Nieuwe Maserati Ghibli 2019 Beoordeling

Maserati Ghibli 2019 prijs

Maserati Ghibli 2019 kostprijs begint vanaf €70.490,- tot €101.890,-

Diesel

Maserati Ghibli 3.0D Aut.€70.490,-

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 275 pk
  • 7 l / 100 km
  • CO2 : 184 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0D Aut. GranLusso €82.340,-

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 275 pk
  • 7.5 l / 100 km
  • CO2 : 198 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0D Aut. GranSport €82.340,-

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 275 pk
  • 7.3 l / 100 km
  • CO2 : 191 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0D Aut. Ribelle €78.340,-

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 275 pk
  • 7.5 l / 100 km
  • CO2 : 198 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Benzine

Maserati Ghibli 3.0 Aut. €74.340,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 350 pk
  • 11 l / 100 km
  • CO2 : 255 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. GranLusso €86.190,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 350 pk
  • 11.1 l / 100 km
  • CO2 : 257 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. GranSport €86.190,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 350 pk
  • 11.1 l / 100 km
  • CO2 : 256 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. Ribelle €81.790,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 350 pk
  • 11.1 l / 100 km
  • CO2 : 257 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. S GranLusso Q4 €101.890,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 430 pk
  • 12 l / 100 km
  • CO2 : 278 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. S GranSport Q4 €101.890,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 430 pk
  • 11.9 l / 100 km
  • CO2 : 275 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. S Q4 €91.240,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 430 pk
  • 11.9 l / 100 km
  • CO2 : 275 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 3.0 Aut. S Ribelle Q4 €99.140,-

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 430 pk
  • 11.9 l / 100 km
  • CO2 : 275 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Maserati Ghibli 2019 afmetingen en gewicht

Lengte (mm) 4971
Breedte (mm) 1945
Hoogte (mm) 1461
Aantal zitplaatsen 5
Aantal deuren 4
Gewicht (kg)1735
Sleepvermogen geremd (kg)NB
Inhoud kofferruimte (liters) 500
Banden voor235/50 R 18
Banden achter275/45 R 18
Tankinhoud (liters) 80

Maserati Ghibli 3.0 Aut 2019 motor

MOTOR
CO2-uitstoot 255
Cilinderinhoud (cm3)2979
BrandstofBenzine
VoedingTurbo
Kw/pk257/350
Koppel500
OverbrengingAchteraan
VersnellingsbakAuto. 8 bak
EmissienormAN
Configuratie In V
Fiscaal vermogen15

Overzicht

Er zijn hier geen zorgen. De Ghibli is voor Maserati wat de DB7 was voor Aston Martin of de Elise voor Lotus. Dit voertuig moet de organisatie van een Stygische bodem van minderheidsenthousiasme naar standaard fatsoen brengen.

De missie zal worden geholpen door de nieuwe Quattroporte en verder worden ondersteund door de Levante SUV, maar voorlopig moet de Ghibli effect hebben. Ook maakt het een onderscheid dat het maakt. In 2012 verkocht Maserati 6000 voertuigen – een telling tegen het beste ooit jaar van 9000 auto’s in 2008. In 2013 bedroeg dat aantal 22.500 auto’s en steeg het opnieuw tot 36.448 van elk 2014. Die cijfers nivelleerden in 2015, vanwege een uitstel met de sinds lang geleden geplande Levante SUV, met Maserati zeker van het raken van hun 50.000 focus voor 2016.

De personen die in hun espresso gromden bij Maserati’s uitdrukkelijke doel om 75.000 eenheden tegen 2018 te verplaatsen, kunnen het gevoel hebben dat ze het verlangen van klanten om een ​​voertuig met een drietand op zijn neus te bezitten, kleineren.

De Ghibli kost meer dan € 49k en is toegankelijk met dieselbesturing, maar trekt in overweging als geen Maserati ooit, ondanks het feit dat dit niet de eerste run is die door de naam is verschenen in de line-up van het merk. De waarheid is dat er drie onmiskenbare Ghiblis zijn gemaakt sinds 1966.

De opdrachtgever blijft de meest bewonderde en was bedoeld om de Lamborghini Miura en Ferrari 365 GTB / 4 Daytona te evenaren. Gevoed eerst door een 4.7 en daarna een 4.9-liter V8, blijft het een van Maserati’s meest opmerkelijke straatvoertuigen ooit.

De tweede Ghibli hing af van het niet leuk vond Biturbo-stadium. Werkte vanaf 1992 en ging gepaard met 2.0 en 2.6-liter V6 turbo’s. De kleine motor maakte meer kracht (306 pk versus 284 pk) en veranderde het voertuig, maar het werd hier niet verkocht.

Drie modellen van de nieuwe Ghibli zijn toegankelijk. Het standaardmodel is een twin-turbo 345bhp 3.0-liter V6-olievariatie. Een geleidelijk intensieve Ghibli S bevat een meer rokende twin-turbo V6, die 404 pk produceert. Aan de andere kant, voor diegenen die op zoek zijn naar steeds productievere autoritten, wordt een 271 pk sterke 3.0-liter dieselmotor aangeboden in de Ghibli Diesel.


Maserati Ghibli 2019 design & stijl

Maserati wil misschien dat je het als een viertree-auto beschouwt in bijna dezelfde vorm als de Mercedes-Benz CLS en Audi A7, omdat die op die manier richting kan geven aan zowel een steeds leuker wordende foto als een duurdere tariefkaart.

Eerlijk gezegd, het ziet er gewoon zo uit, maar als alle dingen gelijk zijn, moet de Ghibli meer dan behendigheid tonen in het nemen van deals van steeds gewone auto’s als een laag ingesneden deel van de Italiaanse exotica raiding in het midden van een oceaan van sit- kant-en-klaar cantinas.

Het zit op een verkorte weergave van het podium van de Quattroporte, korter in de wielbasis met een aanzienlijke 173 mm en met 290 mm in het algemeen. Voor de twee petroleum-modellen is de besturing afkomstig van ofwel 345bhp of 404bhp-uitvoeringen van de equivalente Ferrari-geconstrueerde 3,0-liter twin-turbo V6.

Hoe het ook zij, in Europa en het Verenigd Koninkrijk valt alle aandacht op de diesel, niet op grond van het feit dat dit het op hol geslagen succes van de pack zal zijn, maar wel omdat het een diesel is. Is een diesel Maserati niet veel hetzelfde als een Picasso verf op nummer? We zullen zien.

Ondertussen even stilstaan ​​bij de familie van deze ‘nieuwe’ dieselmotor. Naar verluidt gecreëerd door Maserati onder de zorgvuldige blik van Ferrari-motorman Paulo Martinelli, is het door de afhankelijkheid van de equivalente 3,0-liter V6 gebruikt door de Jeep Grand Cherokee, ondanks het feit dat het wordt bewerkt door VM Motori.

En rekening houdend dat niemand bij Maserati de associatie maakt, kunnen we niet de gelegenheid weerstaan ​​om dat te zien, naast het feit dat de limiet van 2987cc niet te onderscheiden is van die van de huidige 3.0-liter V6-diesel van Mercedes, maar toch zijn weerstand en beroerte zijn eveneens het equivalent.

Dat is de Mercedes bezeten door Daimler die eveneens gebruikt om Chrysler te eisen die nog steeds Jeep eist, de twee die momenteel bezeten zijn door Fiat, die bovendien Maserati claimt. Multiculturaliteit op zijn best opbouwen. Onverwacht, het gaat door de acht-snelheid ZF geprogrammeerde versnelling gebruikt door praktisch alle echte spelers in deze stand behalve Mercedes.

De Ghibli zit op een afbouwversie van het Quattroporte-podium, bestaande uit een stalen monocoque met extra subframes, die aan de voorkant in aluminium wordt gegooid. Gewichtstoename wordt geprofest als 51 procent voor / 49 procent terug voor de Diesel, bijvoorbeeld, ondanks het feit dat onze testen een vrij meer neus overweldigende 54/46 front / back positie hebben blootgelegd.

De ophanging heeft een vergelijkbaar ontwerp als de Quattroporte, met twee wishbones aan de voorzijde en een multi-connect achterkant. Hoe het ook zij, het heeft zijn eigen veer- en dempingspercentages en meer uitgebreide tracks. De standaard ophanging is helemaal niet betrokken, ondanks het feit dat Maserati’s Skyhook veelzijdige dempers kunnen worden gemonteerd.

Bij typisch rijden organiseert het frame comfort, maar bij een druk op een pal of wanneer het voertuig herkent dat het nodig is, zullen de dempers stevig zijn om zowel de longitudinale als horizontale lastwisselingen te matigen.

In het geval dat u liever niet de volledige € 2000 voor Skyhook betaalt, is een losstaande game-schorsing toegankelijk, maar gezien de degelijkheid van de standaardconfiguratie, moeten we dit proberen voordat u de container aanvinkt.


Maserati Ghibli 2019 Interieur

We worden gebruikt om de binnenkant van Maserati er mooi uit te laten zien, maar het is een nieuwe basis voor het merk om er een te ontdekken die, na een tijd van inspannen, ook echt goed werkt.

Probeer niet te veel te worden omgeleid door de fijne koeienhuid die hier te zien is, behalve als je graag nog een kleine € 2500 extra wilt missen. Inderdaad, zelfs zonder dit is de fundamentele configuratie van de loge goed. De rijhouding is gewoon, slechts een klein beetje beïnvloed door enigszins gecompenseerde pedalen, en rekening houdend met het feit dat we iets meer verandering in het richtwiel willen, dat is een klein probleem in plaats van een opmerkelijk gemopper. Het wiel zelf is perfect geproportioneerd, met een dikke, maar stevige rand – en dat is de manier waarop het zou moeten zijn.

Eenvoudige wijzerplaten wonen in de buurt van een geavanceerde etalage met slechts een bepaald niveau van vooruitgang, en of u het aanzienlijke 8.4in focale aanraakscherm dus respecteert of een fout, vertrouwt op de koers waaruit u dichterbij komt. Het is veel ongelukkiger dan de MMI-, iDrive- of Comand-raamwerken die worden gebruikt door Audi, BMW of Mercedes, maar in tegenstelling tot alles dat tot nu toe in een ander Italiaans voertuig werd gebruikt, is het bijna geweldig.

Negeer het geval van Maserati voor de klassenrijende voorste beenruimte, in het licht van het feit dat het geen achting heeft behalve als je 6 meter lang bent. Richt je liever op de echt liberale hoofd- en beenruimte voor vier volwassenen – iets wat geen gegeven is van Maserati.

Verwar dit eenvoudigweg niet met een vijfzitter; er zijn drie veiligheidsgordels achterin, maar de centrale zitstok is beter in het geven van entertainment-stimulans aan verschillende inwoners dan een plek die redelijk is voor iemand om voor iets te zitten naast korte sprongen.

Het mediaraamwerk van de Maserati laat je niet toe een Bluetooth-telefoon te koppelen tijdens het rijden, wat redelijk is, maar verbijsterend. De koppelingsprocedure is echt snel en eenvoudig, en het raamwerk maakt opnieuw verbinding met een bekende gadget zonder een korte instructie. De gesprekskwaliteit is prima, maar de associatie is niet zo stabiel als het kan zijn, af en toe in de verwachting dat je een naderingsoperatie van de handset beëindigt wanneer de Bluetooth-koppeling is vertraagd.

Standaard hardware bevat dubbele zone-atmosfeercontrole en regenbui die ruitenwissers detecteert, en twee geluidskaders zijn toegankelijk, inclusief een Bowers- en Wilkins-opstelling met 15 luidsprekers. Het standaardraamwerk bleek echter solide te zijn, echter met goed gemak, DAB, SD-kaart voor geluidsinformatie en USB- en aux-in-beschikbaarheid. Geen trackgegevens bij het morsen met Bluetooth, maar dat is irritant.

Maserati Ghibli 2019 Prestaties

De Ghibli biedt drie motoren en twee aandrijflijnen, het bereik dat begint met een achteraandrijving 3.0-liter petroleum twin-turbo V6 die 345 pk levert.

Daaroverheen zit de Ghibli S met de equivalente 404bhp twin-turbo aanpassing van de V6 zoals van laat verscheen in de Quattroporte, deze motor toegankelijk met een achterwiel of vierwielaandrijving, ondanks het feit dat de laatstgenoemde, teleurstellend, niet zal toegankelijk zijn in Belgie.

Het meest verrassende aanbod, in een Maserati-setting, is een 271bhp 3.0 V6 turbodiesel die een fundamenteel wapen is als het merk Modenese zijn deals van wel 10.000 eenheden tot 50.000 moet ondersteunen.

Alle Ghiblis vergezellen een achttraps paddle-move ZF-transmissie, multi-connect-achterwielophanging en tweevoudige wishbones van tevoren, Maserati’s elektronisch geregelde Skyhook-dempers, een sperdifferentieel, Brembo-remmen en het gebruik van water onder druk hielpen bij het geleiden. En alle profiteren met 50 procent front, 50 procent transportgewicht achteraan, een model-voor-model rijklaar gewicht van 50kg lichter dan een Quattroporte en een 0.31 luchtweerstandscoëfficiënt.

We weten dat de V6 in de grotere Quattroporte presteert in een energiek, soepel en karaktervol ontwerp

‘Voldoende’ is geen woord dat je moet horen in een afbeelding van een Maserati, maar er lijkt geen betere manier te zijn om de uitvoering van de diesel Ghibli zowel in emotionele als in doeltermen weer te geven.

De versnelling zou helemaal onopvallend zijn voor de klas als het een BMW– of Mercedes-identificatie zou dragen. Zonder enige twijfel, het is langzamer tot 100 mph dan zowel de CLS 350 CDI en een BMW 530d, om nog maar te zwijgen van de 535d die zijn dichter bij de tegenstander is, en hij is niet sneller dan een Audi A7 3.0 TDI. Is 0-60 mph in 6.5sec en een 0-100mph tijd van 17.2sec bevredigend voor een Maserati? We zouden het echt zeggen, maar hoe dan ook, een Volkswagen Golf GTI snelt naar de twee doelen.

De motor is voldoende gecultiveerd zolang je de Sportvanger niet tragisch indrukt, wat hem een ​​ruwe en grofkorrelige stem geeft, maar geen extra uitvoering. De redding ligt in de versnellingsbak, die net zo geweldig is in de Ghibli voor wat het waard is in een andere toepassing. Het is beter om de waarheid te zeggen, in het licht van het feit dat als je fysiek beweegt met behulp van de selector in tegenstelling tot de roeispanen, het je dwingt om te veranderen en te vernietigen om in te schakelen, wat eigenlijk is zoals het zou moeten zijn.

Tragisch genoeg is de Ghibli niet groter in het verliezen van snelheid dan in het oppikken ervan. Op een schaal van 2040 kg op onze weegschaal was ons testwagen met dieselmotor meer dan 200 kg zwaarder dan de cijfers van Maserati aanbevelen, wat zorgt voor remvervaging op het testspoor en, daarbuiten, alleen het gevoel van een voertuig met voldoende remvermogen voor de uitvoering, maar nee meer. Het voertuig legde eveneens een lange inspanning neer om te stoppen in de regen.


Maserati Ghibli 2019 Testrit

Dit is een voertuig dat voelt alsof het is gemaakt op een groot deel droge en soepele Europese straten, want in zulke onoverwinnelijke omstandigheden is de Ghibli goed te hanteren. De leiding is niet echt overweldigd door het gevoel, maar voelt wel regelmatig en stabiel, en het is precies en recht in zijn reacties.

Tussentijds, zelfs bij een standaard loshangende ophanging, worden de lichaamsontwikkelingen van de Ghibli vloeiend geregeld. Hold is in die mate dat je het nooit per ongeluk overmeestert met het koppel van de toegankelijke motoren.

Het zorgen voor voelt krap, zwaaiend en rechtmatig in overeenstemming met wat je kunt zoeken en verwachten in een Maserati-cantina. Leuk en uitgebalanceerd, op dat moment, en op dit hoopvolle gebied brengt de Ghibli vrije lucht tussen zichzelf en de klasse normaal.

In elk geval is de Ghibli veel onzekerder in minder ideale situaties. In de natte toestand voelt het te sterk aan de achterkant opgehangen, en dat zie je nooit meer dan wanneer je links of onmiddellijk na een klamme kruising levendiger wordt.

Er is geen buitengewone onheil geklaard, maar de Ghibli doet zijn verwanten Ferrari niet precies veel eer op de baan. In ieder geval, ook niet. We zouden het voertuig graag accepteren voor wat het waard is, in plaats van dat Modena de zwaaibaarheidsredenen opneemt ten koste van consistentie op straat en regelmatige leefbaarheid.

In elk geval laat dat de Ghibli een eind weg van het breekpunt en zorgt het voor de modellen die door de beste kantines voor spellen zijn uitgezet. Het bochten niveau, het is grip en informatief en het is zeer aangepast.

In elk geval zijn de standaard niet-betrokken dempers van Maserati over het algemeen niet in staat om de twee ton zware massa van het voertuig volledig binnen de juiste grenzen te houden te midden van snelle koerswijzigingen, en er is een alarmerend verschil in tempo in het controlerack, slechts ongeveer een kwart draai van vergrendeling, dat maakt het voertuig moeilijk te plaatsen, en moeilijk om gemakkelijk aan te pakken, midden in de hoek.

De afmetingen van het voertuig bestraffen het op een natte klip en maximale beheersbaarheid. Alles bij elkaar genomen, konden de ESC- en ABS-raamwerken des te fijner worden afgestemd.

Ondanks een standaard beperkt slipverschil is de voet schokkend beperkt. Bewegen, houd niveaus corrupt van fenomenaal tot onopvallend, en in het geval dat je gooit in een aantal normale Britse B-straat beesten – vaststelling van radii, oppervlakte en camber veranderingen – kan de Ghibli abrupt uitgebreid voelen, overweldigend en enigszins massief.

De rit is gevaarlijk. We denken niet dat klanten zullen verwachten dat een Maserati moet rijden als een Mercedes, maar zelfs als dit wordt overwogen, is de Ghibli nog steeds te eng, in het bijzonder gericht op aanvallen met hoge herhalingen en, in het bijzonder, onze universele kuilen, die de structuur voldoende schokken om voor te stellen er hangt veel onafgeveerde massa aan elke kant van het voertuig.


Het bezitten van Maserati Ghibli 2019

De Ghibli wordt agressief geëvalueerd, Maserati besluit opzettelijk om geen specifieke stimulans te geven aan zijn intrigerende naam terwijl hij probeert een breuk te maken met een bijeenkomst die wordt bewoond door angstaanjagende, zeer veel bereikte Duitsers.

Alles bij elkaar genomen, duurt het niet lang voordat de lijst met alternatieven voor de nummers begint te worden opgenomen. Eén testvoertuig voelde volledig, maar niet luxueus voorbereid, maar alleen dankbaarheid voor de mogelijkheid van bijna € 15.000 aan extra traktaties.

Gezien zijn gewicht, kun je niet verwachten dat zelfs een diesel Maserati echt economisch is. De deugdzame ziet soms 40mpg, zoals we deden op onze bezoekende cursus, maar iets dat iets superieur is aan alles wat 30mpg zou moeten worden beschouwd als een verstandige focus bij normaal rennen door de stad. In elk geval zijn de CO2-emanaties agressief bij de meeste executives van middelgrote bedrijven met zes kamers.

Beide V6-aanpassingen moeten aantonen dat ze zijn uitgerust voor middeling van meer dan 20 mpg; de standaard V6 is geprofest tot gemiddeld 29mpg en de V6S gaat naar verluidt 27mpg terug, wat voldoende zou moeten zijn voor over het algemeen kopers.

De slepende estes moeten ook voor de meesten meer dan bevredigend aantonen, waarbij de Ghibli aanzienlijk meer stimulansen hebben na vier jaar dan de vergelijkbare BMW of Mercedes.


Besluit

We hadden nooit verwacht dat de Ghibli perfect zou moeten zijn, en dat zal ook een aanzienlijk aantal van zijn klanten niet zijn. De meesten die een grondig bestudeerd voertuig nodig hebben, kopen een Duitse premium-cantina en leven volgens het conservatisme van die keuze.

We erkennen volledig de intensiteit van het kijken uit je raam en het zien van een mooie Maserati op de rit. Van de manier waarop het eruitziet voor het gevoel van het evenement dat het schenkt, is dit voertuig buitengewoon.

De ophanging moet worden aangepakt als het te maken heeft met E-klasse Mercedes

Hoe het ook zij, meer dan een andere Maserati moet de Ghibli als een gadget invullen voor het uitvoeren van een verantwoordelijkheid, in een gedeelte waar de norm door het dak loopt.

Wat meer is, hier is de Ghibli de op één na beste in een buitensporig aantal territoria. Het rijgedrag, de verfijning en het gemak van het voertuig vallen voor het grootste deel op door hun onopvallendheid – en de diesel valt ook qua uitvoering achter zijn tegenstanders.

De uitkomst is zeker geen slecht voertuig. Ongeacht het charmeert en het is de meest aangepaste Maserati ooit gemaakt. Hoe het ook zij, het gevoel dat het achterlaat is niet hoe geweldig het is, maar hoe veel beter het kon en had moeten zijn.

Tegenstanders zoals de BMW 5-serie, Jaguar XF en Mercedes-Benz CLS of zelfs de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse Coupé blijven de beste alternatieven – tot nader order.


denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Your Rating:05

Thanks for submitting your comment!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: