Ferrari 812 Superfast 2019 beoordeling

4.5

Een ontroerend nationaal lied van toewijding aan alles dat Italië buitengewoon maakt. Het is daar met de Renaissance en pizza.


Beoordeling van ferrari 812 Superfast 2019

Hoeveel kost ferrari 812 Superfast 2019?
€ 292,963.

Wat is hier aan de hand?

De machtigste V12 van allemaal. Met alle overblijfselen van een voertuig bijgevoegd. Wat er ook overblijft van het voertuig is geweldig, de 6.5-liter V12 is bovennatuurlijk. De 812 Superfast is duidelijk de handelsnaam van de F12berlinetta die in 2012 werd voortgestuwd. Het is een Super GT met voorwielaandrijving en twee achterassen, een formaat dat een ongewoon plekje in de folklore van Ferrari bezit, de basis terug door de tijd heen. 599GTB en 550 Maranello tot 365 Daytona en 250 GT.

De 812 is zeker geen absolute overweging, maar een zorgvuldig herontwerp van de F12. We beginnen met de motor, die is uitgebreid van 6,2 naar 6,5 liter en is uitgerust met directe infusie van 350 bar, golftrajecten met variabele geometrie en een capaciteit tot 8900 tpm. Hij produceert 789 pk bij 8500 tpm en 529 lb ft bij 7000 tpm. Het wordt normaal gesproken aangezogen zonder beperkte acceptatie – gewoon regelmatig zuigen, persen, ontploffen, blazen.

Om het gewicht te testen (meer dan de waarheid zegt – 53 procent is over de achterwielen), is de versnellingsbak gemonteerd op de achternaaf, een zestraps transmissie met dubbele grip die momenteel 30 procent sneller beweegt. Vermogensregeling is momenteel elektrisch, waardoor Ferrari met een paar vallen kan worden geplaatst – het kan converseren met de plaatselijk beschikbare voet- en stabiliteitskaders en het richten van het koppel in hoeken. Het is bovendien verbonden met een ander vierwielig begeleidingsraamwerk (Virtual Short Wheelbase in Ferrari-talk) zoals dat van de angstaanjagende F12tdf. De remmen zijn van de LaFerrari (geprofest om de 812 5,8 procent sneller te stoppen dan de F12, wat aangenaam exact is), de weerstand wordt verminderd, de downforce wordt verhoogd (ondanks het feit dat Ferrari daar geen plezierig exacte cijfers over geeft) en de uitrusting heeft afgekort met 6 procent.


Rijtesten in een ferrari 812

Hoe gaat het eruit met ferrari 812 Superfast 2019?

De motor karakteriseert de 812-ervaring. Verschillende auto’s hebben V12’s en ze zijn uitzonderlijk mooi, maar over het algemeen zie ik een V12 niet als iets buitengewoons – in Astons is het bijvoorbeeld soepel en sterk, maar toch hebben tal van V8’s meer karakter. Lambo doet de V12 goed, maar Ferrari

Dit is iets anders. Het is niet de kracht, het is niet het rumoer, het is niet de reactie, en het is geenszins een mix van al deze functies die het zo buitengewoon maken. Eén woord: bereik. De cijfers vermelden maximum koppel raakt bodem bij 7000 tpm. De figuren zijn onzin. Het is het effect dat de V12 heeft op 2500 toeren dat zo verbluffend is. Verdorie, het zal versnellingen vanaf 800 tpm trekken en ze hard trekken. Het heeft een veel uitgebreider bruikbare rev band dan welke turbo dan ook. Wat meer is, aan het andere uiteinde: 8900rpm. Een vermogensband van 8000 tpm breed. Een powerband die creëert met een toon en weelde en felheid die moet worden ervaren om te worden geaccepteerd.

Wat meer is, dit is slechts een kenmerk van zijn capaciteit. De internals lijken massaloos te zijn. Op welke manier verduidelijkt u de nauwkeurigheid van de reactie op uw correcte voet? Sterker nog, elke keer dat u contact opneemt met het gaspedaal, ongeacht hoe snel of voorzichtig, omdat alles wat u doet, ver van veel verkeerslichten prikt, voelt u een diepe associatie en erkent u heel precies hoe buitengewoon een motor kan zijn.

Enzo Ferrari wordt bevestigd te hebben verklaard, “wanneer u een Ferrari koopt, betaalt u voor de motor en ik zal u de rest voor niets geven“. De 812 Supersnel kost € 292,963. Een redelijke prijs voor die V12, denk ik.

Op deze manier, de gratis stukjes. Waar ik meteen aandacht aan moet besteden is dat de 812 absoluut geen fantastische tourer is. Ik weet dat Ferrari zegt dat het is en dat voertuigen met een voorwiel niet supercars kunnen zijn – maar open de dop en kijk waar de motor is. Het is niet eens dicht bij de voorkant van het voertuig.

Behandel het als een GT en de 812 is niet perfect. Er is een hoop bandentroep, de motor valt nooit echt stil, de versnellingsbak overstroomt de bewegingen, de aanpassing is onmodieus kort (70 mph is 2500 tpm in het beste geval, wanneer een groot aantal games slechts 1800 tpm of ergens in de buurt rijdt) en zelfs met een 92 -liter brandstoftank, je zult vechten om meer dan 300 mijl te bereiken zonder af te vallen. Het hielp niet dat dit voertuig uitgerust was met vrije vaste carbon stoelen (€ 9.200) en vierpunts hoofdstellen (€ 2,902).

Bevestiging en bescherming is respectabel, echo’s zijn erg goed, het volgt recht en oprecht, en de rit, wanneer je de ‘oneven straten’ hebt gepakt op het besturingswiel, is beter dan gemiddeld. In elk geval is dit geen voertuig dat graag naast 70mph-verkeer morst, het is daar buitengewoon blij, onredelijk groots voor.

Zorg voor, op dat moment. Dit is een krachtiger voertuig dan de F12 – Ferrari laat het uit gericht in het gat tussen de F12 en de F12tdf (een opvallende van de meest verworpen, hyperactieve auto’s die ik ooit heb gereden). Wat je hebt is een snelbesturingsrek dat is gekoppeld aan de achterkant en dat echt de voorkeur geeft om te worden opgenomen. Het voelt praktisch overmatig aan, zo angstig om te draaien. Het is uitzonderlijk scherp – zoals ik al zei, het is stabiel en stil op snelwegen – maar geef het een snuffelpunt …

Inloop is schokkend, de 812 gaat uitzonderlijk snel en uitzonderlijk snel de bocht in om je onvoorbereid te krijgen. Het is een goed functionerend voertuig, je weet dat er een verschrikkelijk deel aan de hand is, het komt snel naar je toe en je hebt geen minuut om te ontspannen. In het begin is het moeilijk om gemakkelijk te rijden en voelt het rommelig aan in de bochten, omdat je niet bent ingesteld voor een dergelijk voertuig om zo snel zo hard te gaan.

Wanneer je erin begint te komen, zul je het uiteindelijk uit de ruwe straatmodus halen, omdat de delicate demper-instelling enigszins speling, uitstel en zachtheid biedt voor het achterste draaipunt dat je echt niet nodig hebt als je probeert om een ​​kleine, maar snel uitbreidende, reikwijdte van 789bhp over te brengen. Je hebt meer snelheid, meer associatiegevoel nodig, zodat je geest de tekenen krijgt die zo snel zijn als redelijkerwijs te verwachten is en kan uitwerken wat kloppend sturen is, wat 4WS is, wat straatoppervlak is en wat het moet doen om dingen recht te zetten. Het is een hele zaak, de 812 Superfast – dat begrijp je, is dat niet waar?

Het presenteert zich niet ver weg met zo’n wanhoop, zo’n ceremonie en dramatisering dat je de verloren tijd in de ervaring volledig goedmaakt. In tal van voertuigen benadruk je dat je achteraf een buitensporige hoeveelheid lawaai laat liggen, maar toch verleidt de 812 je, behoudt zo’n dominantie en specialist dat je je voorstelt dat elke andere straatklant het zo diep moet verwelkomen als je lijkt te zijn. Hoe zit het met we vertrouwen.

De koolstof-aardewerk remmen zijn geweldig, maar neutraliseren de geconsolideerde effecten van 1630kg en 789bhp, ze hebben een hoop te doen. Het pedaal is troostend en ze hebben een aanvaardbare chomp, het grootste probleem is dat zelfs onder onopvallende hinder de gevaren beginnen te schokken en dat de sok binnen in de lodge onaangenaam is wanneer alles wat je probeert te doen gematigd is.

Je hebt een parcours of een expresweg nodig om het echt te misbruiken. Uit en over dit is een voertuig waarin 100 procent gas nooit wordt gegarandeerd. Het is iets om voor te zijn, gestreefd naar, hoe dan ook niet onderschat. Eerder geproefd, wanneer de ongewone open deur zichzelf presenteert.

Maar ondanks alles zul je het moeilijk hebben om te geloven in de hoeveelheid van die controle die de achterwielen zullen aanpassen. De basis, en het beheer ervan via de beveiligingscontrole, is geweldig. Het is, overduidelijk, een buitengewoon snel voertuig crosswise over natie en de schorsing voltooit een prachtige activiteit van het overbrengen van oogverblindende lichaamscontrole – het soort controle dat je nodig hebt wanneer er 789 pk probeert te ontsnappen. Vooruitgang is … nou, schijnend is waarschijnlijk de meest ideale benadering om het te portretteren. Eyes-on-stalks zou een andere zijn.


Interieur van Ferrari 812 Superfast 2019

Formaat, voltooiing en spatie?

Het voelt hier opzettelijk aan. Al het speelgoed wordt aan de bestuurder gegeven en echt, ze hebben gewoon voldoende energie om op één te focussen: de oogverblindende focale toerenteller. Er is geen centraal infotainment – in plaats daarvan wordt elk van die capaciteiten weggewerkt in de dubbele schermen die de toerenteller flankeren. Heb medelijden met de arme reiziger die niets te doen heeft behalve vast te houden – je kunt in de 812 niet aangeven dat de reiziger in de GTC4Lusso en Portofino zou zijn geweest.

Is het overdadig? Nee precies, maar het is heerlijk geproduceerd met behulp van geweldige materialen. Over het algemeen. Gezien het feit dat ze zo veel kosten, glijden de zadels niet zo snel als ze zouden moeten en zonder een uitgespreide zonneklep op de reflector van de reiziger lijkt het bescheiden. Hoe dan ook, het koolstofsturende wiel (eerlijk gezegd een £ 2,880 alternatief) voelt sterk en fantastisch om te houden, en met elk van de instrumenten en wijzerplaten een vingertop weg geeft dit een zeer bestuurder-georiënteerd gevoel. De binnenkant komt naar je toe, in het geval dat je wilt, houdt je betrokken – dit is niet een situatie waarin je constant je telefoon moet gebruiken. Afgezien van de realiteit moet je hem gebruiken voor je satnav – het is een verdomd zicht dat minder veeleisend is om te gebruiken dan dat van Ferrari.

De rijpositie staat laag bij de kans dat u genoegen neemt met deze krachtige, vastzitbare carbon stoelen. Ze zijn niet ongemakkelijk, maar ze zijn ook niet nuttig voor langdurig ontspannen. Overweeg hoe u uw 812 gaat gebruiken voordat u begint met het speculeren.

Geweldig bezoek is uitstekend denkbaar vanuit een gezond verstandsperspectief. De kofferbak is enorm en achter de twee stoelen zit een groot bundelrek. Deze kunnen met elkaar worden verbonden door een afgeveerde scheidingswand op te klappen. Een uitdrukking van voorzichtigheid. Als je de kans hebt dat je je portfolio of een ander ongebruikelijk diepzinnig pakket op het pakketrek plaatst en blijft versnellen met kracht, zal je mapbehuizing zich snel naar de schoen verplaatsen, waarbij de scheidingslijn is geopend als de toegangspoort van een mystieke artiest.


Het bezitten van Ferrari 812 Superfast 2019

Lopende uitgaven en onwrikbare kwaliteit?

Minimaal naar actualiteit verwezen: elke Ferrari wordt standaard geleverd met een zeven jaar durende onderhoudsbundel die wordt doorgegeven, ongeacht of het voertuig tweedehands is. Administratie-interims zijn 12.000 mijlen (of jaarlijks, wat de dingen ook maar beginnen). De Superfast is een voertuig dat je zou aansporen om zo vaak te rijden. Omdat je er niet te laag in zit en gezien het feit dat de motor voorop staat, is de ervaring geleidelijk volwassen, meer dagelijks bruikbaar dan steeds meer bizarre midmotorige opties.

Ook ziet het er meer geregeld uit. Misschien heeft u het in een subtielere tint dan Giallo Modena en rijdt u er regelmatig mee. Certificering dat ongeacht hoe vaak u het gebruikt, die V12-motor nooit absoluut niet absoluut, bedwelmend, verslavend uitzonderlijk zal zijn.

Als u een 812 koopt en u zich geen zorgen maakt over de sectiewaarde van £ 262.963, is het beschermd om te verwachten dat een extra paar duizend alternatieven u niet zullen terugdeinzen. Dus wat nastreeft, is voor iedereen die de kosten van een 812 niet aankan, maar toch die warme sprankeling van begrip moet ontmoeten dat alternatieven die standaard zijn op een mid-run Golf hier een enorm aantal ponden bevatten. Hier zijn een paar precedenten: alcantara hoeslaken (€ 960), koolstofvezel pakketrek (€ 2,880), koolstof toegangspanelen (€ 4,320), koolstofvezel onderzees smeersel (£ 5,664), matte zilver vervaardigde wielen (£ 5,668). Enz. Dit testvoertuig registreerde op € 337.555. Denk in ieder geval aan die V12 …


Besluit

Laatste overwegingen en keuze van het bereik

Een rooskleurige triomf. Je hoeft alleen maar te prijzen dat iemand het op een of andere manier nog steeds gelooft dat het de moeite waard is om een ​​voertuig als dit te ontwerpen en te bouwen. Een voertuig dat verschilt van een ander voertuig.

Op een gegeven moment, wanneer we allemaal elektrische voertuigen besturen, zullen historische centra een duidelijk geval van de verbrandingsmotor van het interieur in het zicht moeten plaatsen. Dus we kunnen terugdenken en herinneren. Het zou deze moeten zijn. Deze kloppende, kloppende, opstijgende triomferende 6.5-liter V12 bevindt zich ver van de elektromotor zoals het denkbaar is om te krijgen. Negeer tentoonstellingshallen, een plek in het paradijs zou voor deze motor moeten worden gehouden. Het heeft het recht om op de hoogte te zitten met God de vader.

Chris Harris, toen hij oorspronkelijk met de 812 Superfast reed, verklaarde: “niemand anders maakt zo’n voertuig”. Dat doen ze echt niet. De motor staat hier centraal, maar wat er ook overblijft van het voertuig … nou het is misschien wel de meest trotse machine die ik ooit heb gereden, een ontroerend nationaal lied van toewijding aan alles dat Italië ongelooflijk maakt. Het is daar met de Renaissance en pizza.

In die termen gevonden, is het moeilijk om na te denken over een stimulans voor contanten, terwijl onvolkomenheden verdwijnen uit het zicht. In plaats daarvan ervaar je het voertuig, erken je wat een roodachtige triomf het is en hoef je alleen maar te prijzen dat iemand, een plaats nog steeds gelooft dat het de moeite waard is om een ​​voertuig als dit te bouwen en op te bouwen, een voertuig helemaal niet zoals een ander.


Veelgestelde vragen over Ferrari 812 Superfast 2019

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: