Jeep Gladiator 2020 Beoordeling

Prijs: AB
  • Rijtest
  • Interieur
  • Comfort
  • Veiligheid
  • Ontwerp
  • Kosten
2.8

Nieuwe Jeep Gladiator 2020 Beoordeling

Display Grey overland gladiator parked at dusk

Review & Rating

Voor zijn eerste verschijning, krijgt de nieuwe Jeep Gladiator 2020 een midpack afwerking in onze compacte vrachtwagenclassificatie. Deze truck biedt dingen die geen enkele concurrent doet en biedt tegelijkertijd een comfortabel interieur, goede trekvaardigheden en de legendarische Jeep off-road vaardigheden.

Is hij een goeie Auto?

Ja, Jeep Gladiator 2020 is een goede truck. Het is al meer dan een kwart eeuw geleden dat Jeep voor het laatst een vrachtwagen aanbood, maar de lijn van het bedrijf gaat terug tot eind jaren veertig, toen Willys-Overland een 1-tons vrachtwagen met vierwielaangedreven wielen introduceerde. Sindsdien zijn er verschillende modellen (waaronder een Gladiator model in de jaren ’60 en ’80), die culmineerden in de Comanche, die na het modeljaar 1992 werd opgeheven.

Display Red gladiator with doors off on a dirt path
Voer Gladiator in, die de Jeep terug lanceert naar het truckspel voor het modeljaar 2020. De Gladiator is in tegenstelling tot andere compacte vrachtwagens. Dit voertuig is bijna als een Jeep Wrangler met een bed; je kunt de bovenzijde en deuren verwijderen en zelfs de voorruit inklappen, iets wat geen enkele andere vrachtwagen kan doen. Hij behoort tot de koplopers in de klasse door zijn trekvermogen en is veel beter off-road dan de meeste concurrenten. Het interieur is aantrekkelijk en functioneel, met twee rijen comfortabele stoelen voor volwassenen en een eenvoudig te gebruiken informatie- en entertainmentsysteem.

Display Close up of the rubicon wheel

Deze nieuwe Jeep heeft een aantal zwakke punten, zoals de voorspelde betrouwbaarheidsindex onder het gemiddelde en een V6 die soms niet gemotiveerd lijkt te zijn, maar die niet genoeg zijn om de helderheid van een truck die anders uitstekend zou zijn, weg te nemen.

Wat kunnen wij zeggen over de Ontwerp:

Russell Crowe citeert terzijde, het veranderen van de Wrangler in een vrachtwagen heeft een ongelukkige invloed op de verhoudingen van de Wrangler. Het uitrekken van de wielbasis en het veranderen van een two-box design naar een three-box design, met behoud van vier volle deuren is geen grote beweging vanuit het oogpunt van stijl: de Gladiator is gewoon niet erg aantrekkelijk, vooral in het profiel.

Net als de buitenkant is de Gladiator-cabine in wezen een directe poort van de JL Wrangler. Dat betekent betere materialen, een robuuste esthetiek en een dikke schakelkast. Alles werkt prima en ziet er goed uit. Maar als u verwachtte dat de Jeep een tweede blik zou werpen op de Wrangler’s cabine tijdens het ontwerpen van de Gladiator, bereid je dan voor op een teleurstelling. Ook dit is een Wrangler met een busje.

Display Grey Overland parked atop a hill

Mijn Overland afwerking komt met een aantal unieke esthetische verbeteringen die ruwweg overeenkomen met de Sahara afwerking van de Wrangler. Beide versies bevatten wielkasten van de carrosseriekleur, een zevenbladige grille van de carrosseriekleur en 18-inch wielen en velgen.

Comfort:

Net als de Wrangler heeft de Gladiator comfortabele stoelen en een verhoogde rijpositie. De carrosserie van slechts vier deuren betekent ook een tweede bruikbare rij. En ondanks zijn Wrangler-wortels is de Gladiator relatief comfortabel.

Om te beginnen heeft hij solide assen, maar een extra vijfarmige achterwielophanging en 18,9 inch tussen de assen elimineert de slechtste eigenschappen van de Wrangler. Gladiator is aanzienlijk comfortabeler dan een gelijkwaardige Wrangler, met betere manieren en minder sluwheid.

En hoewel er een bed achterin staat, faalt de Gladiator in een aantal van de dingen die vrachtwagens van oudsher goed doen. Koop een Chevrolet Colorado en je kunt kiezen uit drie cabinematen en twee verschillende beddenlengtes. Hetzelfde geldt voor een Toyota Tacoma, maar ook voor een Toyota Tacoma, en voor elke halftoonwagen. Dat is een klein probleem voor de cabine van de Gladiator (losse verhoudingen), maar het is een probleem voor het bed. Een vijf voet lange doos is de enige optie, en het is ook niet erg diep. Dat compromissen het algemene volume: het het bedvolume van de Gladiator is slechts 35.5 kubieke voet, terwijl Chevy Colorado 41.3 kubussen met zijn vijfvoet en twee-duim bed en 49.9 kubussen met het beschikbare zes-voet-twee bed aanbiedt. duim. duim.

Technologie:

Het hart van de Gladiator-technologiesuite is het uitstekende UConnect 4 informatie- en entertainmentsysteem van Fiat Chrysler. Verkrijgbaar met 7,0 en 8,4-inch configuraties (het 5,0-inch basisscherm werkt met UConnect 3), UConnect 4 heeft aantrekkelijke graphics, reageert snel op invoer en is opmerkelijk eenvoudig te navigeren. Apple CarPlay en Android Auto zijn standaard, hoewel het standaard systeem goed genoeg is om nooit de behoefte te voelen om mijn iPhone aan te sluiten.

Display Close up of the uconnect system with offroad pages

De Overland instelling wordt standaard geleverd met het 7.0-inch scherm, hoewel mijn tester de grootste 8.4-inch configuratie heeft. Naast de schermgrootte is het enige functionele verschil tussen de twee de 8,4-inch navigatiefunctie (die 7,0 inch via CarPlay / Android Auto verwerkt). Andere standaardfuncties in deze instelling zijn onder andere dual zone automatische klimaatregeling, ramen en elektrische sloten (zoals de Wrangler, dit zijn optionele extra’s in de basis van de Gladiator), een audiosysteem met acht luidsprekers en zeven USB-ingangen (een USB-A en USB-C in de middenconsole, een USB-A in de middenconsole en twee USB-A’s en twee USB-C voor tweede-rij-passagiers).

De optiepakketten breiden de technologiesuite uit. Eigenaren die bereid zijn te betalen, kunnen verwarmde voorstoelen en een verwarmd stuurwiel, LED-koplampen met LED-looplampen, de eerder genoemde 8,4-inch navigatie en scherm en een grote hoeveelheid actieve veiligheidsuitrusting toevoegen. Er is ook een overzichtelijk Trail Rail vrachtmanagementsysteem en andere verbeteringen die de toch al solide Gladiator-trailerclassificatie nog verder verbeteren.

Prestaties:

Gladiator werkt met een 285 pk V6, dezelfde motor als in de Wrangler. Hij is krachtig genoeg voor de meeste rijsituaties, inclusief slepen en transporteren, maar hij mist het energieke gevoel van sommige concurrerende motoren tijdens het accelereren. De standaard handgeschakelde versnellingsbak kan ook worden verbeterd, en het is de moeite waard de upgrade om de soepele automatische transmissie te krijgen.

Op het moment van schrijven van dit artikel is deze V6 de enige Gladiator motoroptie, jeep is van plan om later in het modeljaar een EcoDiesel V6 turbomotor te introduceren.

Jeep Gladiator krijgt 17 mpg in de stad en 22 mpg op de snelweg. Dit zijn de slechtste cijfers in de klasse voor de basismotor van een vrachtwagen. De meeste rivalen hebben echter viercilinder basismotoren en zijn standaard voorzien van tweewielaandrijving. Met een V6 en vierwielaandrijving krijgen concurrenten als de Chevrolet Colorado en de Toyota Tacoma een brandstofbesparing die vergelijkbaar is met die van de Gladiator.

Hij breekt op de een of andere manier de typische vorm van een vrachtwagen, maar hij rijdt nog steeds zoals de meeste andere vrachtwagens als het gaat om het hanteren en rijden. Deze Jeep kan de bochten redelijk goed aan, en hij wordt voor het grootste deel soepel behandeld. De kwaliteit van de handling voelt iets beter aan met wat gewicht in bed.

Interieur:

Display Rubicon dashboard

Hoeveel mensen Kunnen erin?

Jeep Gladiator 2020 heeft een capaciteit voor vijf personen en doet het uitstekend. Voorin heeft de bestuurder een dominant zicht op de weg en er is voldoende ruimte voor hoofd en benen. De achterstoelen zijn even ruim en bieden meer beenruimte dan bijna alle concurrenten. Het belangrijkste is dat de stoelen comfortabel en ondersteunend zijn.

Kinderwagenzitjes:

Er zijn twee complete sets LATCH connectoren om autostoeltjes te installeren.

Interieurkwaliteit:

Als je het gevoel hebt dat de Gladiator veel lijkt op de Jeep Wrangler van binnen, dan verbeeld je je niets. De voorste helft van de Gladiator is in principe direct van zijn SUV neef genaaid. De Gladiator ziet er van binnen goed uit, maar functioneel zijn heeft een hoge prioriteit voor deze truck, zodat chauffeurs alle bedieningselementen die ze nodig hebben binnen handbereik hebben, kunnen vinden. De cabine is ook ontworpen met het oog op duurzaamheid en is waterbestendig, dus je kunt hem er na vooral modderige avonturen uit halen.

Display Rubicon rear seats

Laadruimte:

Hij wordt geleverd met een 5-voets bed en biedt, in tegenstelling tot de meeste vrachtwagens, geen extra bedlengte. Hoewel het bed kleiner is dan dat van de meeste concurrenten, is het toch zeer nuttig dankzij functies zoals verstelbare aanlegplaatsen, een stopcontact in het bed en een drietraps achterklep die in een middenpositie kan worden vergrendeld. Gladiatorbedrails voelen ook lager aan dan in de meeste andere vrachtwagens, waardoor het gemakkelijk bereikbaar is.

Display motorbikes packed into the truck bed

Infotainment, Bluetooth en Navigatie

De standaarduitrusting bestaat uit een opvouwbaar zacht dak met een schuifdakfunctie en het Uconnect informatie- en entertainmentsysteem met een 5-inch touchscreen, een audiosysteem met acht luidsprekers, twee USB-poorten en Bluetooth.

Beschikbare functies zijn onder andere twee verschillende vaste kapjes, een naar voren gerichte off-road camera, een 7 of 8,4-inch touchscreen, een Alpine-audiosysteem met negen luidsprekers, satellietradio, navigatie (inbegrepen bij het 8,4-inch scherm), een verwijderbare draadloze Bluetooth-luidspreker, Apple CarPlay, Android Auto en extra USB-poorten.

Display Overland dashboard with leather wrapped dash

Gladiator is misschien niet standaard voorzien van ramen en elektrische sloten, maar in ieder geval heeft elk model een versie van het Uconnect informatie- en entertainmentsysteem. Het aanraakscherm is snel en eenvoudig te gebruiken en wordt aangevuld met fysieke bedieningen. Deze Jeep biedt verbeterde versies van Uconnect die grotere schermen, connectiviteitstechnologie voor smartphones en navigatie bieden. De Gladiator wordt ook geleverd met functies die andere vrachtwagens niet hebben, zoals een waterdichte Bluetooth draagbare luidspreker en een naar voren gerichte camera om te helpen in off-road situaties.

Sprekend van dingen die geen andere vrachtwagen kan doen, staan het vouwende windscherm van Gladiator en de hoogste en verwijderbare deuren het toe om het om in convertibel om te zetten om u te helpen van de zomerdagen en off-road avonturen genieten.

Hoe Veilig is hij?

Gladiator crash-testresultaten:

Op het moment van schrijven van dit artikel hebben noch de National Highway Traffic Safety Administration, noch het Road Safety Insurance Institute Jeep Gladiator 2020 getest.

Hij wordt standaard geleverd met een achteruitkijkcamera. De actieve veiligheidsfuncties zijn onder andere dodehoekbewaking, waarschuwingssignalen voor dwarsverkeer achteraan, parkeersensoren achteraan, adaptieve cruisecontrol, waarschuwing voor frontale aanrijding en automatische noodstop.

Display Man putting flashlight in the gladiator storage container

Welk Jeep Gladiator model is geschikt voor mij?

Het debuut is er in vier versies: Sport, Sport S, Overland en Rubicon. Er is ook een speciaal Gladiator Launch Edition-model dat kort na het debuut van de truck wordt aangeboden. Alle modellen worden geleverd met een 285 pk V6, een handgeschakelde zesversnellingsbak, vierwielaandrijving en een opklapbare kap met schuifdakfunctie. U kunt upgraden naar een achttraps automatische versnellingsbak in elke versie.

Zelfs is het basis plaatsen klaar voor off-road en komt met een makkelijk te gebruiken informatie en vermaaksysteem. Toch is het de moeite waard om de Gladiator Sport S. De S heeft voornamelijk dezelfde standaarduitrusting, maar het is beschikbaar met vele comfort- en gemaksvoorzieningen die u niet in de basisinstelling kunt krijgen. Kopers die de best mogelijke avontuurlijke ervaring willen, moeten rekening houden met de Rubicon instelling, die wordt geleverd met een reeks off-road functies die niet beschikbaar zijn in de lagere instellingen.

Een ding dat alle kopers in gedachten moeten houden is dat deze Jeep zeer aanpasbaar is. Naast de verschillende ornamenten pakketten en opties om uit te kiezen, zijn er verschillende combinaties van deuren, dak en windscherm, waarmee u deze truck echt van u kunt maken. Jeep

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: