2019 Porsche 718 Cayman GT4 Beoordeling

Rating € 100.000
  • PERFORMANCE
  • RIJD KWALITEIT
  • INTERIEUR COMFORT
  • VEILIGHEID
4.1

Samenvatting

De Porsche Cayman GT4 2019 is de nieuwste op het circuit gerichte variant van Stuttgart en zet de GT4-traditie van toegankelijke uitmuntendheid voort, terwijl hij tegelijkertijd betaalbaarder is dan welke andere op het circuit gerichte Porsche dan ook.

Voordelen:

  • De besturing, de chassisbalans en het remmen zijn subliem.
  • Nog een sensationele handmatige versnellingspook van Porsche
  • Natuurlijk aangezogen motor is een van de beste

 

Nadelen:

  • Ik zou het fijn vinden als de open uitlaat de standaard noot was…

2019 Porsche 718 Cayman GT4 Review:

Kan de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 met zo’n illustere achtergrond aan de verwachtingen voldoen?

Porsche - 718 Cayman GT4 Clubsport

Waarom is de Porsche 718 Cayman GT4 zo bijzonder? Om een paar redenen. Het vorige model werd geprezen als een van de grote weg Porsches; we weten dit omdat, hoewel de meeste auto’s kelderden in waarde, dat was de wens om de vorige GT4 te bezitten, en het beperkte aantal beschikbaar, die op het moment dat het de levering ontving, werd opgestapeld in ponden als een pre-hibernation ondersteunt de gedwongen voeding van grote macs.

De tweede reden is dat, terwijl de rest van het Cayman-assortiment vier turbomotoren heeft, de GT4 de Cayman samenbrengt met een beetje ouderwetse charme: een zesvlak van natuurlijke aspiratie. En als je niet schreeuwt “hoera”! Sommigen zullen zeggen dat je een koud hart hebt.

Porsche - 718 Cayman GT4 Clubsport

Verwar de charme van de oude school echter niet met die van een oude hoed. Deze motor is volledig eigentijds: een verlengde versie van de huidige 911-motor die van binnen volledig is aangepast. Hier, zonder de turbo’s, produceert hij 414 pk en 310 kw koppel.

Om hem in overeenstemming te houden met de huidige en toekomstige emissievoorschriften is hij uitgerust met een roetfilter en cilinderuitschakeling; de eerste verzamelt voornamelijk roet, terwijl de tweede betekent dat de motor met slechts drie cilinders met een licht gaspedaal kan werken om brandstof te besparen. Het resultaat is dat de GT4 25,7 mpg haalt en 249 g/km CO2 uitstoot. Dat zal de leden van de Green Party er niet toe aanzetten om er een te kopen, maar het is wel een goed te doen voor een hardcore sportwagen.

Porsche - 718 Cayman GT4 Clubsport

Maar je wilt niet weten hoe efficiënt het is, maar hoe snel het is, toch? Het antwoord is ‘zeer’. Hij krijgt 0-62 mph in 4,4 seconden en bereikt een topsnelheid van 187 mph. En om je te helpen meer snelheid door de bochten te krijgen, volg je je voorganger om een enorme achtervleugel te hebben, maar nog efficiënter, samen met andere intelligente aërodynamische hulpmiddelen, waaronder een achterste diffuser. Alles is functioneel, niet floraal, wat helpt een aërodynamische kracht te creëren die Michelin-banden op maat van de GT4 op de grond verplettert voor maximale grip.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

De vering is afkomstig van de duurdere 911 GT3, met standaard verwisselbare adaptieve dempers en vergrote remmen. Deze kunnen worden opgewaardeerd voor een extra 6000 euro tot lichtgewicht carbon keramische schijven.

2019 Porsche 718 Porsche 718 Cayman GT4 op de snelweg:

Tot nu toe hebben we met de GT4 alleen op de baan gereden, maar omdat de GT4 bedoeld is als wegauto voor de liefhebbers van deze dag, is dat misschien geen slechte zaak. Hoe is het? Meer zoals de oude GT4, om eerlijk te zijn. Maar voordat je begint te denken dat dit direct een negatief effect is, is het dat niet. Die auto was gewoonweg geweldig om mee te rijden, en het feit dat de nieuwe GT4 zijn stamboom DNA behoudt met een beetje grunting en extra grip is alles wat we hadden kunnen hopen. Het wordt met plezier ontvangen.

En laten we niet vergeten dat het een plezier is om zes vliegtuigen in het midden van een Kaaiman te hebben. Op het moment dat je hem aanzet, zijn er geen putt-beetles van de standaardauto; in plaats daarvan is het geluid al genoeg om de autokenner te kietelen. Het lijdt geen twijfel dat deze huilende en hoogtoerige motor veel melodieuzer is dan die van onze huidige favoriete sportwagen, de Alpine A110, en zelfs de zescilinder BMW M2 Competition.


Als je in de eerste versnelling stapt, besef je dat de versnellingspook van de Porsche GT4 2019 een kortere slag heeft dan de normale Cayman 2019, voor een snellere schakeling, maar de precisie behoudt die een goede handgeschakelde versnellingsbak tot een anachronistische joy anachronistic Het zorgt voor meer interactie, en ja, het koppelingspedaal is vlezig, maar wat dan nog? Ook al volgt er, zoals gezegd, een automatische dubbele koppeling, toch is de handgeschakelde zesversnellingsbak de juiste keuze voor een auto als deze.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Porsche Cayman GT4 2019 is natuurlijk snel, maar niet zo snel dat hij overbodig is voor de weg. Met dezelfde lange versnelling als de vorige GT4 werkt het met de motor boven de 4000 toeren om de beste service te krijgen, maar de manier waarop het toerental toeneemt tot 8000 toeren, met zo’n lief liedje, maakt het geen probleem. Het enige probleem dat wordt gemeten is dat deze nieuwe motor nog steeds niet werkt met de banzai-uitbundeling van de 911 GT3, maar dat is prima; het geeft mensen met diepere zakken minstens één reden om te wachten op de volgende versie van GT3, die over een paar jaar beschikbaar zal zijn.

Onze GT4 2019 had de optionele koolstof-keramische remmen, en ze verloren onafgebroken snelheid. Het pedaal is stevig en positief, maar net als de koppeling naar links vergt het middelste pedaal meer inspanning dan gebruikelijk om de remmen hard te bijten. Maar nogmaals, meer inspanning staat op de een of andere manier gelijk aan meer plezier in Porsche GT4 2019.


Het gaat om de progressie, want het gewicht neemt natuurlijk toe in de bocht en houdt je altijd op de hoogte van wat de voorwielen doen. Het alcantara-wiel voegt ook de perfecte tactiele begeleiding toe aan de aangeboren fijngevoeligheid van het adres.

En de GT4 2019 kan enige snelheid verdragen met de hoeveelheid grip die de aangepaste banden bieden (veel meer dan de A110), maar het is op geen enkele manier intimiderend. Je moet het natuurlijk respecteren, maar het is wel een uitstekend uitgebalanceerde band van voor naar achteren en het is zeer de moeite waard om hard te duwen. Hoe meer je de GT4-berichten onder je rug hoort filteren, hoe sneller je gaat. Zo gemakkelijk is het.

2019 interieur Porsche 718 Cayman 718 GT4:

Omdat de Porsche GT4 2019 is afgeleid van de normale Cayman, deelt hij veel van de uitstekende kwaliteiten van die auto. De rijpositie, bijvoorbeeld, is vrij succesvol. porsche GT4 2019 is laag (onze auto had de optionele kuipstoelen, maar je hebt nog steeds de hoogteverstelling) en verlengt de poten om de perfect geplaatste pedalen te kunnen plaatsen. Het stuurwiel is met beide uitgelijnd en is voorzien van een breed scala aan instelbare reikwijdte en hoogte.

En dit is geen sportwagen die alleen geschikt is voor rijders. U past zelfs als u 6 voet 3 inch hoog bent en u zult, samen met uw identieke tweeling naast u zitten, gezegend zijn met voldoende ruimte voor uw hoofd en benen.

Natuurlijk heeft de GT4 2019 als tweezitter geen ruimte voor iemand anders, maar hij heeft wel twee kofferbaks: één diep voorin en een andere ondieper maar breder achterin. Golfclubs passen ook niet, maar er is genoeg ruimte voor meerdere weekendtassen.


Wat markeert het interieur als uniek voor de GT4 2019? Niet veel. Hij voelt spartaans aan, op een aantrekkelijke manier voor een gerichte machine. U kunt ervoor kiezen om het nog meer toe te spitsen op het circuit door het informatie- en entertainmentsysteem te elimineren (zogenaamd om gewicht te besparen) en het optionele Clubsportpakket toe te voegen. Deze is voorzien van een achterste rolkooi, een brandblusser en een zespuntsgordel voor de coureur in plaats van een normale veiligheidsgordel. Porsche

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: