Volkswagen Polo 2019 Beoordeling

Prijs: 11,775€
  • Prestaties en rijtest
  • Interieur
  • ruimte
  • veiligheid en betrouwbaarheid
5

Volkswagen Polo 2019 review en rating

Dus je hebt een Volkswagen incubate nodig die kleiner is dan de Golf – maar toch slechts marginaal. Ook eentje die minder Golf-achtig is dan de Golf. Hier, alleen voor jou, is de nieuwe Volkswgen Polo 2019.

Het is gemakkelijk groter dan voorheen. Dat is zonder een stijging in gewicht, wat geweldig werk is. Lengte en wielbasis zijn voldoende ontwikkeld om het een van de ruimste supermini’s aan deze kant van een Honda Jazz te maken. Het is als het ware toegankelijk als een toegangsweg met vijf haltes. Geen drie toegangspoorten meer, niettegenstaande de GTI. Inderdaad, er zal een GTI zijn, met een volle 200pk.

De ontwikkeling wordt benadrukt door nieuwe visuele sluwheid: de blauwdruk van de ondiepe grille gaat rond de koplampen om de breedte te onderstrepen. Alle styling is drukker, gehinderd door een paar scherpe rimpels, waaronder een verward knijpen dat begint in de ruimte achter de voorkant afluisteren naar de achterkant door de handgrepen van de ingang naar de staart. Het eindresultaat voor VW’s oude geschatte rechtlijnigheid?

Ook binnen zijn de vormen allemaal rimpelig en nauwkeurig. Het doet belachelijk denken aan de nieuwe Seat Ibiza. De maat is ook afhankelijk van de stoel, net als alle aandrijflijnen en uitrusting. Welke de ongemakkelijke kwestie naar voren brengt, heeft de VW Group zijn oude methoden om zijn diverse merken fundamenteel hetzelfde als voertuigen te geven, teruggebracht?

Polo Roof-pack

Ongeveer 60 procent van de Polo’s die in Belgie worden verkocht, zal aardolie zijn: er zijn niet-turbo-1,0-liter drie-vaten, turbo 1,0-triples (waarmee de oude 1,2 fours worden verdrongen) en later een 1,5-liter turbo die een nuttige 150 pk levert. Daarover gaat de 2.0-liter GTI open. De diesel is een 1.6, wat een niet al te slechte rit is maar zal worden genegeerd in het licht van het feit dat de compensatieperiode buitensporig lang is in kleine auto’s.



In tegenstelling tot de oude Polo, heb je echt goed opgebouwd, elk onderdeel is nieuw. Ondanks het feit dat het niet nieuw is voor de wereld als regel, omdat we het op de Ibiza hebben gezien. De stage staat binnen bekend als MQB A0. Omdat het MQB wordt genoemd, wil nog niet zeggen dat het eigenlijk om Golf gaat. Normaal over de hele MQB-scène is de manier waarop elk van de onderdelen in elkaar past, net als de uitwisselbare aandrijflijnen, infotainment en sfeerregeling, enz.

In ieder geval, niet basaal met de Golf is dat de kleinere voertuigen – Polo, Ibiza, nog een Fabia en Audi A1 naast een aantal opkomende hybriden – een kortere, kleinere vloer hebben, net zo lichtere ophangingsonderdelen die meer geschikt zijn voor kleine auto’s .

VW is blij met de innovatie die wordt aangeboden. Volkswagen Polo kan optioneel worden uitgerust met een 8-inch focaal infotainmentscherm, radar-reisbesturing (maar er zijn nog steeds geen paden behouden, die een paar tegenstanders nu wel hebben), back-cross-alert, kwetsbaar zijscherm, schakelbare dempers, parkeerhulp die wel werkt het richten en remmen, verschillende netwerkalternatieven inclusief definitieve verkeersgegevens en een wi-fi hotspot, en LED-koplampen. Hoe het ook zij, het belangrijkste interessantste is een TFT-demonstratie met ‘dynamische gegevens’ om de instrumentengroep te verdringen.

Rijtest: Volkwagen polo 2019

De algemene bevolking achter het voertuig praat eindeloos over de ruimte en de tech, en vrij weinig over het basale mechanische gebouw. Weinig wonder, want het is echt duidelijk. De onderwagen is bijvoorbeeld supermini-standaard MacPherson-voorversmallers en torsiezuil achteraan. Hoe het ook zij, al die componenten zijn er in de maak, en ze werken beter omdat ze naar een steeds meer buigend lichaam worden geleid.

Het voelt als een groter dan-supermini-voertuig. Er is een beetje ophef van de ophanging bij lage snelheid, maar boven de 30 mph of zo is de rit delicaat en rijk met de standaard ‘comfort’-ophanging gemonteerd, en er is bijna geen ophanging of bandoprui.

Het is sterk en verfijnd. Je verwacht dat van een Polo en je snapt het.

De discretionaire ‘sport’-ophanging brengt een lichaam 15 mm dichter bij de grond en een betere dempingcontrole en aanzienlijk meer gevoel van degelijkheid. Het alternatief-alternatief zweeft een beetje, dus het spel is misschien de keuze, maar we zeggen dit afhankelijk van een rit op bezette Duitse straten, dus wacht even voor updates als we de Volkswagen Polo on home-regio hebben gehad. In bochten nemen met vim levert niet veel rol- of onderstuur op.

Een laatste keuze van de ophanging zijn schakelbare dempers, onder de controle van een modusselector die eveneens de gasklep en (als DSG) transmissietoewijzing regelt, gentility aanstuurt, enz. De dempers zijn echter slechts in twee standen omschakelbaar, niet veelzijdig, dus u zult hoogstwaarschijnlijk de switch keer op keer in uw beginmijlen. Op dat moment zul je je overgeven en het in de ene of de andere toestand achterlaten, gewoon om constant geprikkeld te worden van ontevredenheid over het in de verkeerde setting zijn.

We hebben de 1.0 turbo-motor geprobeerd in de eerste Britse specificatie, die 95 pk is. Het is rustig voor een supermini, als er meer gebabbel is dan bij een golf. Het is voorzichtigheid en dynamiek aan je correcte voet, maar niet onkwetsbaar voor kleine kiekjes als je van het pedaal valt bij een slingerende snelheid. Het krijgt een handgeschakelde vijfversnellingsbak en maakt 0 naar 100 km/u  in 10.8 sec en 101g / km in het geval dat je wat kleinere banden hebt.

Een halve maand later komt een 115bhp-versie van een vergelijkbaar ding: we hebben dat ook geprobeerd, maar Volkswagen geeft nog geen uitvoering of economie. Deze draait des te meer onvoorwaardelijk en zijn zesversnellingsbak sluit alles af. We probeerden dat ook met een DSG-uitzending, een soepele beheerder voor het grootste deel, afgezien van het verplaatsen van ver van het kruispunt van een stad wanneer de inactieve stop is ingeslagen. Op dat moment krijg je een uitstel met een duwtje. Over het algemeen onedel.

Op dat moment is de diesel: het is vrij rustig voor zijn soort, en sterk, maar waarom zou je er een hebben? De benzine wordt steeds meer acculturated, wordt steeds leuker.

Het Interieur: Polo 2019

Volkswagen polo 2019 maakt een deuntje en zet de maatwerkkeuzes – tal van soorten zittextuur en gearceerde stroken over het dashboard en verfraait de toegangswegen. Sommigen zijn misschien een beetje overdreven plotseling van tint, en de geschiedenis laat zien dat op welk punt een voertuig met zo’n beslissing wordt voortgestuwd, klanten onvermurwbaar monochroom kiezen.

Polo rijprofielselectie

De lodge completes lijken stevig en goed bij elkaar te passen, maar voor een VW is er heel veel hard plastic – bijvoorbeeld de hele entryway-behuizing. Het is moeilijk om veel schijnbare kwaliteitsinspiratie op Ibiza te ontdekken.

Eén contrast in structuur: de Polo legt zijn infotainmentscherm over de focale ventilatieopeningen, terwijl het op de Ibiza de ventilatieopeningen zijn om alles af te maken. Op een warme dag is de neiging van Volkswagen Polo om je darm te koelen een verontrustend feit. Wat er ook van de tijd overblijft, het is een minder veeleisende activiteit om het scherm van de VW te doorzien en te bereiken dan de stoelen.

Polo Digital Cockpit

Deze acht-inch opstelling van de beste vorm is verbluffend, met fijne ontwerpen en eenvoudige gegevensbronnen: het volume van de harde handgrepen en de zoomlens worden geregeld, en er zijn ook apparatuurbedieningen voor de atmosfeer. Het scherm heeft nabijheidssensoren, dus wanneer uw vingers dichterbij komen, ontstaan ​​er extra menu-alternatieven, maar over het algemeen heeft het een smetteloos ontwerp dat vrijwel de hele regio vastlegt aan de gids – of muziektrack of wat u ook maar hebt gezien.

Op het scherm wordt nu ook telefoonreflectie uitgevoerd – Apple en Android.

De show met het discretionaire dynamische rasterinstrument toont eveneens een breedbeeldkaart. Hoe dan ook, eh, waarom? Het is standaard een inleiding in de kop, dus alles wijst erop dat je een groot deel van de straten aan weerszijden van je bent en naast geen van degenen die verderop staan. Een leidraad moet groter zijn dan breed. Duh.

Eindelijk hebben we onszelf, net zoals bij praktisch alle TFT-instrumentshows, teruggekeerd naar een weergave die conventionele wijzerplaten weergeeft. Dus bespaar eenvoudig uw geld en neem de echte, echte wijzerplaten die standaard zijn.

Polo panoramisch dak open

De voorstoelen van de Vokswagen Polo hebben de juiste vorm en kunnen worden uitgebalanceerd tot precies de perfecte plek voor praktisch elke bestuurder. Alle pedalen en kleine bedieningselementen zijn ook zo goed gelukt.

Open de brede indirecte toegang en ja het is daar ook groot. Zo ruim als de Ibiza, wat goed is voor je been, ruimte voor hoofd en voeten voor niet minder dan twee volwassenen in de secundaire lounge. De kofferbak is ook aanzienlijk groter dan in de oude Volkswagen Polo, met een verdieping met twee niveaus op de kans dat je de subwoofer van de Beats-release niet hebt die eronder schuift.

Het Beats-geluidskader heeft trouwens een redelijke hoge tonen en toch een doelloos getij van bas.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: