BMW X6 2019 Beoordeling

Rating € 80.000
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte & Bagageruimte
  • kosten & veiligheid
4.3

Samenvatting

Goed te rijden en verrassend ruim, maar er zijn meer afgeronde luxe SUV’s voor het geld.

Voordelen:

  • Sterke motoren
  • Goede ruimte
  • Infotainment

Nadelen:

  • Stevige rit
  • lawaaierige diesels
  • Lopende kosten

BMW X6 2019 gegevens:

Er zijn maar weinig auto’s die de meningen verdelen zoals de BMW X6. Op het eerste gezicht lijkt het erop dat niemand zijn uiterlijk leuk vindt, maar hij loopt door de straat en ziet waarschijnlijk een glad verleden; BMW heeft er geen problemen mee om ze te verkopen.

Dat is minder verrassend als je bedenkt dat de X6 2019 hieronder gebaseerd is op de indrukwekkende BMW X5. Maar verander de bruikbaarheid van de X5 door een schuine daklijn in naam van de esthetiek, of je het nu een goed idee vindt of niet.

BMW X6 in vooraanzicht in een stedelijke omgeving.

Maar het is niet meer uniek. De Mercedes-Benz GLE Coupé en de Range Rover Velar willen precies hetzelfde doen, en alhoewel luxe SUV’s als de Audi Q7 misschien geen strakke lijnen hebben, moet het worden beschouwd als een premium SUV alternatief.

BMW X6 in achteraanzicht in een stedelijke omgeving.

hier onder is bespreking van hoe BMW X6 2019 eruit ziet, hoe het interieur eruit ziet en hoe hij zich qua kosten opstapelt ten opzichte van zijn naaste concurrenten.

BMW X6 2019 Rijtest:

Het ontbreekt het niet aan opties als u een goede prestatie van uw BMW X6 2019 wilt. De minst populaire motor is waarschijnlijk de 4.4 liter benzine 508 V8 turbo, wat jammer is. Hij is bij alle omwentelingen briljant soepel en heeft geen enkel probleem om de enorme BMW X6 2019 op de weg te katapulteren met een melodieuze ontsnappingsklank. Het is zelfs de snelste X6 in een rechte lijn. Het probleem is dat het naast de dieselopties financieel niet veel zin heeft.

De eerste van die diesels is 30d. Hij heeft zes cilinders en voelt goed gespierd aan bij lage toeren, maar blijft niet achter wanneer hij hard wordt ingedrukt. Als de beste combinatie van prijs, prestaties en bedrijfskosten is dit de optie waar we naartoe zouden gaan.

Er zijn echter twee extra dieselmotoren beschikbaar voor het geval u nog meer wilt opstaan en lopen. De eerste is de 40d, die gebaseerd is op dezelfde motor als de 30d maar meer vermogen en koppel toevoegt. Dat betekent een snellere racetijd, maar ook een slechter verbruik van officiële brandstof. Aan de top van de range staat de M50d, die dezelfde motor heeft maar met een drietraps turbocompressor die de prestaties levert waar sportwagenbezitters van dromen. Hoe sterk de kleinere dieselmotoren ook zijn, we zien echt niet in wat het betekent om het extra geld uit te geven.

Close-up van het panoramisch doorschijnend schuifdak Sky Lounge van de BMW X6.

Alle BMW X6 2019 worden geleverd met een adaptief sportonderstel, wat betekent dat, hoewel u kunt kiezen hoe moeilijk u wilt dat uw reis te zijn, alle configuraties zijn aan de stevige kant met de naam van betere handling.

Close-up van de BMW X6 met focus op het Laserlight.

Dit betekent niet dat BMW X6 2019 is ongemakkelijk, omdat bij snelheden op de snelweg, in het bijzonder, het glijdt samen met zeer weinig van het wegdek, waardoor een kabaal binnen. Het is nog erger bij lage snelheden in de stad, waar het volume van BMW X6 2019 te gemakkelijk de kuilen en sporen mag raken.

De BMW X6 2019 is een van de beste auto’s in zijn soort qua wegligging, maar helaas is het niet de beste. Zo trotseert een Audi SQ7 blijkbaar de wetten van de fysica via bochten en voelt een Porsche Cayenne zich wendbaarder. De richting van de X6 2019 heeft echter een mooi gewicht en wil altijd in de bochten draaien. Zeker, het houdt je lichaam beter onder controle dan auto’s als de Mercedes GLE Coupé en de Range Rover, die comfort stevig boven behendigheid stellen.

De keuze voor de rijmodi Sport of Sport Plus van BMW X6 2019 zorgt voor een betere gasrespons, een zwaardere besturing en een stevigere vering om het beste uit de auto te halen wanneer deze door de bochten wordt gegooid.

Terwijl 50i-benzine zacht en stil is, zijn dieselmotoren minder terughoudend: wanneer ze hard worden gedrukt, worden ze vrij luidruchtig. Met meer vermogen neemt dit toe, waardoor de 40d en de M50d slechter zijn dan de 30d onder belasting. Ook is er wat trilling door de bediening bij hoge toerentallen.

Naast de motoren genereren de grote wielen van BMW X6 2019 bij hoge snelheden op ruw terrein wat geluid van de banden, terwijl de spiegels het windgeruis een beetje verhogen.

BMW X6 2019 Interieur:

Uiteraard biedt de X6 2019 je een verhoogd zicht op de weg, de dunne voorpilaren die helpen om rotondes en T-verbindingen makkelijker te beoordelen. Door de schuine daklijn en de dikke achterpijlers is het zicht naar achteren echter moeilijker in te schatten, maar in ieder geval zijn de parkeersensoren voor en achter standaard, net als de achteruitrijcamera.

BMW X6 cockpit met zicht op 12,3" displays.BMW X6 cockpit met zicht op 12,3" displays.

Bestuurders van alle maten zullen het gemakkelijk vinden om zich comfortabel te voelen; de X6 2019 heeft standaard een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en het stuurwiel heeft een goede verstelbaarheid. Het standaard zadel is een goede ondersteuning in de versteviging, maar het lijkt gek dat BMW extra kosten in rekening brengt voor de lendenverstelling wanneer de X6 evenveel kost als de X6 2019.

Close-up van het BMW X6 interieur met zicht op de middenconsole.

Bij het uitgeven van dit soort geld mag je een luxueus en kwalitatief hoogwaardig interieur verwachten. Misschien is het dan ook een verrassing dat de X6 2019 van binnen minder luxueus aanvoelt dan de concurrenten zoals de Range Rover Vealer en de Audi Q7. Het dashboard en de portieren zijn voorzien van een mooie hoeveelheid leder en elegante zilveren accenten, maar de goedkopere kunststof voelt minder goed aan en er zijn enkele dunne schakelaars die opvallen.

Close-up van het BMW interieur met focus op de instrumentencombi.

BMW X6 2019 Passagiersruimte en Bagageruimte:

De ruimte rond de voorstoelen van de X6 2019 is zeer royaal. Twee grote volwassenen worden niet belast in termen van hoofdruimte of beenruimte, en het brede interieur van de auto betekent dat ze ook niet over hun schouders zullen wrijven. BMW heeft ook een tien jaar grote cabine onder de middelste armleuning gelanceerd, terwijl de twee voordeuren ook voorzien zijn van een royale zak.

BMW X6 interieur met zicht op de bekleding.

Ook de achterruimte is indrukwekkend, met voldoende beenruimte voor twee andere lange volwassenen om comfortabel achter de andere volwassenen voorin te zitten en breed genoeg zodat ze nooit boven op elkaar zitten. Een derde volwassene op de centrale achterbank zal strakker zitten, maar er zullen niet veel klachten zijn op een lange reis, vooral omdat de flat lekker plat is.

Close-up van het BMW interieur met focus op de bekerhouders met temperatuurregeling.

De start van de X6 2019 is iets kleiner dan die van een X5. Met 580 liter is hij echter nauwelijks pokey, iets wat we hebben geprobeerd toen we negen handtassen erin konden plaatsen. Het is echter de moeite waard om in gedachten te houden dat het schuine dak van BMW X6 2019 betekent dat de bagageruimte vrij smal wordt naar de ingang toe, dus het dragen van hogere voorwerpen is moeilijker dan in bijvoorbeeld de Audi Q7.

Close-up van het BMW interieur met focus op de luidspreker.

BMW X6 2019 Kosten en Veiligheid:

De grote en premium BMW X6 2019 SUV’s kosten veel geld om te kopen, er is geen manier om te ontsnappen. Particuliere kopers die contant betalen, zouden echter moeten proberen te onderhandelen bij de dealer omdat de kortingen beschikbaar zijn, terwijl BMW vaak zeer agressieve financiële regelingen heeft op hun oudere X-modellen, zodat de X6 vaak goedkoper lijkt dan uw naaste concurrenten in de financiële PCP. Een deel van de reden hiervoor is het sterke imago van BMW en, hoewel de meningen van BMW X6 2019 verdeeld zijn, hebben ze sterke residuen.

De autokopers van het bedrijf zijn het beste voor de 30d diesel, omdat deze de laagste catalogusprijs heeft en de schoonste motor in termen van CO2-uitstoot, waardoor de autobelastingen van het bedrijf ook goedkoper zijn. Om eerlijk te zijn, tenzij u erg gericht bent op benzine, zouden we zeggen dat de 30d diesel ook de beste optie is voor particuliere kopers.

Gelukkig wordt BMW X6 2019 geleverd met veel standaarduitrusting vanwege de hoge verkoopprijs. Klimaatregeling, verwarmde en verwarmde lederen zetels, satellietnavigatiesysteem, DAB-radio, Bluetooth, cruisecontrol, voor- en achterparkeersensoren en achteruitkijkcamera zijn slechts enkele van de functies die zijn inbegrepen.

Ook de veiligheidsuitrusting is indrukwekkend, met zes airbags, bandenspanningscontrole en automatische noodstop, allemaal standaard. Het omvat een alarm en een startonderbreker om zich te verdedigen tegen dieven en het beveiligingsbedrijf Thatcham beschreef de BMW X6 2019 als uitstekend bestand tegen de uitzetting en zeer goed bestand tegen een overval.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: