Beoordeling: Fiat Tipo 2019

Prijs: 10.990€
  • Motor Prestaties en rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte en bagageruimte
  • Co², kosten en veilgheid
2.5

Fiat Tipo 2019 review en rating

Fiat Tipo werd in 1988 op de markt gebracht en maakte al snel naam door zijn boxy en praktisch, en betaalbaar in aanschaf. Deze nieuwe Fiat Tipo 2019 is de teleurstellende opvolger van Bravo, die de teleurstellende Stilo verving, die daarin slaagde, nou ja, je krijgt het idee.

In 2016 wil de moderne Tipo meer op de originele Tipo gaan lijken en minder op een teleurstellende afdaling.
De prijzen beginnen vanaf € 12.000, wat minder is dan de basisprijs van de Ford Fiesta. En toch is Tipo een Focus size. Meer bagageruimte en achterbeenruimte zijn uw eerste zorg. Dit is een ‘grote auto voor klein geld’ die wordt aangeboden, waarin Kia en Hyundai gewend zijn om de hoofdrol te spelen (ze zijn verbeterd en worden nu verkocht tegen de prijs van VW Golf) en de Dacia is sinds kort het merk waar je terecht kunt.

nieuwe fiat tipo

Terwijl Fiat een kleiner assortiment heeft in de autobusiness mainstream, meer en een van de meest uiteenlopende auto’s: er zijn glamoureuze, leuke auto’s als de Spider Fiat 500 en de Fiat 124, en latere modellen zijn erg saai, zoals de Tipo en de nog kwadratischer Panda. Oh, en 500L en 500X, die ergens tussen de twee in zitten.

Motor Prestaties en Rijtest: Fiat Tipo 2019

Voor zowel de hatchback Tipo als de Tipo Station Wagon zijn er verschillende benzine- en dieselmotoren beschikbaar. Er zijn twee 1,4-liter benzine, een met 94 pk en een turbomotor met 118 pk. Twee dieselmotoren zijn 1,3-liter 95 pk en 118 pk 1,6-liter.

fiat tipo 2019 rijtest

Tot nu toe hebben we alleen de krachtigste benzine- en dieselmotoren uitgeprobeerd. Hoewel elke motor in minder dan 10 seconden van 0 naar 100 km/u kan gaan, heeft Tipo zich nooit bijzonder snel gevoeld. Op papier heeft de benzinemotor met 1,4 liter turbolader het snelst op de weg gestaan, alhoewel de benzinemotor merkbaar meer gespierde 1,6-diesel op de weg, dankzij de extra lage toeren die hij grijpt.



Alhoewel het gespannen klinkt als je harder werkt, is turbo 1.4-liter benzine over het algemeen veel soepeler en stiller dan de 1.6 diesel. Deze laatste is wat ruw bij het accelereren en ruw worden bij hoge toerentallen, alhoewel hij op kruissnelheid tot een ver gezoem leidt. Tipo toll road car is echter niet geweldig, omdat er te veel windgeruis rond de zuilen van de voorruit is met een snelheid van 70 km/u. De handgeschakelde zesversnellingsbak met zes versnellingen is ook in het oog springend en voelde niet goed aan, hoewel het in ieder geval licht is om te bedienen.

fiat tipo 2019 wielen

Wie zich achter het stuur van Tipo 2019 wil vermaken, zal echter beter uit de voeten kunnen met de Ford Focus. Tipo voelen zich niet gedwongen om van richting te veranderen, voorovergebogen toen het gebeurde en uiteindelijk geen grip op de weg en de beste familie hatchback. Ondertussen is de besturing bij lage snelheden zwaar en vaag op de weg, waardoor het moeilijk is om de auto te plaatsen, vooral in krappe bochten. Er is de ‘stad’ in het dashboard die de besturing lichter maakt, maar dit is alleen echt nuttig bij het parkeren.

Er is nog meer slecht nieuws als je hoopt dat Tipo een zuinige rijeigenschappen heeft, wat zich vertaalt in een comfortabele reis. Ja, het onderstel is vrij zacht geveerd, maar er zit altijd een onderliggende trilling in de hele carrosserie – zelfs de hele weg ziet er fatsoenlijk soepel uit. Rivalen als Opel Astra en VW Golf zijn veel beter in staat om het gat effectiever te egaliseren en tegelijkertijd meer rust te houden op de snelweg.

Het Interieur en Passagiersruime: Fiat Tipo

Alles is aangelegd, maar het materiaal is niet geweldig, vooral onderin het dashboard. Deze glanzende, luidruchtige en niet zal blijven om Hyundai of Kia wakker ‘s nachts. Skoda, stoelen en Frankrijk zullen ook goed zijn. Dus, geen kwestie fetisjisten zou graag wat hard plastic, maar in alle eerlijkheid, ze zijn niet op plaatsen waar uw hand zou borstelen of kloppen, tenzij u op zoek bent naar iets om te bekritiseren. Het voelt goed in elkaar gezet en een goede lay-out. Als de prijs rechtstreeks naar de Golf, kunt u probleem met sommige cabine apparatuur (zoals satelliet-nav scherm kleine oneven), maar het was niet. Dus je hoeft niet nodig.

hoe ziet het interieur van fiat tipo eruit?

Ook opmerkelijk is zijn rijpositie in Tipo 2019. Dat is normaal, en je moet het gemakkelijk vinden om stoelen te schudden en rond te rijden om normale menselijke proporties aan te passen. Niet elke auto in de geschiedenis van Italië kan bogen op hetzelfde. Mensen zullen ook onder de indruk zijn van de ruimte achter de knie en schouder, maar minder van hun hoofdruimte. Vreemd hoe Fiat de doosvormige daklijn heeft genomen en extra ruimte binnenin heeft misplaatst. Er is een ‘Station Wagon’ versie die een bepaald probleem oplost.

2019 Fiat Tipo heeft indrukwekkend ruim van binnen. Die voorin hebben veel hoofd- en beenruimte, en ook al is de bestuurder meer dan 1 meter 80, toch passen volwassenen van dezelfde grootte er gemakkelijk achteraan. de achterbeenruimte is goed met de standaardgraad, al zit je achter Skoda Octavia of Opel Astra en heb je meer ruimte tussen de knieën en de rugleuning van de voorstoel.

fiat tipo 2019 passagiersruimte

De hoofdruimte achterin is niet indrukwekkend genoeg, maar alleen als je erg lang bent, zul je merken dat je haar het plafond borstelt. Ondertussen is de middelste rugleuning van de achterbank aangetast door ongemak, terwijl de instapmodellen Easy slechts twee hoofdsteunen achter heeft, zodat ze niet veilig zijn om meer dan vier personen mee te nemen.

fiat tipo 2019 ruimte

Fiat Tipo heeft een grotere bagageruimte dan de meeste van zijn concurrenten in deze klasse – waaronder de Ford Focus, Opel Astra en VW Golf, ook al knijp je nog meer in de kofferbak van de Skoda Octavia. De belasting van het Tipo-vak is echter niet al te slim – geen in hoogte verstelbare laadvloer om grote lippen bij de ingang uit te strijken, en hoewel de achterbank (in 60/40) kan worden neergeklapt, blijft er een storende stap op de vloer van het laadruim over.

Hoe veilig is hij?

Fiat Tipo is een vrij veilige auto in standaarduitvoering, die drie van de vijf sterren scoorde toen hij oorspronkelijk door Euro NCAP werd beoordeeld. De 82% score is sterk voor volwassen passagiers, hoewel het teleurstellend was om te zien dat slechts een score van 60% voor de bescherming van kinderen als inzittenden werd gehaald.

Euro NCAP beoordeelt Tipo 2019 in een gunstiger licht wanneer het is uitgerust met autonome noodrem (AEB) was standaard op alle auto’s met Britse specificatie. Hoewel de individuele scores voor de bescherming van volwassenen en kinderen gelijk blijven met deze voorziening geïnstalleerd, scoort de veiligheid meer dan verdubbeld, van 25% naar 57%, wat voldoende is om de totale waarde van de auto voor vier van de vijf sterren te verhogen.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: