Citroen C5 Aircross Beoordeling

3.5

De C5 Aircross is Citroën (late) sprong op de familie-hybride vluchtige trend

Overzicht van Citroen C5 Aircross

De C5 Aircross is de sprong van Citroën in de tijdelijke overgang tussen familie en hybride. Laat, echt, maar in elk geval heeft het een opmerking voor zichzelf, dus is het je onthouden van wegzakken in de me-too slough.

Het plan, rondom, verwerpt de universaliteit die standaardhybriden zouden moeten werpen vóór het verhoogde gebied van energie. Who heeft hun kleine liefjes nodig die in de achterpoten uitspuwen terwijl de hond jammert aangezien hij rond de laars wordt geslingerd? In plaats daarvan, zoals andere laat-Citroens, verwoordt de vorm van de C5 Aircross een interne troost en een gelukkig gezond verstand.

Het is niet alleen een houding. Terwijl de Aircross afhankelijk is van een natuurlijk Groepsstadium (3008-Grandland), geeft Citroën een aantal intrigerende ontwerpen en bundelen van ontwikkelingen om zijn visuele boodschap te ondersteunen.

De ophanging gebruikt vrij goed één van een soort dempers, op zoek naar een ontroerende rit. Hun standaard was echt ontwikkeld om de rallyvoertuigen van Citroën op de grond te houden, en wordt nog steeds gebruikt op het C3-rallyvoertuig. Hoe dan ook, hier is het ontwerp comfort in tegenstelling tot banzai-snelheidsregeling. De stoelen maken ook gebruik van nieuwe ontwikkelingen om je achterwerk te verwoesten.

De lodge gebruikt de betrokkenheid van Citroen bij het zoeken naar rust voor elk van de reizigers, net zo levenloos als clobber. De verkenning van Citroën zegt dat groepen individuen uit MPV’s zijn verhuisd naar hybriden, en daarna verslagen werden door hun hatchback-achtige lodges. De C5 Aircross moet de remedie zijn: hybride zonder, MPV binnenin. Ish.

Vijf individuele stoelen glijden elk en leunen achterover. Dat zou ergens rond één bron van tussen verwanten van de tweede duw moeten slijpen. De kofferbak en in de lodge zijn behoorlijk immens.

De C5 Aircross verzendt met bekende Peugeot-Citroënmotoren, echter verplaatst naar de meest recente ontlaadmodellen. Het is FWD, maar u kunt een omschakelbaar arrangement van ESP-parameters en hellingregelaar regelen om te helpen wanneer het gevaarlijk is of weken.

Een module half en half arriveert sneller dan vereist in 2020. De enorme draw met die ene zal een betere efficiëntie zijn voor het rijden en een lagere lading. Vreemd genoeg koos Citroën ervoor om zijn PHEV-aandrijving vooraf te maken om de kosten laag te houden. Hoewel Peugeot, die 3008s tegen een duurdere prijs verkoopt, ging voor een steeds duurder wordend PHEV-raamwerk met 4WD via een extra op de rug gemonteerde motor.

Aangepaste hoeken en gladde oppervlakken verwijderen eventuele vijandigheid van het uiterlijk. Hoe het ook zij, de geometrische moeiteloosheid en rechte lijnen geven het een formele orde, vrij van verzachte knuffels. Luchtbelletjes wikkelen de onderste carrosserie tegen de klippen van het stadsleven.

Het andere dakpaneel past op maat, en Citroën neemt het verder met gearceerde sierringen en strips. Het gaat goed met je, anders kom je terug in een knuffelig gebied. Het is een voertuig, geen babyloopje.


rijden in Citroen C5 Aircross

Zoals gegarandeerd is het delicaat rijden. Op tal van of zelfs de meeste straten, uitstekend.

De ophanging van de ophanging is om gebruik te maken van extra door druk aangedreven toevoeren die logischerwijze door kleinere openingen sijpelen wanneer de demper de afwerking van zijn beweging bereikt, hetzij in druk of expansie. Het houdt in dat de Aircross ongelooflijk gevoelige veren in het brandpunt van de beweging kan hebben om het comfortabel te houden op typische oppervlakken, maar het houdt de controle wanneer de dingen echt hard zijn.

Voorbij enige twijfel genoeg, een groot deel van de tijd drijft het voort alsof het op de lucht wordt gedragen, in het bijzonder op medium-gladde oppervlakken. We reden het ook op een kwaadaardige straat in de richting van de Marokkaanse Atlas. Het is echter een vreemde mix, in het licht van het feit dat vreselijke scherpe randen een klap in het lichaam zullen veroorzaken, en er is ook een vleugje controlerend segment.

Voeg die pijlkoker toe aan de lichtgeleider, en de Aircross kan enigszins piekerig aanvoelen. Een Touran, die door steeds sterkere, klinkende crashes en kilo’s blijft en een stijvere geleiding heeft, voelt zwaarder. Een paar mensen neigen naar die Duitse robuustheid, sommigen naar de Franse lichtheid.

Doet al die delicate kwaliteit om in een onduidelijke koe? Niet op de off chance dat je gemakkelijk rijdt. Jerk de afweging kan ermee ontsnappen. Echter, in het geval dat je het continu doorwentelt, antwoordt het precies en kan het energetisch terrein winnen.

Roll is zeker iets, maar voor het geval je anticipeert op de wankelheid van een flush, zul je geschokt zijn over hoe onbevreesd het is. Het is ook in grote mate ongevoelig voor onderstuur, met name de aardolie, die 100 kg is, naast lichter dan de 180 pk sterke diesel.

Dus inderdaad, het licht van de aansturing is net zoals op een rotonde uitgerust. Het indrukken van de spelvangst (een onsamenhangend genoemd ding in een voertuig met deze missie) geeft een extra gewicht, maar het is slechts een valse trage obstructie in tegenstelling tot een denkbare afname van hulp. In elk geval past het dons van de geleiding bij de pedalen – het is een voertuig dat je aait, in plaats van te worstelen.

Het is rustig. Op een reis die te maken heeft met zeer veel onderdrukte bandenbewegingen, en bij toenemende snelheid houden de motoren hun rust. We hadden een go in de 2.0 diesel en 1.6 olie die het beste paar zijn en beide 180bhp maken. Ze vullen beide 0-62 in de achtste, maar de petroleum voelt des te angstiger.

Beiden vergezellen standaard een 8-speed autobox. Het is enigszins onrustig in de olie, vooral in de gamemodus, dus je kunt heel goed een M-vangst indrukken en via roeiers handkracht verkrijgen. Alles bij elkaar genomen zijn het kleine schakelaars, gemonteerd op oren achter het richtwiel.

In het geval dat u geen lasten of hellingen hoeft te beheren, zou de goedkopere 1.2-olie naast de handmatige combo schokkend mooi en scherp moeten zijn. Dat hangt af van onze betrokkenheid bij de Peugeot 3008, persoonlijkheid, zoals we nog niet hebben geprobeerd in de Aircross.

De bestuurder-hulp op de beste spec Aircross zal u langs het brandpunt van een weg van de autosnelweg vergemakkelijken en uw volgende scheiding aan het voertuig vooraan houden, en in de auto loopt het rechtstreeks naar stop-ga verkeer. Het werkt op dezelfde manier net zo gemakkelijk, en vergelijkbaar als niet-gemakkelijk, als het beste raamwerk in tegenstanders. Er zijn dus regelmatige vermaningen van toepassing: geef de controle niet over.

Dynamisch remmen op het welzijn is standaard op alles wat je zou verwachten, dus ‘kwetsbare kant waarschuwen’, wat je niet zou doen.


Aan de binnenkant van Citroen C5 Aircross

De achtervolgende nadruk van Citroën op niet het lijken op verschillende hybriden gaat door in de lodge. De stoelen zien er geleidelijk uit, zoals salonmeubilair, en het dashboard en de toegangen dragen rechthoekige kussens over zoals de bar in een coffeeshop. Het is echt echt tot leven brengen.

Ook zijn de stoelen aanzienlijk aangenamer dan ze eruitzien. Een delicate laag schuim ontspant zich om je heen, maar een steviger vorm eronder houdt je vast voor de scheiding. De beste bestuurdersstoel heeft verschillende elektrische aanpassingen. Daarnaast wrijven programma’s van onopvallend tot ongebruikelijk.

Die drie achterover zittende voorzieningen geven beter dan gemiddelde beenruimte wanneer ze terug worden geschoven. Voor de kans dat er geen drie grote volwassenen zijn, kan een paar naar voren schuiven om aanzienlijk meer opstartruimte vrij te maken. Je hebt in elk geval 580 liter, maar logisch gezien staan ​​de rugleuningen rechtop en schuif je naar voren om 720 liter te openen. Vouw ze allemaal uit en het is 1.630. De kofferbodem heeft twee dimensies, zodat je spullen eronder kunt verbergen.

Een bliksemcontainer met een groot comfort en een dashboardkastje nemen de opslag van de lodge naar 33 liter, of een hele grote groep uitstapjes en gadgets. Waarvoor is er een inductief ladingkussen in bepaalde uitvoeringen en telefoonreflectie die alle dingen samenbrengt. Het is echter niet fantastisch opgenomen – je CarPlay-track is niet genoemd in het ‘media’-segment van het instrumentenscherm, en het is allesbehalve een basisprocedure om je terug te brengen naar CarPlay op het focale scherm in het geval dat je bent geweest ergens anders.

Bovendien wordt het middelste scherm gestapeld met de vangsten en menu’s voor temperatuur, ventilator en lagers – de hardtoets voor de hoofdatmosfeer is voor demist.

Het wisselen tussen schermmenu’s is des te bevredigender voor een Peugeot 3008, in het licht van het feit dat het, hoewel het een vergelijkbaar kader heeft, de gemakkelijke routes zelf degelijke aluminiumsleutels zijn. Op de Citroën ze zijn sparkly plastic aanslag vangt als een bescheiden magnetron.

Alles bij elkaar genomen, moest Citroën wat kosten terugwinnen om te betalen voor die drie achterstoelen en de verwarde dempers. Om een ​​soortgelijke reden zijn er rond de Aircross-lodge enkele grote stukken hard plastic, maar het zijn meestal niet waar je vingers stoppen.

Telefonisch reflecteren op elke weergave houdt in dat je een verkeersbewuste route hebt op het punt waar je binnen de vlag staat. Start een trim-dimensie en het ingebouwde framework maakt gebruik van TomTom-kaarten met eigen verkeer.

Citroën werkt in dashcam is toegankelijk, en neemt van nature op wanneer er een grote remmoment is en stuurt het naar je telefoon.

De instrumenten van de bestuurder zijn bovendien volledig virtueel, op een 12,3-inch scherm. De illustraties zijn speciaal voor Citroën, net zoals DS en Peugeot hun eigen huid hebben voor het equivalente verborgen raamwerk. Je kunt door verschillende vitrines bewegen die de excursie-pc, routebouten of rijhulpgegevens benadrukken. U kunt echter geen legitieme ronde-snelheids- of toerenteller krijgen – de enorme digi-snelheid is allesbehalve moeilijk om te doorlezen, maar de toerenteller is een bescheiden referentietabel, kleiner dan de brandstofmaat, omsloten door lege ruimte. Een andere update zou niet energiek aanvoelen.


Het bezitten van Citroen C5 Aircross

Citroën heeft gewezen op de kosten van het vasthouden aan Nissan, Ford en Hyundai in tegenstelling tot VW. De huur- en PCP-tarieven moeten echt laag zijn, omdat bij de verzending de reststoffen er solide uitzien. Zustermerk Peugeot is er goed in geslaagd om de kosten op de gebruikte hybriden in het Verenigd Koninkrijk goed te houden, en die oefeningen zullen hier worden verbonden.

CO2-nummers beginnen bij minder dan 110 g / km voor de kleine diesel in handmatig of automatisch, oplopend tot een niet-akelige 129 g / km voor de 180 pk petroleum-auto. BIK schommelt tussen 24 en 29 procent, en gezien de agressieve kosten die op geen enkele manier verschrikkelijk zijn.

Garantie is drie jaar, 60 kilometer lang.

Slechts een op de tien verkochte exemplaren in het VK zal waarschijnlijk de basisversiering zijn, bekend als Feel. Inderdaad, zelfs zo is het niet erg uitgekleed. Voorbij dat, twee extra dimensies krijgen stoppen camera’s, bijbehorende nav, extra bestuurder hulp, handsfree achterste uiteinde en een grote glazen dak. Je zou kunnen bedenken.

Het belangrijkste opvallende dat ontbreekt, is LED- of zelfs xenonkoplampen. Goedheid en er is slechts één niet-willekeurige verf, effen wit. In elk geval impliceert de hele laag coating dat het er niet overdreven grootstedelijk uitziet.


Ons Oordeel

De nieuwe C5 Aircross zal geen krassen maken op de tintelingen van je chauffeurs, maar het is een soort voertuig, rustig met zichzelf.

We zouden denken dat het moeilijk is om onze drijvende tinteling te krassen door gebruik te maken van een van deze full-time. Het is een beetje overdreven laid-back. In elk geval, dat is gewoon ons.

Wanneer je een kijkje neemt in de manier waarop familiehybrides worden gebruikt en bestuurd, lijkt deze perfect gefocust te zijn. Het ziet er schitterend uit zonder opdringerig te zijn. De lodge is bovendien naar buiten toe opgeleid zonder enige oprechte ernst. Het is rustig en eenvoudig om te rijden. Boven alles is het zeer houdbaar: waardevol, aangenaam, open, flexibel. Een voertuig van het type familie, kalm met zichzelf.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: