Nieuwe BMW 3 Serie 2019 Beoordeling

Prijs € 35.950
  • Rijtest
  • Interieur
  • passagiersruimte
  • veiligheid en betrouwbaarheid
4.4

BMW 3 Serie 2019 vermogen (pk), topsnelheid van 0 tot 100:

374 PK

Van 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden – de BMW M340i xDrive* interpreteert voortgang met ongekende stuwkracht. Hiervoor levert de geperfectioneerde M TwinPower Turbo 6-cilinder benzinemotor een vermogen van 374 pk (275 kW). Een vermogen dat de perfect afgestelde 8-traps M sportversnellingsbak en het M sportdifferentieel precies op de weg overbrengen.

BMW 3 Serie 2019 CO2-uitstoot:

39 G/KM

De BMW 330e* staat voor het rijplezier, de prestaties en de maximale efficiëntie die typisch zijn voor BMW. De toonaangevende BMW eDrive-technologie maakt een groter rijbereik van maximaal 60 km op enkel elektriciteit mogelijk – en vermindert tegelijkertijd de CO2-uitstoot aanzienlijk.

BMW 3 Serie 2019 afmetingen:

Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 5
Lengte 4709 mm
Breedte 1827 mm
Hoogte 1435 mm
Gewicht 1445 kg
Sleepvermogen geremd 1600 kg
Tankinhoud 40 liter
Banden voor 205/60 R 16
Banden achter 205/60 R 16
Inhoud kofferruimte 480 liter

BMW 3 Serie 2019 Rijtest:

Motor, 0-60mph en versnellingsbak.

Ondanks de vele verhalen die vuil op dieselmotoren verspreiden, verwacht hij dat de 320d zich tegen die retoriek zal verzetten en de meest productieve van alle Series 3 motoren zal blijven, althans voor nu. Het is een 2.0-liter viercilinder motor die 187 pk pompt, en het is gewoon het ticket als u op zoek bent naar een balans tussen zuinigheid en prestaties.

Je krijgt veel klappen van lage tot middelhoge toeren, dus je hoeft het niet te doen om snelheid te winnen, wat het meer ontspannen maakt om te rijden. En als je hard werkt, is het net zo stil als de Mercedes C220d en de A4 40 TDI. Als je een diesel met meer stuwkracht wilt, is een 330d zescilinder in het verschiet.

Als benzine je beker met fossiele brandstoffen is, kijk dan eens naar de 2,04 liter 254 pk sterke motor van 254 pk. Hoewel deze meer moet werken dan de 320d, is hij uiteindelijk sneller en straalt hij een sport rasp uit als hij versnelt. Als u de prestaties boven de economie stelt, is het de moeite waard om te overwegen. We hebben ook (zij het heel kort en alleen op een racecircuit) de M340i getest, met zijn krachtige 36-liter motor met een inhoud van 3,0 liter en zes liter. Niet alleen is hij zeer snel, hij is ook gespierd door zijn hele toerenbereik en produceert een heerlijk gehuil als hij wordt geduwd.

De Series 3 wordt geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een achttrapsautomaat. De eerste hebben we nog niet getest, maar de laatste is uiterst gevoelig, in plaats van de A4-dubbelwerkende automaat, zodat hij nooit blijft hangen als je doorgaat.

Vering en rijcomfort.

Het comfort van bmw 3 Serie 2019 is voor een groot deel afhankelijk van de keuze voor het standaard onderstel, het stijvere M Sportvering of de optionele M adaptieve vering.

Uitgerust met standaard vering, 18-inch lichtmetalen velgen en optionele lekke banden, biedt de Serie 3 een goede combinatie van comfort en balans. Hij is zeer goed gecontroleerd, dus op zeer glooiende wegen haalt u hem niet uit uw stoel zoals bij klasse C, maar u voelt altijd meer hobbels wanneer u onder de auto doorrijdt dan bij een Audi A4.

De M Sport-modellen, met hun stijvere M Sport passieve vering en optionele 19-inch wielen, zijn nog beter gecontroleerd. De impact op de onvolkomenheden van de weg is echter nog groter, dus wees voorzichtig: sportiviteit heeft een hogere prioriteit dan comfort. U kunt er echter voor kiezen om uw M Sport zonder meerprijs te laten voorzien van een standaard onderstel.

Het optionele Adaptive M onderstel is alleen verkrijgbaar in de M Sport versie als onderdeel van het M Sport Plus pakket. Hiermee kunt u de mars harder of zachter maken door gewoon op de knop te drukken. Kies de Comfort-modus en de Serie 3 is comfortabel genoeg in de stad, en is echt heel soepel op snelwegen en snelwegen. Dat gezegd hebbende, is een Audi A4 nog steeds de weg te gaan als comfort de hoogste prioriteit heeft.

BMW 3 Reeks Voorkant Detail 2019 Rijden

De 3-Series is zonder twijfel een van de meest sportieve executive salons op de markt, samen met de Alfa Romeo Giulia en de Jaguar XE. En op het gebied van absolute vaardigheid is het de 3-Series die, dankzij de body control en de grip in de bochten, de absolute koploper in zijn klasse is.

Versies die zijn uitgerust met de M Sport-vering hebben uiteindelijk de beste eigenschappen in de bochten, hoewel auto’s met standaard vering of M adaptieve vering nog steeds zeer goed zijn.

De richting is een ander sterk punt van de serie 3. De richting is een ander sterk punt van de serie 3. Het betekent dat je altijd weet hoeveel grip er is en vertelt je instinctiever hoeveel stuurhoek je moet toepassen om rond de bocht voor je te komen. Natuurlijk heeft de XE ook een geweldig adres, dat iets langzamer is maar eigenlijk meer informatie naar je vingers stuurt.

De standaard achterwielaandrijving is voor de meeste kopers prima, maar als je in een landelijk gebied woont, is het de moeite waard om de xDrive-versies van de vierwielaandrijving te overwegen. U verliest nauwelijks iets in de behandeling van de delicatesse, maar u krijgt een grote verbetering van de tractie in onbetrouwbare omstandigheden.

Geluid en trillingen

Het windgeruis is goed onder controle met de snelheid van de snelweg, maar het geluid van de weg (in de selectie van de racevelgen die we tot nu toe hebben geprobeerd) is iets erger dan in de A4.

BMW 3 Serie 2019 Interieur:

Rijpositie en dashboard.

De bestuurdersplaats is een steun in de rug als je een lange reis maakt en houdt hem goed op zijn plaats als je snel een bocht neemt. Het is jammer dat u, zoals de meeste BMW’s, extra moet betalen voor de verstelbare lendensteun – zelfs op modellen met de beste specificaties – maar het is in ieder geval geen dure optie. Met een stuurwiel dat op en neer beweegt, in en uit, plus veel zithoogteverstellingen, zult u zich niet moeilijk op uw gemak voelen.

Als je daar zit met een grote, goed gepolsterde armsteun voor elke elleboog om op te rusten, zou je zelfs kunnen denken dat “perfect” de rijpositie van de Series 3 samenvat, maar er is een potentieel probleem: de pedalen worden zo goed als gecompenseerd. weinig naar rechts, maar dit is een probleem dat ook bestaat in de A4- en C-klassen en het is geen grote plaag voor de automatische auto’s die we tot nu toe geprobeerd hebben. We zullen u tijdig informeren of het toevoegen van een koppelingspedaal aan de mix pijn veroorzaakt.

Parkeersensoren en camera’s.

Het zicht voorin is prima, dankzij de redelijk dunne voorruitpilaren, maar salons zijn nooit de gemakkelijkste dingen om van achteren te zien. De Series 3 is geen uitzondering, met brede achterpilaren en een “onzichtbare” bagageruimte die net voorbij het achterscherm uitsteekt. Het goede nieuws is dat u standaard beschikt over parkeersensoren voor en achter, een achteruitkijkcamera en een parkeerhulp, die een ruimte van voldoende grootte identificeren en u erheen leiden.

s Nachts zult u vooral blij zijn met de standaard meegeleverde LED-koplampen met hoge intensiteit, die u kunt upgraden naar adaptieve laserunits. Deze zijn ultrahelder en stellen u in staat om hoge lichten vaker aan te houden terwijl u uw lichtpatroon vormgeeft om het verblindende tegemoetkomende verkeer te vermijden, wat u helpt om later te zien.

Satellietnavigatie en infotainment

De SE- en Sportmodellen worden geleverd met een 8,8 inch infotainment touchscreen, dat wordt uitgebreid tot 10,3 inch als u kiest voor de eersteklas M Sport. Het grote aantal functies zijn satellietnavigatie, Bluetooth, een DAB-radio en de Apple CarPlay-functie voor het dupliceren van smartphones (Android Auto is niet beschikbaar), evenals diensten die zijn aangesloten op een abonnement en die internettoegang bieden.

Opties zijn onder meer het Technologiepakket, dat het opladen van draadloze smartphones, een Wi-Fi-hotspot, een Harman Kardon premium geluidssysteem en gebarenbediening toevoegt. Met deze laatste kunt u functies uitvoeren, zoals het wijzigen van het volume of het beantwoorden van een telefoongesprek, het maken van gebaren met uw handen in de lucht.

Hoe eenvoudig is het om dit alles te gebruiken? BMW heeft de gewoonte om hardware van hoge kwaliteit te produceren, ondersteund door goed doordachte software. De 3 Reeks is niet anders, met een duidelijk display dat gemakkelijk te bedienen is met de aanraking wanneer u geparkeerd staat, maar de draaiende iDrive driver die de schakelhendel aanvult toont veel minder afleiding tijdens het rijden. Er is ook de Smart Personal Assistant, een natuurlijk spraakbesturingssysteem in de lijn van Siri van Apple.

U zult merken dat alle menu’s gemakkelijk te begrijpen zijn en dat het systeem zeer responsief is, in plaats van de klasse C. In feite komt alleen het Audi-systeem op de A4 dichterbij, maar zelfs dit systeem mist de extra functionaliteit van een touchscreen, en het scherm heeft een lagere resolutie.

Kwaliteit

Over het algemeen voelen interieurmaterialen luxueus aan, maar op sommige vlakken, zoals het dashboard, hebben ze niet dezelfde elegante matte afwerking als de A4. Ook het kunststof chroom dat rond de kachelbediening wordt gespoten, lijkt wat duur, en de schakelaars zijn ook niet zo nauwkeurig in gebruik als de A4.

Het is natuurlijk onze taak om veeleisend te zijn, en dat is wat we doen, want hoewel de Serie 3 achterblijft bij de A4, presteert hij nog steeds beter dan de overgrote meerderheid van de andere directiekamers voor zijn kwaliteit.

BMW 3 Serie 2019 Passagiersruimte en bagageruimte:

Ruimte van voor

Er is meer beenruimte aan de voorkant dan in de klasse A4 of C. We praten hooguit een paar centimeter, maar het is de moeite waard om het te hebben als je echt een leggy bent. Een lang persoon zou zich ook geen zorgen moeten maken over de hoeveelheid hoofdruimte. Het interieur van de Serie 3 is ook royaal breed, zodat het zowel zijwaarts als langs de zijkant kan rekken.

De opbergruimte is vrij goed; het handschoenenkastje is aan de kleine kant, maar er is een handig vakje onder de middelste armleuning, bakjes met vreemde voorwerpen, bekerhouders en compartimenten van gedeelde deuren, elk met een vakje voor een flesje drank.

Ruimte van achter

Deze klasse omvat fantastische auto’s zoals de Skoda Superb en de Volkswagen Passat, en de Serie 3 kan niet tippen aan de ruimte die deze auto’s achterin hebben.

Niet slecht in relatie tot zijn collega’s met premium referenties, heeft een hoofdruimte vergelijkbaar met de A4, maar met meer ruimte voor de benen en meer ruimte voor iedereen die de Class C aanbiedt. De Series 3 is ook een betere optie voor drie volwassenen die naast elkaar zitten; ze hebben meer ruimte voor de schouders dan in een A4 of Class C klasse.

BMW 3 Reeks 2019 open kofferbak Klapbare zitting en flexibiliteit.

De handmatig verstelbare standaard passagiersstoel voorin is niet voorzien van een verstelbare lendensteun, maar u kunt dat toevoegen en een elektrische voorzetelverstelling tegen een redelijke prijs.

Alle versies worden standaard geleverd met opklapbare achterbank, verdeeld in 40/20/40, die met praktische hendels in de kofferbak kan worden neergeklapt.

Bagageruimte

Zoals we al zeiden toen we het over ruimte voor passagiers hadden, omvat de uitvoerende klasse gigantische exemplaren zoals de Skoda Superb en de Ford Mondeo, dus als je een echte kofferbelter nodig hebt, kijk dan eens naar die auto’s. Maar de Series 3 heeft een zeer nuttige kofferbak die op gelijke voet staat met de A4 en die dankzij een vierkantere en praktischere kofferbak iets beter bruikbaar is dan de Class C.

De achterbank van de Series 3 klapt naar beneden om een grote, vlakke laadruimte te laten en hoewel het geen staatsauto is, zal het nog steeds een reis naar de top maken.

BMW 3 Serie 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Kosten, verzekeringsgroepen, MPG en CO2.

Over het algemeen heeft bmw 3 Serie 2019 een prijs tussen het iets duurdere Audi A4-equivalent en de iets duurdere Mercedes C-Klasse. Voorspeld wordt dat de wederverkoopwaarden naar klassestandaarden vrij solide zullen zijn, dus als u particulier koopt, kunt u verwachten dat uw Series 3 een groter deel van zijn waarde heeft behouden dan de meeste van zijn concurrenten binnen de termijn van drie jaar.

Als u een bedrijfswagenbestuurder bent, zult u tevreden zijn met de CO2-productie van 112 g / km van 320d automatisch, waardoor u in een lagere categorie van voordelen in natura (BIK) dan uw directe concurrenten. De 320d is ook heel zuinig in de echte wereld en gemiddeld 47,2 mpg in onze True MPG-tests.

Zelfs de 330i versie van benzine is zuiniger dan andere soortgelijke concurrenten, zoals de Volvo S60 T5 en de Alfa Giulia Veloce. De 330i is ook goedkoper om als een bedrijfsauto te rijden dan die concurrenten.

Uitrusting, opties en extra’s.

De talrijke informatie- en entertainmentfuncties, zoals standaard LED-koplampen en parkeersensoren, hebben we al genoemd, maar ook op het luxe front is de 3-serie goed uitgerust.

SE is de instapverstelling en wordt geleverd met bijna alle uitvoerende functies die u kunt verwachten, waaronder lichtmetalen 17-inchwielen, driezoneklimaatregeling (inclusief een aparte bestuurder voor de achterpassagiers), cruisecontrol, verwarmde voorstoelen, elektrisch inklapbare achteruitkijkspiegels en -verlichting en automatische ruitenwissers.

De sportieve rand is onze favoriet, want naast de sportievere bumpers en 18-inch lichtmetalen velgen heeft hij ook lederen zetels van groot belang.

Het is duidelijk dat mensen een sportieve uitstraling op prijs stellen; de meeste BMW kopers kiezen voor het nog agressievere M Sportmodel. Wij keuren het niet noodzakelijkerwijs goed, want u krijgt niet veel meer dan de extra stijl voor uw geld, maar als dit uw ding is, raden wij u aan om te rijden voordat u het model koopt. Om te herhalen wat we eerder al zeiden, de reis is stevig, dus het zou raadzaam zijn om na te denken over het deselecteren van de standaard M Sport vering of het toevoegen van de optionele adaptieve M vering, die deel uitmaakt van het M Sport Plus Pakket.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Eén gedachte over “Nieuwe BMW 3 Serie 2019 Beoordeling

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: