Audi A7 2019 Beoordeling, review en rating, rijtest, interieur, kopen, passagiersruimte, vermogen pk, prijs

rating € 60.970
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte & Bagageruimte
  • veiligheid, Betrouwbaarheid, kosten en uitstoot
3.5

Samenvatting

Een prachtig gemaakte, zeer comfortabele hogesnelheidscruiser met verrassend veel ruimte binnenin. Hij is echter competent en niet zozeer betrokken bij het rijden, en het infotainmentsysteem is veel te complex.

Voordelen:

  • Sterke motoren
  • Hoogwaardig interieur
  • Royale standaarduitrusting

Nadelen:

  • Slechte automatische versnellingsbakken
  • Fiddly infotainment systeem

Gegevens:

Als je in een roze en gestrekte Hummer bent, zullen de toeschouwers (waarschijnlijk correct) aannemen dat je in een kip zit. Zit achter het stuur van een luxueuze limousine en u kunt als taxichauffeur in een hokje naar de luchthaven worden gebracht en op zoek gaan naar de CEO van een internationaal bedrijf. Dit is misschien wel een van de belangrijkste redenen om lateraal te denken als het gaat om luxe en een vierde- of vijfdeurs coupé te kopen, zoals de Audi A7 Sportback.

Ja, de keuze van de traditionele bestuurder van de Audi A8, BMW 7 Reeks of Mercedes S-klasse kan ruim, luxueus en ongelofelijk technisch hoogstaand zijn, maar het is vrij veilig aan de voorzijde van de stijl. Audi A7 2019 zal ondertussen een beroep doen op wie op zoek is naar een luxe die lijkt op een limousine met een opvallende stijl, en Audi heeft Audi A7 2019 op een meer hoogwaardige basis dan ooit tevoren geplaatst.

De huidige A7 heeft een weelderig interieur dat er uitziet en aanvoelt alsof het rechtstreeks van zijn grotere A8-broer is overgenomen, waaronder Audi’s nieuwste dual-screen infotainmentsysteem. Bovendien maken de motoren van Audi A7 2019 Sportback, net als de A8, gebruik van een soepele hybride technologie van 48 volt, die een verplaatsing zonder uitstoot, energieterugwinning bij het remmen, een gevoeliger prestatievermogen en een intelligenter start- en stopsysteem mogelijk maakt.

Dat is allemaal goed nieuws, maar Audi A7 2019 staat er natuurlijk niet alleen voor. De Mercedes CLS heeft ook een superieur voordeel, terwijl BMW ook de 6 Gran Turismo®-reeksen van BMW heeft overgenomen, al moet worden toegegeven dat de auto nog steeds meer afhankelijk is van de stijl.

Rijtest

Audi A7 2019 rijtest

De instapdiesel is een 2,0-liter 198 pk, viercilinder en 40-TDI. Het is de langzaamste van alle motoren, maar je zult nog steeds met relatief veel gemak moeten navigeren op de snelweg of daarbuiten. Het is de enige motor beschikbaar zonder quattro van tractie in de vier wielen uitgerust van de serie, en de versie van de voorste tractie splijt officieel 0-62 mph in 8,3 seconden, maar als hij kiest door het systeem quattro, wordt dit teruggebracht tot 7,0 seconden.

Om een dieselmotor met een meer serieuze duw te krijgen, heb je een van de twee 3.0-liter V6-motoren nodig. We hebben de 228bhp 45 TDI nog niet getest, maar de 282bhp 50 TDI is snel. Het is een laag draaiende grunt en je hebt veel in het middenbereik om hem snel te duwen zonder te zweten. In feite zal het bijna alles zijn wat een BMW 630d zal doen op het gebied van acceleratie, hoewel de krachtigste Mercedes-Benz CLS 400d aanzienlijk sneller is.

In dezelfde geest is er ook een benzine V6: de 335 TFSI 335 pk 3,0 liter. Het is sneller dan 50 TDI (er wordt gezegd dat 0-62 mph 5,3 seconden duurt in vergelijking met 5,7 seconden), maar het moet worden versneld om al zijn prestaties te extraheren. Onze favoriete motor, die de beste balans tussen kosten en prestaties biedt, is 242 pk 2,0-liter benzine die wordt beschouwd als 45 TFSI. Nogmaals, je moet het versnellen om het beste ervan te krijgen, in welk geval je zal bereiken 62 mph in 6,2 seconden, maar als je niet iets meer dan dat doet, is er genoeg mid-to-mid-range momentum om relatief ontspannen tempo te leveren.

Dat brengt ons duidelijk bij onze grote klacht met Audi A7 2019. Alle motoren zijn soepel, en Audi A7 2019 is ontspannen qua wind en weggeluid, beide zijn zeer goed onderdrukt in vergelijking met de CLS, maar hun versnellingsbakken, zowel de tweeversnellingsbak met zeven versnellingen als de achttraps autosnelheden, kunnen frustrerend ongelijk zijn. Dat komt omdat ze zo terughoudend zijn om te schoppen, en als ze dat doen, schieten de toeren onregelmatig. En door de traagheid waarmee ze reageren, zelfs vanuit stilstand, kan het ook een hele uitdaging zijn om bijvoorbeeld een drukke rotonde te bereiken.

Audi A7 2019 is geen sportwagen, welke motor je ook kiest. Kies voor de quattro vierwielaandrijving en ja, er is veel tractie in combinatie met een absolute grip genoeg om de Q7 goed in de bochten te laten hangen. Maar het is niet erg grappig, het is gewoon effectief. De richting is niet erg reactief aan het begin van de bochten, en hoewel vanaf dat moment het gewicht en de redelijke nauwkeurigheid toenemen, wordt er weinig waardevolle informatie van de voorbanden op het stuurwiel gefilterd om je te informeren wat er gebeurt.

Er zijn verschillende veringopties beschikbaar; Sportmodellen hebben standaard schokdempers en passieve veren, terwijl versies van de S-lijn een lage en stijve vering hebben die helpt de carrosserierol in bochten te verminderen, en dat met succes doet, maar ten koste van een reisorganisatie. De optionele adaptieve dempers geven u de mogelijkheid om de stijfheid van de reis te kiezen, en het zou onze aanbeveling zijn. In zachtere standen zorgen deze voor een soepele en stille rit in 95 procent van de tijd, met alleen bijzonder scherpe schaafwonden die een klap veroorzaken. De dynamische modus scherpt alles aan wanneer u met meer energie wilt rijden.

De optionele luchtvering is beschikbaar voor de krachtigste motoren (deze is standaard in de Vorsprung versie). Net als bij adaptieve dempers leidt dit tot een soepele rit bij hoge snelheid, maar toch crasht het op echt gebroken oppervlakken. Geen enkele A7 trekt hem echter zo hard als een Mercedes CLS.

Een van de opties die je zou kunnen overwegen is vierwielbesturing. Dat helpt zeker bij de wendbaarheid bij lage snelheid op smalle plaatsen, maar geeft de besturing op andere momenten een inconsequent gevoel. Bedenk hoeveel het kost en stel dat het beter is om dat vakje niet aan te vinken.

Interieur:

Audi A7 2019 Interieur

Een elektrische bestuurdersstoel met vier lumbaalverstelposities is standaard, net als een grote stuurwielverstelling, zodat het voor de meeste bestuurders gemakkelijk is om een goede rijpositie te vinden.

Het zicht naar voren is goed dankzij de dunne voorruitpilaren en de heldere LED-koplampen, die je helpen ‘s nachts in het donker te kijken. En hoewel de schuine daklijn van Audi A7 2019 een beperkende factor is om achterom te kijken, is het makkelijker om te zien wat er achterin zit dan in een CLS. De parkeersensoren voor en achter zijn standaard, net als een achteruitrijcamera.

Ondertussen is de kwaliteit van het interieur van de BMW 6 Reeks Gran Turismo® van eersteklas kwaliteit en gelijk aan die van de BMW 6 Reeks Gran Turismo®. En terwijl de Mercedes CLS een extravaganter design heeft, zijn de kunststoffen, chroomaccenten, gladde schakelaars en lederen oppervlakken van Audi A7 2019 mogelijk even elegant, maar consistenter van een hoger niveau. Het is echt net zo mooi als het vlaggenschip van de Audi A8.

Dat betekent ook dat je het informatie- en entertainmentsysteem van de A8 krijgt, en dit is goed en slecht nieuws. Het bestaat uit twee aanraakschermen: het bovenste scherm meet 10,1 inch en behandelt de spiegelfuncties van de radio, satellietnavigatie en de smartphone; het volgende 8,6 inch scherm is gereserveerd voor klimaatregelaars, verwarmde stoelen en enkele andere functies die af en toe worden gebruikt.

Zoals de aanraakschermen gaan, zijn beide goed, met scherpe graphics en snelle reacties, maar ze zijn te afgeleid om onderweg te gebruiken. Dit komt omdat je, ondanks de tactiele feedback die je selecties bevestigt, niet kunt leren om ze min of meer met de aanraking te gebruiken, zoals je kunt doen met de fysieke knoppen. In plaats daarvan moet je wegkijken van de weg, het juiste pictogram vinden en je vinger er naartoe leiden. De schermen zijn ook bedekt met vette vingerafdrukken.

Uiteindelijk zorgt het iDrive-systeem met draaiknop in de Serie 6 GT ervoor dat je je ogen vaker op de weg kunt houden. Positief is dat alle A7’s standaard zijn voorzien van ingebouwde navigatie, een DAB-radio, Bluetooth, Apple CarPlay en een automatische spiegel van Android-smartphones.

We houden echter van de digitale wijzerplaten van Audi’s virtuele cockpit. Deze zijn standaard op alle A7’s en ook hier is het scherm super scherp. Het systeem stelt u in staat om de informatie die u graag wilt zien heel eenvoudig aan te passen met behulp van de handige knoppen op het stuurwiel.

Passagiersruimte, Bagageruimte:

Audi A7 2019 passagiersruimte en bagageruimte

Deze klasse presenteert enkele extreem grote limousines, waarlangs Audi A7 2019 altijd strakker zal aanvoelen. Maar voor een vijfdeurs coupé met een schuin dak is de binnenruimte niet zo slecht.

Een paar lange volwassenen zal geen probleem hebben met de ruimte die voorin wordt geboden, terwijl twee andere zesvoets voeten achterover kunnen zitten zonder dat hun knieën tegen de rugleuning van de voorbank drukken. Vooral lange mensen zullen echter merken dat hun haar gewoon de dakbekleding afschuimen. De Mercedes CLS lijkt daar erg op en omdat beide auto’s slechts voor twee volwassenen achterin goed zijn, is de BMW 6 Reeks Gran Turismo®, nog ruimer, de juiste als je regelmatig drie achterpassagiers moet vervoeren.

Het verlaten van Audi A7 2019 kan een echt probleem zijn. Niet omdat de deuropeningen te klein zijn, maar omdat de deuren niet altijd opengaan als je aan de binnenste handgrepen trekt. Nu was de verouderde methode een koppeling die aan de deurklink was bevestigd om de klink te ontgrendelen, wat bijna altijd werkte. Maar de A7 maakt gebruik van een schakelaar op de deurklink om de deur elektronisch te ontgrendelen en werkt, op een woedende manier, niet altijd bij de eerste trek.

Met 535 liter is de kofferbak van Audi A7 2019 iets groter dan die van de CLS, en we knijpen in totaal acht handbagage aan boord. Echter, met een goede toegang door de brede opening, een standaard elektrische achterklep, plus een handige vierkante vorm binnenin, is het makkelijker om grote voorwerpen, zoals een kinderwagen in de Mercedes, te krijgen. U kunt ook de standaard 40/20/40 opklapbare achterbank laten vallen om de veelzijdigheid van de A7 te vergroten. Dat gezegd hebbende, met een nog grotere bagageruimte, neemt de 6 Serie GT opnieuw de buit als je iets wilt met een silhouet dat lijkt op een coupé die nog steeds uiterst praktisch is.

De opbergruimte op Audi A7 2019 is in alle opzichten vrij goed. Je vindt er het gebruikelijke assortiment bekerhouders, deurvakken, cabines en een goed formaat handschoenenkastje. Door het grote onderste aanraakscherm zijn er echter geen opbergpunten voor de versnellingspook om de telefoon en toetsen te plaatsen. Deze moeten worden gedegradeerd tot bekerhouders of worden opgeborgen onder de centrale armsteun.

Kosten en veiligheid, co2 uitstoot:

Audi A7 2019 kosten uitstoot en veiligheid

Hoewel de kosten variëren afhankelijk van de motor die u kiest, heeft Audi A7 2019 over het algemeen een hogere catalogusprijs dan de BMW 6 Reeks Gran Turismo®-equivalent, maar ondermijnt hij de Mercedes-Benz CLS. Dezelfde bestelling geldt ook als u op zoek bent naar een PCP-financieringsovereenkomst, maar de A7 is meestal de duurste van de drie auto’s die u kunt leasen.

De 45 TFSI-benzinemotor biedt de belasting op de auto’s van het bedrijf met het laagste tarief in de reeks en zal in de echte wereld nog steeds een rendement van ongeveer 30-35 mpg opleveren, wat hem volgens ons de beste geïntegreerde motor maakt. Als u echter vaak op de snelweg komt, kan het enorm hogere brandstofverbruik van dieselmotoren u beter van dienst zijn.

Wij geloven dat de Sport-instelling de beste is. We hebben al gezegd dat u een elektrisch aangedreven stoel, volledige LED-koplampen, een voorzien infotainmentsysteem, parkeersensoren voor en achter, een standaard achteruitrijcamera en een standaard achteruitrijcamera krijgt, maar u kunt er 19-inch lichtmetalen velgen, cruisecontrol, lederen stoelen en een elektrische achterklep aan toevoegen.

Verhuizen naar de S-lijn brengt verbeterde adaptieve LED-verlichting, 20-inch wielen, sportophanging en een agressievere stijl van de S-lijn binnen en buiten, terwijl het high-end model Vorsprung de meest complete kit heeft, maar erg duur is.

Euro NCAP heeft Audi A7 2019 nog niet getest, maar heeft standaard automatische noodstop (AEB) en hulp bij het verlaten van de rijstrook, maar de bewaking van de dode hoeken en de herkenning van verkeerslichten zijn extra. In 2018 welke auto? Betrouwbaarheidsonderzoek, Audi nam als merk de 20e plaats in onder het gemiddelde van 31 fabrikanten, wat beter was dan Mercedes, maar dan achter BMW.

Audi

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: