2019 BMW i8 Beoordeling + rating

Prijs 146.995€
  • Motor Prestaties
  • Interieur
  • Design
  • Ruimte
3.9

De BMW i8 brengt een revolutie teweeg in het segment. De radicale stijl, aangedreven benzine-elektrische hybride coupé versloeg de concurrentie en debuteerde in 2014 met de aandrijflijntechnologieën van het bedrijf, zoals Aston Martin, Porsche en andere, zijn niet van plan in hun sportwagens tot minstens 2020. Wat dat betreft is i8 een pionier.

Design

De relatieve zeldzaamheid en exotische vorm van de BMW i8 zorgen voor een uniek zicht op straat. Hij is duur en belangrijker nog, hij ziet er duur uit en het is het bewijs dat de ultra-efficiënte auto’s van Poindexters geen auto zijn.

Dit is in veel opzichten opmerkelijk en concurreert met exotische hoger dan in het trekken van de menigte.

BMW i8 Coupé Ultimate Sophisto Edition, Sophistograu, driekwart vooraanzicht

Toen de BMW i8 zo’n vijf jaar geleden werd gebouwd, betekende dit een belangrijk begin voor een merk dat waarschijnlijk een conservatieve stylingoefening voor de toekomst van de autofabrikant is.

Nu is de vorm van deze i8 nog steeds het vertrek, maar het was duidelijk dat het een uitzondering zou zijn voor het elektrificatieplan van BMW, niet het plan zelf. Er is een voordeel in de vorm van buitengewone: een dramatische vleugeldeuren en aandacht trekken, de achterste uitkraging is interessante details die het publiek voor een nadere inspectie prijst, en de voor- en achterlichten snijden de nacht door op een manier die weinig auto’s kunnen.

Lichtmetalen velg in E-Copper, BMW i8 Coupé Ultimate Sophisto Edition, exterieur

De carrosserie wordt strak om 20 inch wielen gewikkeld en een paar bogen van de motorkapvinnen op de achterlichten om een open ruimte boven het achterwiel te creëren. BMW i8 verleidelijke vorm is gesneden een klein gat in de wind, de luchtweerstandcoëfficiënt is 0,26, wat laag is voor een productieauto.

Binnenin is de avant-garde wat afgezwakt, maar het gewatteerde dashboard en de zwevende i3 in het midden zorgen voor een stijlvollere, kleinere auto.

Binnenzijde Accaro E-Copper, BMW i8 Coupé Ultimate Sophisto Edition, interieur

Het nieuws dit jaar is de i8 Roadster, die een uitstekende deurcoupé en een lijn in stand houdt, maar het dak overslaat. Het is net zo opvallend en nog zeldzamer om de straten van de coupé te zien.

Motor Prestaties

Als u in de markt voor een snelle, flitsende Cabrio meer dan € 100.000 kost, wilt u misschien een beetje obsceen klinken. Je zou kunnen denken dat een mini-afgeleide 1,5-liter drie-cilinder turbo i8 Roadster als een rat zal brullen, maar een hese vrucht zal uitzenden.

Natuurlijk, u zult niet verward raken met rommelen V8 of V10, maar er zijn tinten van de Porsche 911 aan de uitlaat noot. Hoewel sommige van de ruis gegenereerd door de luidspreker, i8 die niet goed klinkt.

Het is ook snel. Met de motor bijgestaan door een elektromotor aan de voorzijde, kan de i8 in 4,6 sec. van 0 naar 100 sprinten. Dat is zeker snel, maar het is ver weg van de Porsche 911 Cabriolet en de Audi R8 Spyder.

Natuurlijk kan geen van hen de bijna geruisloze werking op elektriciteit evenaren – iets wat de i8 met een enkele lading tot 53 km kan doen. Schakel tussen motorvermogen en soepel, zoals een automatische zesversnellingsbak. De box kan echter een beetje aarzelen om in de handmatige modus af te slaan.

Hoewel de i8 een batterijlading aan boord heeft, is de i8 licht voor een auto in zijn klasse, dankzij de met koolstofvezel versterkte kunststofconstructie. Bovendien wordt de auto stugger, waardoor er weinig flex is en je vaak weinig meer dan een perfecte cabriolet voor een goede wegligging zult ervaren.

Inderdaad, nauwkeurig sturen en de auto verandert sterk van richting, terwijl de vierwielaandrijving ervoor zorgt dat hij veel tractie heeft als je de krappe bochten verlaat. Hoewel de meeste mensen de auto zeker weten te waarderen, kunnen enthousiaste bestuurders de voorkeur geven aan een speelser karakter of de R8 911.

Wat de rit betreft, die was stevig, maar niet ondraaglijk, mede dankzij de standaard adaptieve dempers. U ziet wel wat straatgeluiden, maar de tent heeft u goed geïsoleerd tegen windgeruis. Met het dak naar beneden is de beat tot een minimum beperkt, zodat je met je passagier op snelwegsnelheden een gesprek kunt voeren. Het duurt 15 seconden om het dak te verhogen of te verlagen, en dit kan tot 49 km per uur.

Interieur

Voor de tweedeurs is de BMW i8 verrassend comfortabel. Lexus LC is de enige auto in zijn klasse die meer demping biedt (en het is in ieder geval veel meer GT dan sportwagen), en de Acura NSX komt in de buurt. E-Copper optionele lederen stoelen met stoffen inzetstukken zien er niet alleen goed uit, ze dempen je kont ook beter dan de meeste andere stoelen. En een zachte vering, die niet bevorderlijk is voor het nemen van bochten, maakt de i8 zeer soepel en comfortabel op de weg. Het beste deel is, in de pure EV-modus, dat de cabine fluisterstil is. Zelfs met een gasmotor is er, zelfs met een gasmotor, zeer weinig motorgeluid dat de cabine binnendringt.

Maar je moet je wel opofferen met een afneembaar dak. De achterbank van de i8 coupé verdwijnt bijna onbruikbaar op een kleine plank, die je nodig hebt. Deze i8 2.0 kubieke meter bagageruimte is erger dan de Mazda Miata (4,59 kubieke voet) en de Smart ForTwo (7,8 kubieke voet).

Man, de technologie gaat snel. En hoewel het er futuristisch uitziet, voelt i8 zich een stap achter in de technologieafdeling. Hier is het goede: een 8,8-inch aanraakscherm met een draadloos Apple CarPlay. Terwijl de meeste systemen nog steeds gebruik maken van kabel CarPlay, zijn we blij met de draadloze technologie met open armen hier.

Het slechte nieuws kwam door het gebakken iDrive infotainmentsysteem. Het ziet en voelt gedateerd ten opzichte van nieuwere, betere systemen die elders beschikbaar zijn, zelfs binnen zijn eigen BMW assortiment. Serie 3, X7, X5 en enkele andere hebben het nieuwe iDrive systeem, dat eenvoudig te gebruiken is en veel geavanceerder aanvoelt dan dit. IDrive oude nog steeds goed en vrij eenvoudig te gebruiken, maar het was niet het hoogtepunt van infotainmentsystemen die ver vooruit zijn.

Passagiersruimte

I8 Coupé mag dan technisch gezien een vierzitter zijn, maar de achterbank is alleen goed voor kinderen of een vriend van Sneeuwwitje. Met dat in gedachten, verlies je niet veel met de softtop modellen in een tweezitter. Je krijgt een handige plank met een paar gladde tassen en zelfs een met leer omwikkelde zak voor een kaart (hoewel we het navigatiesysteem blijven gebruiken).

Je zult een rek willen gebruiken dat als je van plan bent een weekendje weg te gaan. i8 Roadster boot is beduidend kleiner dan de Mazda MX-5’s, laat staan een in de Volkswagen Up. Bedankt voor de middelste motor.

Er is in ieder geval voldoende ruimte – zelfs zesvoeters hebben genoeg ruimte om zich uit te rekken en het is onwaarschijnlijk dat je het dak van je hoofdhuidborstel op canvas voelt. Vreemde opslagruimte is beperkt, hoewel er enkele bekerhouders zijn en cubby tussen de stoelen met draadloos opladen voor mobiele apparaten compatibel zijn.

Veiligheid

I8 Roadster prees zijn “Active Driving Assistant”, maar dat is gewoon een mooie manier om een systeem te definiëren dat niet over een aantal functies beschikt. Natuurlijk bevat het systeem een waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook, een waarschuwing voor een botsing met voetgangerdetectie en een automatische voorremming bij lage snelheden, maar geen rijstrookassistentie, automatische rembekrachtiging bij hoge snelheden of een adaptieve cruisecontrol. Gezien de slechte zichtbaarheid van de i8, zullen we graag alle beschikbare hulp gebruiken om te voorkomen dat we een spatbordbuiger worden.

Maar als we de bmw i8 Roadster ergens moeten toejuichen, dan licht hij op. LED-lampjes die ‘s nachts een fenomenale laserstralen en een gepaste futuristische uitstraling hebben. Helderheid maakt ze tot een van de beste lichten die we tegenkwamen.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: