De nieuwe Volvo V60 2019 Beoordeling

  • Rijtest
  • Interieur
  • passagiersruimte
  • veiligheid en betrouwbaarheid
4

Samenvatting

Nette rijeigenschappen, mooi gebouwd, met een comfortabele rit. En hebben we al gezegd dat het ruim bloeit? De Volvo V60 is een geweldige stationcar.

Volvo V60 2019 prijs:

Volvo V60 2019 afmetingen en gewicht: 

2ee8b24d7af5fb8b9534099e75001a25.png

7997cafcc6b2a57119dfee6b43075464.png

67fea3818a3ceae5dead78e2c922b4f9.png

 

Volvo V60 2019 Brandstofverbruik en uitstoot:

2ee8b24d7af5fb8b9534099e75001a25.png

6a9b70aec6fd1376f8e546e9e176fe62.png

Volvo V60 2019 rijtest:

Op dit moment is deze nieuwste Volvo V60 2019 leverbaar met drie motoren: twee 2,0-liter diesels (het D3-model heeft 148 pk, terwijl de D4 187 pk uitperst) en een 247 pk turbobenzine, de T5 met een badge. Deze worden later in 2019 aangevuld met een plug-in benzine-elektrische hybride.

De D4 dekt de sprint van 0-62 km/u af in een geclaimde 7,9 sec., wat competitief is en veel klinkt, maar de realiteit is dat hij bij een praatje niet zo nerveus aanvoelt als de Mercedes C-Klasse C220d Estate en Audi A4 Avant 2.0 TDI 190. Maar als je niet probeert om dragraces te winnen, zul je het tempo dat het biedt voldoende vinden; de V60 kan immers meer dan genoeg laag- tot mid-range verve bieden om moeiteloos door de stad te struikelen of zonder enige stress mijl na mijl de snelweg op te ploeteren.

Natuurlijk is de D3 niet zo snel als de krachtigere D4, maar hij is nog steeds snel genoeg om zonder al te veel gedoe en zonder al te veel gedoe de snelweg op te gaan en van laag in het toerengebied te trekken. Toch kiezen we voor de D4, gezien de kleine prijspremie en een vergelijkbare zuinigheid. Wat de T5 betreft, deze is een stuk sneller dan de D4 op papier, maar moet behoorlijk hard werken als je zijn extra prestaties wilt zien. We vonden de meer gespierde mid-range trekkracht van de D4 beter geschikt voor de auto.

Toch heeft de V60 een achttraps achttraps automatische versnellingsbak. Net als bij andere Volvos heeft deze de neiging om te duwen als je om een acceleratiesprong vraagt – iets wat je in je rijtechniek moet meenemen als je niet te kort wilt komen bij het verlaten van kruispunten of het inhalen van de auto.

Als je zin hebt in iets alerter, en je kunt het verdragen om je eigen versnellingen te veranderen, dan is er altijd nog het alternatieve ‘vakje’ met zes versnellingen. Hoewel dit niet de meest tactiele schakeloptie is, heeft het een redelijk korte worp en is het gemakkelijk in de juiste versnelling te plaatsen. We zouden willen dat het koppelingspedaal wat meer gevoel had; het kan lastig zijn om het bijtende punt te vinden.

Bij viercilinderdieselmotoren komt niets in de buurt van de verstilde tinten van de Audi A4, maar de viercilinder V60 D4 komt op een prijzenswaardige tweede plaats. Hij is zeker luider dan de A4, vooral wanneer je hard accelereert, maar is nooit hard en veel minder mopperig dan de C-Klasse en BMW 3 Reeks tegenhangers. Als je de meest verfijnde V60-ervaring wilt, is de soepele T5-benzine de beste keuze. Het klinkt zelfs aangenaam sportief wanneer u het maximale uit uw prestaties haalt.

Elders in de wereld is de V60 met de A4 een punch voor een stille vooruitgang. Hoewel de versies die we hebben uitgeprobeerd optioneel akoestisch glas hebben laten monteren, hoor je nog steeds meer fladderen door de wind over de buitenspiegels dan op de A4. Let wel, het weg- en ophangingsgeluid is meestal goed gedempt, dus de V60 is nog steeds een grotendeels stille ervaring voor grote mijlpalen.

De V60 heeft een goede balans in de rit – ervan uitgaande dat je de juiste vering hebt aangekruist. Met standaard vering en 17in of 18in wielen (zoals je die respectievelijk op de Momentum en Momentum Pro modellen zou vinden), is de V60 indrukwekkend. De bewegingen van het lichaam worden strak gecontroleerd over zachte hobbels – slapende politieagenten of golvende dips en crest op landwegen, bijvoorbeeld – zodat je passagiers niet ziek worden, maar hij kan het nog steeds goed aan als je iets harders treft, zoals een scherpsnijdend kuiltje.

Kies echter voor 19-inch wielen en een adaptieve vering en je zult merken dat het karakter van de V60 in het slechtste geval verandert. Zelfs in de Comfort-stand beweegt de auto zich over alle oppervlakken heen, behalve over de meest gladde oppervlakken, terwijl verticale bewegingen over kruinen en compressies veel te plotseling zijn. Zet hem in de Dynamic-stand en hij is veel te stevig voor het merendeel van de Britse wegen. Net als andere Volvo-modellen, zoals de XC40, zorgt de R-Design-uitrusting voor een stijvere vering die, op de V60, ook de rijhoogte van de auto verlaagt. Hoewel je zou verwachten dat hij het minst comfortabel is van het stel, maakt de nog strakkere besturing van de carrosserie hem perfect draaglijk op de meeste wegdekken, ervan uitgaande dat je het niet erg vindt om een stevig randje aan de rit te geven. Inderdaad, als je hunkert naar 19-in-wielen, dan is dit je beste kans.

Volvo V60 2019 Interieur:

Zoals bij Volvo gebruikelijk is, krijgt u een uiterst comfortabele bestuurdersstoel met vermogensaanpassing als u overstapt op Inscription of een Pro-trim. En het allerbelangrijkste is dat u, in welke uitvoering u ook kiest, in de stoel en het stuurwiel een bundel verstelmogelijkheden vindt, en omdat de pedalen perfect op één lijn liggen met beide, voelt u zich heerlijk ontspannen achter het stuur. Dat is niet altijd het geval bij de concurrenten; de Audi A4 Avant, Mercedes C-Klasse Estate en BMW 3 Reeks Touring hinderen de bestuurder met licht verschoven pedalen en/of uitstulpingen in de transmissietunnels.

Het zicht is vrij eenvoudig, dankzij de relatief dunne voor- en achterpilaren, plus de standaard op alle modellen verkrijgbare parkeersensoren achteraan (parkeersensoren aan de voorzijde, een achteruitkijkcamera en een 360°-camerasysteem zijn optioneel). Het is ook ‘s nachts goed te zien, want alle modellen zijn voorzien van zeer intensieve LED-koplampen, met adaptieve LED-koplampen standaard op hogere accenten.

Elke V60 heeft een 12,3-inch scherm dat traditionele analoge wijzerplaten vervangt door digitale instrumenten waarvoor u extra moet betalen op een A4. Volvo’s digitale instrumenten zijn niet zo configureerbaar als Audi’s Virtual Cockpit, maar ze leveren nog steeds veel nuttige informatie – waaronder media-, telefoon- en navigatiegegevens – recht voor de bestuurder. De Momentum Pro en Inscription Pro zijn standaard voorzien van een head-up display, zodat u zich kunt concentreren op de weg die voor u ligt.

Volvo maakt een behoorlijke naam op het gebied van interieur en de V60 is geen uitzondering. De kwaliteit van het materiaal komt qua stevigheid dicht in de buurt van de standaard A4’s en is beter dan die van de C-Klasse en de 3 Reeksen. En ondanks het minimalistische Scandi-design is het interieur prachtig, licht en luchtig naast de vaak glomberde Duitse gelijken.

Let wel, minimalisme heeft zijn nadelen. Net als bij andere Volvos wordt het dashboard gedomineerd door een 9,0-in tablet-stijl touchscreen dat de ontwerpers in staat heeft gesteld het aantal knoppen te verlagen om een opgeruimd gevoel te creëren. Hoewel het er geweldig uitziet, mis je de intuïtiviteit en de minder afleidende aard van de fysieke knoppen.

Ziet u, vegen, knijpen en scrollen – net als bij een iPad – is prima als u stilstaat; onderweg betekent dit dat u bij eenvoudige taken, zoals het veranderen van radiozender of het tikken van een adres in het navigatiesysteem, een blik van de weg moet afwenden. Daarom geven wij de voorkeur aan de minder afleidende draaiknopgestuurde infotainmentsystemen die Audi en BMW gebruiken.

Toch is het scherm zeer scherp en is er een spraakgestuurd systeem voor de bediening van sommige functies. Bovendien beschikt u over tal van functies, waaronder een standaard navigatiesysteem en een DAB-radio. Er is ook Volvo On Call, een app waarmee u bepaalde functies vanaf uw smartphone kunt bedienen – bijvoorbeeld om het interieur op afstand voor te verwarmen of te koelen, of een adres naar het navigatiesysteem te sturen. Apple CarPlay en de spiegeling van de Android Auto smartphone zijn optioneel verkrijgbaar.

De standaardstereo is een 10-luidsprekersysteem, dat kan worden geüpgraded naar een punchier 600W, 14-luidsprekers Harman Kardon-unit met 14 luidsprekers. Degenen die echt serieus zijn over hun muziek hebben de verdere optie van een Bowers & Wilkins systeem met 15 luidsprekers en 1100W – maar wees gewaarschuwd, het is niet goedkoop.

Volvo V60 2019 passagiersruimte en bagageruimte:

Het standaard stalen dak is ongetwijfeld het beste voor slungelige inzittenden; het optionele panoramische glazen schuifdak kan het interieur met zonlicht overspoelen, maar het geeft ook een behoorlijke hoofdruimte. Het is niet zo slecht, maar als je ruim boven de 1 meter 80 bent, is het iets om over na te denken voordat je je bestelling plaatst. Anders is de voorpootruimte eersteklas, net als de binnenbreedte, zodat u uw elleboog eruit kunt halen zonder uw passagier te irriteren.

Het is hetzelfde verhaal achterin. Dat panoramadak kan grotere mensen het gevoel geven dat ze zich een beetje ingeklemd voelen, maar de beenruimte is veel beter dan bij de belangrijkste concurrenten, zoals de Audi A4 Avant, Mercedes C-Class Estate en BMW 3 Reeks Touring. De enige stationcar met meer ruimte voor deze prijs is de Skoda Superb.

De opbergruimte is over het algemeen goed, met veel grote cubbies, vakken en een goed dashboardkastje, al zijn de deurvakken een beetje klein. Het is ook de moeite waard om op te merken dat de optionele cd-speler in de cubby onder de middelste armleuning eet.

Als je denkt dat de SUV-route de enige manier is om tegenwoordig een goede kofferruimte te krijgen, denk dan nog eens na: de V60 is een waardig alternatief. De standaard elektrisch bediende achterklep gaat open en geeft 529 liter ruimte vrij met de achterbank omhoog – dat is meer dan de voor de hand liggende concurrenten en gemakkelijk genoeg om met buggy’s of een paar grote koffers om te gaan.

Er is meer ruimte onder de vloer beschikbaar als u geen reservewiel bestelt en natuurlijk kunt u de achterbank laten zakken om nog meer ruimte te maken voor langere voorwerpen. De stoelen vouwen volledig plat op de vloer en, als je het Convenience Pack kiest, kun je dat doen door gewoon op een paar knoppen in de achterklep te drukken. Dit pakket bevat ook een opklapbare scheidingswand met haken om uw boodschappentassen op te hangen en een 12V-aansluiting in de bagageruimte. Een optie die de moeite waard is.

Volvo V60 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Als u de kosten in de gaten houdt, dan is de V60 de moeite waard om aandacht aan te besteden. Over het algemeen is het niet duurder om contant geld te kopen dan de belangrijkste concurrenten van Mercedes, BMW en Audi, maar de V60 is gestapeld met standaarduitrusting. Als u de voorkeur geeft aan de financiële route, dan is de V60 bijzonder concurrerend voor zowel PCP als leasing.

De V60 2019 zal naar verwachting ook een solide deel van zijn waarde behouden als het gaat om de wederverkoop van drie jaar later. In feite zou de auto zijn waarde ongeveer net zo goed moeten behouden als een Audi A4 Avant en aanzienlijk beter dan de Mercedes-Benz C-Klasse Estate of BMW 3 Reeks Touring.

De CO2-uitstoot van de D3-variant is niet beter dan die van de krachtigere D4’s, waardoor deze laatste een verleidelijke keuze is voor zakelijke automobilisten. In ons boek is de D4 met zijn extra oomph ook de motor om te kiezen voor particuliere kopers, en – in ieder geval op papier – zou hij u niet veel meer brandstof moeten kosten. Maar of het nu gaat om CO2-uitstoot of brandstofbesparing, de D4 zal lichter zijn dan een 320d Touring; de A4 Avant 2.0 TDI 190 Ultra is echter de meest efficiënte optie met hetzelfde vermogen.

Blijf bij de instapmodel Momentum trim voor de beste waarde. Dit heeft meer dan genoeg gubbins om de gadgetliefhebbers te vermaken, evenals veel luxe, zoals een 9.0in touchscreen met navigatiesysteem, een 10-speaker stereo-installatie, LED-koplampen, parkeersensoren aan de achterzijde, een elektrisch bediende achterklep en dual-zone klimaatregeling. Het is echter de moeite waard om een aantal opties te overwegen, zoals het Convenience Pack, smartphone-spiegeling, adaptieve LED-koplampen en extra veiligheidskit (zie hieronder). Metallic lak is bijna altijd essentieel voor de beste wederverkoopwaarden.

De V60 krijgt van Euro NCAP een uitstekende vijfsterrenrating, met zeer goede scores in de hele categorie. En standaard wordt de V60 geleverd met automatische noodremming (dit detecteert auto’s, voetgangers en grote dieren), verkeersbord herkenning, tegemoetkomende rijbaanverzwakking (om een frontale aanrijding te voorkomen) en hulp bij het onderhouden van de rijbaan.

Het optionele Intellisafe Pro-pakket bevat een jaloeziewaarschuwing en Pilot Assist (adaptieve cruisecontrol die ook stuurcontrole omvat) en is het overwegen waard. Het is echter vrij prijzig. volvo

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: