2019 Ford KUGA Beoordeling

Prijs: € 25.600
  • Rijtest
  • Prestaties
  • Interieur
  • Kwalitiet
  • Infotainment
  • Passagiersruimte
  • Kofferbak
  • Transmissies
2.6

Besluit:

De 2019 Ford Kuga is niet concurrerend op een aantal gebieden, met name het goedkope interieur en het relatieve gebrek aan functionaliteit. Als je echt een Kuga wilt hebben die zich aan de goedkopere uitvoeringen houdt, want voor de prijs van de duurdere versies zijn er veel betere alternatieven, zoals de Peugeot 5008 of de Mazda CX-5.

2019 Ford KUGA Review:

In 2008, toen de wereld geobsedeerd was door ‘planken’ en zonwering, lanceerde 2019 Ford Kuga. Het was een tijd waarin de SUV-markt minder druk en vechter was dan vandaag de dag. En de eigenaardige Kuga was een van de eerste kleine SUV’s die de bijnaam van de SUV iets meer “sport” dan “nut” probeerde te injecteren, grotendeels door een hoekige en dynamische stijl en rijdynamiek. ver weg van een Focus of Mondeo. In die tijd was dat een zeer goede zaak.



We vonden het leuk. Het was anders en stond stevig tegen de concurrentie. Maar na slechts vier jaar, toen de meeste auto’s zouden worden vernieuwd, werd de SUV van Ford alweer vervangen door deze volledig nieuwe versie. Jammer, want we vonden de proporties van de oude Ford Kuga en de weg die hij aflegde nogal mooi.

We kunnen de Amerikanen de schuld geven van hun nieuwe zwelling. Zoals, toen de tijd kwam om de arme, maar populaire, Escape te vervangen, namen ze een kijkje bij de Ford Kuga 2019 en besloten dat het goed zou werken. Maar de nieuwe Ford moet nu wereldwijd zijn, en de Kuga was een euro ding, dus werd besloten om een compleet nieuwe Ford te bouwen. Hij was in principe het slachtoffer geworden van zijn eigen succes. En nu heeft de tweede generatie een knip tu tuck van middelbare leeftijd, evenals een technologische en connectiviteit reboot gehad.

Omdat het een beetje groter is, is er meer ruimte in de kofferbak en benen en hoofdruimte voor de achterpassagiers. Maar krijgen sommige extra lengte (81 mm) ook gemanoeuvreerd uit zijn normale bereik van de concurrentie, wrijven schouders met de Nissan Qashqai, de Mazda CX-5 en de Skoda Kodiaq, en in de richting van de standpunten van de Kia Sorento en de Santa de Hyundai geloofsovertuiging.

Maar hij rijdt nog steeds fijner, dankzij het feit dat hij wordt ondersteund door hetzelfde Europese platform als de Ford Focus, een nieuw vierwielaandrijvingssysteem (dat Haldex gooide) en hetzelfde koppelvectorsysteem (de slimme remtechnologie een draaiend binnenwiel om de eenheid naar een extern wiel te duwen om de grip te verbeteren) van de Focus RS. In principe draait zijn driftmodus op zijn hoofd. Maar met een grote verscheidenheid aan motoren, uitrustingspakketten en de mogelijkheid om twee- of vierwielaandrijving te hebben, is er iets voor elke familie.

Wat vind u van de nieuwe Design van 2019 Ford KUGA?

Twee modellen zijn hier vervangen door één; Wat wij kennen als Ford Kuga zal ook in Belgie verkocht worden als de Escape.

Dat is een van de redenen voor de versnelde groei (tot 81 mm in totale lengte) en verklaart ook de meer “traditionele” verhoudingen, omdat de Amerikanen nooit een SUV zo klein zouden hebben genomen als de originele Ford Kuga 2019.

In onze ogen is het jammer dat Ford niet meer van de crossover-stijl van de oude Kuga heeft behouden. Dit ziet er in dit verband kort van snuit, recht van de zijkant van de carrosserie en licht zwaar aan de bovenkant uit.

Het goede nieuws is dat de 2019 Ford Kuga het Ford Global C ‘platform van Ford als basis gebruikt, hetzelfde als de derde generatie Focus’, wat betekent dat de mechanica niet afkomstig is van een SUV op de Amerikaanse markt, maar een van de beste hatchbacks van Europa.

Zoals verwacht heeft de Kuga een monocoque stalen carrosserie (versterkt met ultra high strength borium rond het dak en de pilaren), een keuze uit vier-cilinder turbobenzine- en dieselmotoren, zesversnellingen of dubbele handgeschakelde. automatische koppeling en voorwielaandrijving of vierwielaandrijving.

Ford heeft de oude hydraulische Haldex-koppeling van de vierwielaandrijving vervangen door een eigen hardware, die werkt met een elektronisch gestuurde koppeling. Hij kan tot 100 procent van het vermogen naar achteren bewegen en, hoewel hij nog steeds voornamelijk passief is, kan hij binnen een zevende van een draai van een glijdend voorwiel reageren.

Hoe ziet het Interieur van de nieuwe Ford KUGA 2019 eruit?

Als u bekend bent met de producten van Ford, zult u merken dat de cabine zeer vergelijkbaar is met de nieuwste generatie van Ford Focus: het ontwerp van Ford Kuga 2019 is een beetje druk en niet zo georganiseerd als bijvoorbeeld de VW Tiguan.

In auto’s voorafgaand aan de facelift is het ingebouwde satellietnavigatiescherm aan de kleine kant en er waren zoveel knoppen verspreid over het dashboard dat het verwarrend kan zijn om te onthouden waar de bedieningselementen zich bevonden.

Dit werd in 2016 aangepakt met de introductie van het Sync3 multimediasysteem, dat veel van deze functies bevatte en het mogelijk maakte om het bord grondig te herontwerpen, waardoor de zaken aanzienlijk werden aangescherpt. Het is echter vermeldenswaard dat een deel van de materialen nog steeds achterblijft bij de concurrentie (meestal Duits).

De facelift heeft ook de handrem uitgebannen ten gunste van een elektrische parkeerrem die werkt met knoppen, waardoor er extra opbergruimte tussen de twee voorstoelen vrijkomt.

Binnen de ST-lijn vallen vooral de sportstoelen op. Ze zijn half leer, half Alcantara: met grip, ondersteuning en zeer comfortabel tegelijk. Er is ook een ST-Line touch wheel.

Ford heeft besloten om niets te veranderen aan de fundamentele controles van de 2019 Ford Kuga, en dat is geweldig nieuws.

De hoge rijpositie en de inspirerende, zelfverzekerde wegligging met eenvoudig te bedienen manieren maken het een zeer toegankelijke auto.

2019 Ford Kuga is intrinsiek een comfortabele auto, maar met één kanttekening: het rijden wijkt af van de stevige kant, zeker als je gekozen hebt voor het ST-Line-model met het verlaagde sportonderstel, maar die versie heeft ook een aantal ondersteunende sportstoelen. ook dat helpt je bij het terugvinden van punten in dit opzicht.

Specificeer de optionele 19-inch wielen en een zekere stevigheid kruipt in de cabine, vooral op gescheurde of gebroken wegdekken. Het is zeker niet het slechtste voorbeeld van grote wielen die een aangenaam rijcomfort in de weg staan, maar het is wel in strijd met het soepeler rijden van de Kuga.

In het algemeen zijn wij ervan overtuigd dat u tevreden zult zijn met de isolatie van de cabine in 2019 Ford KUGA. Het geluid is goed onder controle, en in de luxe Vignale na de facelift nog meer, omdat de cabine is voorzien van dubbele beglazing.



Door een optioneel panoramisch schuifdak op te geven, wordt het interieur aanzienlijk verlicht, wat het totale comfort aanzienlijk verbetert.

Hoe Rijdt de nieuwe 2019 Ford KUGA? En heeft hij goede Prestaties?

Er zijn veel motoropties in de uitlijning. Onder de dieselaanbiedingen valt de 2019 Ford KUGA 2.0 TDCi 150 op. Uiteraard voelt hij bij een laag toerental een beetje vlak aan, maar verhoogt de snelheid vrij snel als de turbolader rond 1800 toeren per minuut start. Al met al biedt hij de beste combinatie van prestaties en zuinigheid, want de krachtigere 2019 Ford KUGA 2.0 TDCi 180 voelt niet veel sneller aan.

Als u op zoek bent naar een maximum aantal kilometers per liter, denk dan aan de 2019 Ford KUGA 1,5 TDCi 120 diesel. Maar met slechts 118 pk zijn de prestaties voldoende en hebben ze problemen wanneer ze volgeladen zijn met mensen en bagage.

Wat de bediening betreft, voelt de 1.5 Ecoboost 120 relatief traag aan, dus de beste optie is de 1.5 Ecoboost 150. Hij is alleen leverbaar met voorwielaandrijving en een handgeschakelde versnellingsbak, maar biedt goede prestaties en heeft geen hoge prijs. De 1.5 Ecoboost 176 heeft in theorie meer grunt, maar zijn standaard vierwielaandrijving en automatische versnellingsbak is stomp, dus is hij eigenlijk langzamer. Voor degenen die moeten slepen, kunnen de dieselversies van de Kuga met vierwielaandrijving een aanhanger met een rem tot 2,1 ton trekken.

Snelheidsdrempels en vloeiende rimpelingen zijn geen probleem voor de 2019 Ford Kuga, die ze vakkundig behandelt zonder te veel velden en rollen. De auto houdt de bewegingen van zijn lichaam te allen tijde nauwlettend in de gaten, zodat er geen rebounds zijn die misselijkheid op de wegen van het land veroorzaken.

2019 Ford Kuga wordt echter niet zo goed behandeld met slecht gepatapareerde stadswegen of dikkere oppervlakken in het algemeen. Zij maken het raken en trillen meer dan een Peugeot 5008 of een Honda CR-V zou doen. En het stijvere ST-Line model, met zijn sportonderstel en grotere wielen, maakt het nog dikker. Daarom is het beter om het te vermijden en we houden vast aan de ornamenten die het zachtere standaard onderstel en de kleinere wielen hebben.

Ford heeft een aantal van de best geleide gezinsauto’s ter wereld in zijn assortiment, maar helaas is de 2019 Ford Kuga daar niet één van. Ja, hij blijft meer rechtop dan veel van zijn rivalen (inclusief de Honda CR-V en Skoda Kodiaq) door strakke bochten, maar hij voelt zich ook relatief nerveus, omdat zijn voorbanden elke bocht in de weg proberen te volgen en Uw adres is te geïnteresseerd in het focussen op jezelf.

Je kunt je voorstellen dat het toevoegen van een sportonderstel (standaard in de ST-Line afwerking) en grote wielen dingen zou verbeteren, maar we raden je echt aan om deze combinatie te vermijden. De Ford Kuga 2019 voelt echt stabieler aan en is samengesteld met de kleinere 17-inch legeringen en de reguliere vering die standaard op de Zetec worden geleverd.

Dieselmotoren bloeien bij stationair of onder belasting, maar stabiliseren zich op een cruise. Benzinemotoren zijn stiller en zachter bij lagere toerentallen, maar ze moeten meer worden versneld dan dieselmotoren, dan kunnen ze een beetje heftig klinken.

Ondertussen hebben de versnellingsbak en de Kuga koppeling lichte maar positieve acties, zodat het relatief eenvoudig is om zonder problemen weg te komen en te schakelen. De automatische versnellingsbak is echter soms een beetje volumineus door de versnellingen heen.

Windgeluid in de 2019 Ford KUGA is niet zo slecht voor de klasse, alhoewel je op de snelweg meer snelweggeluiden zult merken dan in de gelijkwaardige 5008, Kodiaq of de bijzonder stille Citroën C5 Aircross, vooral in uitvoeringen met grotere lichtmetalen velgen.

Is de Nieuwe 2019 Ford KUGA een Goeie Gezinsauto?

Er is genoeg ruimte voor vijf personen in de 2019 Ford Kuga, met royale hoofd- en beenruimte aan zowel de voor- als achterkant. De achterpassagiers kunnen hun rugleuningen achterover leunen, terwijl een bijna vlakke vloer ervoor zorgt dat een middenpassagier zich niet kort voelt met de knieën om de oren.

Past de Ford KUGA 2019 in mijn garage en is hij gemakelijk te parkeren?

2019 Ford Kuga voelt dankzij de hoge rijpositie vrij groot aan, maar in werkelijkheid zou deze md-grote SUV u geen drama moeten geven als het gaat om parkeren in een parking of in uw garage.

Past mijn bagage er wel in de 2019 Ford KUGA?

De bagageruimte is met 82 liter toegenomen ten opzichte van de eerste generatie Kuga. Met de stoelen op hun plaats heeft de Kuga een laadruimte van 456 liter (met een ruimtebesparend wiel, 406 liter). Vouw de achterbank (volledig) plat en dit wordt uitgebreid tot 1.653 liter (met een plaatsbesparende, 1.603 liter) concurrenten zoals de SEAT Ateca en Kia Sportage: ze hebben veel meer ruimte.

De 2019 Ford Kuga is echter toegankelijk via een grote achterdeur met een lage laadlip, die ideaal is voor het plaatsen van grotere en zwaardere voorwerpen. Het handschoenkastje is een behoorlijke maat, terwijl de deurvakken gemakkelijk een 500 ml flesje kunnen inslikken.

Is Ford KUGA 2019 Veilig?

Als u op zoek bent naar een gezinsauto en veiligheid is een punt van zorg, moet de Ford Kuga 2019 in de buurt van de top van uw favorieten lijst. Het kreeg een volledige vijf sterren rating van Euro NCAP, en presenteert een groot aantal standaard kit met nog meer beschikbaar als optionele extra’s.

Auto’s met basisspecificaties krijgen een groot aantal airbags en een pre-crash voorbereidingssysteem dat de veiligheidsgordels aanspant en de remmen voorbereidt op maximale effectiviteit. De pedalen zijn opvouwbaar, de stabiliteit en tractiecontrole zijn standaard en alle modellen zijn voorzien van synchronisatie, die een noodhulpfunctie heeft die de bevoegde autoriteiten waarschuwt in geval van een ongeval.

Afhankelijk van het uitrustingsniveau of optionele extra’s in uw 2019 Ford Kuga zijn er andere veiligheidsfuncties beschikbaar, zoals automatisch parkeren, adaptieve cruise control, automatisch remmen, hulp bij het onderhouden van de rijstrook, verkeerssignaalherkenning en een vermoeidheidsdetectiesysteem.

Auto’s die in 2016 zijn gemoderniseerd, profiteren van een geavanceerder automatisch remsysteem dat tot 31 mph werkt, terwijl het automatische parkeersysteem is voorzien van een waarschuwingsfunctie voor dwarsverkeer, een verticale en parallelle parkeerconfiguratie en een Park-out Assist die u helpt bij het verlaten van uw auto.

U kunt ook de nieuwste generatie van het Ford MyKey-systeem hebben, waarmee de eigenaar van een voertuig zijn eigen parameters kan instellen om maximale snelheid, het hoogst mogelijke stereovolume, veiligheidskenmerken en bestuurdersassistentie te bereiken die kunnen worden gedeactiveerd en zelfs als de auto inkomende oproepen kan ontvangen.

Hoe ziet het met de Transmissies en de kosten van de 2019 Ford Kuga?

Tenminste, de Amerikaanse maat Ford Kuga heeft ervoor gezorgd dat het er vrij goed uitziet naast zijn rivalen. Geen van de concurrenten van de auto start zo laag als de 2019 Ford Kuga met een instapmodel en voorwielaangedreven Kuga met een 1,5-liter Ecoboost-motor van 118 pk, met de goedkoopste Nissan X-Trail die beetje duurder is, terwijl een Hyundai Santa Fe Entry-niveau nog veel duurder zijn.

Van de meeste kopers wordt echter verwacht dat ze zowel het lagere uitrustingsniveau als de benzineleiding voor de 2.0 TDCi vermijden. Verkrijgbaar in 148 pk en 178 pk, viercilinder diesel kan 53,3mpg produceren, in combinatie met een CO2-uitstoot van 139g / km indien genomen met de handgeschakelde zesversnellingsbak zonder 4×4.



Voor denieuwsteautos.be, zouden wij voor de 178 liter 2.0-liter dieselmotor van 178 liter, de aandrijving op alle wielen en de titanium afwerking van middelgrote specificaties opteren. Genomen met de meest efficiënte handgeschakelde versnellingsbak, biedt hij 47,9mpg en 154g / km CO2 in geclaimde aantallen, dit alles voor minder dan een nieuwe Hyundai Santa Fe met vijf zitplaatsen.

Ford heeft ook de problemen aangepakt die sommigen voor de facelift lastig vielen met parkeersensoren aan de achterzijde, satellietnavigatie en dubbele zone klimaatregeling, allemaal aanwezig in een uit titanium gesneden Kuga, terwijl ze vroeger de reserve van de nu verdwenen Titanium Sport en Titanium X Sports ornamenten bleven.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: