Elektrische Hyundai Kona 2020 Beoordeling

Prijs: 37.999 €
  • Rijtest & Prestaties
  • Prestaties
  • ontwerp
  • Interieur
  • kosten
3.1

Besluit:

Als u in Brussel of andere staten met een goede EV-infrastructuur woont, is de elektrische Hyundai kona 2020 een ideale keuze.

  • 2020 Hyundai Kona elektrische review en rating:

Elektrische Hyundai Kona 2020 lijkt misschien een gloednieuw voertuig uit de Zuid-Koreaanse fabrikantenfamilie, maar het bedrijf heeft zojuist een reeks voertuigupgrades aangekondigd voor het aar 2020.

Het belangrijkste voor Hyundai Kona Elektrische is de installatie van een verbeterde 11 kW driefasige lader waarmee hogere oplaadsnelheden kunnen worden bereikt vanaf openbare stations en huismuurkasten. De huidige Elektrische kona bevat een 7,2 kW ingebouwde lader, wat betekent dat het Elektrische Hyundai kona 2020 in negen uur en 35 minuten volledig kan worden opgeladen via een normaal stopcontact. Hyundai heeft nog niet onthuld hoe snel dit nieuwe model zal gaan.



De lange actieradius en het dappere weggedrag maken de Elektrische Hyundai Kona tot een van de beste elektrische voertuigen op de markt van vandaag. Hij deelt zijn basisstructuur met de benzine-aangedreven Kona SUV, maar heeft een unieke voorbumper, grille en speciale wielen die er allemaal cool uitzien en ook de aërodynamische weerstand helpen verminderen.

  • Het Ontwerp:

De Elektrische Hyundai Kona 2020 neemt de Kona al ver gezocht en maakt het futuristisch, maar met wisselende resultaten.

Met een grille en een lagere rijhoogte voor aerodynamische doeleinden is de Elektrische Kona duidelijk een efficiënt aangedreven voertuig, maar naast de meer conventionele voertuigen is de vorm van de achterklep in de vorm van een luchtbel. dat onderscheidend vermogen. Het ontwerp van het “zwevende dak” wordt getemd door de elektrische versie van de Kona, met alleen kleurgetrouwe dakopties.

Binnenin neemt de Kona Electric de reeds goede cabine van de standaardauto en maakt deze beter, waarbij de aandacht wordt gevestigd op de centrale stapel en het grote optionele 7,0-inch (of 8,0-inch) touchscreen). In plaats van contrasterende kleuren en eigenzinnige designelementen, wordt Elektrische Hyundai kona gekenmerkt door luxere zilveren oppervlakken.

  • Hoe ziet het Interieur er uit?

De cabine van de Elektrische Kona 2020 is vrijwel gelijk aan die in de cabine van de Kona die zich in zijn gasgestookte tegenhanger bevindt: Hij is gemaakt van hoogwaardige materialen, comfortabel en rijk aan functies.

De achterbank en laadruimte van Elektrische Hyundai Kona zijn krap, zelfs volgens de subcompacte crossover-normen, maar aangezien de Kona van meet af aan is ontworpen voor een batterijpakket, is er binnenin de Electrische niet minder ruimte dan in het standaardmodel. Alle modellen worden geleverd met een infotainmentsysteem met touchscreen met Apple CarPlay en Android Auto; de SEL-modellen op basis van SEL worden geleverd met een 7,0-inch touchscreen, terwijl een upgrade naar de Limited een 8,0-inch display toevoegt.

De enige manier om navigatie te krijgen is te gaan voor het volledig geladen Ultimate model, maar dit voegt ook een groot 10,3-inch touchscreen toe. Een zes-luidspreker audiosysteem is standaard, maar de Limited en Ultimate modellen worden beide geleverd met een acht-luidsprekers Infinity audiosysteem dat veel rijker klinkt. Blind-spot monitoring en automatisch noodremmen zijn standaard over het hele bereik, maar adaptieve cruise control en voetgangersdetectie technologie worden alleen aangeboden op het top-specifiek Ultimate model.

  • Prestaties:

De belangrijkste attractie van alle elektrische voertuigen is efficiëntie, maar de Elektrische Hyundai Kona 2020 slaagt er met een beetje plezier in.

Een lagere rijhoogte en een lager zwaartepunt, dankzij een grote accu en een elektrische motor, zorgen voor een ervaring die meer lijkt op een sedan dan de standaard Kona. Met 201 pk en een koppel van 290l.

De 150-kilowatt elektrische aandrijflijn kan ook 258 kilometer afleggen, waardoor hij niet alleen aan de top van de markt voor nieuwe elektrische voertuigen staat, maar de nieuwe Eletrische Hyundai Kona 2020 ook kan concurreren met Tesla’s smaak voor een aanzienlijke korting.

  • Hoe is het om met de Elektrische Hyundai Kona te rijden?

Hoewel de vermogenscijfers iets leuks suggereren, zijn het onderstel en de besturing meer geconfigureerd voor comfort dan sport, maar deze kleine blikseminslag kan op verzoek nog erger worden. we merktendat het gewicht van de batterij een baanbrekend teken is van alles wat elektrisch is: het zal moeilijk zijn om autoaccu’s te produceren die echt wendbaar aanvoelen, alleen al vanwege het gewicht.

Een 201 pk elektrische motor drijft de voorwielen aan en wordt aangedreven door een 64,0 kWh accu. Op de testbaan liep de Elektrische Hyundai kona van 0 tot 100 km/u in 6,4 seconden, 0,2 seconden sneller dan normale Kona. Agressief regeneratief remmen maakt een eenpedaalremming mogelijk en breidt het geschatte bereik uit tot 258 km – 20 km meer dan de Chevrolet Bolt EV. Door aan de peddels achter het stuurwiel te trekken, kan de bestuurder het regeneratieniveau aanpassen, maar we geven de voorkeur aan de agressievere instelling.

Elektrische kona kreeg een gecombineerde rating van 120 MPGe van de EPA, maar in onze brandstofbesparingstests voor de weg hebben we slechts 86 MPGe en 160 km bereik geregistreerd. Opgemerkt moet echter worden dat de test werd afgerond op een 2019 model., waar de temperaturen in de winter vaak onder het vriespunt kunnen liggen.

  • is hij veilig?

Hoewel de gewone Kona een ster van veiligheid is, de Elektrische Hyundai Kona 2020 is nog niet geëvalueerd op zijn schokbestendigheid en we weten niet wanneer.



De Kona-norm ontving vorig jaar een Top Safety Pick + award van de IIHS en vijf sterren van de federale overheid. Echter, met een grote batterij en een andere aandrijflijn weten we niet hoe de elektrische versie zich op dezelfde manier zal gedragen.

In ieder geval zijn actieve veiligheidstechnologieën zoals automatische noodstop, adaptieve cruise control, dode- en blindehoekssensoren, actieve rijstrookcontrole en een aandachtsmonitor voor de bestuurder standaard en het zicht naar buiten toe is bevredigend. Dat zou een 7 in deze categorie verdienen als de resultaten van de botsproeven gemiddeld zouden zijn.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: