Nieuwe 2020 Lexus LC Beoordeling

Prijs: € 109.590
  • Rijtest en Prestaties
  • Interieur
  • Laadruimte
  • Kosten en uitstoot
3

Besluit

De Lexus LC 2020 is een gebrekkige, maar wenselijke GT-auto met een verrassend soulvolle rand. De V8-versie is erg leuk

2020 Lexus LC Review:

 2017 lexus lc key features

Moe van de strijd tegen de Duitse premium autofabrikanten Audi, BMW en Mercedes-Benz, besloten de Lexus-bazen dat ze de regels zouden weggooien en er alles aan zouden doen om zich te laten opvallen, vandaar de ongelooflijk futuristische exterieurstijl van de 2020 Lexus LC.



2020 Lexus LC is een luxe coupé met voldoende prestatiedrama en deelname van de bestuurder om de interesse van een sportwagenliefhebber in de ontwikkeling te behouden, maar bovenal is het geweldig toerisme. Daarom heeft de LC de mogelijkheid om een paar inzittenden en hun bagage te vervoeren met een royaal langeafstandscomfort, of vier personen in een veel kortere auto. De concurrenten variëren van de Porsche 911 en de Mercedes SL tot de high-end versies van de BMW 6 Reeks.

Kopers kunnen kiezen tussen twee typen motoren van de 2020 Lexus LC. De LC 500 wordt aangedreven door een grote V8-eenheid van 467 pk met natuurlijke afzuiging en een 10-versnellingsbak. Het meest verfijnde en efficiënte alternatief is de LC 500h, een hybride model dat een 3,5-liter V6 benzinemotor van 295 pk koppelt aan een elektromotor om een totaal vermogen van 354 pk te leveren.

 2017 lexus lc gallery 003 lifestyle

Er zijn drie uitrustingsniveaus: standaard, Sport en Sport +, en elke stap markeert de kenmerken van de auto op de manier die de namen suggereren.

Hoe is het om met de 2020 Lexus LC te Rijden?

 2017 lexus lc gallery 014 exterior

2020 Lexus LC is een meer communicatieve en aantrekkelijke auto om mee te rijden dan veel van zijn concurrenten in een van de drie beschikbare specificatie niveaus, maar meer enthousiaste bestuurders zullen Sport + willen, wat de auto echt tot leven brengt.

Kies jij voor de hoge specificatie Sport + en je krijgt veel kits die de Lexus LC een beetje spannender maken op de weg. Deze gaan onder het motto “Lexus Dynamic Handling” en omvatten een “actief” variabel stuursysteem met een variabele versnelling, waarvan de richtinggevoeligheid verandert naargelang de snelheid, een stuursysteem op de achterwielen dat de wegligging verbetert, en een achterste differentieel met beperkte slip dat met behulp van de hulpmiddelen van de bestuurder alles in de pas loopt en de kracht overbrengt naar de plaats waar het nodig is.

 2017 lexus lc gallery 001 exterior

In deze setting en gekoppeld aan de V8-motor is de 2020 Lexus LC een bewegende en onderhoudende auto om op een vloeiende weg te rijden. Hij is echter niet zo evenwichtig of aantrekkelijk door bochten als een sportwagen, waarbij de richting bijzonder licht en teleurstellend kort blijkt te zijn. Het achterwielstuursysteem zorgt voor extra stabiliteit bij hoge snelheden en verhoogt de wendbaarheid, waardoor de auto bij lagere snelheden in bochten kan draaien. We hebben ook een auto met standaardspecificaties getest, die nog steeds erg leuk is om te rijden, maar onvermijdelijk niet zo vastzit in de bochten.

2020 Lexus LC is uitgerust met standaard leeggelopen banden, kan de LC-rit een beetje hout voelen op hobbel- en hobbeltests, vooral in de stad. Gelukkig, het krijgt betere vloeibaarheid bij hogere snelheden, maar zelfs zo, bent u zich altijd bewust van de onvolkomenheden van de weg, hoewel ze nooit ongemakkelijk worden. Het is erg stil bij lage snelheden en erg stil bij hogere snelheden, maar de 2020 Lexus LC mist eindelijk de soepelheid en verfijning die het verwacht van een langeafstands GT-auto.

De V8 van Lexus is de beste keuze voor een LC-motor, zo niet de perfecte. Hij is sterk bij hoge toeren, met een prachtig geluid aan de bovenzijde, en erg grappig wanneer je hem wilt, maar hij mist het koppel en de rijvaardigheid om deze twee-tonige auto zo gemakkelijk te bewegen als je wilt. lager in het snelheidsbereik. De 10-versnellingsbak klinkt als een truc, maar werkt goed in de automatische modus, zolang je maar terugkeert naar de handmatige modus voor meer energiek rijden. Het is echter moeilijk om zoveel tussenliggende relaties bij te houden.

2020 Lexus LC V6 hybride unit is goedkoper en soms verfijnder, maar de overgang tussen elektrische ondersteuning en motorvermogen verloopt niet altijd even soepel, zeker niet als je er op drukt. Door het extra gewicht van de accu’s en het elektrische systeem is de Lexus 500h niet zo dynamisch spannend als de V8. Je voelt dat gewicht in de bochten, met de hybride minder bereid om van richting te veranderen.

 2017 lexus lc gallery 008 exterior

Zoals verwacht klinkt het ook niet zo luidruchtig en de poging van Lexus om het spannender te maken door het imitatiemotorgeluid door de stereoluidsprekers te filteren, wordt na een tijdje irritant. Dit wordt niet geholpen door het gezoem van elektromotoren die de V6 van tevoren verhogen.

Dat gezegd hebbende, is het de moeite waard om de hybride te overwegen als u de auto uitsluitend op basis van uw lange afstand GT-geloofsbrieven koopt. Het bereik zal veel groter zijn dan dat van de V8, dankzij het verbeterde brandstofverbruik. Van de rivalen van de 2020 Lexus LC, is het waarschijnlijk dat alleen een BMW 6 Reeks met dieselmotor in dit opzicht beter is.

Hoe ziet het Interieur van de 2020 Lexus LC er uit?

 2017 lexus lc gallery 004 interior

De 2020 Lexus LC 500 is een twee-deurs coupé met vier stoelen. De LC 2020 biedt de reiziger ruime vermogensafstellingen, een luxe zitcomfort en een goed zicht op de weg. De voorstoelen zijn standaard voorzien van verwarming en ventilatie en er is een set goed versterkte sportstoelen met Alcantara inzetstukken leverbaar. De achterbank is ruimer dan de meeste 2 + 2 sportwagens en is geschikt voor kleine en middelgrote volwassenen.

 2017 lexus lc gallery 016 interior

2020 Lexus LC heeft twee complete sets LATCH-autostoelaansluitingen op de achterbank. Het Verzekeringsinstituut voor Verkeersveiligheid heeft dit LATCH systeem niet beoordeeld op het gebruiksgemak.

De cabine van de 2020 Lexus LC is sensueel en opvallend. Met een selectie van hoogwaardige materialen en een vleugje exotische stijl voelt deze auto net zo bijzonder als een zescijferige sportcoupé.

 2017 lexus lc gallery 010 interior

De opslagruimte van de 2020 Lexus LC is kleiner dan die van de meeste concurrenten. De 5,4 kubieke meter koffer biedt voldoende ruimte voor twee handtassen, en er zijn weinig cabines in de cabine voor kleinere voorwerpen. De achterbank is handig voor extra tassen en handtassen.

 2017 lexus lc gallery 012 interior

Critici hekelen algemeen het LC-infotainmentsysteem. Het grootste probleem is dat er geen aanraakscherm is, dus je moet een aanraakscherm gebruiken om de meeste aanpassingen te maken, wat veel aandacht van de bestuurder vereist. Het systeem wordt voor 2019 een beetje makkelijker te gebruiken dankzij de toevoeging van standaard Apple CarPlay en Amazon Alexa. Andere standaardfuncties zijn een 10,3-inch scherm, een Wi-Fi-toegangspunt, het nieuwe dynamische navigatiesysteem, HD-radio en satellietradio. Het optionele Mark Levinson Surround Sound-audiosysteem, speciaal ontworpen voor de akoestiek van de 2020 Lexus LC 500, wordt door professionele recensenten zeer geprezen.

Hoe veilig is de 2020 Lexus LC?

2020 Lexus LC 500 heeft geen botsproefclassificatie van het Verzekeringsinstituut voor Verkeersveiligheid of de National Highway Traffic Safety Administration. Dit is gebruikelijk voor een high-end sportwagen.

 2017 lexus lc gallery 005 exterior

2020 Lexus LC wordt standaard geleverd met een achteruitkijkcamera en Lexus Safety System+. Deze verzameling geavanceerde veiligheidsvoorzieningen omvat onder meer een waarschuwing voor frontale aanrijding, automatische noodstop, voetgangerdetectie, automatische grootlicht, waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook, hulp bij het onderhoud van de rijstrook en adaptieve cruisecontrol. Optionele veiligheidsfuncties zijn onder meer parkeersensoren voor en achter, dodehoekbewaking, een waarschuwingssignaal voor dwarsverkeer achterin en een display op de voorzijde.

2020 Lexus LC kosten, uitrustingen en Co²-uitstoot:

Lexus heeft ervoor gekozen om hetzelfde te laden als u kiest voor de LC 500 of de LC 500h hybride. De sportspecificatie kost veel extra geld dat u moet verdubbelen als u Sport + wilt. Wij zouden vasthouden aan de standaardauto om de prijs-kwaliteitverhouding te maximaliseren. Maar zelfs als u kiest voor een volgeladen LC 500, koopt u een auto die 10-20% goedkoper is dan de meeste concurrenten.

Volgens de positionering in de Lexus markt is de auto goed uitgerust. U krijgt standaard het Lexus 10,3-inch infotainment- en navigatiesysteem, evenals lichtmetalen 20-inchwielen, digitale instrumenten, glazen panoramadak, LED-koplampen, elektrische, verwarmde en geventileerde lederen stoelen en een Pioneer-audiosysteem 12 luidsprekers.

Voor ons geld, Sport trimmen sport voorzetels, gedeeltelijk Alcantara bekleding, koolstofvezel versterkt dak (ook op Sport + auto’s) en 21-inch gesmede lichtmetalen wielen lijken slechts een bescheiden winst voor het extra geld dat nodig is.

Klanten kunnen een 13-luidspreker Mark Levinson stereo, een kleurendisplay aan de voorzijde en metallic lak als opties toevoegen.

Lexus heeft een onberispelijk spoorverslag in betrouwbaarheid, bezit en handelaarsonderzoeken, voorstellend dat de hoogste-uitgevoerde klantendienst en het probleemloze drijven realistische verwachtingen zouden moeten zijn. Terwijl de 2020 Lexus LC niet in ons recentste betrouwbaarheidsonderzoek verscheen, werd Lexus als merk gerangschikt onder de eerste 32 fabrikanten.

In termen van bedrijfskosten, straalt de V8 263 g / km CO2 uit, waardoor het in de hogere steun voor de autobelasting van het bedrijf, met een beweerde brandstofbesparing van slechts 26,3 mpg. Onze ervaring is dat dit vrij typisch is voor wat u waarschijnlijk op de autoreiscomputer zult zien als u verstandig rijdt. Begin te genieten van V8 en dat MPG-cijfer zal op tieners vallen.



Ondanks het feit dat het op papier gewoon langzamer gaat, is de hybride een veel goedkoper voorstel. De CO2-uitstoot is indrukwekkend van 145 g/km, waardoor de belasting veel lager is. Hoewel we betwijfelen of het de gecombineerde besparing van 43,5mpg zal halen, zagen we iets meer dan 30mpg op de tripcomputer zonder al te veel te veel te proberen.

Hoeveel Kost de 2020 Lexus LC?

De 2020 Lexus LC 500 en 500H Beginprijs is € 109.590

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: