De Nieuwe Genesis G70 2019 Beoordeling

Prijs: NB
  • Rijtest
  • Interieur
  • passagiersruimte
  • veiligheid en Betrouwbaarheid
  • motor en Transmissie
  • kosten
3.2

Besluit

De Genesis G70 is een eerste poging die er niet zo uitziet, en is een overtuigend topproduct, zelfs in een segment vol met de zwaarste slagmensen uit de autowereld.

Genesis heeft nog een lange weg te gaan voordat het merk zich echt in Belgie vestigt, maar als het toekomstige product net zo overtuigend is als dit, dan is het een berg die op termijn wel eens zou kunnen beklimmen.

Eerst, wat is Genesis?

De Genesis G70 2019 is eindelijk aangekomen in Australië

Maar u zult niet vaak het woord “H” horen omdat Genesis echt als een op zichzelf staand merk beschouwd wil worden en de auto’s in speciale concept stores verkocht zouden worden in plaats van bij Hyundai dealers.


Hier zal ook een grotere G80 te koop zijn, en het vlaggenschip van het merk. Maar deze G70 is het beste product dat het merk op dit moment aanbiedt, en dus zal het succes van Genesis voor een groot deel te maken hebben met de populariteit van deze auto hier.

We hebben het al gehad over de referenties van het merk, maar we hebben het er snel over gehad. Het brein van de prestaties komt van het voormalige hoofd van BMW’s M-divisie, Albert Biermann. Het uiterlijk? Dit is Luc Donckerwolke, voormalig ontwerper van Audi en Bentley. Het merk Genesis zelf? Onder leiding van de voormalige Lamborghini zwaargewicht Manfred Fitzgerald.

Het ontwerp:

Schoonheid is natuurlijk in het oog van de kijker. Het verlegt niet echt de grenzen van high-end design, maar het doet ook niets. Veilig en gevoelig ontwerp dat niet ouder wordt.

De driekwart van het achter- en achteraanzicht is het gemakkelijkst te bekijken: de G70 lijkt uit de kas te vloeien, met gespierde uitstulpingen boven de achterbanden en een dominante positie voor achterlichten die zich uitstrekken van de achterkant. de kofferruimte tot de carrosserie.

We zijn niet zo overtuigd door het grote plaatje, met het briljante werk aan de Ultimate modellen een beetje chintzy, maar over het algemeen, is er niet veel te klagen over in de straal van het uiterlijk.

Glip in de cabine en u wordt begroet door een zeer nette en goed ontworpen ruimte. Wat uw aankopen ook zijn, de materiaalkeuzes zijn goed doordacht en de manier waarop de bovenliggende lijn versmelt met de materialen van de deuren is zowel superieur als voldoende verschillend van de concurrenten van Genesis, voornamelijk Europese.

Echter, een aantal minder interessante herinneringen dan de eerste keer, zoals de infotainment screen graphics uit de Atari Game Manual (iets wat Genesis zegt dat ze binnenkort zullen verbeteren), de schakelaars in Plastics die een beetje goedkoop lijken en stoelen die beginnen te veranderen voelen een beetje ongemakkelijk op lange reis.

Het Interieur van Genesis G70 2019:

Alle Genesis G70’s hebben dezelfde afmetingen; 4685mm lang, 1850mm breed en 1400mm hoog, en alle G70’s rijden op een wielbasis van 2835mm.

Aan de voorzijde is er voldoende ruimte, met genoeg ruimte voor u om u nooit te benauwd te voelen, met de grote middenconsole die ook twee bekerhouders herbergt, met ruimte voor (kleine) flessen in elk van de voordeuren.

De voorzetels van Genesis G70 zijn zeer ruim.

De achterbank is echter veel strakker dan de voorstoel. De Genesis G70 2019 biedt een goede hoofd- en kniespeling, maar zoals we  hebben gemeld, geeft de strakke teenpositie je de indruk dat je voeten onder de stoel voorin vastzitten.

Voor drie volwassenen is er geen mogelijkheid om de rugleuning aan te passen – in ieder geval zonder de Conventie van Genève te schenden. Passagiers die op de achterbank zitten, krijgen hun eigen ventilatieroosters, maar geen temperatuurregeling, en een deur in elk van de achterdeuren (die niet geschikt is voor een fles), evenals twee bekerhouders in de intrekbare stoelverdeler.

Er zijn twee ISOFIX bevestigingspunten en drie bovenste bevestigingspunten op de achterbank. De afmetingen van de bagageruimte in een Genesis G70 is echter klein (330 liter) voor het segment en biedt ook een reserve aan ruimte.

Aan de technische kant vindt u in totaal drie USB-laadpunten, een draadloze lader voor uw telefoon en een 12 volt stroombron.

Motor en transmissie van Genesis G70:

Hier worden twee motoropties voorgesteld. De ene is een Genesis G70 2,0-liter turbolader die 179 kW en 353 Nm levert en dit vermogen via een automatische achttrapstransmissie naar de achterwielen stuurt. Maar de hoofdlijn hier is de 3,3-liter twin-turbo V6 die 272 kW en 510 Nm zal produceren.

Deze motor, met zijn standaard launch control, zal in 4,7 seconden een snelle sprint van 100 km/u produceren. Grotere auto’s profiteren ook van de standaard adaptieve vering en zijn veruit de meest efficiënte auto’s in de range.

Genesis G70 2019 Brandstofverbruik:

Volgens Genesis verbruikt zijn 2,0-liter motor tussen de 8,7 en 9,0 liter per honderd kilometer op de gecombineerde cyclus, terwijl de  Genesis G70 V6 onder dezelfde omstandigheden 10,2 L/100 km verbruikt.

De CO2-uitstoot van Genesis G70 is vastgesteld op 199-205g / km voor de kleinere motor en 238g / km voor de V6.

Alle G70’s worden geleverd met een 70-liter brandstoftank en hebben 95RON-benzine nodig.

Het rijden:

We hebben een aantal uren met de Genesis G70 2019 gereden en om heel eerlijk te zijn, hebben we het grootste deel van de tijd doorgebracht met het rijden op de G70,  want dat is de eerste echte scheurvorming van de Genesis op een auto. zoals dat.

Ja, het lijkt misschien zwaar – vooral met de V6-motor, die het gewicht verhoogt in vergelijking met 2,0-liter auto’s – maar dat past bij het karakter van de auto, die nog steeds in het nauw gedreven en verbonden voelt met de weg eronder. Vergeet niet dat dit geen prestatiemodel op zich is, zoals een M-auto of een AMG. In plaats daarvan is het een soort sub-hardcore model.

Maar dat betekent niet dat het niet erg leuk is. Terwijl de kleinere motor vrij helder lijkt, is de grotere 3.3-liter motor een absolute kraker. Het vermogen – en dat zijn er veel – begint in deze dikke en stabiele stroom, en het maakt je echt aan het glimlachen als je de bocht in springt.

Prestatiegerichte auto’s moeten meestal een zeer fijne lijn lopen tussen een stijve vering voor een betere rijdynamiek en een comfortabeler, gemakkelijker te rijden . op de verharde wegen die onze steden binnendringen.



En om eerlijk te zijn, meestal vallen ze uiteindelijk, ze wisselen hun flexibiliteit uit tegen een sportiviteit die heel snel veroudert, tenzij je op een racecircuit of aan de voet van een pas woont.

Dat is waarschijnlijk de grootste verrassing rond de manier waarop de G70 rijdt. Het lokale ingenieursteam van het merk is erin geslaagd een indrukwekkend evenwicht te vinden tussen algemeen comfort en rijdynamiek, waardoor de Genesis G70 het beste van twee werelden heeft.

De richting is fantastisch direct, inspirerend en zonder enige ontspanning. Het laat je toe om precies in bochten te bijten, waarbij de staart de minste rimpeling achterlaat wanneer je te veel duwt bij de uitgang.

Er is geen knauw tijdens het schakelen, of uitlaat barsten bij het planten van je voet.

Veiligheid en Betrouwbaarheid:

Gelukkig breidt de Genesis-aanpak “alles wordt begrepen” zich uit tot veiligheid: elk model in het gamma wordt geleverd met zeven airbags, evenals Blind Spot Monitoring, de AEB die met auto’s en voetgangers werkt, hulp bij het onderhoud van het spoor, verkeersalarm en actieve cruise.

Daarnaast beschikt u over een achteruitkijkcamera, voor- en achterkoppelingssensoren, een bestuurdersmoeheidsmonitor en een bandenspanningsmonitor. De duurdere modellen zijn voorzien van een panoramacamera en dynamische vectorisatie van het koppel.

En de Genesis G70 2019 draagt bij aan de 5-sterren ANCAP-veiligheidsbeoordeling.

Genesis G70 kosten en Garantie:

Genesis probeert de premium eigenaar ervaring te transformeren door het aanbieden van een volledige vijf jaar garantie, onbeperkt aantal kilometers, gratis onderhoud voor dezelfde vijf jaar, een valet service die uw auto op te halen en af te zetten. en zelfs toegang tot een conciërgeservice die u zal helpen bij het maken van reserveringen voor restaurants, hotels of beveiligde vluchten.

Dit is het beste onroerend goed pakket in de premie ruimte, mensen.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: