2020 Toyota GR SUPRA Beoordeling

Prijs: € +65 900
  • Rijtest
  • Interieur
  • Prestatie
4.2

Besluit

De Toyota Supra is terug na een onderbreking van meer dan 20 jaar, en dit volledig nieuwe model staat in de buurt van de top van de luxe sportwagenklasse. De 2020 Toyota GR Supra heeft een wendbaar rijgedrag, krachtige motorprestaties, een mooi interieur, een gebruiksvriendelijke bediening en een goed voorspelde betrouwbaarheid.

2020 Toyota GR SUPRA Review:

In 2014 zagen we voor het eerst de zogenaamde Toyota SUPRA, een auto die in de PlayStation Gran Turismo 6-videogame, in de vorm van een echt concept in de Detroit Motor Show, verscheen.

Dit was iets dramatisch voor Toyota, een Japans merk dat in de afgelopen jaren beter bekend is voor het wijzigen van de ontwerppennen met zijn groen-gerichte plug-in hybride, de Prius, die nu in het proces voor meer dan 20 jaar, ongeveer dezelfde periode van tijd de Supra is afwezig geweest in de productie.

De 2020 Toyota SUPRA betekent een radicale verandering voor Toyota, net als de LC500 voor Lexus, door hun talenten in een veelheid van richtingen te richten. Zoals de GR-badge, dat wil zeggen Gazoo Racing, de autosportdivisie van Toyota, getuigt, is dit een volbloed sportwagen met een raceaanpak, die zich manifesteert in de vorm van een wegauto.

Met een groot deel van de GR Supra op basis van de BMW Z4 in een gerepareerde, vernieuwde en herontworpen Toyota stijl, voldoet deze tweezits coupé aan de verwachtingen, en hoe is het om met één auto te leven als ‘normaal’ in de weg?

Toyota GR SUPRA rijtest en Prestaties en Transmissie:

De 2020 Toyota GR Supra heeft slechts één aandrijflijnoptie. De 3,0-liter zescilinder lijnmotor van BMW heeft een dubbele turbolader en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Met een vermogen van 335 pk en een koppel van 365 reageert deze motor snel wanneer u op het gaspedaal drukt en de verfijnde transmissie gaat deskundig door de versnellingen. Hij gaat ook gepaard met een bruisend uitlaatsysteem dat gromt en ontploft op een lonende manier.

De Toyota GR Supra 2020 krijgt 24 mpg in de stad en 31 mpg op de snelweg. Dit bovengemiddelde brandstofverbruik is vooral indrukwekkend dankzij de Supra zescilindermotor, terwijl veel van de naaste concurrenten standaard een viercilindermotor hebben.

Een glimlach is nooit te horen als u op de 2020 Toyota GR Supra met achterwielaandrijving rijdt. Deze sportwagen heeft een gelijkmatige gewichtsverdeling voor een goede handling op rubbersamenstelling, maar ook een responsieve besturing en sterke remmen. Het schakelen tussen de normale en de sportmodus verandert de stijfheid van het weggedrag, de kwaliteit van het weggedrag en het uitlaatgeluid aanzienlijk. Het resultaat is dat de 2020 Toyota Supra een dubbele persoonlijkheid heeft als comfortabele toeristenauto en een agressieve coupé die klaar is voor het circuit.

2020 Toyota GR SUPRA Interieur:

De 2020 Toyota GR Supra is een tweedelige, tweezitscoupé voor twee personen. Voor sommige volwassenen kan het moeilijk zijn om in deze laagbouw sportwagen te stappen. Eenmaal binnen is er een aangename hoeveelheid ruimte, zelfs als de auto meer dan een halve meter hoog is of een helm draagt. De stoelverstellingen zijn echter niet perfect en de zichtbaarheid is beperkt tot de rugleuning en de zijkant. We raden u aan het beschikbare Driver Assist-pakket toe te voegen om het wisselen van rijstrook en de parkeernavigatie te vergemakkelijken.

Wij raden niet aan om een kinder-autostoeltje op de voorstoel van een auto te installeren. Slechts enkele sportwagens hebben een achterbank en LATCH-ankers, zoals de Toyota 86, de Porsche 911 en de Nissan GT-R.

Als je de plaat moet controleren wanneer hij in deze coupé schuift, is dat niet omdat je je dingen verbeeldt. Het interieur van de 2020 Toyota GR Supra lijkt veel op het interieur van een BMW. Dit is echter geen ongemak, en alle hardware en materialen zijn van hoge kwaliteit.

De 2020 Toyota GR Supra is technisch gezien een terugslag met een motorontwerp aan de voorkant, zodat er achterin nog steeds bruikbare laadruimte is. Met 10,2 kubieke meter ruimte kunt u verschillende stukken zachte bagage in de Supra plaatsen. Dat is overigens iets meer ruimte dan de BMW Z4.

De relatie tussen BMW en Toyota gaat door met technologie. Binnen de nieuwe Supra bevindt zich het BMW iDrive infotainmentsysteem, dat er hightech uitziet en een relatief eenvoudige interface heeft. Het is de moeite waard om meer te betalen voor het optionele verbeterde systeem: het wordt geleverd met een breed touchscreen, een eersteklas JBL-geluidssysteem en een draadloze Apple CarPlay.

2020 Toyota GR SUPRA Ontwerp:

2020 Toyota GR Supra heeft een dramatisch uiterlijk, en op een zeer goede manier. Aangezien deze auto net te voorschijn is gekomen, is het zeer onwaarschijnlijk dat je er op het moment van schrijven een op de weg zult zien, dus mensen krijgen aandacht en maken foto’s van zogenaamd discrete smartphones. Het is geen gewone BMW Z4, dat is zeker.




Het lage vloerontwerp biedt een laag zwaartepunt, maar het betekent ook dat het zicht van de voorbijganger op de auto ook toeneemt, waarbij de nadruk ligt op de details die kenmerkend zijn, zoals de “dubbele luchtbel”-daklijn, die zich bij het minste of geringste verschil naar de zijkanten van de passagier en de bestuurder toe beweegt.

Er is een hele geschiedenis rondom de Supra, waar Toyota in deze vijfde generatieversie gebruik van heeft proberen te maken. Op het eerste gezicht kan het bijna retrofront je sprakeloos maken op een niet zo goede manier, maar kijk wel even naar de verschillende hoeken en we houden van de verlengde tabbladen van de koplampen, die zich naar de neus van de auto uitstrekken, die elk zes LED-lampen bevatten die op zichzelf opvallen.

De achterzijde van Toyota GR SUPRA 2020 heeft een bijna F1-stijl mistachterlicht, terwijl de drukkere opstelling van rolroer, achterste laden en, nogmaals, dramatische lichten is ons favoriete deel van de auto. Hij is agressiever, onderscheidender dan iets dergelijks en lijkt zeker niet op een BMW Z4.

2020 Toyota GR SUPRA Veiligheid:

Noch het Instituut van de Verzekering van de Verkeersveiligheid noch het Nationale Beleid van de Verkeersveiligheid van de Weg heeft de tests van de neerstortingstests van nieuwe Supra uitgevoerd. Dit is typisch voor hoogwaardige sportwagens.

Elke Supra wordt geleverd met een waarschuwing voor frontale aanrijding, automatische noodstop, voetgangerdetectie, een waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook met stuurhulp, automatische grootlichten, ruitenwissers met regensensor en een achteruitkijkcamera. De beschikbare veiligheidsfuncties zijn onder meer een scherm op het front, een aanpasbare cruisecontrol voor volledige snelheid, dodehoekbewaking, een waarschuwingssysteem voor dwarsverkeer achterin en parkeersensoren.

2020 Toyota GR SUPRA Kopen:

Hoewel de Supra niet nieuw is, is het alweer een tijdje geleden dat hij een nieuwe auto heeft ingericht. De productie van de vierde generatie Toyota Supra Turbo Supra Turbo is in 1998 beëindigd. De 2020 Toyota GR Supra is het eerste vijfde generatie model. Als je een tweedehandsversie van deze auto wilt kopen, moet je op zoek gaan naar een klassieke Supra Turbo.



Onze beoordeling van 2020 Toyota GR SUPRA omvat veel meer dan de mening van één persoon. We verzamelen professionele evaluaties uit meer dan 5 bronnen en combineren deze met concrete gegevens zoals brandstofbesparingsschattingen, veiligheidsscores en prestatiespecificaties om u te helpen een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen.

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: