ford focus 2019 Beoordeling

Prijs: € 19.085
  • Motor Prestaties en rijtest
  • Interieur
  • Ruimte
  • Veiligheid en Betrouwbaarheid
4.1

Ford Focus 2019 review en rating

Ford Focus is een enorm essentieel voertuig voor de heer en mevrouw. Het oude voertuig, in zijn laatste jaar, was onze nummer drie handelaar, geslagen (gewoon) door de Golf en (aanzienlijk) door zijn familie Fiesta. Het is een deel van de bevestiging dat, niettegenstaande de schijnbaar meedogenloze beklimming van hybriden, echte hatchbacks nog steeds leidraad zijn. Van de beste 10 van Belgie van elk jaar was slechts één single een hybride, de Qashqai.

De Focus doet er ook hier toe bij Planet Top Gear, omdat het door de jaren heen een betrouwbaar degelijke rit is geweest, net als het slingeren van een deel van onze favoriete hete luiken, onder de ST- en RS-identificaties.

Het actieve voertuig was echter, in zijn standaardformulieren, niet een van de best gescoorde Focuses. Het koetswerk had zo’n groot aantal rimpels en de rij-kennis was een beetje delicaat. Beide waren de nawerking ervan bedoeld voor een wereldwijde groep toeschouwers die de VS opnam (maar het landde daar niet goed). De geüpgrade versie is opgezet voor Europeanen. Het wordt daar niet verkocht.

Meer reden voor goede trouw: het is een geheel nieuw voertuig. Echt een vers uit de plastic nieuwe fase, gebouwd om stijver te zijn voor elementen, veiliger dan op enig ander moment in een ongeluk, maar dan lichter dan de oude – een verstandige 1,325 kg voor de driekamer handleiding.

Het profiel is sleeker dan voorheen, dankzij een meer uitgetrokken kap met progressief verhoogde schermkolommen en verder naar een meer uitgebreide wielbasis. Ook vinden we dat het plaatwerk redelijk mooi is. Het briesje ziet het niet zo veel: gestroomlijnd slepen Cd is een super-slithery 0,27.

Binnenin verschijnen shows als een tablet voor het grootste deel van het infotainment, echt moeilijk werk, maar gewone wijzerplaten voor de bestuurder, en niettemin afschuwelijker voor dat. Op dezelfde manier toont een head-uppresentatie van € 400 met flip-up snelheid, routebouten en gegevens over de driver-help-frameworks, gecomputeriseerde frameworks die even grondig zijn als elk ander voertuig in de klas.

Je bent niet alleen geholpen, je bent ook geassocieerd. Deze leeftijdsveldcorrectie werkt op een SIM-kaart, dus het denkt aan het verkeer en kan online doelen nastreven. Ook kunt u via de telefoontoepassing op afstand verschillende valkuilen op uw voertuig uitvoeren – ontdekken, brandstof controleren, bouten vastzetten, enz. Bovendien krijgt u Wi-Fi binnen het voertuig.

Gezien het feit dat de samenleving, met name de stedelijke bevolking, voorzichtig is met diesel, zal de 1,0-liter Ecoboost over het algemeen deals ophelderen. Het is de krachtig gewijzigde vorm van de Fiesta, en komt in 100 en 125 pk, met slechts 108 g / km CO2, zelfs in de strikte nieuwe WLTP-test. Gracieus ja, er is een 85bhp-vorm in de basisversiering, maar val jezelf niet af eh?

De grotere aardoliemotor, een 1,5-liter, is momenteel ook een triple, bijna gelijk aan de nieuwe Fiesta ST jobbie. Het heeft 150 of 182 pk. Voor zuinig gebruik, kunnen de driekamermotoren één van hun vaten uitschakelen.

De 1.5 diesel is geheel nieuw en zelf bruist van het slimme, brandstofbesparende gebouw, en zou legitieme emanatiebenchmarks moeten wegwerken tot 2025, dat garanderen ze. De kracht is maximaal 120 pk, en daarna is er een heroverwogen 2,0-liter diesel die 150 pk produceert.

De automatische weergave is een gewone acht-speeder, niet het oude tweelinggreepwerk. Ze werken via een revolverende Jag-stijl controller om ruimte te besparen.

Er lijken bijna hetzelfde aantal suspensies te zijn als er motoren zijn. Aan de voorkant zijn het vergelijkbare standaards als voorheen, maar compleet nieuwe onderdelen, met een uitgebreider nummer. Drie totaal buitengewone achterschorsingen verschijnen op dit moment zoals aangegeven door het model.

De portals met het minimale vermogen hebben momenteel een torsiestaaf-opstelling. Klinkt als een retrograde opmars, want het is de eerste keer dat we een van die op een middelgrote Ford hebben gehad sinds de Escort. Hoe het ook zij, een vrolijk teken: het wordt geïdentificeerd met de setup in de nieuwe Fiesta ST. Het maakt gebruik van banaangevormde veren die het externe achterwiel naar buiten duwen wanneer het voertuig in een hoek komt, waarbij de sleeparm recht blijft en het wiel beter wordt afgesteld.

In de tussentijd krijgen alle meer dominante portals een korte en een lange arm-opstelling (als de eerste Ford Focus als speerpunt). De gunstige omstandigheden zijn rijrust en regie van exactheid. Eindelijk krijgen legaten een alternatief ontwerp van het SLA-raamwerk, met de dempers gelijkmatig op elkaar gelegd, om de opstartruimte te verbeteren. Topmodellen krijgen ook het alternatief van veelzijdige dempers, zonder een precedent voor een standaard Focus.

Kennisgeving van het domein toont aan dat deze dominante body-style van de focus hier is bij de verzending, en het ziet er geheel glad uit, maar heeft een geschikt vierkant gevormde laadruimte. Hoe het ook zij, op dezelfde manier als bij de laatste leeftijd is er geen vooruitzicht op een incubate met drie haltes.

Ford Focus 2019 Rijtest

De 125 pk sterke driekamer is een afleidingsmotor, niet erg laggy, zelfs onder 2.500 tpm, en blij klinkt als hij toert naar 6.500. U hebt dus veel aanpassingsvermogen, ondanks het feit dat het beste werk zich op het grondgebied van 3.500-5.500 bevindt. Het is ook soepel en kalm.

Dat is gestort op een handgeschakelde zesversnellingsbak met een vleugje plakkerigheid tijdens zijn werkdag en een vrij enorm gat tussen de seconde en de derde plaats. Hoe het ook zij, de greep en het gaspedaal zijn soepel te gebruiken, dus het maakt je niet gestoord.

Cornering is eveneens een volledig steriele onderneming. De regie heeft zeer veel antwoorden op de ontwikkeling van je handen in kaart gebracht en het voertuig bestuurt elke bocht met grote troost. Het achtervolgt in wezen de voorwielen, zo ver mogelijk naar boven zo ver mogelijk.

Hoe het ook zij, het is een beetje aan de saaie kant. Het springt meestal niet voor de beste tegenstanders. Dit is echt niet wat we nodig hebben van een Ford.

Wel, er is een antwoord. De 1,0 petroleum- en 1,6 dieselmotoren krijgen deze torsiestaafvering. De 1.5 petroleum en 2.0 diesel hebben de korte en lange armophanging. Stap in dat kader en je zult het onderscheid kennen wanneer je voor het eerst een kwartslag draait.

Het gewicht en de uitrusting en beweging van de regelaar zijn niet veranderd. In elk geval is er momenteel een onmiddellijkheid en exactheid, een gevoel van associatie dat er niet was in de opstelling van de torsie. Misschien heb je een dikke lucifer aan handschoenen verwijderd. Duw deze Ford Focus, vooral degene die we probeerden met de neergehaalde ST-lijnsuspensie (het voertuig dat hier wordt voorgesteld), en je kunt zijn inspanningen detecteren, de straat voelen, kleine recreaties spelen met zijn punten.

Nadat we het hadden geprobeerd, onthulde de hoofdspecialist dat een belangrijk deel van de verbetering het gevolg is van de ST-Line-afstelling van de ophanging, niet alleen van de SLA-ophanging. hij garandeert dat de ST-lijn, zelfs met het onderstel van de torsiepijler, eveneens geweldig regelt. Het was tragisch dat er geen voertuig van die specificatie te testen was, dus we moeten opletten.

De extra immovabiliteit van de ST-Line doet de rit niet pijn. De twee ophangingen rijden strak, maar zijn prachtig om eindeloos scherpe randen te ondersteunen. De demping is ook spectaculair, waardoor de wielen kunnen inademen tijdens kleine stoten en toch het lichaam onder strakke beperkingen houden over enorme pieken en plunges – met name de ST-lijn. We kunnen geen enkele reden bedenken waarom je op veelzijdige demping zou moeten strooien. Er is meer skeletonroei door de instelling van de torsieas.

De 1.5 is overigens een extreem zoete motor. We hebben de 182bhp-aanpassing geprobeerd, die iets minder krachtig is dan wanneer hij zich in de Fiesta ST bevindt en rustiger is, maar tegelijkertijd de equivalente tekening en sprankelende aard heeft. Aangezien het bovendien slechts drie vaten zijn, maakt het het voertuig niet zo sterk als een neus.

De 1.5 diesel – we hebben geprobeerd de 120 pk – is een voldoende draagbaar geval van een geavanceerde dieselmotor, die de goederen over een vergelijkbaar breed scala aan toeren overbrengen. Het maakt een drumpartij in tegenstelling tot een rammelende vaste schijf, maar het rumoer gaat nooit echt weg en er is een irritante nagalm bij ongeveer 2.800 tpm.

In het geval dat u die SLA-ophanging (u doet) nochtans een 1.0 petroleum of 1.5 dieselmotor nodig hebt, neem een ​​gander bij de huizen aangezien zij allen het hebben.

Zink op een snelweg en de Ford Focus ontspant, de onmiskenbaar zelfcentrerende gids houdt je in de rij. Zou ook de padhulp moeten inschakelen (het is een vangst aan de rand van een stengel, dus geen dwingende reden om je ogen te laten vallen), en het zal je ver wegrennen van witte whoopsies. Dat is standaard op alle voertuigen.

Het standaard auto-stopmechanisme voor crises wordt gecombineerd met ‘dubbelzinnige richthulp’ die het wiel aanspoort om je in de richting van een open gat te laten leiden, in plaats van roekeloos door te dringen tot iets sterks. Ik heb het niet getest. Hoe het ook zij, ik kreeg ook geen valse positieven, wat geweldig is.

Op het hoogste punt van de help-boom van de Ford Focus, zal het pad-hulpraamwerk echt van plan zijn om het brandpunt van het pad en het radiorustraamwerk dat werkt – in autobox-modellen in ieder geval – te houden van stop-stop verkeer tot snelheden op de snelweg . Dat is SAE Level 2-automatisering, voor het geval u het controleert. Het is net zo succesvol als het raamwerk op Volvo en Mercedes.

Dynamische bedekking voor de LED-koplampen is bovendien toegankelijk, die niet alleen het gebied rond het naderende verkeer vrijmaken, dus niet om te verbazen, maar in plaats daarvan ook route-informatie gebruiken om naar boven en komende bochten en rotondes te wijzen.

Focus Interieur

Het dashboard zelf, gemaakt in een uitgebreid grijnzend kompas, is naar voren geschoven om de dingen ruimtelijker te maken. Niet zo ver dat je het aanraakscherm, de geest, die hoogop zit, niet kunt bereiken. De enorme stukjes van de engineering zijn gemaakt van delicate touch plastic. De containers voor de ingang zijn ook bekleed met een deksel om rammelaars te doven, maar de sluitende handvatten van de echte entryway zijn enigszins hard en krassend.

Omdat er momenteel zoveel elektronische kaders zijn, is Ford overgegaan op touchscreen-en-menu-interfaces. In ieder geval zijn grote schakelaars niet volledig overgeheveld naar de geschiedenis. Het infotainmentscherm heeft veel eenvoudige sleutellijnen, de atmosfeercontrole krijgt de juiste handvatten en vangsten, en een paar van de rijhulpkaders krijgen ook hun eigen handige toegangsknoppen. Het is alles redelijk verspreid en uitgevoerd met oog voor kwaliteit.

Het hebben van een elektrische handrem geeft waardevolle spannings- ruimte aan bekerhouders, een armsteundoos en een plaat met inductief laden in een paar vormen.

Passage’s Sync-werkkader voor het scherm is er één dat het door de jaren heen op een prettige manier heeft gegroeid. De ontwerpen zijn voldoende vlekkeloos, maar de eerste gunstige positie is dat, omdat ze zijn samengesteld voor Angelsaksische bolletjes, de menu’s gewoon instinctief consistenter aanvoelen dan degenen die in het Duits, Frans of Japans zijn begonnen. Het doet bovendien CarPlay en Android automatisch in elke trim en toch de essentiële stijl van het moeras. Het scherm gaat tot acht centimeter.

Het beste eind-muziekraamwerk is een 675-watt van B & O Play. Voor de bestuurder is een echt verstrekkende head-up presentatie ook op het alternatievenmenu.

De voorstoelen zijn enigszins vlak in de pad en hebben geen lumbale aanpassing, maar op verschillende manieren is de rijpositie prima.

De meer uitgetrokken wielbasis impliceert meer ruimte achterin. Het is hier bijna klasrijden. Bovendien geeft de nieuwe staat van het zijglas de externe achterpassagiers een superieur zicht. Wat meer is, een andere vorm van de binnenste steun en de vloer van de complimentverhoging geven het individu tegelijkertijd meer voetruimte tussen hen.

Het legaat heeft een op afstand geplaatste ontlading en klapt neer, en, heel handig, een ruimte onder de vloer om de rol te verblinden.

ST-Line spec brengt marginaal betere stoelen, rood naaien en een vrolijk deel van de lodge-sportificatie.

Het is het beste om de Vignale-trim te zien als een benadering om een ​​pakket van heerlijke vooruitgangen te verpakken die op de een of andere manier alternatieven zouden kunnen zijn. Het land van de lodge-koeienhuid is hoger dan de andere Ford Focus, maar het maskeert de geboorteplaatsen niet. Is dit een Audi A3 waar alles wat er nog over is van het bereik een Golf is? Droom verder.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “ford focus 2019 Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: