2020 Chevrolet Silverado 2500HD Beoordeling

Prijs $ 36,500
  • Rijtest
  • Ontwerp & Design
  • Prestaties
  • Interieur
3.4

Besluit

De nieuwe Chevrlet Silverado 2500HD is de beste Silverado HD die er ooit is geweest.

2020 Chevrolet Silverado 2500HD Review:

2020 Chevrolet Silverado 2500HD

Heeft u een zwaardere auto gekocht voor het uiterlijk of het vermogen? Dit is een belangrijke vraag voor de nieuwe 2020 Chevrolet Silverado 2500HD.

Chevrolet Silverado ziet er zeker niet uit als een carbon kopie van de kleinere Silverado 1500. En dat is het punt, volgens de Chevrolet-ontwerper die vertelde dat de voorkant van de auto er dapper uitzag – enigszins bezorgd, geïnspireerd door de reacties van de focusgroep – gericht was op het versterken van de heavy-duty mogelijkheden van de auto. Het ziet er ook niet alleen maar massief uit. Chevrolet Silverado HD is zeer groot. Vergeleken met zijn voorganger is de nieuwste HD 1,6 inch hoger, 1,4 inch breder en 10,4 inch langer dan zijn voorganger.

Silverado HD-functie bepaalt ook zijn vorm, en het gigantische klauwrooster zorgt ervoor dat de auto via een grote 28-inch koelventilator koele lucht in de motorruimte kan binnendringen. Extra koeling komt van een functionele kap, terwijl de afneembare frontflap van de Silverado HD.

  • Ontwerp & design:

Chevrolet Silverado 2500HD

Design van de Chevrolet Silverado 2500HD met brede, verticale voorkuip met bovenliggende verlichting moest er uitzien als een beladen locomotief. Bestuurders die de versterkte Silverado 2500HD in de achteruitkijkspiegel zien, zullen hem instinctief voorbij laten gaan. De aanwezigheid van de Chevrolet is net zo belangrijk als de bestelling, door het ontwerp.

De Silverado HD is ontworpen om zich te onderscheiden van de lichte, halftonige Silverado pick-up die voor 2019 werd herontworpen. De Silverado 2500HD is 4 inch hoger dan de Chevrolet 1500, en het dak van plaatstaal is de enige gemeenschappelijke plaatwerker. Hij groeit in lengte, breedte en hoogte in vergelijking met de uitgaande HD-generatie, en voegt ongeveer 3 inch van de totale binnenruimte van de Crew Cab-modellen toe.

Silverado 2500HD

De functie gaat vooraf aan de vorm, aangezien elke opening is ontworpen om de enorme 6,6-liter V-8 benzine- en dieselmotoren, inclusief de ventilatie van de motorkap, te koelen. De verlichting, die is gestapeld als een omgekeerde trap, is naar de hoeken geduwd voor een maximale luchtstroom.

  • Hoe ziet het interieur van Chevrolet Silverado 2500HD eruit?

2020 Silverado 2500HD

Het interieur van de Chevrolet Silverado is qua design in wezen hetzelfde als dat van de Silverado 1500 2019 die Chevrolet vorig jaar presenteerde. Het ontwerp, de indeling en de schakelapparatuur zijn perfect bekend en, het is een beetje teleurstellend. Sommige knoppen en de bijbehorende labels zijn klein en het centrale aanraakscherm maakt niet optimaal gebruik van de beschikbare ruimte. Er is echter wel een goede bedieningslogica en een goed uitgevoerd head-up display is als optie leverbaar. Deze negatieve punten zijn misschien minder belangrijk voor grote consumenten dan voor de Chevrolet 1500-serie, maar we weten het niet zeker.

Chevrolet Silverado 2500HD interieur

De zetels zijn comfortabel genoeg, de rijpositie is goed instelbaar en de passagiersruimte is enorm. Chevrolet Silverado 2500HD Crew Cab versies bewegen zich over een langgerekte 5,2-inch wielbasis, wat 3,3 inch meer achterbeenruimte geeft. Op papier is het slechts twee tienden van een centimeter minder dan de toonaangevende F-250, maar de Chevrolet heeft een voordeel op het gebied van beenruimte voorin. Kijk samen naar de voor- en achterpoten en de Chevrolet wint.

 passagiersruimte

De bemanningscabine van de nieuwe Chevrolet Silverado 2500HD biedt een duidelijk ruimtevoordeel ten opzichte van de bemanningscabine van de Ram 2500, want de onlangs herontworpen 2020 HD auto van Ram zullen geen gebruik maken van de uitgebreide bemanningscabine die het voor de Ram 1500 heeft ontwikkeld. Waarom? Ram HD-vrachtwagens hebben altijd een Mega Cab-configuratie met verstelbare achterbank aangeboden, maar zelfs die biedt iets minder beenruimte achterin dan de nieuwe Chevrolet Crew Cab. Ram heeft deze strategie intern weliswaar gestroomlijnd, maar vanuit consumentenperspectief zijn de vergelijkingen verwarrend. Het interieur van de Ram 2500 heeft nog steeds geen telescopisch stuurwiel.

  • Rijtest

2500HD

We hebben gereden op benzine en diesel van de Chevrolet Silverado 2500HD. Beide waren 4-wielaangedreven Crew Cab auto. Maar ze vertegenwoordigden verschillende uitrustingsniveaus, zodat we verschillen tegenkwamen die verder gingen dan de aandrijflijn. En we reden met en zonder zware aanhangwagens.

Vanaf het begin werden we eraan herinnerd dat een lege Silverado 2500 Series-vrachtwagen zich in de rug nerveus zou voelen als hij over hobbels en onverharde wegen werd gereden. Geen verrassingen daar. Maar wat we vergeten waren, is hoe de voorkant in dezelfde situaties is samengesteld. In tegenstelling tot de concurrentie van Ram en Ford die gebruik maken van volledige voorassen, is de Chevrolet Silvadon 2500HD uitgerust met een onafhankelijke voorwielophanging, met lange, lage torsieveren. De lage onafgeveerde massa van deze opstelling levert hier grote voordelen op.

De verbeteringen die door de onafhankelijke voorwielophanging zijn aangebracht, hebben ook invloed op de besturing. De Silverado 2500HD maakt eigenlijk gebruik van recirculerende kogelsturing om extreme belastingen te weerstaan, maar blijft goed samengesteld op hobbelige wegen. Maar hier ontstaat een verschil in richtinggevoel. De drie laagste versies maken gebruik van een traditioneel hydraulisch systeem dat ze net zo vaag maakt als de richting van een zware vrachtwagen. Maar de LTZ en High Country gebruiken een ander hulpsysteem, Active Hydraulic Assist genaamd, dat het stuursysteem een veel natuurlijker opbouw en een beter centrerend gevoel geeft dat die van een tandheugel en rondsel nabootst.

  • motor prestaties en trekvermogen:

Chevrolet Silverado 2500HD motor

De aandrijflijn blijft echter het hart van deze wagen, en de nieuwste versie van de Chevrolet Silverado strikwagens heeft een nieuwe 6,6-liter V8 die gecombineerd wordt met een automatische zesversnellingsbak. De blokmotor vervangt de oude 6.0-liter motor. Hij heeft aluminium koppen, een gesmede stalen krukas en gesmede metalen en gesmede stangen. Met 401 pk en 464 koppel, bereikt de nieuwe motor 41 pk en 84 koppel.

De nieuwe aandrijflijn, gecombineerd met truckvering en aanpassingen aan het chassis, maakt de Chevrolet Silverado 2500HD een comfortabele pick-up. Hij is verrassend snel op de lijn en rolt soepel op een gladde weg, of hij nu leeg is of een compleet laadvermogen heeft.

Chevrolet blijft een optionele dieselmotor onder de motorkap van de HD plaatsen. De 6,6-liter V8 met turbo levert 445 pk en 910 koppel op de grond met een nieuwe automatische Allison 10-versnellingsbak met de naam Duramax. De aandrijflijn bewees goed in staat te zijn door een Chevrolet Silverado 2500HD stil en stil te duwen en een belasting van 17.000 kg te trekken. Duramax kan diesel verbranden, maar deze motor is lang niet zo krachtig of luidruchtig als andere motoren in het segment.

Hoewel de Silverado HD ongetwijfeld de meest onaantrekkelijke en minst luxueuze truck in zijn klasse is, is de Chevrolet Selvirado 2500HD met zijn hoge trekvermogen en gebruiksvriendelijke technologie een robuust werkpaard met een dynamisch bereik dat niet zal nalaten indruk te maken op degenen die hun zware voertuigen daadwerkelijk gebruiken. zoals verwacht. In het geval van deze grote Chevrolet volgt de vorm echt de functie.

  • Veiligheid

Desing

De Chevrolet Silverado 2500 HD is nog niet beoordeeld op veiligheid.

Het uitgaande model werd gewonnen door de NHTSA voor de sterren, met een perfecte vijfsterrenscore in de zijdelingse crashtests, maar een gemiddelde score van drie sterren voor frontale crashveiligheid.

De IIHS test geen zware vrachtwagens, maar de Chevrolet Silverado 2019 met halve ton scoorde “Goed” op alle tests, met uitzondering van de kleine Passenger Front Passenger Test, die een impact simuleert op de passagierszijde van een voertuig. met een klein stilstaand object zoals een boom of een lantaarnpaal.

 

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: