Officiele: Ferrari F8 Tributo 2020 + review en rating

Prijs: € 236.000
  • Rijtest
  • Motor Prestaties
  • Interieur
  • Design
4.9

Ferrari F8 Tributo 2020, lanceerde Ferrari dit jaar in de Autosalon van Genève modeljaar van 2020. Tributo is een eerbetoon aan de Ferrari V8 – hoewel het hier een mierenneuker is, is het de eerste V8 Ferrari Lancia, ontworpen door Vittorio Jano voor de D50 Grand-Prix-auto uit 1950, die aan Enzo werd overhandigd voor een liedje toen Lancia in financiële moeilijkheden kwam.

Dat gezegd hebbende, is de eerste V8 Ferrari Dino GT4 voor de weg is 1973. Hoe dan ook, slechts vier jaar na de lancering van de 488 GTB heeft Ferrari het gevoel dat ze een licentie hebben om de nieuwe versie te producerenen dit is F8 Tributo 2020.

“Er is ruimte voor 488 nieuwe klanten van 488 GTB”, zegt Raffaele de Simone, hoofdtestrijder van Ferrari, “er is een nieuwe sectie en knowhow. We hadden de kans om een gat te dichten waarin we kunnen werken en het kunnen gebruiken. ”

Het Interieur

De relatie tussen Tributo en GTB duidelijk in de cockpit. Veel van dezelfde keuen 488 zijn meegesleept, alleen het stuurwiel is verandert in 2020.

Op het eerste gezicht lijkt het stuurwiel van een supersnelle 812 of GTC4 Lusso bijna gescheurd. Maar deze is kleiner, en dus gemakkelijker om deze superauto met haast te besturen.

Maar de algemene communicatie met deze auto is niet veranderd ten opzichte van de recente Ferrari. Alle bedieningselementen blijven op het stuurwiel (zelfs richtingaanwijzers, bijvoorbeeld), en er zijn twee kleine knoppen aan de zijkant van het instrumentenpaneel waarmee u twee schermen naast de toerenteller kunt beheren. Voor de passagier is er een touchscreen, waarmee u kunt navigeren door het infotainmentsysteem of kijken in real-time snelheid, rondetijden en versnellingsbakverhouding zelfs wanneer niet rijden.

Het Design

Voor Flavio Manzoni’s team van ontwerpers, F8 beeldhouwen het als het ontwerpen van een brug naar de nieuwe stijl van het merk Ferrari, geïntroduceerd door SF90 Stradale. Aan de ene kant, het erft een F8 technische basis van 488 en 458 – hoewel het is geëvolueerd, waarbij het een koolstofvezel over aluminium heeft geadopteerd – aan de andere kant, haalt het drie paarden aan die iconisch zijn voor het verleden.

Ferrari F8 Tributo 2020 leent horizontale spleet F40’s Lexan motor cover. De F355 en de 288 GTO inspireren ondertussen de trekhaak – niet alleen vier ronde lampen, maar de vorm van de staart zelf. De F8 Tributo is rechthoekiger dan de 488 GTB. Ferrari-designermodel van de rest van de carrosserie rond de juiste technische specificaties, waarover we het hebben in de video, waar ik alle gesprekken met ingenieurs, vooral met Chief Engineer Marzio Maresi, en de persoon die verantwoordelijk is voor de voertuigdynamiek, Stefano VARISCO, over samenvat.

Hoe rijdt hij? (rijcomfort)

F8 488 Tributo Ferrari Pista heeft kracht, maar het krijgt geen vermoeiende lange reis. We hebben het gehad over de verschillende vering aanpassingen (comfort wordt één aspect), maar de stoelen zorgen voor de rest. De sportieve kuip is erg handig in termen van vulling en vorm, zelfs na een paar uur achter het stuur.

Niets dramatisch te melden in termen van isolatie. De F8 is geluiddempend. Tributo 2020 is in lijn met de andere sportwagens in dit segment. Dat wil zeggen, niet gestopt. Maar, je kunt niet klagen over de voorste bagageruimte, althans – het was in en gebruik, zelfs voor een lang weekend. En met optionele uitrusting, zoals getest, is er zelfs een wand met tapijt.

gebarsten, hobbelige bergwegen van Zuid-Italië, toegankelijk binnen een korte tijd van Fiorano, wijzen op de F8 schorsing verrassend vermogen om “kopiëren” het terrein en op zoek naar een gemakkelijke grip. De besturing is licht en snel en solide; de hele auto blijft lineair en vlak, terwijl de dubbelkoppelingstransmissie als een schot in de roos schakelt.

En dan is er nog de machine, die zo’n hoog koppel heeft dat zelfs in de derde versnelling scherpe bochten aankan. Het elektronische beheer van de vermogensafgifte zorgt ervoor dat de turborespons lijkt op de natuurlijk aangezogen motor in de lage versnelling, waardoor het niet mogelijk is om de stuwkracht van de motor in zijn hele bereik te behouden. En zelfs wanneer rekening wordt gehouden met de Tributo F8 als verplicht roetfilter (in Europa), wat resulteerde in een herontwerp van het hele system, klinkt deze auto beter dan de 488 GTB.

hoeveel kost hij?

Kostprijs van ten minste € 236.000 om de nieuwe Tributo Ferrari F8 2020 mee naar huis te nemen. McLaren 720S, met dezelfde 720 pk, bijna € 253.000. Lamborghini Huracan, een vernieuwde versie van de Evo op het Autosalon van Genève, begint bij meer dan € 183.000 met een achterwielaandrijving of ongeveer € 207.000 met vierwielaandrijving.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: