De nieuwe BMW X5 2019 beoordeling

4.7

BMW X5 2019 prijs:

Benzine

  • xDrive40i 340 pk 8-traps Steptronic automaat AW :   €70.700,-  (incl. btw)

Diesel

  • xDrive30d 265 pk 8-traps Steptronic automaat AWD:  €68.950,- (incl. btw)
  • M50d 400 pk 8-traps Steptronic automaat AWD:  €93.600,- (incl. btw)

BMW X5 2019 Brandstofverbruik en CO2-uitstoot.

De gegevens van brandstofverbruik, CO2-uitstoot en stroomverbruik werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure VO (EU) en de geldende versie. De gegevens hebben betrekking op een wagen in standaarduitvoering in België en Luxemburg. De waarden houden rekening met verschillen in de gekozen velg en bandenmaat en de optionele extra uitrusting en kunnen tijdens de configuratie veranderen.

De waarden van BMW X5 2019 een voorziene modellen zijn reeds op basis van de nieuwe WLTP-testcyclus berekend en voor een betere vergelijkbaarheid omgerekend naar NEDC. (Bij deze modellen kunnen voor het berekenen van belastingen en andere voertuiggerelateerde heffingen die (ook) rekening houden met de CO2-uitstoot andere dan de hier vermelde waarden gelden.)

De CO2-efficiëntiewaarden beantwoorden aan de richtlijn EG en de Pkw-EnVKV in de huidige versie en voldoen aan de verbruiks en CO2-waarden van de NEDC.

Verbruik van BWM X5xDrive40i 340 pk 8-traps steptronic automaat AWD:

  • verbruik:    8.7 – 8.5 l/100 km
  • Tankinhoud:   83 liter
  • Co2-uitstoot: 197 – 193 g/km
  • Emissieklasse: EU6d-TEMP

Verbruik van BMW X5 2019 M50d 400 pk 8-traps steptronic automaat AWD/

  • Tankinhoud: 80 l
  • Co2-uitstoot: 189 – 179 g/km
  • Emissieklasse: EU6d-TEMP

Verbruik van BMW X5 2019 xDrive30d 265 pk 8-traps steptronic automaat AWD:

  • verbruik:  6.7 – 6.0 l/100 km
  • Tankinhoud:  80 l
  • Co2-uitstoot: 175 – 158 g/km
  • Emissieklasse:  EU6d-TEMP

BMW X5 2019 afmetingen:

  • Lengte:  4.922 mm
  • Breedte excl. spiegels:  2.004 mm
  • Hoogte:  1.745 mm
  • Wielbasis:  2.975 mm
  • Spoorbreedte voor:  1666 mm
  • Spoorbreedte achter:  1685 mm
  • Banden voor:  255/55 R18 109W XL
  • Banden achter:  255/55 R18 109W XL
  • Velgen voor:  8.5J x 18″
  • Velgen achter:  8.5J x 18″
  • Deuren:  5
  • Zitplaatsen:  5
  • Kofferinhoud:  650 – 1870 liter

overzicht:

In het geval dat je hebt overwogen om een ​​SUV met extravagantie aan te schaffen sinds eind jaren negentig, is de kans groot dat de BMW X5 op je radar is geweest. Het begon de woede voor sportievere SUV’s voertuigen die, contrasterende en talrijke wilde kruippakjes van de tijd, een vleugje taaiheid en schudcapaciteit voor beter omgaan met, verbeterde soelaas en een steeds luxueuzere binnenkant opzij schoten.

Een paar uitdagers hebben eveneens enige autoriteit aan deze regio toebedeeld sinds BMW X5 elk van die jaren terugwerkte. Om te beginnen had de Volvo XC90 standaard zeven stoelen op dat moment heeft de Range Rover Sport de juiste capaciteit voor ruw terrein opnieuw in de mix geïntroduceerd. Naderhand zou de Audi Q7 ontzag hebben voor zijn mix van zeven-situate flexibiliteit, prachtige soelaas en een echt smaakvolle binnenkant. Onder druk van zulke begaafde tegenstanders, is deze vierde-leeftijd vorm van de X5 zijn werk verwijderd als het opnieuw naar het hoogste punt van de klas moet stijgen.

Er is weinig onzekerheid over dat BMW X5 2019 de gebruikelijke matigheden als de sleutel tot zijn welvaart zal benaderen met name een redelijk chique binnenzijde en de gelijkwaardige strakke omgang met dat maakte het tot nu toe zo geliefd bij kopers, ook luchtvering standaard, wat een soepel en aangename rit.


BMW X5 2019 testrit:

Motor en versnellingsbak

Passage level-modellen zijn voorzien van een badge xDrive30d en worden gevoed door een 3,0-liter zeskamer diesel. Sterker nog, zelfs dit biedt een moedige uitvoering en is merkbaar beter reagerend dan de proportionele Audi Q7 45 TDI. Het geeft enorme hoeveelheden punch down en out in de toeren en is alleen gevoelig om gestresst te voelen in het geval je een bijzonder zware last sleept.

Voor de kans dat u geen extravagante diesel gebruikt, kunt u volstaan ​​voor een 3,0-liter zescilinder-tweeturbo-petroleummodel dat xDrive40i-identificaties draagt. Hij trekt aanzienlijk harder bij lagere toeren dan de 30d en voelt zich progressief responsief vanaf een stilstand, met toenemende snelheid die aanzienlijk meer geaard wordt als de toeren stijgen.

In het geval dat zelfs dat niet verbazingwekkend genoeg voor je is, geeft de reeks besturende M50d een extra 130 pk over de 30d (een som van 395 pk) voor een oogvergrotende uitvoering het reageert onmiddellijk en wint zo snel dat je snelheden op de snelweg bereikt voordat je het weet.

Vering en rijcomfort

Alle X5’s gescheiden van de M50d zijn standaard voorzien van luchtvering. Het frame is verbluffend, het bijhouden van een super-cover rit veel meer aangescherpte kuilen en groeven met geen van de zweefvliegende, wenteltrap indruk die dergelijke kaders kunnen aanzetten.

In plaats van luchtvering heeft de M50d een veelzijdige stalen veeropstelling en biedt kopers de beslissing van M Sport Professional ophanging als revisie. Beide geven BMW X5 2019 een sportiever en progressief behendig gevoel en toch zijn ze merkbaar harder en assimileren kloppen niet zo sussend. Vooruitgang over defecte oppervlakken wordt nog steeds meer gecrasht als u in de Sport-modus tekent.

Omgaan met BMW X5 2019:

Net als voor zijn troost verdient ook de luchtvering de verdienste om een ​​buitengewone vertoning te maken met betrekking tot het rechtop houden van het lichaam van BMW X5 2019. Het houdt de lichaamsontwikkelingen onder controle en zorgt ervoor dat het niet te veel overhangt, niettegenstaande wanneer je hard door een hoek duwt.

Je krijgt ook veel grip van de brede banden en met zo’n strakke lichaamscontrole is BMW X5 2019 een onpeilbare, stabiele en troostende SUV om door bochtige straten te rijden. Factor in dynamische, gewogen regie en het is eenvoudig, zelfs charmant, om BMW X5 2019 te besturen langs de straat van jouw voorkeur. Oke, de Porsche Cayenne verwerkt veel meer zoet, maar de X5 behoort tot de beste van de rest.

De capaciteiten van het ruige terrein zijn bovendien opmerkelijk, vanwege een keuze aan rijmodi en instellingen die de rijstempels en de ophangingsinstellingen aanpassen aan verschillende oppervlakken. Je kunt een zandig, bezaaid, ijskoud en zelfs ruw gebied betreden met een eenvoudige tik op het aanraakscherm.

Clamour en vibratie

De 30d heeft een schokkend keelachtige motornoot voor een diesel, vooral met de gamedampen van M Sport. De mensen die de commotie minachten, zullen echter bang zijn dat het nooit echt vervaagt, zelfs niet tijdens een reis. Als u bovendien de Sport-modus selecteert, worden valse motornoten afgespeeld via de luidsprekers van het voertuig om de soundtrack uit te breiden. De M50d volgt een vergelijkend recept met aanzienlijk fruiter geluiden. Sommigen zullen er dol op zijn, sommigen zullen er een hekel aan hebben.

Aan de andere kant wordt de 4040i met petroleummotor feilloos beoordeeld. Het is gelukkig soepel en onderdrukt als je in essentie aan het potten bent, maar toch briljant en rorty als je ervoor kiest om een ​​beetje op te duwen.

Elke motor is standaard voorzien van een achttraps geprogrammeerde versnellingsbak en het is heerlijk soepel. Het schakelt hier en daar subtiel door de riggings en reageert meteen als je belt voor extra vermogen. Er zijn ook oriënteerbare roeispanen aan het stuur waarmee u handmatig kunt schakelen, die niet minder soepel zijn dan wanneer ze in geprogrammeerde modus worden overgelaten aan hun eigen gadgets.

Hoe het ook zij, terwijl windgeruis overal onder controle is, zorgen die enorme, brede banden voor behoorlijk wat onweer, en dit wordt merkbaar steeds meer gearticuleerd door ruwer, progressief afgebroken black-top. Hoewel de rit doorgaans soepel verloopt, kunnen grovere oppervlakken, zoals vaste snelwegen en een gegolfd landingsgebied, een snufje trillingen produceren door de geleiding en het skelet, maar alleen in schandalige gevallen.


BMW X5 2019 interieur:

Rijpositie en dashboard

Het vinden van een blije met rijpositie is een fluitje van een cent, met een elektrische stoelvervanging die de rand van de rug bedekt, de squab (het uitschuifbare pad tellen) en lumbale hulp (die net zo naar binnen en naar buiten kan worden geklommen als omlaag).

Een geheugenwerk is ook standaard op de stoel van de bestuurder, dus op de off chance dat een andere persoon consequent uw voertuig gebruikt, is er slechts een vangstpers nodig om de stoel in uw rijpositie te herstellen.

Het merendeel van de controles is rechtmatig verspreid en duidelijk. Vreugde, BMW heeft zich verzet tegen de impuls om een ​​tweede touchscreen op te nemen voor extra bedieningselementen in plaats daarvan is er een hele reeks verouderde vangsten en wijzerplaten die je kunt omdraaien zonder je blik vanaf de straat te bezetten.

Vooral sluwheid is het gebruik van zilver trim op de atmosfeer controle vangsten om ze te laten ontstaan. In combinatie met de kleine schermen die worden gegeven aan temperatuuruitlezingen, brengen ze wijzigingen in de sfeerbeheersing direct beschikbaar en worden ze niet gedekt in een submenu voor infotainmentraamwerken.

In de tussentijd is er een standaard geavanceerde dashboardshow in plaats van gewone eenvoudige instrumenten, maar het is niet de beste in de buurt. Audi’s Virtual Cockpit in feite aangeboden als keuze op de Q7 is duidelijker en eenvoudiger in gebruik.

Sensoren en camera’s

Met stevige kolommen tussen de achterste zijruiten en de achterkant, biedt BMW X5 2019 niet zo uitgebreid een perspectief op de buitenwereld als mogelijk, maar de dichte verticale staart en de enorme ramen dragen nog steeds de kosten van echt redelijke waarneembaarheid.

Met de hoogste punten van de voorste vleugels merkbaar vanaf de bestuurdersstoel, is het matig eenvoudig om een ​​oordeel te vellen over waar de neus van het voertuig sluit, ook. Langzamerhand krijgt u standaard voor, achter en zelfs zijwaartse sensoren, ook een schakelcamera.

Sat nav en infotainment

Het infotainment-raamwerk van BMW X5 2019 is een van de beste hoogtepunten. Het is uitzonderlijk eenvoudig te gebruiken, verbluffend levendig en responsief en benadrukt een aanpasbare presentatie die u in staat stelt om te kiezen tussen gadgets die vaak te maken hebben met gegevens op het hoofdscherm, net zoals u dat op een mobiele telefoon zou vinden. Aan de andere kant kun je in de menu’s graven met behulp van een zijbalk-menu-kader, dat opnieuw natuurlijk en eenvoudig is om bij te houden.

Je krijgt ook een overvloed aan handige bijbehorende hoogtepunten. Alle X5’s krijgen over-the-air kaartvernieuwingen en een routekader dat kan worden gekoppeld aan een applicatie op je telefoon om een ​​aangepast aangepaste richting te geven. Het kan bijvoorbeeld de huidige verkeersomstandigheden screenen om aan u bekend te maken wanneer u naar een arrangement moet vertrekken, net als het verlenen van diensten. Er is ook een externe 3D-weergave waarmee je vanaf een grote afstand kunt zien wat zich rondom je voertuig afspeelt.

Er is echter een truc: een groot aantal van deze frameworks mag gewoon worden gebruikt voor de eerste drie jaar van uw eigendom. Vanaf dat moment moet je een lidmaatschap betalen in het geval dat je ze moet blijven gebruiken. Bovendien lijkt het een beetje gierig dat het gratis gebruik van Apple CarPlay een jaar lang wordt ondergebracht, en Android Auto is zelfs als alternatief niet toegankelijk.

Kwaliteit

Het is echt moeilijk om de indruk van waarde die je binnen in BMW X5 2019 krijgt, de schuld te geven. Het dashboard is gemaakt van kostbare hellingsmaterialen en de geweldige afwerking is in een fractie van een seconde boeiend. Hoe het ook zij, het is de nauwgezetheid die echt opvalt.

Echt metaal siert een paar oppervlakken, in plaats van het metaal-impact plastic dat je ontdekt bij specifieke tegenstanders. Rijke materialen worden niet exclusief voor opvallende gebieden gehouden, het is mogelijk dat je zult aantrekkelijk vinden, materiaal is compleet, zelfs op plekken waar je normaal niet zou kijken. Het eindresultaat is een binnenkant die net zo rijk aanvoelt als je zou verwachten dat een SUV van deze meter zou moeten zijn.


BMW X5 2019 ruimte:

Ruimte van voor:

Bij voorbaat voelt BMW X5 2019 luchtig aan, met trossen ruimte in en rond elke stoel en veel extra ruimte. Er zit een gigantische cubby tussen de stoelen en nog een verder naar voren die plaats biedt aan je mobiele telefoon en twee houders voor containers, potten of glazen en je kunt zelfs een keuzevak aanvinken om deze te laten opwarmen en afkoelen.

Het dashboardkastje is een aanvaardbare maat, en de zakken voor de ingang kunnen een kleine drankfles nemen, ongeacht of ze een beetje aan de dunne kant kijken.

Ruimte van achter:

Er is alles dat iemand ruimte nodig heeft aan de achterkant van BMW X5 2019 voor twee lange volwassenen om lang en sereen te zitten, alhoewel een paar tegenstanders aanzienlijk meer ruimte bieden om te ademen. Drie volwassenen kunnen het meer als een pers ervaren, maar in elk geval zal de centrumreiziger een plaats hebben om hun benen te leggen, vanwege een verwaarloosbare heuvel te midden van de vloer.

In tegenstelling tot de Volvo XC90 en Audi Q7, krijgt u niet standaard zeven stoelen BMW X5 2019is een vijfzitter, behalve als je extra betaalt om de derde lijn op te nemen. Ongeacht of je dat doet, die extra zitplaatsen zijn niet zo uitgebreid als bij veel tegenstanders. Ze zijn waarschijnlijk het beste bewaard voor meer jeugdige reizigers, aangezien volwassenen extra ruimte zullen ontdekken om zich te verplaatsen in een extreem kort aanbod. Er is echter een redelijke maat van de hoofdruimte.

Ineenstorting van stoelen en aanpasbaarheid

Elektrische bedieningselementen maken het eenvoudig om beide voorstoelen te veranderen door een groot bereik van ontwikkeling, maar alleen de bestuurdersstoel krijgt geheugen.

Op dezelfde manier als bij de meeste tegenstanders, krijg je achterstoelen die splitsen en overlappen in drie segmenten zodat een paar inwoners kunnen blijven terwijl je een lange last hebt. Hoe het ook zij, je kunt achterstoelen toevoegen die naar voren en naar achteren schuiven, alleen bij de kans dat je extra betaalt voor de derde kolom met stoelen, en de glijdende middellijn kost nog steeds extra en nog steeds, aan het einde van de dag.

Opstartruimte:

Naast de zijkant, wanneer je de achterbank omlaag klapt, kom je terecht in een nuttig uitgezet uitgebreid lastgebied. Daarnaast is de back-end van BMW X5 2019 nuttig bij het stapelen van grotere dingen je kunt ze op de onderste helft leggen, die over elkaar heen ligt om een ​​rek te omlijsten, voordat je ze in de kofferbak schuift. Beide backend-segmenten kunnen als alternatief worden gebruikt.


BMW X5 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Kosten, beschermingsbijeenkomsten en CO2:

Wat waarde betreft, zit de BMW X5 doorgaans op het middenpad tussen de goedkopere Audi Q7 en Volvo XC90 en de duurdere Land Rover Discovery. Hoe dan ook, in het geval dat u zeven stoelen nodig hebt, brengt het toevoegen ervan aan BMW X5 2019 de kosten in overeenstemming met die van de Discovery, die op zijn beurt wordt gebruikt om des te meer waarschijnlijk zijn achting te behouden.

BMW X5 2019 heeft normale brandstofverbruikscijfers voor de klasse. De diesel 30d krijgt een beweerde efficiëntie van maximaal 37.7 mpg, met de petroleum 40i chronicle 27.2 mpg (beide WLTP gekoppeld). Deze cijfers zijn fundamenteel hetzelfde als de gevolgen van de Discovery en XC90, dus u zult waarschijnlijk geen enorm verschil zien in de kosten om ze van brandstof te voorzien.

Met lagere CO2-uitstoot dan vele tegenstanders, zou je kunnen denken dat BMW X5 2019 bescheiden zal blijven om als organisatie-voertuig te blijven draaien, maar met zekerheid houdt zijn hoge P11D-waardering iets anders in. Organisatievoertuig beoordeling kost u meer op BMW X5 2019 dan op de vergelijkbare Q7 of XC90, ondanks het feit dat het in ieder geval goedkoper zal zijn dan de Discovery.

Hardware, keuzes:

Kies de 30d of 40i en je hebt een beslissing van twee trims: xLine en M Sport. De vorige geeft je koeienhuid bekleding, verwarmde voorstoelen, een component ingedrukt infotainment kader, LED-koplampen en omvat binnenverlichting.

Als je de kans hebt dat je naar M Sport gaat, krijg je een sportievere lichaamsstyling, waarbij grotere composities buiten subtiliteiten donker in plaats van schoongemaakt zijn. We denken niet dat deze restauratieve versieringen het de extra kosten ten opzichte van de effectief high-spec xLine waard maken.

Het hoogste punt van de M50d biedt geen enkele trim-beslissing: de specificatielijst is afhankelijk van M Sport maar met veelzijdige dempers en stalen veren in plaats van de luchtvering. Er is ook een op maat gemaakt, beperkt slipdifferentieel om in hoeken een basis te bouwen, een uitlaatframe voor games, een bijgewerkt geluidsraamwerk en veel grotere wielen.

Niet-aflatende kwaliteit:

BMW X5 2019 vergezelt een drie jaar durende, grenzeloze kilometerwaarborg, die bovendien langdurig het lakwerk van het voertuig en de erosie langdurig dekt. Dat is ongeveer gelijk aan het grootste deel van zijn tegenstanders, ondanks het feit dat de Lexus RX een aanzienlijk langere garantie biedt.

Welzijn en veiligheid:

De BMW X5 kreeg een vijfsterrenwaardering van welzijnsmeester Euro NCAP, met geweldige resultaten in elke test. Het registreerde zelfs een superieur resultaat voor tyke tenant-verzekeringen dan de Land Rover Discovery, ondanks het feit dat de Discovery de uitkomst verbeterde voor volwassen huurdersbeveiliging.

Waarschuwingen bij het neerstorten van de voorruit en geprogrammeerd remmen op noodrem zijn standaard, maar de zij-airbags wagen zich niet opnieuw in het achtercompartiment voor reizigers die op de derde rij rijden, zoals in de Audi Q7.

Je kunt je X5 herontwerpen met een willekeurige bundel hulp van de bestuurder, inclusief een raamwerk dat uitwijkt om weg te blijven van een obstakel op straat, een om verkeersoversteek achter je te identificeren als je een straat omdraait, en een raamwerk die een camera gebruikt om snelheidslimiettekens waar te nemen en die uw snelheid kan veranderen als dat nodig is.

BMW X5 2019 is nog niet beoordeeld door beveiligingsmeester Thatcham, maar de capaciteit om bestand te zijn tegen roofovervallen moet nog worden aangetoond.


Besluit

BMW moet hybride kopers goed kennen en heeft een extreem sterke passage gefabriceerd. De essenties zijn correct. Het is in staat en u hoeft geen hoop te besteden aan alternatieven om een aantrekkelijke specificatie te krijgen.

Het is stralend gevoed en buitengewoon om te richten ondanks onze bedenkingen over de 4WS. Het zal ook echt gaan ravotten.


Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: