De nieuwe Fiat 500 2019 Beoordeling

Fiat 500 2019 prijs en uitrusting:


Radio, MP3, USB
In de hoogte verstelbaar stuurwiel
Elektrische ruiten vooraan
Afstandsbediening voor centrale deurvergrendeling
7 Airbags
Snelheidsbegrenzer

*
catalogusprijs : 11.990 €


Fiat 500 2019 afmetingen:

  500 POP 500 LOUNGE 500S
Lengte   3571 mm  3571 mm  3571 mm
Breedte   1627 mm  1627 mm  1627 mm
Hoogte   1488 mm  1488 mm  1488 mm

Overzicht:

In het geval dat het een retro-appeal is die u zoekt, is de uber-chic Fiat 500 uw minst dure keuze. Met tijdloze looks die worden gemotiveerd door de 1957 grote van een vergelijkbare naam, kan het nu zelfs mensen stoppen in hun tracks meer dan 10 jaar na de verzending. Geen grote verrassing het blijft een hoogtepunt tussen de smash hit stadsvoertuigen beschikbaar.

Door de jaren heen heeft Fiat (uitzonderlijk) kleine wijzigingen aangebracht aan de vormgeving van de buitenkant en de interne, maar toch steeds kritischere verbeteringen aan het motoren en infotainmentraamwerk. Verschillende buitengewone releases hebben alle kanten op gereisd, maar toch is dit vooralsnog een voertuig dat nog steeds bijzonder in de smaak valt bij personalisatie: er zijn eindeloze tinten, amalgaamwielplannen en stylingopties om te bladeren om uw Fiat 500 ‘uniek in huis’ te maken.

In deze audit concentreren we ons op de standaard Fiat 500 hatchback. In ieder geval is er bovendien een cabriolet Fiat 500C en twee of drie pittige hete incubatiemodellen met de namen Abarth 595 en 695. Of als je het uiterlijk leuk vindt en toch iets in het algemeen iets meer gezinsvriendelijk nodig hebt, Fiat biedt de Fiat 500X en Fiat 500L hoewel ze allebei een stuk groter zijn en, terzijde, weinig delen met het voertuig, neem je hier een kijkje.

Op de volgende pagina’s zullen we u in detail door de Fiat 500 laten zien en u laten zien hoe het contrast en belangrijke tegenstanders, waaronder de Kia Picanto en VW Up, in de meeste belangrijke zones worden weergegeven. We zullen je ook laten zien welke motoren en trims het goed doen en waar je echt het beste mee kunt doen om een ​​strategische afstand te behouden.


Fiat 500 2019 testrit:

Motor en versnellingsbak

De passage-niveau 1,2-liter aardolie is niet snel, maar het is voldoende enthousiast en wil worden toeren, die de 500’s saucy aard past met name in de stad. In elk geval zal een Kia Picanto 1,25 je sneller op de hoogte brengen.

Je wordt misschien verleid door de meer dominante en schijnbaar steeds effectievere 0.9 Twinair (tweecilinders met turbocharger), terwijl het terwijl het meer uitvoering in het kind Fiat injecteert, niet bijzonder soepel verloopt en echte efficiëntie in werkelijkheid uitzonderlijk ontgoochelend is (meer over dat later). We stellen voor om bij deze motor vandaan te blijven.

Vering en rijcomfort

Dit is niet het meest gegronde pak van de Fiat 500 2019. Dingen zijn nooit onhandig stevig of schokkerig, maar het voertuig voelt zich nooit geregeld ongeacht de toestand van de straat of snelheid.

Neem de 500 langs een regelmatige ongelijke achterstraat en je zult vaak eindigen met het voltooien van een automatische indruk van een gebarende hond. De opschortingsstrijd van de Fiat om zich aan te passen aan kuilen en grotere onderbrekingen, die rillingen door de lodge veroorzaken.

De tegenstander Kia Picanto is geleidelijk aan aangenaam, maar de Skoda Citigo en VW Up zijn de meest lossere keuzes in de stadswagenklasse.

Zorgen voor Fiat 500 2019

Je zult niet geschrokken zijn om vertrouwd te raken met de 500 die het meest thuis is wanneer je je een weg baant door drukke stedelijke wegen. Dit komt door de kleine afmetingen en lichtsturing, die veel lichter kunnen worden gemaakt door een ‘stads’vangst op het dashboard samen te drukken.

Gespleten ver weg van het gehaast worden door de stad, echter, en de 500 verwaarlozingen om te flikkeren. Het lichaam helt stevig in de bochten en de besturing neemt niet voldoende gewicht op als je snel in bochten rijdt, dus je voelt je tot op zekere hoogte los van wat de voorwielen doen. Gecontrasteerd en, staat, een Kia Picanto of een VW Up, de Fiat 500 2019 is volledig bulldozer met betrekking tot de bijdrage van de bestuurder.

Fiat 500

Opschudding en vibratie

Leven met de 1.2-liter 500 op een alledaags gebouw mag niet overdreven vervelend zijn: de motor kan betrouwbaar hoorbaar zijn, maar aan de andere kant is hij heel soepel. De 0.9-liter Twinair is in de tussentijd enigszins luid en stuurt veel tot vele vibraties omhoog door de leidende afleiding wanneer je versnelt.

Ondanks het feit dat wind en straatoproer in de 500 geleidelijk te detecteren zijn naarmate je snelheid toeneemt, bereiken ze nooit storende dimensies zelfs op de snelweg. Over het algemeen gesproken zijn het steeds verfijndere stadsvoertuigen (bv: Hyundai i10), maar de Fiat 500 2019 respecteert zichzelf niet.


Fiat 500 2019 Interieur:

Rijpositie en dashboard

Er is geen in de hoogte verstelbare bestuurdersstoel op instapmodel Pop-trim, en hoewel Fiat beweert dat je er een vindt op duurdere trimmen, in werkelijkheid verandert de hendel aan de zijkant van je stoel alleen maar de hoek van de basis, niet hoe hoog hij zit .

Er is meer compromis in een stuur dat zich aanpast aan de hoogte maar niet reikt, en dit voorkomt dat veel mensen de ideale rijpositie vinden. In alle eerlijkheid is dit echter een probleem dat ook van invloed is op de meeste concurrenten van de 500, waaronder de Hyundai i10 en Volkswagen Up.

Toch zijn de bedieningselementen van de 500’s op zijn minst relatief eenvoudig te gebruiken, ondanks de retrostijl van het dashboard. De versnellingspook is ook comfortabel hoog op de middenconsole gemonteerd.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s

De 500 is niet zo gemakkelijk om uit te zien als zijn Boxier Panda broer of zus, noch de Hyundai i10 of VW Up voor die kwestie. In ieder geval zijn de ledematen van de auto eenvoudig genoeg om te beoordelen.

Lounge en S-edities hebben standaard parkeersensoren aan de achterkant, waardoor u gemakkelijker kunt parkeren op krappe parkeerplaatsen. Deze zijn ook beschikbaar als een optie op Pop-trim op instapniveau.

Sat nav en infotainment

Ga voor pop-trimmen en je krijgt een extreem eenvoudige radio / cd-speler die bestaat uit een klein scherm omringd door een handvol knoppen. Een multifunctioneel stuurwiel en een USB-aansluiting zijn ook inbegrepen.

Standaard op duurdere afwerking en optioneel op Pop, is een 5,0-inch kleuren-touchscreen met Bluetooth. DAB-radio kost echter extra. Je kunt ook een ingebouwde sat-nav hebben als je bereid bent extra uit te geven, maar we nemen niet de moeite; je bent beter af met alleen een app op je telefoon.

Het touchscreen kan worden geüpgraded op Lounge-bekleding naar een grotere 7.0in-versie (standaard op de S-top), maar ongeacht de grootte kan fel zonlicht de zichtbaarheid van het scherm belemmeren. Ondertussen zijn Apple CarPlay en Android Auto smartphone-mirroring optioneel op alle trims behalve S, waarop het standaard is.

Kwaliteit

De meeste van de plastic en stoffen die in het interieur van de 500 worden gebruikt, passen bij het retro-beeld. Zelfs het goedkoopste Pop-model heeft het gezicht van zijn dashboard afgewerkt in dezelfde kleur als de buitenkant van de auto, wat de zaken echt opfleurt.

Je zult nergens anders soft-touch plastics op het dashboard vinden (of ergens anders voor de kwestie) en de bouwkwaliteit is niet helemaal vergelijkbaar met de rivaal Kia Picanto of Volkswagen Up, maar de 500’s cabine voelt ook niet goedkoop of rommelig gemonteerd en de schakelapparatuur is robuust genoeg.


Fiat 500 2019 passagiers ruimte:

Ruimte van voor

Ondanks het feit dat de voorstoelen echt hoog zijn gemonteerd, bent u waarschijnlijk aansprakelijk voor problemen met de hoofdruimte voor het geval u uitzonderlijk lang bent. Op dezelfde manier glijden de stoelen voldoende ver terug naar vrijwel alle kleuren sinds een tijdje geleden legged bestuurders. Tamelijk minder verbazingwekkend is de beperkte pedaalregio en de afwezigheid van een legitieme hassock, die vooral irritant is bij langere snelwegen. Het is ook eenvoudig om uw linkerknie op het bolvormige focuscomfort te slaan.

Evenzo, hoewel zonder twijfel aantrekkelijk, is de binnenkant van de 500’s een prima geval van stijl over de capaciteit: dat dashboard met body-tintje ziet er buitengewoon uit, maar het dashboardkastje dat eronder zit is klein, en de ingangsbussen zijn veel kleiner. In elk geval zijn er twee grote gemeten bekerhouders onder de op het dashboard gemonteerde versnellingspook.

Achter ruimte

Om te beginnen is achterin gaan niet zo eenvoudig als bij veel tegenstanders, gezien het feit dat de 500 slechts drie toegangen heeft. Op dezelfde manier als bij grote aantallen Fiat-rivalen in het stadsverkeer, zijn er slechts twee stoelen achterin, maar hoewel twee volwassenen passen, is er niet zoveel hoofd of beenruimte als bij een VW Up, niet om een Hyundai i10 vermelden.

Het is ook buitengewoon verbluffend dat Fiat extra kosten in rekening brengt voor back head-beperkingen (ze zijn toegankelijk als een kenmerk van een bundel met neerklapbare achterstoelen) op het sectieniveau Pop – je zou niet veel moeten overwegen om iemand achterin over te zetten zonder extra te betalen voor deze essentiële beveiliging helpt.

Gezien de dinky metingen van de 500’s, is het niet echt verbazingwekkend dat de capaciteit in de achterste lodge niet ongelooflijk is, hoewel alles behalve passage level Pop zakken in de voorste rugleuningen hebben.

Ineenstorting van stoelen en aanpasbaarheid

Je moet extra betalen voor gesplitste inklapbare achterstoelen op trimniveau op gangniveau, maar alle verschillende 500’s krijgen ze standaard. Ze zijn allesbehalve moeilijk te gebruiken: rijd gewoon een pal op het hoogste punt van de rugleuning vanuit de achterste lodge, trek de 50/50 gedeelde rugleuning naar u toe en naar beneden vouwt u.

Dat is uw deel, op grond van het feit dat de achterstoelen niet doen wat anders slim is en, teleurstellend, er is geen keuze voor een gestalte flexibele voorste reiziger die op elk model kan worden geplaatst.

Opstartruimte

De boot van 185 liter biedt voldoende ruimte voor een paar winkelzakken. Hoe het ook zij, tegenstanders, bijvoorbeeld de Kia Picanto en VW Up hebben aanzienlijk grotere lastzones, met meer uitgebreide schoenopeningen en kleinere lippen bij de doorgang.

Leg de achterstoelen neer en de ruimte ontwikkelt zich aanzienlijk. De stoelen overlappen elkaar echter niet helemaal vlak met de vloer en zitten eerder aan een lichte rand erboven. Dit plaatst een gearticuleerde vooruitgang in de totale inclusiezone en het is een schande dat er geen nepvloer is om het op te lossen.

Een baggagecompartimentcoördinator is toegankelijk als een geschikte keus van een verkoper in de bij toeval dat je kwetsbare dingen moet beschermen tegen rondvliegen wanneer je hoeken omzeilt.


Fiat 500 2019 veiligheid en betrouwbaarheid

Kosten, beschermingsbijeenkomsten en CO2 uitstoot

De 500 is niet zo bescheiden om hetzelfde aantal tegenstanders te kopen, waarvan er een aanzienlijk aantal meer ingangen en in toenemende mate standaard hardware hebben. Limieten zijn toegankelijk, maar zijn kleiner dan je op een van Fiat’s verschillende modellen kunt verwachten vanwege extreme interesse.

In ieder geval is de keerzijde van de stevige, aantrekkelijke kwaliteit van de 500 dat deze zijn aanzien superieur zal achten aan een groot aantal van zijn metgezellen.

De Twinair-aardoliemachine met twee kamers verleidt diegenen die op zoek zijn naar lage bedrijfskosten. Hoe dan ook, ondanks het feit dat de lage CO2-uitstoot schamele organisatie-autoladingen veroorzaakt, zul je gedesillusioneerd raken door deze huidige realiteitsefficiëntie. We zouden de veel minder dure 1,2 petroleum voor het grootste deel van de kopers voorschrijven.

Uitrusting en keuzes

Je kunt een vreselijk pakje geld uitgeven aan een Fiat 500, maar het zijn de goedkopere onderdelen die goed voor de wind gaan. De minst dure daarvan is Pop, dat elektrische voorruiten, op afstand bediende vergrendeling en elektrisch flexibele toegangspiegels vergezelt. De koeling is uitstekend door de afwezigheid, net als de samengestelde wielen (stalen randen met kunststof afwerking zijn standaard).

Als je de kans wilt hebben dat je nog een paar extravaganties nodig hebt, overweeg dan lounge trim. Dit brengt een 5,0 inch touchscreen (zie ons infotainment-gebied), een kalfsleder omwikkeld richtwiel, achteruitrijssensoren, sfeercontrole en een aantal extra chroomuitsparingen.

Vanzelfsprekend, waar je ook trimt, er is ook een massa personaliseringskeuzes om je 500 uit de groep te laten komen, van een kolossaal palet van verftinten en een belangrijke bepaling van amalgaamwielstructuren.

Niet-aflatende kwaliteit

Ondanks het feit dat de Fiat 500 2019 zelf niet deel uitmaakte van onze nieuwste niet-aflatende kwaliteitsreview, deed de Panda waarop het gebaseerd was, en scoorde hij onder normale afdrukken voor betrouwbaarheid. Niettegenstaande, verzette Fiat zich als een merk tegen dat patroon en voltooide een geldige veertiende van de 31 makers, voor elke schijn van Peugeot en Citroën.

Net als alle Fiats, vergezelt de 500 een garantie van twee jaar op de producent en een extra garantie van een jaar op de verkoper. Kilometerstand is beperkt tot 100.000 te midden van die periode van drie jaar, behalve als u van plan bent om het voertuig te gebruiken voor een contract of beloning (bijvoorbeeld om het te verhuren of het te gebruiken als een taxi), in welk geval voor zover mogelijk zakt naar 60.000 .

Welzijn en veiligheid

Alle modellen hebben standaard zeven airbags inclusief een ‘knee’s knee’-pack dat in deze klasse een ongebruikelijk element is maar de Fiat 500 kreeg slechts drie sterren (van de vijf) in zijn nieuwste Euro NCAP-welvaartsexamen in 2017. De score voor tyke was de bewaking van de bewoning bijzonder zorgwekkend.

Er is geen alternatief voor een stadstopmechanisme, dat door talloze tegenstanders wordt aangeboden, maar alle varianten begeleiden sterktecontrole een belangrijke beveiligingshulp die voorkomt dat je in lastige omstandigheden van de weg glijdt en een scherm met het gewicht op de band.

Teleurstellend is echter dat geen enkele vorm een ​​waarschuwing vergezelt; in het geval dat u er een nodig heeft, moet u extra betalen en laten passen door uw verkoper. Dit verduidelijkt de slechte evaluaties die door Thatcham zijn verleend voor de bescherming van de 500’s tegen diefstal of inbraak.

fiat


 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Your Rating:05

Thanks for submitting your comment!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: