Abarth 595 2019 Beoordeling

Rating € 18.990
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte & Bagageruimte
  • Kosten en Veiligheid
2.5

Samenvatting

De Abarth 595 2019 is verrassend snel en prachtig stijlvol, maar er zijn rivalen die zowel goedkoper als beter te rijden zijn.

Voordelen:

  • Uitstekende ontwerpdetails
  • Indrukwekkende rechte lijn prestaties
  • Wendbaar op landwegen

Nadelen:

  • Niet zo betrokken als bij het rijden als rivalen…
  • Slechte ergonomie
  • Duur in aanschaf

Abarth 595 2019 rijtest:

Abarth 595 2019 is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, met drie motorvermogens. Allemaal zijn ze uitgerust met de bekende 1,4-liter TJet-motor met turbolader, maar de 178 pk sterke High Specification Competizione en Esseesse modellen zijn het meest geïnteresseerd in de sport. Voornamelijk omdat ze zijn uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel met beperkte slip. Naast de verbeterde schokdempers, een krachtiger remsysteem, 17-inch Supersport lichtmetalen velgen en Sabelt en Alcantara lederen stoelen met koolstofvezel bekleding.

Ondanks de kleine verplaatsing klinkt de motor dreigend. Onder de 30 mph, de kleine gaspedaal ingangen hebben 595 gorgelende, knetterende, knetterende en knetterende; met het hoogste geluid van de Monza Record geïnstalleerd in de Competizione versies, en een even ongebreidelde Akrapovic uitlaat geïnstalleerd in de Esseesse, dit is zeker niet een luik voor degenen die hunkeren anonimiteit. Zelfs de kleinste modellen met een “normaal” dubbelpijpsysteem klinken behoorlijk slecht.

De motor is bereid meer te accelereren dan de meeste kleine turbomotoren, heeft een vooruitstrevend aanbod en voelt ook bij lage toeren een responsieve houding aan. De snelle versnellingsbak vergemakkelijkt ook het maximale gebruik van de motor. Met een tijd van 0-62 mph van 6,7 seconden en een topsnelheid van 143 mph zijn de prestaties op het rechte stuk gelijk aan die van de vorige klasse.

Het instapmodel van 143 pk kan de Volkswagen Up GTI in een rechte lijn een paar schone hakken laten zien, maar hij is niet snel maar snel. De 163 pk sterke Turismo-auto zou sneller bruikbaar moeten zijn.

Dat rechte lijfritme wordt echter niet ondersteund door een goed rijgedrag. Vergeleken met de beste warme luiken, waarmee u uw lijn kunt aanpassen met een gasklep of een goed berekende remwerking, voelt de 595 vrij eendimensionaal en smal aan, zelfs als u kiest voor de meest onverzettelijke modellen bovenaan de lijst. prijzen.

Dat gezegd hebbende, ondanks het feit dat het niet het meest meeslepende luik op de markt is om te rijden, kan de 595 toch nog steeds snel over een kronkelende weg worden geduwd. Natuurlijk, op meer drukke wegdekken, kunnen sommigen de reis zeer strak en extreem versleten opblaasbaar vinden, maar het resultaat is verrassend weinig slank, gezien de hoge en smalle romp van de 595. Uiteindelijk is de Up GTI echter nog beter in staat, met een beter verzwaarde richting, een groter gevoel van verbinding met de voorbanden en een plakkerigere voorkant.

Abarth 595 2019 Interieur:

Open de deur en het is meteen duidelijk dat deze zich in een Abarth in plaats van een normale Fiat 500 bevindt. Het totale interieurontwerp weerspiegelt natuurlijk de Fiat, maar het kleine detail is puur Abarth.



In de voetruimte, vindt u pedalen “carrière” lichtmetalen velgen, het stuurwiel heeft een vlakke plek nu verplicht aan de onderkant en krijgt een groep van digitale instrumenten 7,0 inch Abarth specifieke. Verwacht niet dat deze accenten het interieur zullen veranderen; harde kunststoffen en breekbare bedieningselementen voelen goedkoop aan.



Echter, ondanks zijn sportieve styling, is Abarth 595 2019 nog steeds vervloekt door de rijpositie en het bedelen van de Fiat 500 (ook al biedt hij goed zicht naar voren). Vergeleken met een Volkswagen Up GTI heb je het gevoel dat je in plaats van hem op de stoel 595 zit en moet je je linkervoet verdraaien om de koppeling te duwen: modellen met RHD zijn gescheurde, vlakkere pedalen. Het gebrek aan voldoende rust voor de linkervoet is vooral vervelend bij langere ritten op de snelweg. En, om het nog erger te maken, het gebrek aan afstelling van de telescopische richting betekent dat je nooit in de juiste rijpositie zit, of je nu te dichtbij of te ver van het stuurwiel bent.



De lagerzittingen zijn voorzien van een zitsteun, een hoge montage van de schakelhendel met een aluminiumlegering is een highlight touch, en een indicatie van een verhoogde kaliberwissel door het toevoegen van een douchecabine.

Abarth 595 2019 Passagiersruimte en bagageruimte:

Hoewel de voorzetels vrij hoog gemonteerd zijn, heeft u waarschijnlijk problemen met de hoofdruimte als u meer dan 1,5 meter hoog bent. Ze glijden ook voldoende om ook bestuurders met lange benen te kunnen herbergen.

Het interieur van de 595 is ook een goed voorbeeld van stijl op het gebied van functionaliteit; het gezicht van het carrosserie kleurenbord ziet er geweldig uit, maar laat alleen ruimte over voor een heel klein dashboardkastje eronder. De deurvakken zijn nog kleiner, maar onder het op het bord gemonteerde reduceerventiel bevinden zich twee goed gedimensioneerde bekerhouders.

De toegang tot de achterbank is niet zo eenvoudig als bij veel concurrenten, want de 595 heeft slechts drie deuren. Zoals bij veel van je rivalen, zijn er maar twee achterstoelen, en een paar volwassenen zullen deze vrij strak vinden. De Volkswagen Up GTI van vergelijkbare omvang is veel ruimer en er zijn nog steeds grotere concurrenten, zoals de Ford Fiesta ST en de Volkswagen Polo GTI.

Abarth 595 2019 kofferbak van 185 liter is voldoende ruimte voor een paar boodschappentassen, maar de meeste concurrenten, zelfs die van vergelijkbare grootte, hebben aanzienlijk grotere laadvloeroppervlakken, met kleinere lippen bij de ingang en bredere openingen voor de kofferbak. De ruimte neemt aanzienlijk toe wanneer de achterstoelen worden opgevouwen, maar zijn licht hellend, en er is geen valse vloer om de vervelende opstap die ze creëren op te lossen.

Abarth 595 2019 kosten en veiligheid:

Hoewel de initiële prijs van 595 een koopje lijkt, is de Volkswagen Up GTI van Volkswagen nog goedkoper als je hem direct koopt. Het is ook de moeite waard om in gedachten te houden dat het gemakkelijk is om veel meer uit te geven als je in de verleiding komt door de Competizione en Esseesse modellen uit de top van het assortiment.



Dat gezegd hebbende, zelfs de instap 595 heeft een complete kit, die airconditioning, een informatie- en entertainmentsysteem met een 5,0-inch touchscreen met DAB-radio, Bluetooth, USB- en 3,5 mm-aansluitingen, dubbele uitlaatpijpen, een sport bodykit en sportstoelen omvat.

De Turismo-modellen krijgen meer vermogen, betere achterschokdempers, betere remmen, verschillende wielen, parkeersensoren, klimaatbeheersing, lederen zetels en getinte achterruiten. De Competizione en Esseesse modellen voegen veel extra prestaties toe, maar u zult meer dan £ 20.000 uitgeven. Tegen die prijs is deze auto uiterst moeilijk aan te bevelen, de beste waarde zit zeker aan de onderkant van het gamma.

Het is ook vermeldenswaard dat Abarth altijd een gelimiteerde oplage voor de 595 lijkt te hebben. Sommige zijn vrij goed, andere zijn erg duur. Als je zin hebt in een van deze limited-race auto’s, kijk dan eens goed wat je voor het geld krijgt: het heeft geen zin om duizenden dollars uit te geven aan flitsende lakwerk en opvallende wielen.



Abarth 595 2019 heeft een behoorlijke lijn van veiligheidsuitrusting, waaronder zeven airbags, anti-whiplash hoofdsteunen en elektronische stabiliteitscontrole. Het is jammer dat er geen automatische noodstopoptie (AEB) is en dat u, met de geïnstalleerde koolstofgesteunde stoelen, moet afzien van de airbags aan de voorkant.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: