2020 Honda Accord Beoordeling review en rating

Prijs: NB
  • Rijtest comfort
  • Interieur
  • Motor Prestaties
3.7

Geen veranderingen in nieuwe Honda Accord , maar het is geen slechte zaak. Zoals het er nu uitziet, is de Accord stijlvol en comfortabel, en een grote hit bij nutsbedrijven. Wij denken dat in 2021 veranderingen gaan zijn in Accord.

De meeste concurrenten van de Accord zijn de afgelopen jaren opgefrist of herontworpen, maar Honda straalt nog steeds in de klas. Op de weg is de Accord stil en soepel, met onze grootste klacht is het geluid van de banden bij snelheden op de snelweg een beetje overdreven. Het is ook erg leuk om te rijden, dankzij een nieuwe motor en een handgeschakelde versnellingsbak. 16,7 kubieke meter bagage ruimteauto is een van de grootste in de klasse, en de passagiersruimte biedt veel afval en zakken voor mobiele telefoons, zonnebrillen, waterflessen en nog veel meer.

Honda verpakt ook een goed beetje technologie in het Accord. Naast het standaard Sensing Honda-pakket met functies als adaptieve cruisecontrol, rijbaanassistentie en verkeersbordenherkenning, is er het Accord van Apple CarPlay en Android Auto, LED-verlichting en draadloze telefoonlader. Terwijl u misschien wilt kijken naar de Mazda 6 als u wilt een meer premium cabine of Kia Stinger voor de prestaties interessanter, goed afgeronde Honda Accord blijft Edmunds ‘top-ranked mid-sized sedan.

Hoe ziet het Interieur Honda Accord eruit?

honda accord 2020 interieur
© kbb.com

Honda interieur van nieuwe Accord biedt een zeer goede pasvorm en afwerking, plus ingrediënten die tot de beste in dit segment behoren. Klimaatregelknoppen klikken zelfs zoals Audi. Het ontwerp zal je niet verbazen, maar zal je niet verbazen, maar netjes en netjes het topniveau, hoog genoeg in uiterlijk, in orde maken. Belangrijker nog, het interieur is misschien wel het meest functionele van elke middelgrote familie sedan. Opbergbak onder de armen kunnen gigantische en grote vierkante bekerhouders en het lossen van schepen in alle soorten en maten (goed nieuws voor fans van de waterbox), terwijl de bak voor de shifter is voorzien van een USB-poort en groot genoeg om een maat van de telefoon te passen. Wij zijn geen fan van Honda’s belachelijke versnellingspookknop is inbegrepen bij de 2.0-liter aandrijflijn en hybride omdat het niet minder ruimte in beslag neemt dan een traditionele 1,5-liter shifter. Dit is anders omwille van dit verschil.

Qua technologie in de Honda is dit Accord touchscreen veel beter dan die van andere Honda (Civic, Passport, Pilot en Ridgeline). Een 7-inch scherm met fysieke knoppen en knoppen op de basis Accord normen, maar al het andere krijgt een 8-inch unit met CarPlay Apple, Android Auto, USB-poort upgrades, en een 8-luidspreker geluidssysteem. Met name dit upgrade touchscreen heeft een helder grafisch beeld, een menustructuur die logisch is, en de bijbehorende fysieke bediening. Het is zeer goed, en niet alleen voor Honda, maar zelfs vergeleken met concurrenten. We vinden het vooral prettig dat het gemakkelijk te zien was om hoog op het dashboard gemonteerd te zijn.

Motor Prestaties

Honda Accord is beschikbaar met drie opties van de aandrijflijn, waaronder Honda Accord Hybide.

De standaardmotor op alle Accord’s die alleen op gas werken is inline-vier met turbo’s die 192 pk en 1,5-liter koppel van 1,5 Nm leveren. Dit maakt het een van de krachtigste basismotoren in het segment. Een traploze automatische transmissie (CVT) is standaard. EPA-geschat brandstofverbruik voor de Accord CVT uitgeruste 1,5-liter is een zeer goede 30 mpg stad, 6 l/100km snelweg en 7 l/100km gecombineerd in de meeste trim (Sport krijgt 31 mpg gecombineerd, misschien door de grotere wielen). Trim Sport kan worden uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak die het brandstofverbruik reduceert tot de nog steeds uitstekende 7 l/100km gecombineerd.

Standaard op de Touring en Sport en optioneel op de EX-L is de turbo inline-vier die 252 pk en 2,0-liter koppel van 273 Nm levert. Het wordt standaard geleverd met 10-versnellingen automatische, maar nogmaals, trim Sport kan worden uitgevoerd met een handmatige trim Sport. Auto-uitgeruste auto keert 10 l/100km stad, 6 l/100km snelweg en 8 l/100km gecombineerd op de EX-L terug. Sport en Touring samen teruggebracht tot 9 l/100km, zoals de handleiding.

De hybride aandrijflijn bestaat uit dezelfde soort opstelling als de Honda Insight, zij het met een krachtigere motor. Tijdens de meeste rijsituaties komt de elektriciteit van de elektromotor, terwijl de 2.0 liter natuurlijk aangezogen viercilinder grotendeels fungeert als generator om de accu te voeden. Een voorbeeld hiervan is het rustig rijden op de snelweg wanneer de machine direct op de wielen is aangesloten. Het totale vermogen van het systeem bedraagt 212 pk. Het brandstofverbruik is een uitstekende 48 mpg in de stad, op de snelweg en in gecombineerde cycli. Hetzelfde geldt voor de Touring Honda Insight, die kleiner en minder krachtig is.

Hoe rijdt de nieuwe Accord?

Hoewel groter dan het vorige Accord, verloor het laatste model van herwinnen wat mojo rijden met de vorige twee generaties. Hij voelt licht genoeg aan als je hem over een kronkelende weg laat rijden. Het zou beter zijn als de besturing meer feedback had, zoals het Honda-Accord uit het verleden en de Mazda6, maar we vermoeden dat de meeste mensen het prettig zullen vinden om het licht gemakkelijk te richten.

2020 honda accord
© kbb.com

de rijkwaliteit is zeer goed in de meeste van de trim, maar een model met 19-inch wielen heeft zo weinig zijwand van de band dat dit de impact van geweld op de heuvel is. Dat is ondanks de Touring vering, die op zijn beurt het rijgedrag en de wegligging moet verbeteren. Accord Hybrid Touring heeft een veel betere trip, dankzij de 17-inch wielen die meer roos-verbeterende zijwanden bieden. Dit is slechts één van de redenen waarom we de Accord Hybrid het gemakkelijkst aan te bevelen vonden.

De behandeling is ook licht toegenomen met Hybrid. Het naar voren bewegen van de achterasbatterij maakt Accord het meest gebalanceerd en evenwichtig. We houden ook van de Honda hybride aandrijflijn, die een elektrische motor gebruikt om de wielen in de meeste omstandigheden direct aan te drijven. Dit geeft de vermogensafgifte bijna EV- maar nu is het koppel soepel, wat vrijwel het beste deel is van het rijden met een elektrische auto met enkele nadelen, zoals een beperkte actieradius.

De enige gasaandrijving, beide uitstekend. Je hebt zeker geen grotere turbo nodig, maar naast een grotere klap geven wij de voorkeur aan de 10-versnellingen CVT-automaat voor deze basismachine. Wat CVT’s betreft, was het niet verschrikkelijk en vermijdt overmatig geklets, maar we geven de voorkeur aan een meer typische schakelprestatie van 10 versnellingen. Er is ook een handleiding met zes snelheden, die zeer goed was en we prijzen Honda voor het beschikbaar stellen ervan.

 

Veiligheid

Botsingsbeperking Remsysteem

Vertelt de bestuurder wanneer het systeem een aanrijding aan de voorzijde zo goed mogelijk voelt. Automatisch remmen om de kracht van de botsing te verminderen.

Blind-Spot informatiesysteem

Waarschuwt de bestuurder dat een ander voertuig zich in de dode hoek bevindt. Verlichtend licht in de spiegel en gaat uit als de richtingaanwijzer wordt geactiveerd.

Adaptieve cruise control in Honda Accord

De door de bestuurder geselecteerde afstand tot de voorligger in het verkeer te bewaren. Automatisch remmen en accelereren om de ruimte te behouden.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: