoe moeten hebben.

Zitplaatsveranderingen van de bestuurder zijn standaard over het bereik, net als een armsteun vooraan. Bij de kans dat je naar de SE-Nav bekleding klimt, krijg je standaard een elektrische lumbale wijziging voor de bestuurder die het comfort verder verbetert. Het gemak van de Hyundai Tucson 2019 stimuleren zijn de redelijk goed geformuleerde en effectief ontcijferde bedieningen.

Sensoren en camera’s

Voorwaartse waarneembaarheid is rechtvaardig door klassenprincipes. Je zicht uit de zijruiten is ook vaak goed, ondanks het feit dat de kolommen aan de voorzijde je zicht op kruispunten kunnen verdonkeren. Achterin betekent de rijzende raamlijn dat kortere rugreizigers een buitengewoon uitzicht hebben.

Sectieniveau S Connect formulieren krijgen standaard een schakelcamera, terwijl SE Nav de achteruitrijssensoren begeleidt en Premium daaraan sensoren voorste aanslag toevoegt. In het geval dat u op een top-spec Premium SE-model strooit, krijgt u bovendien een hulpkader voor stoppen dat parallelle en inham-stop ondersteunt.

Sat nav en infotainment

Inderdaad, zelfs Section S Connect trim krijgt een 7,1 inch touchscreen infotainment-raamwerk met Bluetooth, een USB-bijlage en een DAB-radio, net zoals Apple CarPlay en Android Auto mobiele telefoon weerspiegelen. Dit anticipeert op de minst dure aanpassingen van de Hyundai Tucson 2019 uit neiging overdreven fundamenteel.

We hebben zojuist het grotere 8.0in-aanraakscherm geprobeerd dat u krijgt met SE Nav-modellen of hoger. Het is levendig om te reageren op persen en eenvoudig in gebruik. Op het wiel gemonteerde geluids en telefoonbedieningen zijn standaard over het bereik.

Kwaliteit

De Hyundai Tucson 2019 is vastberaden en nauwkeurig geassembleerd, maar de binnenkant ervan wordt ergens rond de nabijheid van zo’n groot aantal harde en onaantrekkelijke materialen gelaten.

Het dashboard is bijvoorbeeld voor het grootste deel gemaakt van sterk, resoluut donker plastic. Enorme hoeveelheden plastic die aan de binnenkant naar binnen vallen, zijn ook effectief gestempeld dit is niet perfect voor degenen die verwachten het voertuig als een gezinsvoertuig te gebruiken.

Hogere specificaties lijken en voelen van binnenuit steeds beter aan, maar tegenstanders, bijvoorbeeld de Nissan Qashqai en Seat Ateca zijn nog steeds veel smaakvoller.


Hyundai Tucson 2019 ruimte

Ruimte van voor

Er is veel ruimte aan de voorkant van de Hyundai Tucson 2019, dus zelfs grotere inzittenden moeten zich helemaal niet krap voelen. Er is veel beenruimte en de hoge daklijn biedt ook veel hoofdruimte.

Talloze opbergpunten, waaronder een grote kuil voor de versnellingspook en twee bekerhouders, betekenen dat u niet zult worstelen om alles op te bergen wat u nodig hebt. Alle modellen profiteren ook van een gekoeld dashboardkastje dat ideaal is voor het bewaren van snacks of drankjes.

ruimte van achter

Drie volwassenen kunnen bijna comfortabel achterin passen; er is voldoende been, hoofd en schouderruimte, zelfs met langere mensen ervoor. De centrale passagier moet zijn voeten op de top van de centrale tunnel laten rusten, maar deze is op zijn minst breed en vlak dus zou niet al te oncomfortabel moeten zijn. Versies met een panoramisch glazen dak hebben minder hoofdruimte maar voelen nog steeds ruim aan.

Een armleuning aan de achterzijde met geïntegreerde bekerhouders is standaard, net als drie hoofdsteunen en verstelbare rugleuningen achter, die allemaal bijdragen aan meer comfort. Er zijn ook kleine deurvakken en vrachtnetten op de achterkant van de achterbank.

Hyundai Tucson 2019 achterstoelen

Er is een behoorlijk aantal zitflexibiliteit, waardoor de Hyundai Tucson 2019 een goede keuze is voor diegenen die veel passagiers of bagage willen meenemen. De standaard achterstoelen splitsen en vouwen in een 60/40 configuratie via een eenvoudig toegankelijke hendel net binnen de deur aan de onderkant van de stoelen.

U hoeft de hoofdsteunen ook niet te verwijderen om de achterbank neer te klappen en het eindresultaat is een bijna vlakke kofferbodem. De stoelen zijn echter vrij zwaar, dus sommigen zullen moeite hebben om ze weer op te zetten.

Andere handige functies zijn achteroverhellende achterstoelen die standaard in het assortiment zijn.

Opstartruimte

De Hyundai Tucson 2019 heeft een grote boot die gemakkelijk toegankelijk is. De achterste wielkasten steken een beetje de ruimte in en beperken de breedte van de kofferbak, maar er is een lang, vierkant laadoppervlak. In totaal biedt de auto meer dan je kunt vinden in een Nissan Qashqai en lijkt het erg op wat je in een Seat Ateca krijgt, maar er is meer kofferruimte in een Skoda Karoq.

Er zijn ook enkele praktische details, waaronder uitklapbare tassenhaken, tetheringpunten en een afdekking voor meerdere laadruimten. Top-spec Premium SE-modellen krijgen een aangedreven achterklep, wat zou moeten helpen als u beladen bent met winkelen.


Hyundai Tucson 2019 kosten en betrouwbaarheid

Kosten & verzekeringsgroepen en CO2

De Hyundai Tucson 2019 is ruim geprijsd in lijn met zijn grootste rivalen, de Nissan Qashqai en Seat Ateca, en zal naar verwachting zijn waarde net zo goed behouden. Dat komt mede door de lange garantie en de verstandige bedrijfskosten.

De 1.6 dieselmotor biedt de laagste bedrijfskosten, vooral als u veel kilometers gaat maken. Het is echter niet bijzonder zuinig in vergelijking met equivalente versies van de Qashqai en Ateca, en relatief hoge CO2-uitstoot maken de Hyundai Tucson 2019 een duurdere bedrijfswagen dan zijn rivalen. De krachtigere dieselmodellen met vierwielaandrijving pompen nog meer CO2 uit.

Als je voor financiën koopt, is het ook de moeite waard om op te merken dat de Ateca en Qashqai meestal beschikbaar zijn met lagere maandelijkse terugbetalingen.

Uitrusting

Kopers kunnen kiezen uit vier trims: S Connect, SE Nav, Premium en Premium SE. Zelfs de instapversie wordt geleverd met een behoorlijke hoeveelheid uitrusting, waaronder een 7,4 inch touchscreen infotainmentsysteem, air-con en een achteruitrijcamera. Omdat het alle basisprincipes omvat, denken we dat dit de best mogelijke trim is in de line-up.

Als u meer luxe wilt, biedt SE Nav sat-nav, cruise control, parkeersensoren achteraan en verwarmde voorstoelen. De twee Premium-trims hebben nog leukere speeltuigen, zoals verwarmde achterstoelen en parkeersensoren vooraan, maar ze zijn te prijzig om aan te bevelen.

Betrouwbaarheid

Hyundai deed het goed in onze meest recente betrouwbaarheidsenquête en eindigde als zevende van de 32 fabrikanten. De Hyundai Tucson 2019 presteerde ook goed en werd vijfde op de 13 in de SUV-klasse voor auto’s van alle leeftijden.

Een garantie van vijf jaar en onbeperkte kilometers is standaard en moet helpen zorgen weg te nemen. Elke Hyundai Tucson wordt geleverd met vijf jaar wegenwachthulp en gratis voertuiggezondheidscontroles. Dit, in combinatie met de garantie, is een veel betere deal dan die aangeboden door vele rivalen, van wie de meesten slechts drie jaar garantie geven van 60.000 mijl.

Veiligheid en beveiliging

Elke Hyundai Tucson krijgt een goed niveau van veiligheidsset, waaronder zes airbags, bandenspanningscontrole, hulp bij het slingeren van de trailer, hulp bij het starten van een heuvel, onderhoud van de rijbaan en automatisch noodremmen. Blindspot-monitoring wordt echter alleen geleverd met de twee Premium-trims.

Een vijfsterrenresultaat van Euro NCAP is verder bewijs dat de Hyundai Tucson 2019 u veilig moeten houden voor schade; het is iets erger om volwassen inzittenden en voetgangers te beschermen bij een botsing dan de Qashqai, maar beter om de inzittenden van kinderen te beschermen.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: