2019 Skoda Octavia Beoordeling

  • Rijtest
  • Interieur
  • kosten en uitstoot
4

Samenvatting

Octavia’s rechtlijnige eenvoud is verfrissend, zo niet onvergetelijk.
Nu auto’s steeds technisch zwaarder worden en afhankelijk lijken te zijn van dwaze gimmicks die zijn verzonnen door de marketing van idioten om zich te onderscheiden, is de eenvoud van de Octavia recht naar beneden – de lijn – verfrissend, zo niet memorabel. Het is de prei- en aardappelsoep van auto’s, bevredigend en gemakkelijk, zolang je maar geen zin hebt in iets minder….beige.

2019 Skoda Octavia prijzen:

Diesel

Skoda Octavia 1.6 CRTDI GreenTec 85kW Active 25.155 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.1 l / 100 km
  • CO2 : 109 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.6 CRTDI GreenTec 85kW Ambition 26.535 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.1 l / 100 km
  • CO2 : 109 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.6 CRTDI GreenTec 85kW Expedition 26.535 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.1 l / 100 km
  • CO2 : 109 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.6 CRTDI GreenTec 85kW Style 29.170 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.1 l / 100 km
  • CO2 : 109 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI 135kW DSG7 4WD Ambition 32.385 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 184 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 133 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI 135kW DSG7 4WD L & K 43.405 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 184 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 133 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI 135kW DSG7 4WD RS 36.400 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 184 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 137 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI 135kW DSG7 4WD Style 35.020 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 184 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 133 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI GreenTec 110kW Ambition 28.935 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 150 pk
  • 0 l / 100 km
  • CO2 : 111 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI GreenTec 110kW DSG7 Ambition 30.745 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 4.3 l / 100 km
  • CO2 : 112 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI GreenTec 110kW DSG7 L & K 41.765 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 4.3 l / 100 km
  • CO2 : 112 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI GreenTec 110kW DSG7 Style 33.380 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 4.3 l / 100 km
  • CO2 : 112 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 CRTDI GreenTec 110kW Style 31.570 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 150 pk
  • 0 l / 100 km
  • CO2 : 111 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen
Benzine

Skoda Octavia 1.0 TSI GreenTec 85kW Active 22.430 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.9 l / 100 km
  • CO2 : 110 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.0 TSI GreenTec 85kW Ambition 23.810 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.9 l / 100 km
  • CO2 : 110 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.0 TSI GreenTec 85kW Expedition 23.810 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.9 l / 100 km
  • CO2 : 110 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentec 85kW Style 26.445 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.9 l / 100 km
  • CO2 : 110 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW Ambition 26.325 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 115 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW DSG7 Ambition 28.135 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 116 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW DSG7 Ambition 28.135 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 116 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW DSG7 L & K 39.160 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 116 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW DSG7 Style 30.770 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 116 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW Expedition 26.325 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 115 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 1.5 TSI ACT GreenTec 110kW Style 28.960 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 150 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 115 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 TSI GreenTec 140kW DSG7 4WD Ambition 31.655 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 190 pk
  • 6.5 l / 100 km
  • CO2 : 148 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 TSI GreenTec 140kW DSG7 4WD L & K 42.675 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 190 pk
  • 6.5 l / 100 km
  • CO2 : 148 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 TSI GreenTec 140kW DSG7 4WD Style 34.290 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 190 pk
  • 6.5 l / 100 km
  • CO2 : 148 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Skoda Octavia 2.0 TSI GreenTec 180kW DSG7 RS 35.470 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 245 pk
  • 6.2 l / 100 km
  • CO2 : 142 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

2019 Skoda Octavia overzicht:

Skoda Octavia 2019 is, ondanks zijn lounge-uitstraling, een bekende concurrent van de Volkswagen Golf en de Seat Leon, waarmee hij het chassis en de motoren en de alomtegenwoordige Ford Focus deelt. Toen deze generatie van Octavia aankwam, waren we bang dat ‘Skoda het risico liep de kleine identiteit die hij had te verliezen. Een ‘economisch golf’ is prima, maar moet een auto niet meer zijn? Nou, met meer dan 23.000 ontheemden in het Verenigd Koninkrijk tot nu toe, lijkt het erop dat mensen niet zo bezorgd zijn over een algemene opleiding als Skoda’s vitale statistieken en de algemene bruikbaarheid in het geding zijn. En eerlijk gezegd zijn ze dat wel. In wezen, krijg je een golfplatform met een ruimer lichaam, en hoewel de cabine materialen zijn niet zo goed en ze ontkennen u sommige optionele technici in de auto, het voordeel is dat de Octavia goedkoper is en hetzelfde vet gebruikt. bits, die zijn bewezen good’uns. Oké, het is ook geen goed idee om te rijden, want zelfs de hete vRS gateway heeft plezier met een licht ontworpen GTI of Leon Cupra. Het is dus behoorlijk vanille, een beetje wit goed. Het is niet een begeerlijke machine na dat, maar als een eerlijk werkpaard dat zal spelen head-first in plaats van hart, de Octavia 2019 is een echte anonieme held onder de gelederen van de familie luik.



Alle hebben vijf zetels, of ze nu uit het luik of uit het pand komen, allemaal zijn ze allemaal voorzien van turbo’s, met drie-cilinder benzine die de basis vormen van het assortiment van benzine en diesel van vier potten die het zware tillen doen, vooral in de markt van de vloten. U kunt een handbediende zes-versnellingen of een automatische DSG met zes versnellingen hebben, en dat is het dan. Oh, en er zit een afneembare zaklamp in de koffervoering die tijdens het rijden wordt geladen. Mmm, logisch.

2019 Skoda Octavia rijtest:

Duidelijk is te zien dat er iets meer gewicht is voor Skoda Octavia 2019 dan voor de Golf, en daarom is de fijne dynamiek van de Mark VII een beetje verwaterd. De richting is licht en precies genoeg, zwaar genoeg om kleine tot middelgrote smeden tevreden te stellen, maar degenen met een overtuiging van het splitsen van meer apexen zullen iets minder volgzaams nodig hebben. Hij schommelt ook een beetje op zijn dokken, alhoewel er genoeg chassismagie op dit MQB-platform aanwezig is om u te vermaken, zolang dit entertainment niet begint met “N” en eindigt met “ürburgring”.

De positieve kant van het licht gladde onderstel is echter een volledig rustige rit en een grote verfijning van de snelweg. Reizen over het continent in een van deze zou een pijnloze ervaring zijn, zolang u iets groters dan de 1.2-liter TSI-benzinemotor opgeeft. Vecht een beetje, en met een beetje gewicht aan boord heb je het gevoel dat je de versnellingsbak regelmatig moet verplaatsen. Ons advies is om diesel te nemen en groot te worden. Zowel de 1.6 als de 2.0 liter TDI’s zijn krakende motoren.

Wat is dat? Vertrouwt u er niet op dat diesel de longen van stedelijke egels niet bedekt met een teerpasta? In dat geval kunnen we alleen voor korte ritten de 1,0-liter 113 pk TSI-motor van 113 pk presenteren. Nogmaals, met de vermindering van de mode uit de mode, kan deze motor ook een bedreigde soort zijn, maar hij is zo licht op de neus van de Octavia, dat het een beetje leuk kan zijn om hem te lanceren. Nog steeds een beetje onvoldoende in een – hoe kunnen we dat ook anders – in een luchthaventaxi, maar het is een verborgen juweeltje dat alleen dieselmotoren verliest als kostenvoorstel in de lange afstanden.

2019 Skoda Octavia Interieur:

Hij is prachtig rozig. Stevig. Zwaar. Vertrouwde Erm, zoals golf. Alle modellen hebben hetzelfde centrale touchscreen als hun Volkswagen neven en nichten (met een bijna identiek design) maar daar is niets mis mee als de ergonomie perfect is, de rijpositie uitstekend is en het milieu goed is. Zoals verwacht worden alle materialen uit de nabijgelegen asteroïden gehaald, en de ruimte van het hoofd, de benen en de laarzen is voorbeeldig. Dat laatste is letterlijk een grot. Letterlijk. Het is allemaal een beetje te veel …. Volkswagen. Met elke opeenvolgende generatie verliest Octavia, en de Skoda zelf, de individualiteit. Het gebrek aan individualiteit in de Ford Focus-stand nemen we echter elke dag van de week mee in de Ford Focus-stand. En ook het weekend.



Optioneel is hetzelfde acht-inch touchscreensysteem aanwezig in de nieuwste Volkswagen Golf, met dezelfde defecten. Het verwijderen van de draaiknoppen om in te zoomen op de kaart, door de lijst te scrollen en het volume te regelen heeft de bediening van de interface gecompliceerder gemaakt zonder uw ogen van de weg te halen dan de kijkoperatie op een trampoline en zelfs voor een passagier de stabiliteit van de hand die nodig is om succesvol door de helse zon te navigeren. Maak een zweet piloot drone RAF.

Interessant is dat Skoda (nog) geen virtuele set van wijzerplaten in Octavia aanbiedt. Als je een cabine met veel beeldschermen wilt hebben, blijven Volkswagen en Audi achter met de gadgets. Cynisch? Een beetje, maar de Octavia-klokken zijn duidelijk (neem dat, Volkswagen) en goed, gratis, dus neem het meer als een observatie dan als een klacht. Technologie omwille van de techniek is zelden een innovatie.

2019 Skoda Octavia kosten en uitstoot:

Naast de prijzen die beginnen met die van een Golf, en zelfs belemmeren het leven van de meest veeleisende Koreanen deze dagen, de Octavia 2019 heeft opties tegen redelijke prijzen (die grotendeels niet hoeft te storen met de adaptieve schorsing. bedriegen?), en de motoren, zoals we al zeiden, zullen zo schaars als in andere toepassingen van de Volkswagen-groep. Er is zelfs een 1,6-liter TDI Greenline versie in milieuvriendelijke banden die tot 80,7 mpg en 90 g / km CO2 terugkeert. Het afval is niet zo sterk als elders in het Volkswagen-imperium, zoals verwacht, maar aan de positieve kant hebben Skodas-dealers de afgelopen tien jaar een reputatie opgebouwd op het gebied van klantenservice, in het bijzonder door regelmatig met Lexus te worstelen om de beste tevredenheidsonderzoeken te krijgen.




En als u het type persoon bent dat uw sokken per twee sokken in paren sokt en uw DVD-collectie op alfabetiseert, zult u de ijskrabber op de tankvulklep leuk vinden. De in de voorruit geïntegreerde parkeerkaarthouder. Met de grip bekerhouders kunt u tijdens het rijden met één hand een fles openen. En die slimme zaklamp die in de kofferbak leeft en je hebt nooit een nieuwe batterij nodig. Het gaat niet om de hoofdchatlijn, maar die functies zullen de Octavia-eigenaar er zeker af en toe uit krijgen, en ze staan het dichtst bij het karakter.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: