Beoordeling van Caterham Model Seven (2019)

Prijs: $ 26.490
  • Motor Prestaties
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Bagageruimte
2.8

Nieuwe Auto’s komen niet veel ouderwetser dan een Caterham Seven 2019. Het is gebaseerd op het Lotus-ontwerp dat teruggaat in 1957 en er vandaag de dag niet veel anders uitziet, hoewel je een moderne motor onder de motorkap vindt.

caterham Seven

Een piepkleine 660cc driecilinder Suzuki turbomotor met turbo die de achterwielen aandrijft door een handbediende vijfversnellingsbak met het laagste vermogen van de Caterham Seven. Hij is verrassend wendbaar, maar de circuitgerichte versie van de 620R is in de competitie-uitvoering is compleet anders in 2019- hij zal de meeste Ferrari’s sneller doen accelereren.

Caterham Motor Prestaties en rijtest

Zelfs het instapniveau 160 in Caterham Seven 2019 is snel – tot ongeveer 100 km per uur nadat het eerlijk is om te zeggen dat de snelheid van de acceleratie een beetje afneemt. Nou ja, zo’n beetje. Maar dat is niet verwonderlijk gezien de kleine 660 cc motor die slechts 80 pk pompt.

Aan de andere kant van de Caterham, de Seven range van 620R zitplaatsen. Deze versie heeft een 310 pk sterke 2.0-liter motor en je kunt in een geclaimde 2.8 seconden naar 100 km per uur racen. Dat is sneller dan de Ferrari 488 GTB.

Echter, geen directe prestatie-ethos Seven; is slechts entertainment, en jongen, het was leuk – op de juiste weg. Het is een waar genoegen om een klein hendeltje te hebben dat de versnellingspook omhoog en omlaag klikt bij snelheden onder de nationale limiet, terwijl de uitlaatgassen aan de zijkant luidkeels wegkapen.

caterham seven

natuurgebied auto is gedraaid, hobbelige B-weg. Dit is waar de Caterham Seven 2019 in zijn explosieveilige broek versnelt, de remmen deppen voordat hij naar de perfecte lijn door een bocht duikt. super scherp sturen, waarbij slechts weinig beweging nodig is om de auto van richting te doen veranderen. En er is ook veel feedback, zodat je precies weet hoe goed de voorbanden je aangrijpen, omdat ze op en neer op het randje van je zicht gaan bewegen.

Maar voordat je kunt genieten van de geneugten van het vrije verkeer terug naar het begin, en dit is geen prettige ervaring. de besturing is zwaar bij lage snelheid, en een klein pedaal maakt stop-start stuff echte oefening in subtiel voetenwerk; Je hoopt voortdurend dat je een kleinere schoen zult krijgen.
De tolweg ligt ver van de natuurlijke omgeving van Caterham, evenals zeven zeer lawaaierige wegen, die de neiging hebben om rond te dwalen als de voorbanden proberen te volgen op de wegkambers. Deze tocht is niet al te hobbelig bij een stillere versie, maar ga voor het R-pakket dat gericht is op het circuit en je zult op elke hole grimassen.

Hoe ziet het Interieur eruit?

Laten we gewoon over alles hebben wat je nodig hebt in Caterham Seven 2019, maar niet alles wat je wilt. Er is een stuurwiel, een aantal sportstoelen, een aantal sportstoelen, een aantal veiligheidsgordels, een paar snelheden en schakelaars, en een handrem. Dat is het.

Als je erin geslaagd bent om in de bestuurdersstoel te stappen (niet gemakkelijk als je ouder bent dan 5ft 5ft 5), wordt je in ieder geval stevig vastgehouden, en de stoel is behoorlijk ondersteunend op de juiste plaatsen. Hoe dikker de versnellingspook is, des te dichter bij de plaats waar je linkerhand natuurlijk valt, ondanks het feit dat je de richtingaanwijzer activeert door een schakelaar op het dashboard in te drukken, dat was even wennen.

Zin in een van de moderne luxeartikelen, zoals tapijt? Dat zou een extraatje zijn. Je moet zelfs betalen voor de voorruit en de motorkap, zo luxueus dat Caterham Seven dat niet is.

Het lijkt erop dat mensen in de jaren ’50 eigenlijk kleiner zijn omdat je een heupslang nodig hebt om in de Caterham Seven te stappen. De pedaalruimte is ook erg krap, dus ook nadat u zich met succes heeft ingedraaid, is er geen ruimte om uw koppelingsvoet te laten rusten.

Omdat Seven zo smal is, wrijf je met je passagier over je schouders, hoewel de duurdere versies verkrijgbaar zijn in een SV met een brede lichaamsvorm, zodat je iets meer ruimte hebt om te ademen. de binnenruimte blijft echter vrijwel onbestaande.

De bagageruimte, nou ja, er is helemaal niet veel. Een kleine, zachte weekendtas zou zo goed als passen, maar we raden niet aan om uw Caterham Seven 2019 onbeheerd achter te laten met iets waardevols erin, omdat de kans groot is dat hij gescheurd wordt. Bij het breken zijn er maar een paar knoppen nodig.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: