De nieuwe Aston Martin Vantage 2019 Beoordeling

3

Dit ding voelt zich legitiem de eerste keer gearrangeerd, uit de koffer. Het klinkt episch en ziet er indrukwekkend uit

overzicht

hoeveel kost Aston Martin Vantage 2019? €130.000

Het belangrijkste volledig nieuwe sportwagen van Aston Martin sinds de Vantage in 2005 weer op de posities is uitgekomen, is niet – we herhalen het niet – gewoon een Mercedes-AMG GT in een Savile push supper jas. Inderdaad, de nieuwe baby Aston Martin deelt zijn 4,0-liter twin-turbo-motor met AMG’s beste – en een deel van zijn interne innovatie – en toch is dat verleden tijd, dit is allemaal Aston. Bovendien is het een buitengewoon fijn stuk werk.

Wat meer is, neem niet aan dat op grond van het feit dat de Vantage op een verkorte variant van de aluminiumtrap van de DB11 zit, en zijn achttraps geprogrammeerde versnellingsbak (voorlopig) aanbiedt, dat het meer Aston opgewarmde resten zijn. Aston hield de DB11 opzettelijk delicaat en eervol, zodat de kortere, lichtere Vantage puncher, bozer en in grotere mate een gamevoertuig kon zijn. Eindelijk, een onmiskenbaar zonlicht tussen de items van Aston Martin.

De versnellingsbak is meer gezoet. Het elektronische achterdifferentieel is extreem snel in zijn reacties, om meer houvast te bieden, of afhankelijk te zijn van uw aanleg. Er is nooit meer een Comfort-modus voor de aandrijflijn en de carrosserie – deze keer gaat alles omhoog, met de Sport-, Sport + en Track-modi om te bladeren.

De motor bouwt het equivalent op van 503 pk en 505lb ft die je krijgt in een Mercedes-AMG C63, wat voldoende is om de 1530kg te krijgen (dat is droog, dus figuur op 1600kg aan de stoeprand) Vantage van 0-62 mph in 3,6 seconden en op naar de beste snelheid van 195 mph. Dat is een enorme uitvoering van een sectieniveaumodel, hoe vitaal de Vantage nu ook is, hij heeft een alternatief voor gratis doorvoerkosten van € 130.000 en moet kampen met elke schijn van de Audi R8 V10 Plus, McLaren 540C en Porsche 911 Turbo.

Bij verzending is er eenzame Vantage-demonstratie: deze V8-auto met een geprogrammeerde versnellingsbak. Het is bijna zeker dat een delicate beste Volante zal achtervolgen, en daarna zullen we achterover leunen en kijken – en vertrouwen – voor lichtere aanpassingen verlevendigd door Aston’s GT3 hustling-programma, en misschien een V12-territoriumtopper. Aston zegt dat de 5.2-liter twin-turbo-unit van de DB11 past …

Rijden

Het is buiten de rij om één persoon toe te juichen voor de volledige set-up van een voertuig, in het licht van het feit dat er een geëngageerde groep van geschoolde personen nodig is om een ​​ongedekte opvouwbare ophanging om te vormen tot een opwindend spel met een tekening in games. In elk geval moeten we erkennen dat de Vantage de belangrijkste nieuwe Aston is die volledig is gegroeid onder het rentmeesterschap van ex-Lotus, die supervisor Matt Becker gaf, en een redelijk persoon zou het erover eens zijn dat hij en zijn groep het bedrijf hebben gedaan, natuurlijk . Het is een wafer.

Maar eerst, voordat je zelfs maar aan de basis of gelijkmaker of de gereedheid komt – de grootte grijpt je. De Vantage voelt weinig uit de toon. Het is korter dan een 911 Carrera en voelt kleiner aan – ondanks dat die onberispelijke hippe achtervoeten echt een meer uitgebreide indruk hebben dan de Porsche – en dat snel een laag terrorisme uit die urgente vroege kilometers verdrijft. Je hebt ruimte om mee te spelen.

Vervolgens verwelkomt u de rijpositie in steeds grotere mate. Het controlewiel loopt over een liberale verbinding van het dashboard. De stoel is een triomf van troost, steun en omstandigheid. Het is verbluffend hoeveel voertuigen deze basics nog steeds verkeerd hebben (Audi R8, we nemen een kijkje bij jou), maar de Vantage heeft gelijk met het geld het geld.

Het zou voor Aston een gruwelijke uitkomst geweest zijn om AMG’s pretentieuze 4.0-liter hot-vee motor te kopen en te vervuilen, en dat hebben ze meestal niet gedaan. De griezelige reactie van het gaspedaal, het verlangen naar toeren en de intensiteit van het verzoek van de V8 zijn allemaal vlekkeloos verlopen, maar het uitje naar een Engelse voltooiende school heeft een steeds gekarteld, bozer randje aan de soundtrack die deel uitmaakt van Bullitt Mustang soundtrack, deel Liam Gallagher soundcheck. Bovendien, echt, het voertuig gaat extreem, echt snel.

Misschien niet als een oogdrogende uitzinnigheid als een R8 of McLaren, en voor het geld, dat kan een probleem zijn voor de meest energieverslindende verslaafden. Hoe snel moet je hoe dan ook gaan? Dit is een game-auto in de buurt van 200 km / u die zich in minder dan vier seconden naar 62 km / u haastte, en door de opbrengsten niet te gaar te worden (volgens de DB11), is Aston niet opgewonden van een roekeloze, op de grond liggende beperkte chaos die je gewoon kunt neigen naar twee of drie seconden achter elkaar voordat het absurd ongeoorloofde tarieven invoert. Dit is een Goldilocks-opstelling.

Alles bij elkaar genomen, is de versnellingsbak niet zo slim. Het is een achttraps ZF geprogrammeerd aan de achterkant om de gewichtstoewijzing aan te passen, en het brengt geen veranderingen met zich mee met de consistente snap van de dubbele koppelingen die u in deze waarde kunt verwachten van Porsche, McLaren, Audi en Mercedes-AMG. First-to-second is een urgente ontsnappingsverandering, en in het geval dat je de schakelpaddels fysiek gebruikt, vecht de kist van de Aston om die minuut vers te bepalen. Let wel, het is een sprong uit de vergelijkende verzending van de DB11. Auto-mode kickdown en upchanges zijn minder achteloos, en de blips voor de downchanges zijn zowat onberispelijk.

Over een jaar presenteert Aston een driewielig, handmatig schakelbaar voertuig, dat deze pittige kleine mededinger heerlijk zou moeten passen.

Ondanks het feit dat er een handleiding aankomt, zal het geweldig zijn om de Vantage’s te overtreffen. De Vantage zoekt uit hoe je naast en sympathiek en toch energiek kunt zijn, wat in feite het gegarandeerde land is voor een 503 pk sterke supersportwagen.

Het voelt direct veel steviger dan een DB11, maar de controle en aard van de demping is prachtig. 911 GT3 magnifiek. Hij wiebelt of wiebelt je niet, maar hij is voldoende onbuigzaam om de bodyrol te trimmen en het voertuig een verslavend respectvol karakter te geven. De neus moet een zenit aanvallen en de staart zal nooit sluimerend worden gevonden.

Dat wordt geholpen door de ouderwetse en totaal gezonde keuze van Aston Martin om redelijk uitgerust te kunnen besturen. Het is 2,4-draai-schuif-naar-knop, wat in ieder geval een groot deel van een bocht is die verder verwijderd is dan de meeste tegenstanders en betekent dat het voertuig absoluut ontwijkt zich angstig of schichtig voelt wanneer de bochten ernaartoe rijden. De kritiek zelf is hoogstwaarschijnlijk het zwakste pak van de Vantage – in tegenstelling tot de drukgedreven hulp van het oude voertuig, komt de nieuwe leidraad voor elektrische stroom te kort aan de oppervlakte en de correspondentie waarmee we werden verwoest door dat kader van wereldklasse. Aan de andere kant is dit slechts de tweede pauze van Aston bij EPAS en Porsche sloeg de eerste keer ook nauwelijks de spijker op zijn kop. Aston zal niet lang duren om de verloren tijd in te halen, we gokken.

Voor het rijden op straat is de ideale setting Sport Plus voor de aandrijflijn, om de reacties in te blazen, en de Sport-dempers, die genoeg bounty zijn, behalve als je op weg bent naar een circuit, waar het vermogen van de elektronische back diff om te schakelen is tussen 100 procent open en volledig beveiligd, zal je humoreren in de meest brutale van het brutale Aston-gedrag. Uit en over, het impliceert dat je drive duidelijk netter kan overbrengen dan deze motor is toegestaan ​​in de eigenzinnige AMG GT.

Hoe het ook zij, de meest verbluffende capaciteit is de capaciteit die de Vantage normaal niet verwacht. Ondanks zijn karakter als road warrior, is het een episch GT-voertuig. Het reist meer discreet dan een 911, proef brandstof op 27mpg, ongespannen en onbelast. De Vantage zou niet zo los op de schlep moeten zijn, maar het is denkbaar eenvoudiger om mee te lopen dan de lollige DB11 …

Interieur

De rijpositie ligt precies bij het geld, de stoel een triomfantelijk huwelijk van rugsteun en regelmatige troost. Het kijkt uit op een prachtige cockpit – cool, hedendaags en gespecialiseerd – zo niet precies een onvoldoende prestatie. Er is geen handschoenenkastje. De virtuele instrumenten van de DB11 komen terug, vrij van de Playmobil-omlijsting die de enorme GT verwoest, maar tegelijkertijd korrelige doelen ervaart. Alsjeblieft mensen, wij zijn het OLED-scherm van het Retina-scherm. Wat is een pixel?

Omdat je misschien een melding kreeg van een subtiel geadverteerde film genaamd Spectre, was Daniel Craig’s meest recente rit een Vantage-structuurvoorstel gespot door hoofdman Sam Mendes en greep hij naar Hare Majesteit’s mysterie-administratie. Voor mijn geld, de creatie Vantage is mooier dan 007’s DB10, maar de dwang om Q Branch-up van de lodge heeft het enigszins … buttony gemaakt. Momenteel houden we van vangsten. Vangsten zijn materiaal, minder veeleisend om zonder ogen te werken dan touchscreens en worden niet veroorzaakt door vuile vingerafdrukken.

Hebben we in elk geval twee aparte klikschakelaars nodig voor het werken met de focusvergrendeling? Moeten de uitdagingen die ik met de SOS-call catch lijkt te hebben gepleegd ideaal naast de controle te leven? Dat specifieke huis van vangsten had kunnen worden verbeterd.

Ik ben in ieder geval aan het muggenziften. De essenties worden geraakt. Het ruikt naar waarde – niemand repareert kalfsleer van meer olfactische dan Aston Martin – het Mercedes-infotainment en de stengels worden zorgvuldig gecoördineerd, naast de hele conditie voelt het duurder dan een 911 of 570S en meer op maat gemaakt dan een R8. Kind moet dit contant betalen.

Het is volledig een tweezitter, maar u kunt extra (gerimpelde) bagage achter de secundaire lounges meenemen, en de boot van 350 liter is beter dan het laadgebied van een Ford Focus voor zover het ruwe liters, als het niet handig is gevormd.

Aston Martin Vantage 2019 bezitten

Gebruik maken van de vooruitgang van AMG om een ​​algemeen gebruikte nieuwe motor te leveren, zou voor nieuwe Vantage-eigenaren aanzienlijke sereniteit moeten brengen – de transmissie is ook een prominente versnellingsbak over het bedrijf zonder bekende walgingsverhalen. Dit zou de meest ondoordringbare Aston ooit moeten zijn. Nee, dat is geen grap van James Bond. Zijn we niet volwassen geworden?

Ondanks het feit dat het gebruik van de V8 onder een megacruise 27-28 mpg is, is 21-22 mpg een geleidelijk verstandige normaal, en in het geval dat je het kan roosteren, moeten lage tieners bedacht worden. Het is volkomen gerechtvaardigd, ondanks alle problemen. Ook, met een geschikte brandstoftank van 73 liter, vergroot ongemak niet een idee dat de Vantage kent.

Aston heeft nog steeds een achterstand op de hardware die het biedt – er is nog steeds geen veelzijdige reisbesturing of padhulp, maar we zouden beweren dat het praktisch ongepast zou zijn om zelfredzame rijcapaciteiten te bezitten in een voertuig dat net zo geweldig is om te rijden als onze voorouders zouden het als dit hebben gedaan.

Het Mercedes Comand-infotainment heeft eigenlijk de voorkeur om in elke Mercedes te gebruiken, in feite in het licht van het feit dat je de vergelijkbare geweldige interface krijgt, maar Aston Martin maakt de absoluut overtollige en onhandige touchpad die over het klikwiel zweeft en een wiskeuze maakt. Terwijl je tikkende dozen kiest, moet je ervoor zorgen dat je de opbergbare armsteun voor opberging kiest, zodat de binnenkant er echt compleet uitziet en de mooie glazen pinnen bevat. Bewaar daarnaast een handgreep naast elkaar.

Besluit

Laatste mijmeringen en keuze uit het bereik

Pittig, energiek, maar toch enorm hartig en ongelooflijk aangenaam. Het kind Aston is ook de beste Aston

Aston Martin vecht in het algemeen tegen nieuwe voertuigen. Godzijdank, ze krijgen het onvermijdelijk. Neem in ieder geval de DB9, de laatste Vantage, zelfs de DB11 – we zullen ze in het algemeen het meest liefdevol onthouden voor wat ze hebben getransformeerd in de duur van hun leven, niet hoe ze eerder zijn gestegen.

De nieuwe Vantage is uniek. Marginaal dode geleide en apathische versnellingsbak terzijde – en dat is een klein probleem, we garanderen – dit ding voelt zich legitiem de eerste keer geschikt, nieuw uit de bench. Het klinkt episch, ziet er verbluffend uit, gaat stinken en heeft een van die ongewone skeletten die een aasrijder in dienst kunnen nemen en de rank-beginner een geweldige tijd kunnen geven zonder het in gevaar te brengen.

Is de Vantage voldoende buitengewoon voor € 130.000? Kijk, het is niet zo sensationeel als de midmotorige Audi en McLaren die je kunt krijgen voor vergelijkende contanten, en in ruwe uitvoeringsvoorwaarden zal een C63 het ongetwijfeld eerlijk houden. Voor een groot deel van het geld. Er gebeurt hier een Aston-lading. Dat zou ervoor moeten zorgen dat de webbrowserbladen bezet blijven. Het gaat erom dat alles tegenwoordig zo belachelijk levendig is, dat er op een betrouwbare manier intrigerende goliath-beulen zullen zijn en dat mensen die in het web leven kreunen om informatie over ruwe snelheden. De Vantage is veel meer dan een getallenvoertuig.

Bovendien is dit ook het basismodel. Waar Aston de Vantage meeneemt, zal intrigeren. Het beangstigende voor de tegenstanders zou moeten zijn hoeveel potentieel er nog is om te tikken.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: