2019 Rolls-Royce Ghost Beoordeling:

Prijs; € +400.000
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte & Laadruimte
  • Kosten & Transmissies
3.3

Besluit:

Ja, heeft het gebreken zoals wat iffy Interieur plastieken en een lichtjes klonterige rit, maar het Spook is nog een majestueuze auto om binnen te berijden en te drijven.

2019 Rolls-Royce Ghost Review:

Om de 2019 Rolls-Royce Ghost mee te nemen als de parkeerplaats krapper is en de bestuurder een vrije dag heeft. Kleiner, zoals een tankwagen voor een super-olie tanker, zo houdt de Phantom de imperiale Rolls-Royce in stand, maar verbergt hij zich achter iets meer bluffingsranden en vergroot hij de grille aan de voorkant niet zo.

In feite trekt de Phantom, conservatief aangedreven en gespecificeerd, niet eens zo veel aandacht van andere bestuurders of omstanders. En degenen die merken dat het niet reageren met woede en vitriool, zoals ze met een Ferrari, Lamborghini of, misschien, Rolls Phantom, maar met respect en eerbied.


Je bevrijdt jezelf van de zijbochten en niemand durft je te vergezellen. Immers, u kan een lid van royalty minder bekend en daarom waardig van respect zijn. Of je kunt ze laten vermoorden.

Komende van een bedrijf dat nog steeds naar zijn producten verwijst als “auto’s”, behoudt de 2019 Rolls-Royce Ghost de charme en luxe van de oude wereld, ondanks het feit dat hij grotendeels gebaseerd is op de volgende generatie BMW 7 Reeks. Maar je zou het nooit weten. Naast het iDrive infotainmentsysteem (dat u met één druk op de knop kunt verbergen) is er geen duidelijke uitwisseling van componenten. Ook rijden ze niet op dezelfde manier: de Rolls kiezen voor comfort en onzekerheid tegen het kaliber en de wisselende sportiviteit van “The Ultimate Driving Machine”. Hoe vulgair

Het leven gaat langzamer in de Rolls-Royce, ondanks de dubbele V12-turbocompressor die meer dan genoeg aandrijfkracht biedt. Als het gebrek aan inspanning het doel van Rolls was, had hij zijn zin kunnen krijgen met een V8. Maar dat zou een compromis zijn, en dat doet Rolls niet. Niets schreeuwt natuurlijk om weelde en luxe die bewust meer hebben dan strikt noodzakelijk is.

Rolls-Royce Ghost 2019

De geest is er in verschillende smaken. Er zijn versies van standaard en lange wielbasis (de eerste heeft geen problemen met de beenruimte), of als meneer alleen wil rijden, kan hij er een hebben met twee deuren en een vast of cabriokap. Deze worden respectievelijk Wraith en Dawn genoemd.

Nu de Phantom is volledig opnieuw ontworpen en Rolls-Royce staat op het punt om te vertrekken met zijn eerste SUV, de Cullinan, de Phantom (en het kuitschieten) is de oudste auto in het bereik van de fabrikant, die werd gelanceerd in 2009 en werd gefacelificeerd door Laatste keer in 2014 in de jaren 2014 In auto’s, het is echt heel oud. Maar is het nog steeds het overwegen waard de nieuwe rivalen van Bentley, Mercedes-Maybach en anderen? Of heeft de concurrentie een inhaalslag gemaakt en (met een echte golf) doorstaan?

Rijtest & Prestaties van Ghost 2019:

Rolls-Royce Ghost 2019

de 2019 Rolls-Royce Ghost rijdt op de wegen van continentaal Europa of Californië, en je hebt misschien nooit de fout in je chassis. Op een gladde ondergrond glijdt hij in de beste tradities van zijn merk. Zelfs over golvingen heen behoudt de elektronisch gestuurde luchtvering, die zo gevoelig is dat ze een passagierszijde van de achterbank kan detecteren, 2019 Rolls-Royce rijhoogte met een bewonderenswaardige autoriteit voor een dergelijke inherent soepele vering.

de secundaire isolatie van 2019 Rolls Royce is minder goed dan verwacht, een fout was deels te wijten aan lichte onrust in de stoel, maar vooral aan een hoge terugslag door het wiel. De oorzaak is onbekend, maar als we op zoek waren naar een dader, zouden we waarschijnlijk eerst met de vinger wijzen naar de zeer stijve zijwanden die nodig zijn voor hun lekke banden.

De vering volgt de conventionele manier van denken voor dergelijke auto’s, met een dubbelwandige vooras voor een optimale stuurprecisie en een multi-link achteras voor een stabiele positie en fijne afstelling. Qua weggedrag is de 2019 Rolls-Royce Ghost goed in staat om het volume te beheersen; de remmen zijn zeer sterk en de gripniveaus zijn meer dan voldoende voor de prestaties van de auto.

Rolls-Royce zegt dat dit de meest op de bestuurder gerichte auto is die hij tot nu toe heeft gemaakt, maar hij voelt zich nog steeds een paar kilometer verwijderd van een sportief gevoel, dus we kunnen alleen maar dankbaar zijn. Onze enige zorg hier is de vrij lichte richting, die op een zeer Germaanse manier los rond het rechte stuk voelt voordat we vanuit het midden vrij scherp reageren, waardoor de auto iets moeilijker met gratie te plaatsen is dan nodig.

Het Interieur van Ghost:

Rolls-Royce Ghost 2019 Interieur

Als het nostalgische design met moderne technologie aantrekkelijk klinkt, dan zal je het interieur van de 2019 Rolls-Royce Ghost geweldig vinden. Het is zowel klassiek als weelderig, met prachtige pastiche art deco instrumenten, samen met de draaiknoppen van de verwarming, doelwit schietluchtopeningen en een dunrandig vliegwiel dat rechtstreeks van een Rolls-Royce Silver Shadow II eind jaren zeventig van de vorige eeuw kon worden getild. Dan, natuurlijk, zijn er de zeer gepolijste en rijke nerf houtfineer en de zachte lavaline huiden genaaid door deskundigen. Er is niets in de klasse, zelfs niet de Bentley Flying Spur, dat er zo prachtig uitziet.

Er zijn echter auto’s, de Flying Spur is er een, die een beetje meer materiaalintegriteit heeft als je begint te prikken. Ze zeggen dat alles wat glinstert niet van goud is, en alles wat zilver is in de 2019 Rolls-Royce Ghost is niet van metaal: de meeste ‘verchroomde’ schakelaars en oppervlakken zijn van kunststof, inclusief de beroemde richt- en stripopeningen van nep-aluminium sierlijsten die hen omringen op het dashboard. Het is teleurstellend in een auto die zo duur is.

Op smalle plaatsen realiseer je je de grootte van de Ghost, zelfs het standaard wielbasismodel, maar het is relatief eenvoudig te zien. Daarnaast krijg je parkeersensoren en een achteruitrijcamera om je ledematen te bedienen.

Rolls-Royce Ghost 2019

Een deel van de reden voor een goede zichtbaarheid is een hoge rijpositie die op gelijke staat met veel SUV’s. En, naast het feit dat de bestuurdersstoel is, is de bestuurdersstoel misschien wel een van de meest comfortabele van alle huidige auto’s; hij is breed, goed gevormd en zacht gedempt als een oude Chesterfield, maar met een onderliggende ondersteuning tijdens een lange reis. De multidirectionele elektrische verstelling maakt de stoel ook zeer goed afstelbaar.

Eenmaal geïnstalleerd, vindt u alle knoppen gemakkelijk toegankelijk. Het op iDrive gebaseerde infotainmentsysteem, met zijn draaiknop en directe toegang, is elegant en eenvoudig te bedienen, meer dan het Mercedes-Benz S-Klasse Comand-systeem of het Flying Spur-touchscreen. Wanneer het scherm niet nodig is, kunt u op een knop drukken en een intrekbare plaat van plaatstaal valt om het te verbergen.

Voorin is er ruimte voor hoofd en benen, terwijl de royale breedte van het interieur en de enorme centrale armleuning ervoor zorgen dat de bestuurder en bijrijder hun ellebogen kunnen buigen zonder angst voor interferentie.

Als u naar achteren beweegt, maken die ongebruikelijke “suïcidale” draaideuren het in- en uitstappen zeer eenvoudig, en zelfs het standaardmodel met wielbasis voelt ruim genoeg voor twee grote volwassenen om zich comfortabel te voelen. Drie zijn mogelijk, maar de gebeeldhouwde vorm van de elektrisch verstelbare buitenste zitplaatsen betekent dat de persoon in het midden zich beroofd zou voelen van hoofdruimte en de moeite zou nemen om het korte strohalm te trekken.

Als u het grootste deel van uw tijd achterin zit, denk dan aan het verlengde wielbasismodel. Hierdoor kunt u niet alleen comfortabel zitten, maar ook uitrekken en rusten. Sprekend van die, als het een auto voor u om een bestuurder te zijn, specificeert de stoelen die twee individuele stoelen met een centraal bedieningspaneel tussen hen te voorzien.

De kofferbak van de 2019 Rolls-Royce biedt een goede vierkante ruimte met ruimte voor een paar grote koffers, maar is niet al te royaal gezien de grootte van de Ghost en er is geen optie om het volume ervan uit te breiden door de achterbank neer te klappen.

Kosten & Transmissies van Ghost:

De catalogusprijs van de 2019 Rolls-Royce Ghost is slechts het uitgangspunt.

We verwachten dat de Ghost zeer hoge restwaarden zal hebben, met een initiële vraag die waarschijnlijk veel groter zal zijn dan wat normaal gesproken een zeer beperkt aanbod blijft. De eerste schattingen geven aan dat 2019 Rolls-Royce Ghost na drie jaar ongeveer 60% van zijn waarde zal behouden, een werkelijk indrukwekkende prestatie.

Wat de exploitatiekosten betreft, de Ghost 2019 is slecht, maar misschien niet zo slecht als je denkt. Officieel verbruikt de 2019 Rolls-Royce Ghost minder brandstof dan de normaal opgezogen en aanzienlijk minder krachtige Phantom, en over het algemeen zijn we erin geslaagd om 18,5 mpg van de Ghost te bereiken – niet te ver van het officiële gemiddelde van 20,8 mpg. De officiële cijfers van de auto met lange wielbasis zijn slechts iets lager dan die van de standaardauto. We verwachten dan ook resultaten die in grote lijnen overeenkomen.

Wat we echter graag zouden zien is een tankinhoud van meer dan 82 liter; het is goed voor een 730d, maar voor een auto als deze zou het beter zijn om iets meer dan 100 liter in.

Het Ontwerp:

Met de Ghost, Rolls-Royce volgde in de voetsporen van Bentley en aarzelde niet om zijn auto “entry-level” aanzienlijk krachtiger en dus sneller dan het vlaggenschip model dat het overwint te maken.

Daartoe heeft hij een grote V12 uitgerust met een grote V12-tweelinjectiemotor met directe inspuiting, die rechtstreeks is aangesloten op de 5972cc-unit die BMW op de 760Li gebruikt, maar die is uitgebreid om de 6 592cc-snelheid van een verlengde race te vervangen. Het ziet er geweldig uit onder de motorkap met de Rolls-Royce nokkenschutters, maar als je de goedkope kunststof dop met de zogenaamde inlaatkanalen verwijdert, zijn BMW panelen niet moeilijk te vinden.

De beroemde Spirit of Ecstasy mascotte staat trots op de motorkap van de Rolls-Royce Ghost en verdwijnt in de radiateur als de auto op slot is. Het kan handmatig of automatisch worden gebruikt. In tegenstelling tot de Phantom, die een speciale knop in het dashboardkastje heeft, is de mascottecontrole van Ghost verborgen in iDrive.

Ghost 2019 design

De unieke middens van de zwevende wielen zijn altijd verticaal en komen uit het Phantom-gamma. De achterste scharnierende achterdeuren zijn een ander goed ontvangen ontwerp dat uitgesteld is van de Phantom. Ze werken prachtig, zowel praktisch als esthetisch.


Enorme vierkante spiegels geven een uitstekend zicht achterin, maar blokkeren het zicht naar buiten ernstig. De kleine achterruit past perfect bij de stijl van de auto, maar het zicht naar achteren is niet zo goed als het zou moeten zijn.

Een groot schuifdak verlicht de voor- en achtercabines, opent halverwege en is voorzien van een hardcover. Zoals het hoort voor iets dat zoveel kost als een optie. Ook kun je mooie langwerpige verchroomde echappementen krijgen, maar ze zijn ook een optie en vrij duur.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: