De nieuwe Cupra Ateca 2019 Beoordeling

3

Er is heel weinig anders zoals het voor het geld, in zoverre dat u uw hoofd kunt krijgen rond de identificatie … en de kosten

overzicht

Om redenen die alleen een reclameboring kan verklaren, heeft Cupra zich nu losgekoppeld van het Seat-moederschip en is het op dit moment een merk op zich, niet alleen een bootidentificatie voor snelle formulieren. Dus Cupra begint dingen, op dat moment de modelnaam.

Het is duidelijk dat Cupra niet zomaar bouwvoertuigen bouwt zonder voorbereiding. Het zou de Seat-identificatie kunnen hebben geruild voor iemand die een twijfelachtige tatoeage aanneemt, maar onder de merkgevel zul je in ieder geval bijnadige varianten van de gebruikelijke showroommodellen van Seat vinden, die momenteel worden verkocht in een ‘Cupra Corner‘ van gekozen dealers.

Voor deze situatie is het de Ateca, de smashhigh-hybride van de organisatie. Je hebt misschien wel vertrouwd dat Cupra – bekend om zijn scorchio-luiken – zijn nieuw ontdekte autonomie zou aanbevelen met een wilde Leon of iets dergelijks. We zijn op de hoogte dat dit soort dingen zullen gebeuren, maar Cupra kan een hybride niet uit de weg gaan. Desondanks zijn de uitvoeringscertificeringen van Ateca echt bemoedigend.

Hij krijgt een 2,0-liter motorolie met turbocompressor – je weet die van een ander snel ding uit de VW-groep296 pk en 295 lb. ft. Het is in 5.4 seconden 0-62 mph en zijn beste snelheid is 152 mph. Het krijgt ook vierwielaandrijving, een DSG-geprogrammeerde versnellingsbak, veelzijdige ophanging, op maat gemaakte dampen en discretionaire viercilinder Brembo-remmen.

Je ziet daarnaast meer uitgebreide front-toelatingen, glanzende donkere grilles, quad-trechters (echte), een achterspoiler en Cupra-wielen in koper of zilver – 19s zijn de beste die de Ateca kan verplichten, waardoor een hoop buitenlucht tussen de banden achterblijven en lichaam. Een kat van redelijke grootte zou een vrolijke avondkater in het gat kunnen hebben, die je meer ziet, alles in aanmerking genomen, dan op foto’s.

Dit is het probleem: het kost € 41,6374 in essentiële structuur. Vanuit één perspectief is dat € 46k voor een warme uitstraling met de intrige van een SUV. Aan de andere kant is het ongeveer € 46k voor een stoel met een nieuw logo.

In het begin lijkt dat misschien vaag gek, maar als je een kijkje neemt in het Venn-diagram van waarde, omvang en uitvoering, leeft de Ateca in een enigszins universeel universum. Om dubieus praktisch identieke snelheid en kracht van een andere middelgrote SUV te krijgen, neem je een kijkje in het uitgeven van ongeveer € 56k + op een Porsche Macan S of een Audi SQ5.

Maar ondanks het feit dat het op zijn eigen kleinschalige gebied wordt gemargled, betekent dat nog niet dat het een vrije pas heeft. Een € 46,000-achtige stoel – sorry, Cupra – heeft een ton om te demonstreren, te beginnen met hoe het rijdt …

Rijden

Onze eerste rit in Spanje begon op open straten en eindigde op het ruige, ongelijke circuit van Castelloli, dat iets zegt over Cupra’s vertrouwen in de capaciteiten van de Ateca.

Alle voertuigen krijgen veelzijdige ophanging, vierwielaandrijving en de nieuwste DSG paddleshift-versnellingsbak. Keuzes bevatten zitplaatsen voor containers en grotere remmen, waarvan de twee verdienste zijn.

In ieder geval, hoe dan ook, je neemt er een kijkje in, de Ateca is in wezen een opgefokte, warme uitstraling die eigenlijk lijkt op rijden. Stel een Golf R voor met iets meer rol, iets minder snelheid en een beetje meer gewicht (bij 1632kg is het een volledig waarneembare 130kg zwaarder dan de 4WD Golf).

Maar het vilt er vrolijk genoeg omheen en de Brembos voorkomen ongetwijfeld dat hoeken je voorruit te snel vullen. Het klinkt een beetje fascinerend – in elk geval is de commotie van de dampen echt – en behandelt zelfs een paar knallen wanneer je echt gas geeft, maar je moet het wel activeren.

Je zou op een vijandige manier moeten rijden om de AWD een geschikte dag inspanning te geven (in het droge voelde het voorwielaandrijving, vrijwel constant), maar de extra bepaalde spil is waarschijnlijk meer duidelijk in de natte dan op een plakkerig Spaans circuit.

Op de kans dat het iets is, zou het kunnen omgaan met meer kracht en een gemener, intensere, des te krachtiger gedempte opstelling in de sportiefste DCC-modus. Is dat niet wat je nodig hebt van een Cupra? Je kunt het meestal opnieuw bellen wanneer de kinderen klaar zijn.

Naar de binnen kant

Het ontwerp van de lodge komt overeen met een standaard Ateca, maar de Cupra krijgt TFT-wijzerplaten naast extra uitvoeringsgegevens op het brandpuntsscherm. Er is te veel saai plastic in de buurt van het dashboard, maar je hebt het vermogen om dingen op te vrolijken met verschillende trimalternatieven – beide rondom – inclusief koperweefsel carbon en andere steampunky texturen en kleurstellingen.

In de introductie van de pers werd de waarheid verteld dat er foto’s waren van veertig trendy mensen in cafés met verschillende afmetingen van gezichtshaar en mouwtatoeages. De boodschap lijkt te zijn dat de huidige Cupra-koper – de persoon die in 2004 een limoengroene Leon heeft gereden – mogelijk volwassen is geworden en een gezin is begonnen, maar tegelijkertijd een gladde, tot op zekere hoogte wilde kant heeft.

In het geval dat jij dat bent, heb je geluk. Als dat niet het geval is, staat alle sociale aangelegenheden voor een pils toe en maakt u duidelijk wie deze personen zijn.

Auto bezitten

Denk aan de zitplaatsen in de bekkenbank (je hebt ze nodig) en de remmen van Brembo (ook die) en welke andere keuzes je ook kiest, voegen misschien een behoorlijke klomp toe aan die essentiële waarde, die je zou kunnen laten vallen in de uitstekende beoordelingssectie, behalve als Seat / Cupra / Whoever hen in de fundamentele regeling groepeert.

In het geval dat uw specificatie meer dan € 46k kruipt, krijgt de showroom nog eens € 359 per jaar op uw lopende uitgaven van jaar twee tot zes van het bezit (het uitstekende jaar zal worden verwerkt in de showroomkosten).

Lozingen en economische cijfers moeten nog formeel worden aangegeven, maar we verwachten eind jaren ’30 MPG en ongeveer 160 g / km CO2 op de nieuwe WLTP-test.

Oordeel

De Cupra Ateca is een snelle en fitte hybride in de meer dan gemiddelde vorm van een hete incubatie. Voor zijn grootte, uitvoering en waarde is er niets anders dat er zo dol op is.

De centrale vraag is of je genoeg krijgt om het hele Cupra-submerk te gebruiken om 40.000 of meer te verbranden op een rebadged Seat-hybride, ongeacht hoe goed hij rijdt.

Amusant genoeg kun je het gevoel niet weerstaan dat Cupra des te meer een uitdagende streak had toen het een snelle postfix was, in plaats van de so-state vrije substantie die het op dit moment is.

De Ateca is handig gebouwd en in staat. Hoe het ook zij, bij het zoeken naar een ander personage heeft Cupra een kleine identiteit omzeild.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: