Nieuwe 2020 Hyundai Palisade Beoordeling

Prijs: AN
  • Exterieur Styl
  • Prestatie
  • Interieur
  • Comfort
  • Betrouwbaarheid
4.7

2020 Hyundai Palisade review:

Van de vele opties in de klasse, de nieuwe Hyundai Palisade 2020 heeft veel potentieel om een van de beste opties te zijn. Onze huidige favoriet is de Kia Telluride, die veel van zijn basisstructuur en motor deelt met de Palisade. Deze twee middelgrote SUV’s zijn vergelijkbaar genoeg om te zeggen dat het besluit zal worden teruggebracht tot voorkeur, met de Palisade wordt meer luxe en de Telluride met meer houding.

Buiten de persoonlijkheid zijn zowel de Palisade als de Telluride op de juiste plaats als het gaat om een familie SUV. Overal is volop ruimte voor volwassenen, zelfs achter de derde rij is de laadruimte royaal, het rijcomfort en de stoel zijn prijzenswaardig, en de V6-motor doet dit alles uitstekend en met gemak. U kunt er ook zeker van zijn dat u verzekerd bent van een lange lijst van geavanceerde beveiligingsfuncties en de meest royale garantiedekking in de branche.

Of u nu op zoek bent naar de goed uitgeruste maar betaalbare SE-basisuitrusting of het positief luxueuze Limited-model, de Hyundai Palisade 2020 zou op uw korte lijst van middelgrote drierijige SUV’s moeten staan.

De Nieuwe Hyundai palissade, de Kia Telluride 2020, die ook nieuw is voor 2020 en zeer goed is. de meest lovende. Net als sommige andere Hyundai en Kia voertuigen, delen deze twee voertuigen een groot aantal identieke componenten en DNA, wat betekent dat wanneer één goed is, de andere waarschijnlijk ook goed zijn.

2020 Hyundai Palisade All Wheel Drive

Hyundai wees er al snel op dat alles wat je kunt zien en aanraken anders is tussen de twee voertuigen, van de stijl en het interieur tot de graphics van het multimediascherm en het dashboard. Aan de andere kant suggereert het dat dingen die je niet kunt zien vergelijkbaar zijn. Beide voertuigen delen een aandrijflijn, een vierwielaandrijving (met vergrendeling middendifferentieel), evenals dezelfde basisstructuur en wielbasis. Zelfs de binnenafmetingen van de beenruimte in elk van de drie rijen zijn identiek.



Met dit alles gemeen, lijkt het misschien dat het enige wat ik moet doen is onze mening over Telluride kopiëren en plakken. Maar ik denk dat het de verkoop van de korte film Palisade zou zijn. De Hyundai wordt geleverd met enkele verbeteringen die het potentieel hebben om Telluride in de hoofden van sommige kopers in te halen. Om de Palisade te testen, reisden wij naar Coeur d’Alene, Idaho, om een hele dag met de sport utility vehicle door te brengen om te zien waar het zich van de concurrentie onderscheidde.

Hoe Rijdt hij:

2020 Hyundai Palisade Towing

Een soortgelijke aandrijflijn, de 3,8-liter V-6 die 291 pk produceert, genereert een koppel van 262 NM. Een automatische versnellingsbak met acht versnellingen is de enige versnellingsbak. De voorwielaandrijving is standaard op alle uitrustingsniveaus. All-wheel drive is als optie ook verkrijgbaar . Limited komt ook met een standaard zelfnivellerende achtervering, die de Telluride die ik heb getest niet had, en het schijnt om de het drijven ervaring lichtjes te veranderen. De rijkwaliteit was uitstekend op verschillende ondergronden, van vers geasfalteerde snelwegen tot versleten asfalt. Zelfs op een grind- en zandweggetje was ik onder de indruk van de rust van de cabine toen de wielen op sleuven en rotsen rolden.

Beide voertuigen rijden vrijwel hetzelfde. Als ik er een nummer op zou moeten zetten, zou ik zeggen dat ze voor 97% hetzelfde zijn – je zult het verschil niet echt merken, tenzij je er naar op zoek bent. Maar dat was ik wel, en ik denk dat de palissade het haar beter leidt. Deze vering heeft zeker geholpen; ik merkte dat er iets minder rol en meer vertrouwen in de bochten was, maar ik vond ook dat de transmissie soepeler was en dat ik de auto met bijna telepathische snelheid kon upgraden.

2020 Hyundai Palisade Wireless Charger

Turbocompressoren zijn tegenwoordig de trend, maar deze twee modellen laten zien dat een natuurlijk aangezogen V-6 met voldoende cilinderinhoud, mits goed aangesloten op de rest van de transmissie, nog steeds het werk kan doen. Het is een motor die zijn werk doet het verplaatsen van de Palisade zonder drama, en hoewel het voelt niet noodzakelijkerwijs zeer snel van de lijn, het kan gemakkelijk springen door te trappen op het gaspedaal.

Er is nog steeds wat fatsoenlijk windgeruis op de weg, hoewel de dag van onze reis nogal winderig was, wat ertoe heeft bijgedragen. Het lawaai is niet zo groot dat het de cabine domineert, omdat een gemakkelijk gesprek met een passagier op de tweede rij kan voeren zonder mijn stem te verheffen, en dat is een geweldige lakmoesproef voor deze familievoertuigen. Als je stem naar de derde rij moet gaan, zal het Palisade Driver Talk intercomsysteem (ook aangeboden in de Telluride) je helpen.

Wat is anders aan de Hyundai Palisade 2020?

Terwijl de Telluride kiest voor een rustieke en robuuste stijl van binnen en buiten, is de Hyundai Palisade 2020 elegant en klaar om ‘s avonds in de stad uit te gaan. Het liberale gebruik van chroom op de grill en zelfs op de 20-inch wielen van de Palisade die ik geprobeerd heb, zorgt ervoor dat de auto meer thuis lijkt op de Sunset Boulevard dan op een boerderij, zoals Telluride doet.

2020 Hyundai Palisade Third Row USB Ports

Naast de verschillen in uiterlijk zijn er enkele belangrijke kenmerken die Hyundai Palisade volgens mij een voordeel geven, te beginnen met het volledig digitale 12,3-inch instrumentenpaneel. Digitale schermen ter vervanging van de analoge snelheidsmeter en toerenteller komen steeds vaker voor, maar ik hou vooral van de Palisade-toepassing vanwege de schone en intuïtieve manier waarop deze informatie presenteert en de beschikbare schermruimte goed gebruikt.

Stel bijvoorbeeld dat u de huidige status van de beveiligingsfuncties van Hyundai Palisade in het midden van het scherm wilt plaatsen terwijl de adaptieve cruise control is geactiveerd. U kunt het doen, en de informatie die meestal dat deel van het scherm bewoont wordt verminderd en beweegt zich naar het midden van de grafische toerenteller, waar u het nog steeds in één oogopslag kunt zien.

2020 Hyundai Palisade Heads Up Display

Het scherm wordt ook gebruikt om het beeld van de dodehoek monitor weer te geven, die net als Honda’s LaneWatch systeem naar het volgende niveau wordt gebracht. Het werkt voor beide zijden van het voertuig, en wanneer het de richtingaanwijzer naar links of rechts raakt, toont een live-uitzending van een camera aan de zijkant van de Palisade de dode hoek in real time. Als je naar links wijst, verschijnt deze op de snelheidsmeter aan de linkerkant van het scherm; als je goed signaleert, verschijnt deze op de tachometer aan de rechterkant. Als het scherm actief is, wordt de snelheid of het toerental in een niet-invasieve overlay weergegeven. Dit is een verbetering ten opzichte van het feit dat u uw hoofd moet draaien om het beeld in het multimediasysteem te zien; door deze informatie in het cluster te plaatsen, wordt het toegankelijker voor de controleurs.

In de middenconsole downloadt de Hyundai Palisade 2020 de traditionele versnellingspook voor een versnellingskeuzeschakelaar met knop. Om eerlijk te zijn, is het altijd vereist dat je het rempedaal een extra tijd vasthoudt voordat je van versnelling wisselt, en dat wordt frustrerend. Ik denk echter dat de verandering positief is omdat Hyundai gebruik heeft gemaakt van de herstelde ruimte om twee grote opslagplaatsen in de console te creëren. In de ene bevindt zich het draadloze laadplatform en twee bekerhouders, die ook kunnen worden ingetrokken om een container volledig te openen als dat nodig is. Het voegt ook nog een extra opslagcontainer toe waaronder, die aan beide zijden toegankelijk is. Hyundai zegt dat het een goede plek is om een paar schoenen op te bergen, maar ik vond dat voorbeeld vreemd: het past in een kleine portemonnee of andere kleine voorwerpen die gezinnen nodig hebben.

De laatste verandering is een derde gemotoriseerde rij, compleet met nuttige schakelaars in de laadruimte waarmee je de ruggen van de tweede en derde rij kunt verlagen om deze volledig uit te breiden.

Een geweldig interieur:

2020 Hyundai Palisade seating

Het interieur van Hyundai de Palissade is het hoogtepunt. Tweede-rij passagiers krijgen een verscheidenheid aan lading opties, een aantal zeer comfortabele kapiteinsstoelen (in tegenstelling tot de nieuwe Ford Explorer) en zelfs verwarming en ventilatie. Derde-rij passagiers krijgen ook twee USB-poorten en een elektrische rugleuning, wat handig is. De derde rij bank is niet bijzonder comfortabel; het is een beetje dun in de vulling, dus de mogelijkheid om een beetje te kunnen rusten helpt veel met passagierscomfort.

2020 Hyundai Palisade Leather Seats

Er is echter genoeg ruimte voor het hoofd daar. Ik zet de bestuurdersstoel op de plaats waar ik zou rijden, verplaats de tweede rij naar een comfortabele plaats en kijk dan hoe ik me helemaal achterin kan verplaatsen. Er was genoeg beenruimte om twee of drie centimeter tussen mijn knieën en de stoel voor hem te hebben, zodat drie volwassenen van 5 voet en 11 inch op een rij kunnen zitten bij de Hyundai Palisade 2020. Houd er rekening mee dat de derde rij technisch gezien drie veiligheidsgordels heeft, maar dat het niet nodig is om drie mensen op de derde rij te drukken, zelfs de kinderen zullen merken dat de ruimte voor de heupen en schouders op dat moment vrij smal is.

De stijl valt samen met de esthetiek van het exterieur, want er zijn geen aanwijzingen van robuustheid of vals hout; het lijkt bijna futuristisch, vooral wanneer alle containers gesloten zijn. Het optionele 10,25 inch aanraakscherm is op de juiste plaats gemonteerd, zodat het goed zichtbaar is en, nog belangrijker, de bestuurder er gemakkelijk bij kan. Ik was in staat om het verste eind van het scherm te bereiken zonder naar voren te leunen, wat nodig is met sommige van deze grotere aanraakschermen. Het wordt geleverd met standaard Android Auto en Apple CarPlay, hoewel wees voorzichtig dat als je Android Auto gebruikt, het momenteel niet het hele scherm zal bezetten; Een score voor de Apple mensen op dit front.

Hyundai Palidade 2020 models:

De Hyundai Palisade 2020 is verkrijgbaar in drie versies: SE, SEL en Limited. Alle modellen werken met een 3,8-liter V6 (291 pk, 262 koppel) die wordt gecombineerd met een automatische achttraps transmissie. Voorwielaandrijving is standaard en vierwielaandrijving is een optie. De passagierscapaciteit is groter dan acht bij de tweede rij rij met de bank of zeven bij de kapiteinsstoelen.

De standaardkenmerken van de SE omvatten verwarmde spiegels, parkeersensoren achteraan, sleutelloze toegang op afstand, knop-ontsteking, adaptieve cruisecontrol voor het hele bereik, airconditioningregelingen in de tweede rij, elektrische klapbanken in de tweede rij, opvouwbare Split 60/40 stoelen in de derde rij, een 8-inch aanraakscherm, Apple CarPlay en Android Auto, en drie USB-poorten aan de voorkant (twee USB-poorten voor de tweede rij).

Geavanceerde veiligheidsfuncties zijn onder meer automatische hoge balken, een waarschuwing voor een botsing aan de voorkant met automatische noodstop, een slaperige bestuurdersmonitor, hulp bij het onderhouden van de rijstrook en een herinnering voor de achterpassagier.


De SEL-vorm voegt dakrails, sleutelloze toegang, ontsteking op afstand, verwarmde voorzetels, tweede rij kapiteinsstoelen (de bank is beschikbaar als gratis optie), een met leer omwikkeld stuurwiel, automatische klimaatregeling, een achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie, een bestuurdersstoel met elektrische verstelling en een dodehoekmonitor met waarschuwing voor kruisend verkeer achterin toe aan het frame.

Voor de SEL kunt u een gemakspakket krijgen. Hij wordt geleverd met parkeersensoren vooraan, een elektrische achterklep, een zelfnivellerende achtervering, jaloezieën op de tweede rij, een draadloos oplaadplatform, USB-poorten op de derde rij en een stopcontact in huisstijl.

Het Premium-pakket vereist het Convenience-pakket en voegt LED-koplampen, lederen bekleding, een elektrische voorpassagiersstoel, geheugenfuncties van de bestuurdersstoel, verwarmde tweede rij stoelen, opklapbare derde rij stoelen en een verwarmd stuurwiel toe. Tot slot bevat het Drive Guidance-pakket verbeterde hulpkenmerken voor de bestuurder, een 10,25 inch touchscreen, een navigatiesysteem, satellietradio, een intercomsysteem en het Hyundai Blue Link Connected Car-systeem.

De high-end Limited afwerking wordt geleverd met alle bovenstaande, evenals een dubbel schuifdak, automatische ruitenwissers, extra aanpassingen aan de bestuurderszetel, premium lederen bekleding, geventileerde voor- en tweederijige stoelen, een voorruit, een groep digitale indicatoren, een surround vision camera systeem, een dodehoekcamera, binnenomgevingsverlichting en een 12-luidspreker Harman Kardon premium surround sound system.

Hyundai Palisade 2020 vs Kia Telluride:

De Telluride is een natuurlijke concurrent van de Palisade, omdat ze hetzelfde basisplatform delen. De overeenkomsten zijn onder meer prijs, motoren, passagiersruimte en een grote hoeveelheid inhoud. De Telluride krijgt een voordeel in termen van laadvermogen, maar de Palisade heeft meer standaardfuncties en is beschikbaar in de hogere versies. In het algemeen zijn ze vergelijkbaar genoeg om de beslissing te beperken tot persoonlijke voorkeuren.

Hyundai Palisade 2020  vs Honda Piloot:

Totdat de Kia Telluride / Hyundai Palisade dit jaar debuteerde, was de Honda Pilot onze eerste keuze in de klasse. Met een veelzijdig interieur, een hoog niveau van comfort, sterke brandstofbesparende cijfers en intelligente opbergoplossingen blijft de Pilot een uitstekende SUV voor de familie. Sommige geavanceerde veiligheidsvoorzieningen zijn echter uiterst gevoelig, derderijige stoelen zijn moeilijk toegankelijk en een onhandige transmissie met negen versnellingen.

Hyundai Palisade vs. Mazda CX-9:

Toen de huidige CX-9 een paar jaar geleden debuteerde, was het duidelijk dat Mazda zijn zinnen had gezet op de instapluluismarkt. Nu heeft het enige concurrentie dankzij de Hyundai Palisade, vooral in de beste versies. De CX-9 heeft een voordeel vanwege de relatief sportieve rijeigenschappen en de aantrekkelijke stijl. Maar de Palisade bereikt de top met een krachtigere motor, meer passagiersruimte, een grotere laadcapaciteit en een langere uitrustingslijst.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Nieuwe 2020 Hyundai Palisade Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: