Niuewe 2019 Volkswagen T-Roc Beoordeling

Rating € 22.450
  • Prestaties
  • Rijtest
  • Passagiersruimte en Bagageruimte
  • Veiligheid en Betrouwbaarheid
4.4

Samenvatting

Houdt u zich aan de goedkopere afwerking en motoren en de 2019 T-Roc is een prima koopje. Zijn zachte rit en praktische bagageruimte zullen gezinnen aanspreken, terwijl zijn hoge rijpositie precies is waar SUV-kopers naar verlangen, en iets wat veel andere kleine SUV’s niet kunnen leveren. De goedkopere Seat Arona biedt echter meer waar voor zijn geld, vooral in vergelijking met de dure T-Roc modellen met topklasse.

Voordelen: 

  • Comfortabel rijden
  • Indrukwekkende veiligheid
  • Goede laars volgens klassestandaarden

Nadelen: 

  • Goedkoop aanvoelend interieur
  • Bovenste sierstrips en motoropties zijn te prijzig.
  • Onweerstaanbare handling – Arona is een scherpere aandrijving.

2019 Volkswagen T-Roc review:

T-Roc Style

Als u een Volkswagen wilt die niet alleen uw rationele kant zal bevallen, maar ook graag uw hart zal trekken, vinden wij dat de 2019 Volkswagen T-Roc perfect moet passen. Zeker vanuit visueel oogpunt toont het aan dat VW zeer goed in staat is om auto’s met stijl en functionaliteit te produceren.

Het kan worden omschreven als tussen de concurrentie. Aan het meest economische einde van zijn gamma concurreert de 2019 T-Roc met de iets kleinere SUV’s, waaronder de Seat Arona en de Kia Stonic, met duurdere uitrustingsniveaus die het grondgebied van het premium logo van de Audi Q2 en de Mini Countryman betreden.

T-Roc Sport mit farblich abgesetztem Dach
Om u te helpen uitblinken in deze drukke markt, heeft de 2019 Volkswagen T-Roc een robuuste maar duidelijk stedelijke SUV smaak met een meer ongebreidelde achterkant dan de meeste van zijn rivalen. Naarmate u verder komt in het assortiment, worden overdag lopende lichten en elementen gekenmerkt door LED-verlichting overdag in contrasterende kleuren, waaronder de dak- en buitenspiegels.

Naast stijl is er ook inhoud. VW wil potentiële kopers verleiden met een breed scala aan motoren en de optie van voor- of vierwielaandrijving. 2019 Volkswagen T-Roc is ook uitgerust met de nieuwste technologie, zowel voor comfort als veiligheid.

T-Roc Sport

2019 Volkswagen T-Roc Rijtest en Prestaties:

Motor en versnellingsbak.

Er wordt verwacht dat 2019 Volkswagen T-roc de 113 liter van drie cilinders en 1,0 liter (TSI 115) de bestseller is en dankzij de turbolader verrassend krachtig is. Hij kan meer dan alleen op snelwegen en snelwegen blijven en als je rekening houdt met de prijs, vinden wij hem de beste keuze.


Als u wat meer energie en kracht wilt, is het de moeite waard om 2019 Volkswagen T-roc de 1,5-liter 148 pk (TSI 150) motor te bekijken. Hij is merkbaar sneller dan de 1.0 liter en reduceert de tijd van 0 tot bijna twee seconden, maar is waardevoller dan de gemiddelde actieradius van deze motor, wat hem nuttiger maakt en het inhalen van minder stressvolle en minder wisselende dagelijkse rijomstandigheden mogelijk maakt.

2019 Volkswagen T-roc benzine 2.0-liter 187 pk (TSI 190) wordt standaard geleverd met automatische en vierwielaandrijving. De eerste schakelt snel en de tweede zorgt voor extra tractie in vetomstandigheden. Ongetwijfeld heeft het een geweldige prestatie, maar het lijkt een overdrijving als de minder krachtige motoren zo effectief zijn.

Wat is er met de 2019 Volkswagen T-roc diesel? Wel, 2019 T-roc 113 pk 1,6 liter (TDI 115) is voldoende maar lethargisch, maar de 148 pk sterke 2,0 liter (TDI 150) put uit lage toeren. Omdat hij standaard wordt geleverd met vierwielaandrijving, kan het een goede optie zijn als u regelmatig een caravan trekt.

Vering en rijcomfort.

2019 Volkswagen T-Roc is een van de meest comfortabele kleine SUV’s op de markt. Absorbeer de hobbels beter dan de Audi Q2, de Mini Countryman en zelfs de Seat Arona en voorkom dat uw lichaam langs de golvende wegen op en neer stuitert. Zoals bij de meeste SUV’s zijn stedelijke imperfecties en uitzettingsvoegen echter meer voelbaar dan bij kleine auto’s, zoals de VW Golf.

Voeg de optionele Dynamic Chassis Control toe en u kunt de rit ook verzachten of herbevestigen, afhankelijk van uw stemming (of de manier waarop u rijdt). De verschillen zijn echter subtiel en het systeem is niet goedkoop, dus we zouden er niet de moeite voor nemen om het toe te voegen. We kunnen ook een paar extra kilo’s besparen door de 18-inch wielen te vermijden: ze beschadigen het rijcomfort.

Volkswagen T-Roc 2018 rechtsachter in de bocht geschoten
Rijden

Je krijgt zelden iets voor niets in deze wereld en de prijs die je betaalt voor de vergevingsgezinde rit van de 2019 T-Roc is natuurlijk iets lichamelijker om de bocht dan bij sommige van zijn rivalen.



Als je op zoek bent naar een sportieve SUV, blijven de Q2 en Arona iets meer rechtop staan door de bochten en ze hebben ook meer grip. 2019 Volkswagen T-Roc heeft echter een precieze en lichtvoetige richting die de 2019 T-Roc een prettige en probleemloze auto maakt.

De SEL-regeling in het hogere segment heeft een systeem genaamd Driving Profile Selection, waarmee je het stuurgewicht en de gasrespons kunt aanpassen. Net als bij de dynamische besturing van het chassis heeft dit geen dramatisch effect op het gedrag van de auto, dus we raden niet aan om dit als optie toe te voegen in de goedkopere varianten.

Geluid en trillingen

2019 Volkswagen T-Roc 1.0-liter benzinemotor is stil in de stad, maar wordt een beetje ruw als het tempo toeneemt omdat er hard gewerkt moet worden. De 2019 T-Roc 1.5 motor hoeft niet zo veel te accelereren, wat hem over het algemeen stiller en soepeler maakt, maar hij kan nog steeds een beetje luidruchtig zijn als hij energiek accelereert. De 2019 T-Roc 187 pk sterke benzinemotor is ondertussen altijd soepel en stil, maar de dubbele koppeling van de automatische versnellingsbak kan ongelijk zijn in langzaam verkeer.

2019 Volkswagen T-Roc 148 pk sterke diesel was indrukwekkend stil op de snelweg en was stiller dan de vergelijkbare Q2 of Countryman in onze tests. Het wordt behoorlijk chagrijnig in de stad, maar het is niet zo vervelend als de minder krachtige 1.6 TDI 115. Dit klinkt luidruchtig als je in de stad bent of 70 mijl per uur op de snelweg rijdt. Nu we het er toch over hebben, de T-Roc slaagt erin om het wind- en weglawaai te domineren met een hogere snelheid dan de meeste van zijn rivalen.

Hie ziet het Interieur van 2019 Volkswagen T-Roc eruit?

Rijpositie en dashboard.

Het comfort in de 2019 T-Roc is gemakkelijk te voelen dankzij het brede instelbereik voor de stoel en het stuurwiel. Jammer dat er geen standaard verstelbare lendensteun in elke bekleding is, maar u kunt deze in ieder geval toevoegen (in alle versies, behalve de instapmodellen) voor een nominaal bedrag.

Als u graag hoog zit, brengt de 2019 Volkswagen T-Roc u iets verder van de weg dan kleine SUV’s die op lage hoogte rijden, zoals de Seat Arona en de Kia Stonic. Maar als uw rijpositie uw absolute prioriteit is, probeer dan eens te zoeken in de SUV-familieklasse: de Nissan Qashqai zou het werk moeten doen.

Het optionele actieve informatiescherm (standaard in het SEL-bovenaanzicht van de SEL-serie en optioneel in SE en design) vervangt de conventionele analoge wijzerplaten door een scherm dat een grote hoeveelheid informatie heel duidelijk weergeeft. U kunt hem zelfs een volledige satellietnavigatiekaart laten zien, ervan uitgaande dat u satellietnavigatie hebt geïnstalleerd.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s.

Die relatief hoge rijpositie, in combinatie met de dunne voorruitpilaren, geeft een goed zicht op de weg. Het zicht achterin is beperkter, dus u zult blij zijn dat de parkeersensoren voor en achter standaard zijn (op alle modellen behalve de S-modellen op instapniveau). Dat gezegd hebbende, is de 2019 T-Roc achterin nog makkelijker te zien dan Arona en Hyundai Kona.




T-Roc Style Interieur in Orange

Er is ook de optie van een achteruitrijcamera of vogeloogcamera om het gemakkelijker te maken om te zien hoe dicht je bij obstakels bent. Je kunt zelfs een zelfparkeersysteem toevoegen dat je vertelt wanneer er voldoende ruimte wordt gedetecteerd, voordat je er op de robot in gaat.

De heldere LED-koplampen die ‘s nachts een goede verlichting bieden, zijn standaard op de SEL in het bovenste bereik, maar zijn een dure optie in alle andere instellingen.

Dashboard Volkswagen T-Roc 2019

Satellietnavigatie en informatie en vermaak per satelliet

2019 T-Roc’s standaard infotainmentsysteem met aanraakscherm is hetzelfde 8,0-inch systeem als in de VW Golf, maar omdat het in een hogere positie op de 2019 T-Roc staat, is het makkelijker om de weg in de gaten te houden tijdens het gebruik.

T-Roc Cockpit in Gelb

Dit is net zo goed, want VW heeft de fysieke sneltoetsen verwijderd die je na een beetje kennismaking met de weg kunt voelen. In plaats daarvan zijn de knoppen aan beide zijden van het scherm, om verschillende menu’s aan te spreken, gevoelig voor aanrakingen, ze lijken intelligent, maar vereisen dat je bestudeert om er zeker van te zijn dat je de knop kunt vinden die je nodig hebt.

Anders is het systeem uitstekend te gebruiken, reageert snel op schermproducten en biedt goed gestructureerde menu’s die een ontwijkende navigatie blijken te zijn. Bovendien is de duplicatie van Apple CarPlay en Android Auto smartphones standaard op alle modellen, met uitzondering van de instapmodel S-trim, waar het een optie is tegen een redelijke prijs.

Het is vermeldenswaard dat satellietnavigatie een zeer dure optie is in alle modellen, behalve in de SEL-instelling die zijn maximale bereik bereikt. Je moet ook extra betalen voor de kosten van de draadloze telefoon in alle instellingen, die standaard wordt geleverd in een aantal van de rivalen van de2019 Volkswagen T-Roc.

Kwaliteit

Waarschijnlijk verwacht ik dat de 2019 T-Roc er van binnen heel stijlvol uitziet en aanvoelt. VW heeft immers een geschiedenis van het aanbieden van luxe interieurs, zelfs in modellen als de Polo, die veel goedkoper zijn.

Het is verrassend dat de kwaliteit van het interieur het meest teleurstellende aspect van de 2019 T-Roc is. Hij voelt verrassend goedkoop aan met harde en inflexibele kunststoffen op de agenda. De kwaliteit is ongeveer gelijk aan die van Arona goedkoper en een wereld verwijderd van de Audi Q2 en de Mini Countryman. Dit is een van de redenen waarom wij geloven dat de goedkopere kant van de T-Roc serie zinvoller is.

U kunt in ieder geval het interieur verlichten met een keuze aan instrumentenpaneelinzetstukken in carrosseriekleuren (bij de prijs inbegrepen) en de optie van superdunne omgevingslichtstrips.

2019 Volkswagen T-Roc Passagiersruimte en Bagageruimte:

T-Roc Style Innenraum mit Panorama-Schiebedach

Voorruimte

T-Roc Style Innenraum mit Panorama-Schiebedach

Het is onwaarschijnlijk dat iemand vooraan op de 2019 T-Roc gaat zitten en ontdekt dat er niet genoeg ruimte is. De stoelen glijden niet alleen ver naar achteren, maar vallen ook ver genoeg naar beneden om voldoende hoofdruimte op het lichaam te geven. Wat betreft de breedte, het zal zeker niet de ellebogen raken met de persoon naast je.



2019 Volkswagen T-Roc biedt ook een grote centrale cabine die kan worden opgewaardeerd om de lading van een draadloze telefoon aan te bieden. Ook heeft hij grote deurvakken en extra opbergruimte onder de armleuning aan de voorzijde. Over het algemeen is het beter dan de Audi Q2 en de Mini Countryman in de voorruimte, alhoewel de bestuurdersstoel van de Mini Countryman iets verder naar achteren glijdt, wat handig is als de benen echt lang zijn.

Achterruimte

Hoewel de hoofdruimte achterin de 2019 T-Roc redelijk is (ervan uitgaande dat u niet gekozen heeft voor een panoramisch dak), is de beenruimte minder indrukwekkend. Het komt overeen met de mechanisch gelijksoortige Q2, maar is veel minderwaardig dan die van Countryman.

Voor degenen die van plan zijn om drie op hun rug te dragen, de 2019 T-Roc is breder dan een Q2 en Arona, maar het is nog steeds een beetje krap voor een trio van volwassenen. Voor wat betreft de opbergruimte zijn er zakken op de rugleuningen van de voorstoelen en ruimte voor een drankblikje in elke achterdeur.

Klapbare zitting en flexibiliteit.

Hoewel de opklapbare achterstoelen standaard worden geleverd, zijn ze in plaats van de meer veelzijdige 40/20/40 indeling van Countryman en Q2, gedeeld door 60/40, een variant op de meer veelzijdige 40/20/40-indeling.

Bovendien is 2019 Volkswagen T-Roc, in tegenstelling tot de Countryman, niet leverbaar met verschuifbare achterstoelen, zodat u een evenwicht kunt vinden tussen de achterste beenruimte en de bagageruimte. Ze kunnen ook niet achterover leunen.

Elektrische voorzetels zijn niet beschikbaar, maar de bestuurder en passagier kunnen tegen een kleine vergoeding genieten van een verstelbare lendensteun.

Kofferbak

2019 Volkswaegn  T-Roc bagageruimte is praktisch, vierkant van vorm, en met 445 liter (392 liter in de 4Motion modellen met vierwielaandrijving) hij is iets groter dan de Q2 en de Arona. Om dat te bewijzen hebben we zes handbagage in de 2019 T-Roc geïnstalleerd: één meer dan we in de Arona konden plaatsen. Als je denkt dat je meer ruimte nodig hebt, hebben zowel de Countryman als de Citroën C3 Aircross grotere bagages: we hebben zeven koffers in de laatste aangescherpt.

De in hoogte verstelbare laadvloer die bij de versies met voorwielaandrijving is inbegrepen, minimaliseert de laadrand van de achterklep en maakt het opstapje van de achterbank in ingeklapte toestand vlakker. Verlies de verstelbare vloer als u kiest voor een model met vierwielaandrijving.

2019 Volkswagen T-Roc Veiligheid Betrouwbaarheid en uitstoot:

Kosten en CO2.

Eerlijk gezegd betaalt u dom geld voor hoogwaardige modellen, zoals de 2019 Volkswagen T-Roc 2.0-liter benzine met standaard automatische versnellingsbak en vierwielaandrijving. Wij zijn van mening dat er veel betere opties beschikbaar zijn in de SUV-categorie van de familie. De 2019 T-Roc benzinemodellen 1.0 en 1.5 zijn echter net onder de equivalente versies van de Audi Q2 en de Mini Countryman geprijsd en hebben meer zin.

De bedrijfskosten van goedkopere 2019 T-Rocs lijken ook verstandig. De 2019 T-Roc 1.0-liter versie is gemiddeld ongeveer 45 mpg in de officiële tests (WLTP) en, hoewel we het nog niet hebben overschreden in onze eigen True MPG-cyclus, kunt u medio-40 bereiken met een zorgvuldige behandeling.

Volkswagen verwacht dat de T-Roc 2019 voornamelijk door particuliere kopers wordt aangeschaft, maar als u er een als bedrijfsauto overweegt, is de 1.0-liter benzine de meest betaalbare optie. De CO2-uitstoot is echter nog steeds hoger dan bij het equivalent van Arona.

Op dezelfde manier, als u koopt met een PCP financiële overeenkomst, verwachten te ontdoen van meer geld per maand dan wanneer u had gekozen voor een gelijkwaardige Arona. De T-Roc zal echter minder per maand kosten dan de Q2, dankzij de sterke wederverkoopwaarden en de hogere catalogusprijs van Q2.

Uitrustingen, opties en extra’s.

Er is geen tekort aan instellingen om uit te kiezen, te beginnen met het S instapniveau en stijgend door SE, Design en SEL alvorens te eindigen met de sportievere R-Line.

De uitrusting die standaard in het hele gamma is uitgerust, omvat een klimaatregeling met twee zones, Bluetooth, DAB-radio en lichtmetalen velgen met een diameter van minstens 16 inch.

Het is het overwegen waard, want het omvat onder andere de adaptieve cruisecontrol en de hierboven genoemde parkeersensoren voor en achter. We zouden echter in de verleiding komen om naar het ontwerp te gaan; het is niet veel duurder, maar het biedt een breder scala aan aanpassingsmogelijkheden en stijlbijlagen, waaronder de twee verchroomde trapeziumvormige uitlaatomgevingen en de contrasterende kleuren van het dak en de buitenspiegels, evenals de bumpers met bescherming van de zilveren en metalen bodem.

Volkswagen T-Roc 2018 infotainment
Betrouwbaarheid

2019 Volkswagen T-Roc is te nieuw in de nieuwste auto’s? betrouwbaarheidsonderzoek te zijn opgenomen. De grotere Tiguan, waarmee de 2019 T-Roc mechanisch verwant is aan de 2019 T-Roc, was echter een solide finalist in het midden van de tabel in de Family SUV-klasse. Als merk bereikte VW het midden van de tafel en eindigde op de 17e plaats onder de 31 fabrikanten, die zich onder Seat maar boven Audi bevindt.

2019 Volkswagan T-Roc heeft Drie jaar garantie, beperkt tot 60.000 km, wordt standaard bij elke VW geleverd. Dat is kenmerkend voor veel autofabrikanten, maar niet zo royaal als de vijf jaar onbeperkte garantie van Hyundai of het Kia-pakket van zeven jaar, 100.000 km.

Bescherming en veiligheid

Euro NCAP heeft de 2019 Volkswagen T-Roc vijf sterren (van de vijf) toegekend voor veiligheid. Een nadere beschouwing van de resultaten toont aan dat de auto beter is om volwassen inzittenden, kinderen en voetgangers te beschermen dan de Q2 en Arona.



Als bijkomend voordeel hebben alle 2019 T-Rocs een automatisch noodremsysteem dat zowel voetgangers als andere auto’s kan detecteren. Andere hulpmiddelen voor de bestuurder zijn ook standaard, waaronder een die u waarschuwt als u begint af te wijken van uw rijstrook en, in Design cut up, een andere die u waarschuwt voor vermoeidheid van de bestuurder en u waarschuwt wanneer u een pauze moet nemen. Blinde hoek monitoring is een optie tegen een redelijke prijs die wordt geleverd met de rug kruisverkeerswaarschuwing; Dit klinkt als een waarschuwing als u op het punt staat om terug te keren naar de route van een andere auto.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: