2020 Peugeot 2008 onthuld, prijs,…

Prijs: NB

Release datum:  lengte van 2020

Misschien omdat zijn grote broers en zussen zo goed zijn, valt de huidige Peugeot 2008 op in het SUV-assortiment van zijn fabrikant, zoals het lelijke eendje bij een cocktail voor zwanen. U ziet, hoewel de 2008 is een wonder van geavanceerde technologie in de familie SUV markt, en de 5008 is onze grote favoriete SUV voor twee jaar, de 2008 is een beetje verwaarloosd tot nu toe.

Gebaseerd op dezelfde basis als de laatste 208 kleine sedan, de DS 7 Crossback en de nieuwe Opel Corsa 2019, is de kleine, verjongde SUV van Peugeot 14 cm langer dan het uitgaande model, waardoor er meer beenruimte en schoeisel binnenin overblijft. Hij is klaar om het op te nemen tegen rivalen als de Seat Arona en de Volkswagen T-Cross en is geïnspireerd door de stijl van de nieuwe 208 sedan die eerder dit jaar werd onthuld. De standaard LED-verlichting, die in de voorbumper gebogen is, zal je zeker helpen om je op de weg te onderscheiden en de 2008 groter te laten lijken dan hij in werkelijkheid is.

Wat zijn de belangrijkste gegevens van de motor en de transmissie?

Net als de 208, de DS 3 en de Corsa wordt de 2008 aangeboden met een keuze uit conventionele benzine- en dieselmotoren, maar ook, voor het eerst, een volledig elektrische voeding. De elektrische versie, e-2008 genaamd, wordt aangedreven door een 134 pk elektrische motor, aangedreven door een batterij van 50 kWh, wat hem een officiële autonomie van 193 km geeft tijdens de laatste test WLTP. Ter vergelijking, zijn rivaal Hyundai Kona Electric, met een vermogen van minder dan 39 kWh, reisde 194 km in dezelfde test. Het opladen van de e-2008 neemt tot acht uur in beslag met een 7,4 kW huismuurdoos, maar zal veel sneller gaan als je een snellader gebruikt zoals die in de meeste snelwegserviceterreinen.

Zoals bij de meeste elektrische auto’s kunt u het vermogen van het energieregeneratieve remsysteem van de e-2008 variëren, dat de energie terugwint die normaal gesproken verloren gaat bij het afremmen en weer in de accu wordt ingevoerd. Peugeot helpt u ook om de beste oplaadoplossing te vinden en te installeren en toegang te krijgen tot een netwerk van 85.000 oplaadpunten in heel Europa.

De benzinemotoropties omvatten 1,2 liter driecilinders met drie cilinders in versies van 99 pk, 128 pk en 153 pk. Onze favoriet is waarschijnlijk de Puretech 130 uit het middensegment, die wij zowel voor de 3008 als de 5008 aanbevelen, vanwege zijn soepele, energieke prestaties en uitstekende brandstofbesparing. Als u veel kilometers rijdt, kunt u een 1,5-liter viercilinderdiesel van 99 pk gebruiken. De opties voor de versnellingsbak zijn een handgeschakelde zesversnellingsbak of een achttrapsautomaat. U kunt kiezen tussen de rijmodi Eco, Normal en Sport via een schakelaar op de middenconsole.

De vierwielaandrijving is niet beschikbaar in 2008, maar als u soms meer tractie nodig hebt, kunt u de Grip Control specificeren, die de tractiecontrole van de auto optimaliseert voor gladde oppervlakken zoals zand, sneeuw of grind.

Hoe praktisch is de binnenruimte (Interieur)?

Ongeacht de gekozen uitvoering heeft de kofferbak een inhoud van 434 liter met de achterbank omhoog, een verbetering ten opzichte van de 410 liter van het oude model en genoeg om twee of drie grote koffers te vervoeren.

Het interieur is nogal futuristisch, met een klein stuurwiel, een digitaal dashboard en een apart infotainment touchscreen (tot 10,0 inch) met “piano toets” sneltoetsen eronder. Onder de aangeboden opbergruimte bevindt zich een gat in de bodem van de middenconsole met een draadloze lader.

Net als de 208, kan het Peugeot 2008 hoog gemonteerde digitale dashboard cruciale informatie in een uitgebreide “holografische” vorm voor zich projecteren. Het is ook geen gadget; Peugeot zegt dat het de reactietijd van de bestuurder met een halve seconde kan verkorten. Net als de rest van de Peugeot-serie is ook de 2008 verkrijgbaar in de Active-, Allure-, GT Line- en GT-versies. De laatste twee hebben een sportieve uitstraling, met aangepaste LED-verlichting, lichtmetalen 18-inchwielen en sfeerverlichting binnenshuis. Kies voor de e-2008 en je krijgt een carrosseriekleurige grille en een aangepaste stoelbekleding.

De integratie van de smartphone wordt verzorgd door Apple CarPlay en Android Auto, en er zitten tot vier USB-poorten in de auto, afhankelijk van de specificaties. Technologieën voor bestuurdersassistentie zijn onder meer adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistent, zelfbedieningsparkeersysteem, vermoeidheidswaarschuwing en automatische noodremherkenning voor voetgangers en voetgangers. fietsers.

Hoe ziet hij er uit?

Of uw Peugeot 2008 nu elektrisch, benzine of diesel is, u krijgt een kleine SUV met een opvallende stijl. Voorin 2008 heeft de Peugeot “leeuwenklauw”-LED die samen met de klauwstriplichten die langs de randen van de voorbumper lopen, de koplampen naar beneden gaat.

Rondom de zijkanten heeft 2008  rimpels en hoeken, terwijl je achteraan driedubbele achterlichten krijgt: de zwarte carrosserie in het midden geeft de nieuwe auto een vertrouwde gelijkenis met de grotere SUV 3008.

Net als bij de 3008 kunt u uw 2008 specificeren op de GT Line- en GT sportmodellen, die zijn voorzien van 18-inch lichtmetalen velgen en LED-achterlichten. Ondertussen kan je ook kiezen voor een nieuwe Peugeot kleur, genaamd Fusion Orange.

Het elektrische model e-2008 is ondertussen te herkennen aan een geruit grille van carrosseriekleur, een helder Peugeot-kenteken en een licht stof van “e”-insignes op de achterkant en zijkanten van de auto.

Is hij praktische?

Hoewel Peugeot geen gewag maakt van de praktische bruikbaarheid van het interieur, is de nieuwe 2008 langer dan het vorige model, dus u kunt verwachten dat hij meer ruimte zal hebben op de achterbank, met ruimte voor vier volwassenen binnenin. Peugeot vertelt ons ook dat de accu van het elektrische model zorgvuldig onder de vloer is opgeborgen, zonder dat dit ten koste gaat van de passagiersruimte.

Alle modellen hebben een 360-liter bagageruimte die, althans op papier, 20 liter kleiner is dan het vorige model, hoewel de schuivende achterbank deze cijfers kan scheeftrekken.

Wat Kunnen wij zeggen over de elektrische model?

Elektrische Peugeot E-2008 heeft een 100 kW motor, die het equivalent van 136 pk levert, bijna hetzelfde als de middenklasse PureTech benzinemotor van 2008. Hoewel hij niet zo ver zal reizen als de benzineauto, is de 193-mijlszone van de e- 2008 30 mijl meer dan een elektrisch alternatief als de BMW i3 aankan.

Om u te helpen bij het rijden van elk van die kilometers, heeft de Peugeot e-2008 een speciale B-rijlijn (voor remmen) voor uw regeneratieve remmen. Met deze optie zal de Peugeot de snelheid soepel verlagen zodra u uw voet van het gaspedaal haalt. Dat laadt de accu van de auto op, maar het betekent ook dat u de Peugeot met een pedaal kunt besturen, net als het e-Pedal systeem in de Nissan Leaf elektrische auto.

Wanneer u de E-2008 moet opladen, kunt u dit op verschillende manieren doen, het snelst met een 100 kW lader, die een 80% lege batterij in slechts 30 minuten kan opladen. U kunt de accu in ongeveer acht uur volledig opladen met het type 7,4 kW muurdoos dat u in uw huis kunt installeren.

Als dat alles levensvatbaar klinkt, zal Peugeot een aantal andere functies bevatten om de overgang naar elektrische energie te vergemakkelijken. Veel van deze functies zijn gericht op de MyPeugeot-toepassing waarmee u de auto op afstand kunt bedienen. Bij gebruik kunt u de auto zo instellen dat deze tijdens de goedkoopste uren en buiten de piekuren kan worden opgeladen; controleer het bereik en configureer de airconditioner zodat de cabine de perfecte temperatuur heeft wanneer deze binnenkomt.

Peugeot biedt bij de toepassing ook een aantal diensten aan, waaronder de toegang tot een auto met een conventionele motor voor langere ritten en de garantie dat de accu in de toekomst kan worden opgeladen.

Hoe is het om mee te rijden?

Hij is verkrijgbaar met een keuze uit drie benzinemotoren en een dieselmotor. Iedereen krijgt een handgeschakelde zesversnellingsbak, behalve de middenklasse benzine, die een achttrapsautomaat krijgt.

De besturing bestaat uit 1,2-liter PureTech-eenheden met 100, 130 of 150 pk. Peugeot heeft nog geen brandstofbesparende cijfers bevestigd, maar kan verwachten dat ze rond de 45mpg terugkomen. Ondertussen, zou de diesel, een 1.5 liter, 100 pk vier-cilinder van 100 pk, rond 60 mpg moeten kunnen produceren.

Terwijl dat gelijkaardig aan wat voordien kwam, krijgt nieuwe 2008 een waaier van autonome drijfhulp die niet beschikbaar in het vorige model was. Zo is er de hulp bij het onderhoud van de rijstrook, die de auto soepel in de rijstrook kan rijden, en de actieve cruise control, die de Peugeot autonoom kan afremmen en versnellen. Daarnaast kunt u ook beschikken over automatische parkeer- en dompelverlichting.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: