2019 kia Sportage Beoordeling

3

Gefacelifte Kia Sportage 2019 verhoogt zachtaardige dieseltechnologie, maar het is onvoldoende om de klassenscène fundamenteel te veranderen


Kia Sportage 2019 prijs?

Prijs van Kia sportage 2019 begint vanaf € 23.990 – € 42.040

Diesel

KIA Sportage 5d Edition 1 1.6 CRDi 115 ISG 27.890 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.8 l / 100 km
  • CO2 : 126 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Edition 2 1.6 CRDi 115 ISG 31.890 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.8 l / 100 km
  • CO2 : 126 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line 1.6 CRDi 115 ISG 31.990 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.8 l / 100 km
  • CO2 : 126 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Edition 2 1.6 CRDi 136 7DCT ISG 34.990 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 4.7 l / 100 km
  • CO2 : 123 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line 1.6 CRDi 136 4WD 7DCT ISG 37.090 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 133 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line 1.6 CRDi 136 7DCT ISG 35.090 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 4.7 l / 100 km
  • CO2 : 123 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Ed. 3 1.6 CRDi 136 4WD 7DCT ISG 38.690 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 133 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Edition 3 1.6 CRDi 115 ISG 33.590 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.8 l / 100 km
  • CO2 : 126 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Edition 3 1.6 CRDi 136 7DCT ISG  36.690 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 4.7 l / 100 km
  • CO2 : 123 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Lux 1.6 CRDi 136 7DCT ISG 40.040 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 4.7 l / 100 km
  • CO2 : 123 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d More 1.6 CRDi 115 ISG 29.590 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.8 l / 100 km
  • CO2 : 126 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d More 1.6 CRDi 136 7DCT ISG 32.690 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 4.7 l / 100 km
  • CO2 : 123 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Must 1.6 CRDi 115 ISG 26.590 €

  • Diesel
  • Manueel
  • 115 pk
  • 4.8 l / 100 km
  • CO2 : 126 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Lux 1.6 CRDi 136 4WD 7DCT ISG 42.040 €

  • Diesel
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 136 pk
  • 5.1 l / 100 km
  • CO2 : 133 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Benzine

KIA Sportage 5d Edition 1 1.6 ISG  25.290 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 132 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Edition 2 1.6 ISG 29.290 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 132 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Edition 2 1.6 T 4WD 7DCT ISG 35.090 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 7.4 l / 100 km
  • CO2 : 170 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Edition 2 1.6 T 7DCT ISG 33.090 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Edition 3 1.6 T 4WD 7DCT ISG 36.790 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 7.4 l / 100 km
  • CO2 : 170 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Edition 3 1.6 T 7DCT ISG 34.790 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Edition 3 1.6 T ISG 32.690 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 177 pk
  • 7.4 l / 100 km
  • CO2 : 170 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d GT Line Lux 1.6 T 4WD 7DCT ISG 40.140 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 7.4 l / 100 km
  • CO2 : 170 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d More 1.6 ISG 26.990 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 132 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d More 1.6 T 4WD 7DCT ISG 32.790 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 7.4 l / 100 km
  • CO2 : 170 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d More 1.6 T 7DCT ISG 30.790 €

  • Benzine
  • Handm versn dub koppeling en autom modus
  • 177 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d More 1.6 T ISG 28.690 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 177 pk
  • 7.4 l / 100 km
  • CO2 : 170 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

KIA Sportage 5d Must 1.6 ISG 23.990 €

  • Benzine
  • Manueel
  • 132 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 159 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

overzicht

Kia sportage is een topmodel in Belgie.

het zou niet zo onverwacht mogen gebeuren dat Kia sportage 2019 heeft besloten om de looks grotendeels te negeren. Veranderingen haastten zich naar nieuwe bewakers, nieuwe waaslampen, volledig led-koplampen met vierpuntsdagrijlichten – gracieus en glanzend of mat donker rooster en zilveren glijplaten. Geopenbaard aan u was het niet veel.

Binnen veranderingen zijn ook beperkingen. We gaan hier in meer detail op in met een vinkje, maar doen de truc om te stellen dat fabricate kwaliteit OK is (ondanks het feit dat niet zo opmerkelijk als de ongerepte Ceed) en GT-Line auto’s krijgen – er goed voor zitten – donker kalfsleer met rode accenten. Om redelijk te zijn, het is allesbehalve moeilijk om te spotten, maar de stoelen zien er scherp uit en de rest van de binnenkant is geen onaangename plek om te zijn.

Oliemotoren blijven over het algemeen gelijk aan het voertuig vóór de facelift, maar de dieselrit is bereikt met een zachte halve vorm, net als twee vermogensrendementen voor de nieuwe 1.6-liter. Diesel? Deze dagen? Welke [i] zullen [i] de buren denken?

Gelukkig is de oude 1,7-liter diesel gedaald – we hebben onlangs gezegd dat deze alle verfijning heeft van een geul-pontonmotor. Momenteel is er nog een 1,6-liter CRDi die ofwel 114bhp of 134bhp produceert, ontladingen die zo mager zijn als 126g / km en standaard met voorwielaandrijving worden meegeleverd, of vierwielaandrijving als het niet kan, dat je sterk bent voor de geprogrammeerde transmissie met dubbele grip.

De 2.0-liter dieselmotor is eveneens afgevlakt. Het is allesbehalve een volledig halfbloed, dus er is geen elektrische motor om extra vermogen te leveren, eerder een verbeterde startmotor met een grotere batterij die samenkomt om een ​​deel van de latency in de krukas te verslaan. Fundamenteel helpen ze gewoon de motor een beetje mee.

Dit raamwerk is een slordige methode om twee of drie extra CO2-focussen te persen in het licht van het feit dat er geen echte bouwwijzigingen nodig zijn. De motorstang hoeft niet te storen bij het afstellen en de nieuwe accupack kan onder de passagiers ruimte zitten. Hoe dan ook, maakt het een verschil dat het geen klein fortuin kost om te introduceren? Het gaat om mooie winst, dus Kia neemt gepast wat het kan. Helaas kunnen we u echter niet onthullen wat die toevoegingen zijn, want er zijn vertragingen bij het verkrijgen van de uitkomsten van het nieuwe WLTP-testproces.

2019 kia Sportage testrit

Hoe is de auto opweg?

U kunt onderweg het aanvullende motorremmen van de zachte cross-over voelen terwijl de startmotor verandert in een generator en een deel van de ‘verloren’ vitaliteit naar de li-particle-batterij stuurt. Op dat moment wanneer u een kruispunt nadert, schakelt het voertuig over naar de driftmodus en wordt de motor “vermoord”, voorbereid om weer vlam te vatten wanneer u het nodig hebt. Het is alles consistent, maar nauwelijks geavanceerde wetenschap.

De ophanging is uitgebreid met lock-stock, dus net als het voor-facelift voertuig voelt het lichter aan dan je het zou willen bevestigen. Maar helaas betekent dat dat de slechte rijkwaliteit nog eens extra aanwezig is. Het is niet veel, maar wanneer de rest van het voertuig een hele grote klus heeft geklaard om je te onttrekken aan de buitenwereld, is de kronkelende ophanging niet perfect.

GT-Line-voertuigen krijgen hun eigen, uniek afgestelde ophanging en ‘atletische verzorging’ – ze rijden als zodanig ook niet bijzonder goed. Littler-wielen zouden helpen, maar in het algemeen is het niet zo cosseting als het zou moeten zijn. Hoe gaat het?

2019 kia Sportage Interieur?

afwerking en ruimte

Drie jaar – dat is het verschil tussen de lancering van deze generatie 2019 kia Sportage en de komst van de nieuwe Kia Ceed. En in die tijd heeft Kia duidelijk veel meer geleerd over de kwaliteit van het interieur. 2019 kia Sportage is niet schandelijk en er zijn geen rammelaars, maar het is nergens in de buurt van de Ceed qua afwerking.

De fundamenten van de cabine van de kia Sportage 2019 zijn niet veranderd in deze facelift, dus er is te veel hard plastic te zien en het mist de stevigheid van de Ceed.

Ergonomisch gezien is het moeilijk te bekritiseren met een net geïntegreerd navigatiescherm (touchscreen) en met voldoende knoppen elders om alles gebruiksvriendelijk te maken, maar niet zo zeer dat het lijkt alsof iemand op het dashboard niest. Er is een nieuw, frameloos 8-inch scherm op de bovenste modellen dat er slim uitziet, maar andere wijzigingen zijn vrij beperkt. Nieuwe airco bedient iemand?

Sterker nog, het is zeker ruim genoeg voor de meeste ouders en drie kinderen, waarbij ze net als de Seat Ateca en Nissan Qashqai de achterloopruimte verliezen.


Het bezitten van kia sportage 2019

Lopende uitgaven en betrouwbaarheid

Alle kia Sportages vergezellen emmers met een standaardeenheid, maar net zoals bij de meeste Kias is het de centrale grond die goed prees. GT-Line-voertuigen worden geladen, maar Grade 4 is degene die we zouden hebben. Je krijgt het 8-inch scherm, koeienhuid, elektrische stoelen, een opnieuw ontworpen geluidsraamwerk en twee of drie handige welzijnshighlights zoals waarschuwing voor kwetsbare kant en voorwaartse crash-ontwijkingsassistent. Het is alles wat je nodig hebt.

Als u op zoek bent naar een definitieve kilometerstand (in elk geval in een Sportage-zin), dan is de 1.6-liter 1.6-liter diesel met dubbele handgreep de juiste keuze. De 57.6 mpg en 129 g / km onder de nieuwe WLTP-testtechniek zijn niet te bespeuren. De benzine voorspelt niet veel goeds – ongeacht of je niet heel veel kilometers consequent doet, de 1.6 olie kan niet meer dan 39,8 mpg overslaan, dus de diesel is de betere keuze.

Zoals altijd vergezelt de kia Sportage een zevenjarige garantie. Ook is ‘Kia Care’ op dit moment uitgebreid, zodat u de eerste zeven jaar van aanpassing kunt betalen en meer zekerheid kunt krijgen. Van tevoren kon je gewoon de eerste vijf jaar aanpassen.


Besluit

Laatste mijmeringen en keuze van de auto

Gefacelifte 2019 kia Sportage verhoogt zachte, gekruiste dieseltechnologie, maar het is onvoldoende om de klassenscène grondig aan te passen

2019 kia Sportage was geen klassenhoofd voor deze facelift en de medische procedure was niet voldoende emotioneel om op een heel basaal niveau de hybride scène aan te passen: het is een fatsoenlijk voertuig, dit, maar het is niet bereid om enige schijn van te nemen de Nissan Qashqai.

In elk geval zijn de dieselmotoren op dit moment agressief met tegenstanders, en de verfijning is daarom meetbaar verbeterd. Je hoort nooit veel klak en de open binnenkant met het slimme dashboard is onberispelijk bevredigend om een kijkje te nemen, als het enigszins bescheiden aanvoelt.

Het is alleen jammer dat de rijkwaliteit hem teleurstelt. Iets om te repareren voor de allernieuwste, gloednieuwe kia Sportage.


kia sportage 2019 facelift

nieuwe kia sportage 2019

kia sportage 2019 prijzen

kia sportage 2019 prijs

kia sportage 2019 test

kia sportage 2019 Beoordeling 

kia sportage 2019 hybrid

kia sportage 2019 leasing 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: