Chevrolet Corvette Stingray 2020 Beoordeling

Prijs: NB

Besluit:

We raden altijd het Z51-pakket aan voor diegenen die meer prestaties willen en de optionele Magnetic Ride Control dempers moeten dat leveren zonder een boete voor het rijden.

  • Chevrolet Corvette Stingray 2020 Review:

De langverwachte Chevrolet Corvette Stingray 2020 werd op 18 juli geïntroduceerd als een modelauto uit 2020 die aankomt met een compleet nieuw ontwerp en een heroverweging van hoe de Corvettes in het verleden werden gebouwd. Een 6,2-liter V8 met natuurlijke aspiratie bevindt zich in het midden van de auto en genereert 495 pk en 470 lb.-ft. koppel, dat naar de achterwielen wordt gestuurd via een achttraps dual clutch transmissie. Er is niet langer een handmatige optie. de prijs is nog niet bekend.



Met het Z51-prestatiepakket vindt 0-60 mph plaats in minder dan 3,0 seconden. Het Z51-pakket voegt grote remschijven, een prestatiegericht veringssysteem, een verbeterd koelsysteem en prestatie-uitlaat toe.

Het bestuurder-gecentreerde binnenland kenmerkt een nieuw vierkant stuurwiel, een 12 inche digitaal vertoningspaneel, een groot touchscreen informatie en vermaaksysteem en een waaier van aanpassingsopties die een selectie van zetels, naden en stofferingstonen Leer omvatten.

  • Het design & Ontwerp:

De originele 2020 Corvette is ontworpen met een vorm die geïnspireerd is op de luchtvaartontwikkelingen van die tijd. Volgens die traditie is het ontwerp van de Corvette 2020 geïnspireerd op de F-22 Raptor en F-35 Lightning II gevechtsvliegtuigen, evenals de supercars waarmee de Corvette Stingray is ontworpen. De lijnen zijn gebogen, maar scherp, met een dramatisch profiel.

Hoewel er ontwerpelementen zijn die laten zien dat de C8 een afstammeling is van de C7 Corvette, zijn de verhoudingen van de carrosserie drastisch verschillend. Weg is de lange kap die kenmerkend is voor de Corvette. Deze is vervangen door een korte, agressief vormgegeven kap en het interieur is 16,5 inch verder gevorderd.

De zijkanten van de nieuwe Chevrolet Corvette C8 worden gedomineerd door massieve luchtinlaten die afkomstig lijken te zijn van een Ferrari LaFerrari of een Ford GT. Deze luchtinlaten zijn nodig om de V8 achter de cabine, voor de achterwielen, aan te drijven. Die V8 is zichtbaar onder een grote achterruit die de motor laat zien als een woest dierentuindier.

2020 Corvette Stingray

Hoewel we de converteerbare versie van de  Chevrolet Corvette C8 pas iets later zullen zien, wordt de standaardcoupé geleverd met een afneembaar dakpaneel, net als de vorige versies van de auto. Het paneel kan worden opgeborgen in de achterste laadruimte, zodat u tijdens het rijden kunt ervaren hoe het is om buiten te rijden.

Hoe ziet het Interieur eruit?

Als u op zoek bent naar een sportwagen met een sobere elegantie van het interieur, moet u waarschijnlijk de Corvette C8 overslaan en naar uw dealer gaan voor een Lexus LC. Het interieur van de nieuwe Chevrolet Corvette C8 is een mix van straaljagercockpit en luxe supercar.

Het dashboard van Chevrolet Corvette wordt gedomineerd door een paar schermen. Het dashboard is een aanpasbaar 12.0-inch scherm dat van kleur en design verandert afhankelijk van de gekozen rijmodus. In het midden van het dashboard bevindt zich een groot touchscreen infotainmentsysteem. Onder het infotainmentscherm bevinden zich een draaiknopcontroller en de drukknop-keuzeschakelaar.

Een van de meest polariserende eigenschappen van de nieuwe Chevrolet Corvette is een nok van knoppen die de bestuurders- en passagiersruimte van elkaar scheidt. De knoppen op de hoofdband bedienen de HVAC- en aircobedieningen van de stoel.

In tegenstelling tot oude Corvettes, kijkt u niet over een enorme motorkap met bolvormige slagtanden. In plaats daarvan is er een korte, lage neus die je nauwelijks kunt zien.

Het vierkante stuurwiel van de Chevrolet Corvette ziet eruit als alles wat je in een klassieke auto ziet. Conform het prijskaartje van luxe auto’s heeft het stuurwiel een kantel- en telescoopstuursysteem dat elektrisch verstelbaar is. Stuurwielverwarming is optioneel.

Het stuurwiel is voorzien van een “Z-Mode” knop om de auto in een door u aan te passen prestatieconfiguratie te plaatsen.

De Chevrolet Corvette Stingray 2020 wordt uitgerust met het meest geavanceerde infotainmentsysteem van het bedrijf, ondersteund door een gloednieuw elektrisch systeem dat aanraakschermen met een hogere resolutie en ultrasnelle gegevensoverdracht levert. Een 8-inch infotainment touchscreen wordt standaard geleverd.

Het nieuwe systeem van Corvette 2020 kan worden uitgerust met een geavanceerde Performance Data Recorder (PDR). Het bewaakt de voertuiggegevens en koppelt deze aan de video van een naar voren gerichte camera. Wanneer de camera niet als analyse-instrument wordt gebruikt, fungeert hij als een conventionele camera die bij elke start van de auto of bij elke keer dat de auto in de valet-modus wordt gezet, als een conventionele punt-of-view-camera die de auto in werking stelt. Om te voorkomen dat u de grote wielen van de Corvette beschadigt, kunt u een randzicht camera toevoegen.

Elke Chevrolet Corvette heeft een aanpasbaar 12-inch dashboard en vele andere geavanceerde functies die nieuw zijn voor het model. Kopers met bepaalde smartphones kunnen een Bluetooth-verbinding maken door hun telefoon in de buurt van een nabijgelegen communicatiepunt op het dashboard te plaatsen. Een draadloze telefoonlader is beschikbaar.

Het spraakherkenningssysteem van de C8 Corvette leert u gaandeweg, aldus Chevrolet. Het beschikbare navigatiesysteem biedt betere real-time verkeersupdates, maar deze zijn overbodig als u Waze met Apple CarPlay of Android Auto gebruikt. En een beschikbaar head-up kleurendisplay maakt het mogelijk om rij-informatie te projecteren in het zicht van de bestuurder.

Chevrolet Corvette Stingray 2020 biedt drie verschillende zitplaatsen. De basismodellen worden uitgerust met GT1 Mulan acht-weg elektrisch verstelbare lederen stoelen met lendensteun en zijsteunverstelling.

U kunt upgraden naar race-geïnspireerde GT2-stoelen met Mulan lederen steunpilaren, Napa lederen inzetstukken en een koolstofvezel afwerking. GT2-stoelen zijn verwarmd en geventileerd.

Als u van plan bent om lange dagen op de baan door te brengen, kunt u misschien kiezen voor de Sport Sport Sport stoelen. De Napa lederen beklede stoelen zijn voorzien van verwarming en ventilatie, maar ook van agressieve verstevigingen, een koolstofvezel hoofdsteun en een Kevlar vest-achtige prestatiestof.

In tegenstelling tot veel middenmotorige supercars, die een moeilijk te bereiken karwei kunnen zijn, is de middenmotorige Corvette ontworpen met ondiepe tuimelschakelaars die niet hoeven te worden gereinigd door gymnastiek. Zonder de lange, hoge kap is de zichtbaarheid naar voren aanzienlijk verbeterd.

Geheugeninstellingen voor de bestuurders- en passagiersstoelen zijn beschikbaar. De automatische tweezone-airconditioning wordt standaard geleverd. Yes!!

Als laadtvolume een van uw belangrijkste inkoopcriteria is, is de Chevrolet Corvette misschien niet de beste keuze. Een van de uitdagingen van een middenmotorig ontwerp is het bieden van voldoende ruimte voor vracht.

C8 Corvette Gear Selector

Waar de oude Corvette voldoende ruimte had onder de achterklep, heeft de nieuwe Corvette twee kleinere bagageruimtes, één aan de voorzijde en één aan de achterzijde.

De voorruimte tussen de koplampen is geschikt voor standaard handbagage. De achterste bagageruimte, achter de motor, is volgens Chevrolet groot genoeg voor twee golftassen. Tussen de twee zones is het vrachtvolume in totaal 12,6 kubieke meter. Het huidige model heeft 15 kubieke meter ruimte voor uw bedrijf.

  • Hoe is het om met de Chevrolet Corvette Stingray te rijden?

C8 Corvette

Op de vraag waarom de Corvette voor een middenmotorige configuratie heeft gekozen, Chevrolet-ingenieurs dat het oude ontwerp van de voormotor zijn wendbaarheidsgrenzen heeft bereikt. De motorconfiguratie in het midden van het voertuig stelt hen in staat hun rijvaardigheid maximaal te testen, een uitstekend zicht te bieden en de gewichtsverdeling nauwkeurig te regelen. Het zwaartepunt van de auto bevindt zich nu in de buurt van de heup van de bestuurder.

De structuur van de Chevrolet Corvette Stingray C8 is gloednieuw en maakt gebruik van aluminium en koolstofvezel, gemonteerd op een ongebruikelijk stijve centrale tunnel. Voor het eerst laat de Corvette de achterste dwarsveren van de bladveren achterwege en maakt hij gebruik van schroefveerdempers in zijn geavanceerde veringssysteem. Magnetische controle is beschikbaar op de C8 Corvettes uitgerust met het Z51 Performance Package. Een voorste splitter en een laag achterspatbord zorgen samen voor een ondersteuning om het bochtenwerk te verbeteren.

De belangrijkste obstakels waar sportwagens met een lage vloer tegenaan lopen zijn hoge bochten en snelheidsdrempels. De verticale hefneus van de Chevrolet Corvette Stingray kan niet tot 40 millimeter heffen om obstakels te verwijderen, maar dankzij de GPS-navigatie kunt u zich ook herinneren waar tot 1.000 van deze obstakels zich bevinden. Vervolgens wordt de hoogte van de neus automatisch aangepast wanneer u deze nadert.

  • Motorvermogen & Prestaties en Transmissies:





Chevrolet Corvette Stingray krijgt een nieuwe motor, die de LT2 noemt, maar behoudt zijn 6,2-liter configuratie, natuurlijk aangezogen (downsizing) en V8. En dat is het zo’n beetje. Daarnaast is de motor, wanneer hij is uitgerust met een prestatie-uitlaat, herwerkt tot 495 pk en een koppel van 470 lb-ft, wat het maximale vermogen en koppel is dat ooit in een basiscorvette werd geboden. Het vermogen van 2020 Chevrolet Corvette Stingray wordt overgebracht op de achterwielen via een tweeversnellingsbak met acht versnellingen die wordt bediend door middel van schakelpeddels, waarbij de handleiding tot nader order uit het Corvette-gamma wordt verwijderd.

Een droog cartersmeringssysteem zorgt voor een betere bochthuishouding van de middenmotorcoupé, omdat de motor zonder een groot oliereservoir lager in de auto kan worden geplaatst (verlaagd zwaartepunt) en geen drukverlies van de motorolie tijdens een hoge snelheidsbocht. Maar bochten zijn niet de enige prioriteit, want de launch control van de Corvette C8 is in staat om de auto in minder dan 3,0 seconden van een absolute stop tot 100 km/u te brengen met het Z51 performance pack. Deze optie is essentieel voor iedereen die de Vette serieus wil verslaan, want het vervangt de vering door een prestatiegeoptimaliseerd systeem, voegt grotere remschijven toe, versterkt het koelsysteem en voegt een krachtig uitlaatsysteem toe aan de motor. laat de motor brullen zeg!.

C8 Corvette

De krachtige Chevrolet Corvette Stingray V8 brengt het vermogen over op de achterwielen via een automatische 8-versnellingsbak en een automatische 8-versnellingsbak. Voor het eerst sinds de Chevrolet Corvette uit 1953 is er voor de C8 geen handgeschakelde versnellingsbak meer beschikbaar.

Chevy noemt de kosten en de moeilijkheidsgraad van de engineering en het bouwen van een handleiding voor de weinige kopers die er graag een zouden willen hebben als reden voor hun beslissing.

Er is geen shifter voor de automaat. In plaats daarvan zullen de bestuurders een drukknop-keuzeschakelaar gebruiken die niet veel verschilt van die van de Honda Odyssey minivan. Gelukkig is de nieuwe Chevrolet Corvette Stingray uitgerust met een uitgekiend schakelsysteem voor een schijn van handmatige bediening.

Is de Chevrolet Corvette Stingray 2020 Veilig?

Verborgen door alle hype rond de prestaties en prijsspecificaties van de middenmotorige Corvette, is het feit dat Chevrolet nauwelijks heeft gesproken over de geavanceerde veiligheids- en rijhulpmiddelen die op de auto beschikbaar zullen zijn.

Een high-definition achteruitkijkcamera en een parkeerhulp achteraan worden standaard geleverd. Jaloeziebewaking en een waarschuwingsfunctie voor dwarsverkeer achterin is beschikbaar. Chevrolet had het niet over automatisch noodremmen, adaptieve cruise control of hulp bij het onderhoud van de rijstrook.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: