2019 Renault Kadjar Beoordeling

Prijs: € 24.475
  • Prestaties en Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Veiligheid en Betrouwbaarheid
3.8

Besluit

2019 Renault Kadjar is een geweldige allrounder die gemakkelijk de rest van de familie SUV-klasse aankan. De Nissan Qashqai 2019 heeft nog steeds een aantal kenmerken, zoals de rijkwaliteit en de afwerking van het interieur, maar de Kadjar 2019 vecht terug met goedkopere bedrijfskosten en veel betere betrouwbaarheid. We raden aan om bij de instapbenzine te blijven en te kiezen voor Iconische bekleding voor een goede balans tussen vermogen en techniek tegen een redelijke prijs.

Maak kennis met de Nieuwe Renault Kadjar 2019:

Renaullt Kadjar 2019 is een cruciale auto voor Renault omdat hij moet vechten in de middelgrote crossover arena. Een slagveld dat eerst door de Nissan Qashqai gereisd werd, en nu bevolkt wordt door …. zowat iedereen, eigenlijk. Kia Sportage, Ford Kuga, Peugeot 3008, Honda HR-V, Skoda Karoq …. er zijn er veel.

De middelgrote crossover Renault, die zich verbergt in de Goldilocks-bubbel tussen de kleinere Captur, gevestigd in Clio, en het grote vlaggenschip Koleos met zeven zitplaatsen. Er wordt veel alfabetische soep gegeten door het nominatieteam en door Renault.

De Renault valt niet echt op. maar er zit een gigantische Renault-diamant op de voorkant en een aantal grote panelen, maar daaronder zit eigenlijk de huidige Nissan Qashqai. Renault is een technologisch partnerschap aangegaan met Nissan, die een van de beste undercracker crossovers heeft geleend om de productie te  versnellen.

KADJAR - Koffer

De motoren worden ook gedeeld tussen de Renault- en Nissan-teams. En Mercedes. De alliantie tussen Renault en Nissan strekt zich namelijk ook uit tot het delen van motoren met Daimler, het moederbedrijf van Merc. De belangrijkste introductie onder de motorkap van de Kadjar is dus een nieuwe 1,3-liter turbomotor met een vermogen van 138 of 158 pk. U raadt het al, hij wordt gedeeld met de nieuwste Qashqai en de huidige Mercedes klasse A.



Renault begrijpt dat veel kopers nog steeds het koppel en de actieradius van de diesel willen behouden. Het aanbod is daarom een derv 1,5 liter tot vier tanks van 113 pk. Of 148 ch. De diesels zijn krachtiger en efficiënter dan voorheen. Een tweeversnellingsbak met zeven versnellingen is als optie leverbaar op het grootste deel van het assortiment en Renault Kadjar 2019 diesel is voorzien van vierwielaandrijving. Het is niet zo dat u hem nodig hebt – het is geen bouwer of zijn belangrijkste concurrenten. Wilt u zich comfortabel voelen in alle weersomstandigheden? Winterbanden zijn een veel betere investering, omdat ze, in tegenstelling tot vierwielaandrijving, u helpen om te vertragen en te versnellen….

KADJAR - Velgen

Bovendien is er niet veel complicatie om het aankoopproces van Renault Kadjar 2019 te verknoeien. In tegenstelling tot de Cupra Ateca of de Skoda Kodiaq vRS, is er geen hete “RS”-versie. We zijn niet boos. Er is ook geen hybride versie, of het nu gaat om een plug-in variant of een 48-volt Hyundai Tucson stijl generator, die het ontkoppelen van de motor gemakkelijk en snel zou maken. Maar dit houdt de prijzen en complicaties buiten de pomp, wat goed nieuws is voor afschrijvingen en vastgoedkosten.

Hoe is het om met Renault Kadjar 2019 te Rijden?

Vering en rijcomfort:

2019 Renault Kadjar rolt niet zo gemakkelijk als de Nissan Qashqai. Het is bijvoorbeeld wat hectischer in de typische straten van de stad, en het is niet zo gemakkelijk te installeren op de snelweg.

KADJAR blauw

Zolang je versies met grote 19-inch lichtmetalen velgen vermijdt, is de Kadjar 2019 eigenlijk best comfortabel dankzij de kleine SUV’s en absorbeert hij de meeste hobbels en stoten relatief rustig. Hij is zeker flexibeler dan de Kia Sportage en de Seat Ateca.

2019 Renault Kadjar doet het vrij goed volgens de normen van de SUV-familie. Er is veel grip in de bochten en niet te veel body, ook al is het een auto met een hoog profiel. je kunt hem vol vertrouwen volgen langs een bochtige weg zonder te vrezen dat hij omkantelt.

Hij gedraagt zich minder goed dan andere SUV-concurrenten zoals Seat Ateca en Skoda Karoq, en het stuurwiel is niet bijzonder zenuwachtig. U moet een extra ingang toevoegen om de bocht te verlaten. De richting van Kadjar is ook veel lichter dan deze twee; het is geweldig als je parkeert, maar geeft niet veel vertrouwen bij een hogere snelheid, omdat je niet veel feedback krijgt.

Geluid en trillingen:

De instapmodel 1,3-liter benzine is stil bij lage toeren, maar begint een beetje luidruchtig te worden als je hard rijdt. Ondertussen is de 1,5-liter diesel niet al te asociaal, al is hij niet zo soepel en stil als de vergelijkbare Qashqai motor. De 1.6-liter diesel is de minst aangename metgezel; deze motor heeft een keelklank bij het accelereren en je voelt meer trillingen in het stuur en de pedalen dan in andere motoren. Er staat een beetje wind bij 70 km/u en 19-inch wielen genereren veel geluid op de weg, dus we raden aan om met kleinere legeringen te blijven.

De handmatige versnellingsbak met zes versnellingen is een beetje vaag en onnauwkeurig, met een langdurige en onhandige actie. Aan de andere kant schakelt de automatische versnellingsbak ‘snel wanneer je ze nodig hebt, en is hij soepel wanneer hij soepel van een stop vertrekt.

Hoe Ziet het Interieur van Renault Kadjar 2019 er uit?

De brede bestuurdersstoel van Renault Kadjar 2019 is vrij comfortabel. Het stuurwiel is voorzien van een groot aantal aanpassingen om bestuurders van de meeste vormen zich comfortabel te laten voelen, en elke Kadjar heeft ook een gewatteerde middenarmsteun.

KADJAR - INTERIEUR

Het ontwerp van het bord is gemakkelijk te begrijpen, met name de fysieke draaiknoppen voor de airconditioner, die zeer eenvoudig te gebruiken zijn. De cruisecontrolknoppen zijn echter verborgen in de middenconsole, wat een beetje verwarrend is de eerste keer dat u het board probeert te gebruiken.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s:

Gelukkig is het zicht voorin goed voor een SUV; dikke buitenspiegels verbergen zelden het zicht buiten de kruisingen, en de hoge rijpositie en hoge ramen zorgen voor een goed zicht op de weg. Het zicht over de schouder is echter minder indrukwekkend, want de daklijn van de auto en de dikke achterpilaren zorgen voor een aanzienlijke dode hoek. Het is dan ook jammer dat de dodehoekbewaking alleen past bij de high-end GT Line-instelling.

Het beste nieuws is dat zelfs de instapmodellen van de Play-modellen beschikken over parkeersensoren achteraan om het manoeuvreren te vergemakkelijken en, als je wat meer hulp nodig hebt om te parkeren, kun je overschakelen naar de iconische vorm met parkeersensoren voor en achter, meer Een achteruitrijcamera.

Satellietnavigatie en infotainment:

De Play Trim wordt standaard geleverd met een 7,0-inch kleurenaanraakscherm, DAB-radio en Bluetooth-connectiviteit, Apple CarPlay en Android Auto smartphone integratie. We raden echter aan om te upgraden naar Iconic trim, omdat het een TomTom live-navigatiesysteem en een “3D-geluids”-luidsprekersysteem toevoegt, hoewel het geavanceerde Bose-systeem in GT Line een betere optie is voor muziekliefhebbers.

KADJAR - Navigatie

Het aanraakscherm is relatief eenvoudig te gebruiken, met de meeste pictogrammen duidelijk gedefinieerd en groot genoeg op het scherm om nauwkeurig te raken. Het is echter niet zo scherp als het “Discover”-systeem van Volkswagen voor informatie en entertainment op instapniveau en het kan moeilijk zijn om het onderweg te gebruiken vanwege het ontbreken van fysieke knoppen. Dat gezegd hebbende, is het eenvoudig om uw telefoon te koppelen via Bluetooth en, wanneer deze is aangesloten op de USB-aansluiting die u achter de versnellingspook vindt, is het zoeken van uw muziek een obstakel.

Er zijn bedieningselementen op het stuurwiel voor een aantal van de infotainment functies, maar ze zijn niet duidelijk gelabeld en vereisen wat giswerk totdat je het ontwerp ervan leert.

Kwaliteit:

Renault staat niet bekend om zijn hoogwaardige interieurs, maar de Kadjar 2019 ziet er eigenlijk best slim uit. Het soft-touch instrumentenpaneel is gemaakt van een dicht en goed gestructureerd materiaal, de meeste schakelaars en knoppen zijn goed gedempt en de cabine voelt over het algemeen goed geschroefd aan.



Het komt echter niet overeen met de Qashqai, die in sommige gebieden betere kwaliteit kunststoffen heeft. De infotainment fascia van de Kadjar heeft bijvoorbeeld een vrij monotone matte afwerking en de randen van sommige panelen zijn wat ruwer.

Is Renault Kadjar 2019 een familie auto?

De gefacelifte Kadjar is net zo praktisch als het model voor de facelift. Dat betekent een royale hoeveelheid voor- en achterruimte, de mogelijkheid van een groot panoramadak om iedereen te vermaken en een royale laadruimte met een modulaire laadvloer om de hoogte van de kofferbak aan te passen of de laadruimte in tweeën te delen. Renault heeft ook de deurvakken iets groter gemaakt dan voorheen, terwijl de achterbank kan worden opgevouwen door een schakelaar in de kofferbak in te drukken in plaats van te lopen en dit vanaf de zijdeur te doen. Kleine veranderingen die elke dag het verschil maken, zodat de Kadjar iets meer opvalt.

Is Renault Kadjar 2019 Veilig?

Elke Kadjar wordt standaard geleverd met zes airbags, bandenspanningscontrole en een complete set stabiliteits- en tractiehulpmiddelen. Iconische en bovenste lijstwerk bieden ook een waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook en automatische hoge balken. De dodehoekbewaking en de automatische noodstop zijn echter alleen beschikbaar in de afwerking van de high-end (en dure) GT-lijn, die ook voorzien is van verkeerssignaalherkenning.

Euro NCAP kende de Kadjar de vijf volle sterren toe voor de veiligheid, wat dezelfde score is als die van de concurrent Qashqai (zij het onder een oudere en minder strenge set van criteria). Thatcham ook toegekend de Kadjar vijf sterren voor bescherming tegen diefstal en vier sterren voor het verzet tegen de aanval. renault

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: